Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Tangosix predstavio najnoviji avion Airbus A350

Na levom sedištu najnovijeg Airbusovog A350 XWB

Slika

Najzanimljiviji deo moje Airbus Environment posete svakako je bila demonstracija novih (ekoloških) procedura koje će biti sastavni deo u operacijama trenutno najmodernijeg putničkog aviona na planeti. Noise abatement, procedure pametnog prilaza radi uštede goriva i druge novine bile su nam predstavljenje na najlogičnijem mestu – A50 XWB kokpitu.

Kao neko ko je prošle godine imao tu sreću da među prvima leti u ovom najnovijem širokotrupnom lajneru poseta kokpitu pre dve nedelje bila je poslednji deo iskustva kakvo se retko dobija.

A350 XWB je član nove širokotrupne Airbus porodice koju Airbus promoviše kao letelicu koja „redefiniše standarde u iskustvu letenja putnika, operativnoj efikasnosti i ekonomičnosti iz ugla avio-kompanija“.

Slika

70% trupa izrađeno je od naprednih materijala: kompozita (53%), titanijuma i modernijih legura aluminijuma. Kompozitni materijali su „corrosion and fatigue free“. Krila su projektovana tako da se adaptiraju tokom leta i takvom promenom oblika postiže se manja potrošnja goriva.

Putnička kabina je za 15 centimetara šira od Boeinga 787, standardna konfiguracija iznosi 9 sedišta poprečno a ona pripadaju najpromovisanijoj Airbus priči trenutno – „Comfort Economy Seat“ koje je bolje od konkurencije zbog razdaljine od ramena do ramena koje iznosi 45 cm. „Mood lighting“ koncept LED osvetljenja putničke kabine nudi 16,7 miliona boja što pruža, kako tvrde u Airbusu, bezgraničan broj kombinacija osvetljenja.

Slika

Prvi let obavljen je 14. juna 2013. godine i nakon samo 14 i po meseci sertifikacije novog tipa (kampanja u letu je iznosila 2.600 sati) prvi kupac, Qatar Airways, dobio je svoj primerak 22. decembra prošle godine. Od tada ga koristi na liniji Doha – Frankfurt.

U tržišnom segmentu (dvomotorni širokotrupni avioni) čije se potrebe procenjuju na 7.250 letelica u sledećih 20 godina Airbus je postavio svoju zastavicu sa 780 čvrstih narudžbina za 40 mušterija (podatak validan do sredine maja 2015.).

Glavni konkurenti XWB-u su Boeingovi 787 i 777. Airbus obećava da će njihov dugoprugaš imati 25% „efikasniju potrošnju goriva“ i 25% manju „seat-mile“ cenu u poređenju sa aluminijumskim 777. Širi je i duži od B787 što mu pruža veći kapacitet i više opcija za primenu različitih konfiguracija sedišta. Ovo će, opet prema tvrdnjama Airbusa, doprineti potencijalnom rastu profita od 10% u prosečnoj operaciji aviona u saobraćaju .

Spoljni audio-potpis letelice je 21 EPNdb (Effective Percived Noice Decibel) što je ispod ICAO Chapter-4 zahteva. Ima zajednički type rating sa A330 uz Cross Crew Qualification sa A320.

Airbus je porodicu podelio na tri verzije: -800 (280 sedišta), -900 (325 sedišta) i -1000 (366 sedišta).

Kako izgledaju nove procedura za idealan i efikasan prilaz aerodromima i kako je sedeti na levom sedištu najmodernijeg putničkog aviona današnjice, pogledajte u video reportaži:

https://www.youtube.com/watch?v=0qyYdMIlY-0
http://tangosix.rs/2015/09/06/na-levom- ... -a350-xwb/
Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48182
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... YbM-3E11Qo
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23538
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Day Walker »

Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Svi putevi Srbiju obilaze. Jucerasnji snimak sa mog EFB


Slika
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Ne sme da se leti iznad Bajčetine. :kezo:
Širim haos!
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21828
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Vreme ?

Mene toliko boli desna šaka da će ovo gadno da zahladni.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

nije samo vreme. saobracaj se dosta promenio, da sad ne detaljisem, neki strani faktori su uradili svoj deo protiv a neki deo u nasu korist...
u principu, posla nikad nije bilo vise... ovo su podaci za do 2012.
http://www.smatsa.rs/Cyr/ShowContent.aspx?mi=60
dakle, vrsni dani 2011 i 2012 su bili nesto preko 2400 operacija. 2013 je bila jaca, prebacili smo preko 2500, dok je 2014 bila u vrhu nesto tipa 2600, mogu i tacne cifre saznati... e sad, mozda izgleda da saobracaj iznad srbije pada, ali zapravo je bas suprotno...
najjaci dan je bio u julu te dve godine, a ove smo vec pocetkom maja prebacili 2300, a pre vikend ili dva smo vec bili preko 2500 operacija, dakle maltene u rangu sa najjacim danima do sada otkad se prati. u principu saobracaj je veci 5 do 15 posto, zavisi kad se pravi presek, i ko zna koliko ce biti vrsni dan ove godine.
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Ja sad ništa ne razumem.

