Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Floyd, nee govorim samo o automobilima 90-tih godina, njih sam spomenuo jer je neko rekao da su udobniji, komforniji i ostalo. Licno ja sam odrastao uz automobile tipa Pezo 405, 505, 605, Citroen BX, ZX, CX, XM, Reno 25 i ostali. I naravno da mi je neshvatljivo da se ne osecam prijatno u autu zbog njegove jeftine plastike ili ocajnih sedista i kompletno jeftinih stvari. Golf 2 ima bolji kvalitet izrade od Dacije Logan.

Mogu ti navesti gomilu novijih automobila koji su me totalno razocarali od Vektre, Citroena C5, Megana 2, Lagune 2, Pezoa 206, 307, koju nisu ni blizu proizvodima koji su izlazili iz iste fabrike godinama pre. Jedini auto koji je noviji relativno a koji me je odusevio izradom, materijalima i generalno kvalitetom je pezo 406. Mislim golf noviji ni nema sta da me razocara, nikad nisu bili udobni, pa nisu ni sada, ali su uvek bili kvalitetni.... Jedino mi bode oci taj 1.2 u sedmici, ali boze moj... Trebaju i manekeni nesto da voze....
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
bane valjevo
Reactions:
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od bane valjevo »

:uf:
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

U istoriji turbo benzin motora samo dva su imala telo turbine promenjive geometrije, jedan je porshe što navede dragovorl, a drugog ne mogu da se setim :glavomuzid:
Sve jedno radi se o jako skupim motrima. Naravno tehnički takva turbina je đavolje skupa, pa bi cena prevazišla jedan ceo Opel 1,6T. Šalim se DW ne zameri :P
Sama potreba za ovakvom turbinom značajno manja nego na turbo dizelu.
Kompresori su mnogo adekvatniji za niže obrtaje i normalnu vožnju o kojoj upravo i pričamo. Obrtni moment je masivan i veoma povoljan, ali fali snage.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Floyd »

bane valjevo napisao:Floyd, odlican nacin da pominjanjem SX4 ukljucis 50% foruma u diskusiju... :D
Pa dobro...namerno sam njih pomenuo ali ne da ih uvlacim u diskusiju vec kao dobar primer da neko moze da voli automobile a vozi model koji ima manje od 300ks (ovde nekolicina mangupa forsira teoriju da takvi nisu ljubitelji), da diskutuje o njima i da bude zadovoljan svojim autom ;)
16_Valve_ napisao:Jedino mi bode oci taj 1.2 u sedmici, ali boze moj... Trebaju i manekeni nesto da voze....
Vidis, to je ta iskljucivost o kojoj pricam ;)

Ako je G2 mogao da bude sa 1.3 atmo motorom od 55ks (kakvih je i najvise na SRB putevima), G3 sa 1.4 atmo, ili G4 takodje 1.4...zasto G7 ne bi mogao da bude 1.2 turbo koji brise pod sa navedenim modelima i lagano moze da se nosi sa motorima srednje snage svojih prethodnika?

To sto ti mislis da je neko sminker jer vozi takav auto a ti mangup jer vozis GTI je tvoja licna stvar ali ja ne mislim tako, naprotiv velikoj vecini vozaca apsolutno nije potreban auto jaci od 100ks.

Sto se tice subjektivnog osecaja kvaliteta kod starih i novih automobila, o tome tek moze da se diskutuje ali u nekoj drugoj temi.
Poslednja izmena od Floyd u 05 Feb 2013, 00:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24748
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

MAD MAX napisao:U istoriji turbo benzin motora samo dva su imala telo turbine promenjive geometrije, jedan je porshe što navede dragovorl, a drugog ne mogu da se setim :glavomuzid:
n 1989, Honda produced a handful of Legend Wing Turbo, which employed a variable geometry turbocharger developed by itself. Its variable vanes ("wings") were made of a special heat-resisting alloy, Inconel. Nevertheless, the experimental production run was never followed by mass production. In the next one and a half decade Honda simply gave up turbocharging in all its petrol cars.

In the same year, Garrett produced a VTG turbocharger for use in the limited production Shelby CSX, a car derived from Dodge Shadow. However, only 500 cars were produced. Neither Chrysler group nor any other car makers would follow its footprints.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Ne bi ja za to rekao da je iskljucivost Floyd... Ako volis fudbal i imas fudbalski klub, jel bi vise voleo Ronalda u timu ili 10 igraca koji nit' smrde nit' mirisu? Ja bi uzeo Ronalda.