Da li bi prvo Zuzazu hteo da objasni svoj zadnji post, jer mi nismo iz te branše pa da može samo u dve reči da nam ukaže na "problem".

A sa druge strane, da li bi dragan mogao da bude konkretan i da kaže "ne, nema nikakvog smanjenja saobraćaja, osim dnevnih oscilacija" ili možda "da, došlo je do pada prometa aviona iznad SRB ... jer je neko tamo na zapadu, tako odlučio" ?!

Molio bih za odgovor :)
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

U svetu je ekspanzija avio saobracaja. Kompanije rastu, mnoze se low cost kompanije, generalno se vise leti i to se vidi po porastu broja operacija iznad Srbije o cemu @dragan pise. Takodje, u pitanju je i nova oprema koja omogucava veci protok a po kojoj smo, u vrhu u Evropi.

Vec smo pisali o buducnosti podele kolaca iznad evropskog neba i ko vuce na rumunsku stranu (cini mi se), ali o tome daleko vise moze @dragan...

E, sad, moglo bi to i bolje da politika nije umesala svoje prste. Ono o cemu ja pisem je da qrcenje Er Srbije sa izigravanjem sile na Ataturku, ometanje letova Corendona za Argus, Tailwinda za ostale turoperatere, smanjenje broja drugih letova turskih aviokompanija prema Beogradu, vodi ka obilazenju Srbije.

Turkish sa 280 aviona (u ekspanziji prema 600), Pegazus sa 60 aviona, SunExpress sa skoro isto toliko, Corendon, Atlas i ostali, delom (ali samo delom) koriste nas vazdusni prostor i trude se da ga obidju kada god je moguce.

Ne moze sut sa rogatim, ali mi to nikako da naucimo.
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Aha, sad je malo jasnije.

Znači ona karta koju si pokazao je buduća ruta letova kompanije za koju radiš i/ili neke od drugih Turskih kompanija i pokazuje novu rutu letenja (koja zaobilazi nas)?!
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Generalno se slažem sa zuzazuom. Mi imamo porast dobrim delom zbog promene tokova zbog ukrajine. Sa druge strane, Bugarska i Rumunija su napraviki dil i napravili vazdušne puteve koji više odgovaraju nego preko nas, tj jeftinije je leteti preko njih zbog pravijih puteva. Sa treće strane, naplata po pređenom putu i toni, kako se inače naplaćuje, je različita za sve tri zemlje. Cenu po milji određuje eurocontrol u vidu unit ratea, tj za prelet aviona od 60t po jednoj milji različito će se platiti bugarima, rumunima i nama. Naš unit rate je bio visok iz više razloga, u principu to smo pravdali razvojem našeg sistema, to tako inače funkcioniše, brisel ti kad se modernizuješ omogući da naplatiš istu uslugu više donekle, ali je zbog političkih razloga između ostalog unit rate smanjen jer smo ono vratili pare eurocontrolu, one što nam nisu dali da se isplate tzv trinaeste plate, pisano je već o tome. I kad tražiš jer ti kao treba, pa ne potrošiš, onda slwdeće godine možeš samo da tražiš manje...
E sad, nekad je i duža ruta uz jeftiniju milju generalno jeftinija, pa saobraćaj ima svoj život i umesto ruta koje su bile pune i jeftine, preko bug i ru, deo saobraćaja se vratio i preko nas... I tako sve u krug... Ne znam koliko sam bio jasan, pošto je priča mnogo duža, pa sam je osakatio...
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Pa ... prilično si dvosmislen :mrgreen: ali nevažno (očito je da su to stvari za vas iz branše), poenta je početni zuzazuov post i moje pitanje(konstatacija) u predhodnom postu tj. da li nas to Turci, u budućim linijama, zaobilaze?
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48182
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Postavljao je neko sliku, ja je sad samo ponavljam. Generalno gleda se ušteda zbog zona, ako sam dobro razumeo.
http://www.eurocontrol.int/faq/what-are ... ace-blocks

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Da, delom nas obilaze... Ajde kad budem na kompu a ne na mobu malo ću više na tu temu, naporno je ovako... :)
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4643
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

maxer napisao:Aha, sad je malo jasnije.

Znači ona karta koju si pokazao je buduća ruta letova kompanije za koju radiš i/ili neke od drugih Turskih kompanija i pokazuje novu rutu letenja (koja zaobilazi nas)?!

U pitanju je aktuelni prikaz rute od pre neki dan. EFB u obliku laptopa smo zamenili sa EFB tablet-tipa koji su sada ukuplovani na GPS pa je daleko lakse shvatiti situaciju nego pogledom na instrumente.

Ovo sa zaobilazenjem ide vec par godina. Leti se i preko Srbije, ali daleko manje nego ranije.


Slika
Odgovori