Jeste G2 imao 1.3 sa 55ks, G3 1.4 sa 60ks i G4 1.4 sa 75ks, ali tada je na ulicama vecinu voznog parka predstavljala Zastava, barem kod nas i ti automobili su bili pojam. Danas 100 konja nije nista ako auto ima 1400 kila, dobijes isti efekat kao taj matori sa 60ks. Ako vecini vozaca ne treba auto jaci od 100ks zasto se uvek dize prasina oko toga da je neko izbacio mali motor, male kubikaze i velikog broja konjskih snaga, svi se pale na to a ovamo nikome ne treba? Mislim jos pre 20 godina su na ulicama bili automobili sa 100 i vise konja, zar danas to ne bi trebalo da bude slabo ili bar da se podrazumeva?

Ne smatram ja sebe mangupom sto vozim GTI-ja, pogotovo sto ne znam da li ima jos 10 ljudi u zemlji koji vole isto sto i ja. Ali mi je cudno da se i dan danas ljudi hvale kako im auto ima 100 ili 120ks i kako ide, a pri tome ima pristojnu tezinu....
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Na konstantaciju da su auta iz proslog veka koja su zagazila u drugu deceniju udobnija i da imaju bolju zavrsnu obradu mogu samo da se prekrstim :srbin: pogotovo ako se uporedjuju auta iz istog segmenta.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Provozaj CX-a, XM-a ili 605 pa ces videti o cemu pricam... Posle CX-a ti je Mecka neudobna... Ili eto provozas Pezoa 405 pa posle sednes u Lagunu dvojku.... Koliko je samo Megan kec bolje napravljen od Megana dvojke... Dvojka podseca unutra na Daciju...
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24748
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

Poredis babe i zabe.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Onda uzmi Lagunu keca i Lagunu 2, koja je udobnija i bolje napravljena? Svako ce ti reci jedinica, ko god ih je vozio... Uzmi Xantiju i Xsaru... Xsara bi kao trebala da bude naslednik, a pun promasaj od auta... Sa premijum proizvodjacima ovo nije slucaj, da ne bude zabune... U Fiat Una se pre nisu stavljale iste instrument table za dizela i benzinca, kao sto je slucaj sa Puntom dvojkom...
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 05 Feb 2013, 01:00, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23555
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

Evo teksta o 1.6t motoru iz moje Astre.. Da budem iskren, nisam shvatio koju turbinu ima :kezo:

http://www.nacionalnaklasa.com/content/ ... 64/26/1/1/
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24748
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

1.4T ima varijabilnu geometriju.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Znaci najbolje bi bilo da svi vozimo bube ili eventualno golfove 1-2 jer su to AUTA, sve ostalo su kante!
Realno golf 4 je spejs satl za golfa 3, a de ne pominjem 5, 6, 7...
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Floyd »

16_Valve_ napisao:Ako vecini vozaca ne treba auto jaci od 100ks zasto se uvek dize prasina oko toga da je neko izbacio mali motor, male kubikaze i velikog broja konjskih snaga, svi se pale na to a ovamo nikome ne treba? Mislim jos pre 20 godina su na ulicama bili automobili sa 100 i vise konja, zar danas to ne bi trebalo da bude slabo ili bar da se podrazumeva?
Ko dize prasinu i zasto je dize?
Ako neces takav auto, VW ti nudi jaci...u cemu je problem?
Ajde da je VW stavio u GTI 1.2 motor, pa bih te i razumeo ali ovako ne.
Pre 20 godina je GTI bio 2.0 150ks a sad isto 2.0 ali 230ks (ide skoro do 300 u R)...taj napredak ako si ljubitelj treba da te raduje :)

Taj 1.2 TSI od 105ks nudi sasvim pristojne performanse sa kojima ce veliki procenat vozaca biti zadovoljna i to je cinjenica.

Meni nije jasno otkud tolika glad za konjskim snagama?
Posebno u Srbiji gde ni 150ks ne mozes da iskoristis kako treba a da bude bezbedno.
Kome trebaju KS da bi se merio sa prijateljima, taj nije ljubitelj nego kako ti kazes, maneken ;)
16_Valve_ napisao:Provozaj CX-a, XM-a ili 605 pa ces videti o cemu pricam... Posle CX-a ti je Mecka neudobna... Ili eto provozas Pezoa 405 pa posle sednes u Lagunu dvojku.... Koliko je samo Megan kec bolje napravljen od Megana dvojke... Dvojka podseca unutra na Daciju...
Super...a onda probaj neku novu "neudobnu" Mecku sa kojom ko od sale savladas ostriju krivinu sa 100 km/h pa isto to ponovi sa CX-om koji se u krivini razvlaci kao zvaka na cipeli :mrgreen:
Poslednja izmena od Floyd u 05 Feb 2013, 01:08, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
bane valjevo
Reactions:
Postovi: 3224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
Garaža: Hyundai Getz 1.3b
Lokacija: Beograd-Valjevo

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od bane valjevo »

Ja se odjavljujem iz diskusije... Tema je pocela da mutira, i ko zna gde ce da zavrsi...

Ako nastavim da citam, slogiracu se koliko sam nabio pritisak...
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaključana tema