Tekst o Ladi Nivi sa Wiki-ja
http://sr.wikipedia.org/wiki/Лада_(аутомобил)
"Lada je svoju slavu u Evropi stekla modelom VAZ 2121, koji je i u Srbiji poznatiji kao "Niva" (naziv "Niva" na ruskom znači "polje"). Prvi terenac ove fabrike prikazan je 1976. godine i odlikovale su ga originalna tehnička rešenja za to vreme, kao što su stalni 4x4 pogon (stalni pogon na sva četiri točka), koji su u to vreme imali samo Rendž Rover i još pokoji model i konstrukcija šasije bez okvira (kao što su imala većina vozila predviđena za put). Niva se, zbog svoje zapremine motora i oblika i konstrukcije šasije može definisati kao jedan od prvih SUV (SUV, Sport Utility Vehicle) modela, ali sa karakteristikama i mogućnostima pravog terenca (5+5 menjač, diferencijal sa blokiranjem zadnjih točkova). Niva je svojim osobinama osvojila poštovanje i srca mnogih u svetskoj automobilskoj sceni, zahvaljujući svojim terenskim sposobnostima. Prvi projekat Nive je završen 1971-1972. godine kada su naprabljena dva prototipa sa platnenim krovom (slično vojnim vozilima), opremljeni sa Fijatovim motorom od 1300 kubika. Nakon nekog vremena, nova i modernija karoserija je napravljena i odabran je motor od 1600 kubika. Tokom leta 1973. godine, obavljene su test vožnje u Uzbekistanu, uz pomoć UAZ-ovih inženjera. Vođa projekta Niva bio je Vladimir Sergejevič Solovev, dok je glavni inženjer bio Valerij Pavlovič Semuškin. Niva je u Srbiji vrlo popularna kao vozilo koje može da izdrži sve uslove vožnje a može da posluži i za ugodna putovanja.
Od modela Niva, vrlo su interesantne vojne izvedbe ovog vozila, kao što je amfibijska vojna verzija VAZ 2122, poznata kao "Reka", koja je imala ojačanu konstrukciju i, pomalo čudno, motor od 1300 kubika koji je bio derivat motora iz modela 2101 (60 konjnskih snaga, 115km/č), umesto originalnog motora od 1600 kubika i 76 konjskih snaga. Model je mogao da zaroni u vodu brzinom od 9km/č. Prototipi, kreirani krajem 70ih sve do 1988. godine u više različitih konstrukcija, prošli su sa uspehom vojne testove, ali Sovjetska Crvena Armija, kao glavni kupac ovih modela je već uveliko bila u krizi, pa model "Reka" nikada nije ušao u proizvodnju.
Niva je dalje evoluirala, sa kabriolet verzijom koja je napravljena prvo za evropsko tržište. 1993. godine, Niva je doživela promene, kao što je povećanje zapremine motora na 1700 kubika, motor je opremljen sa sistemom za ubrizgavanje goriva u jednoj tački (single-point injection), kontrolna tabla je promenjena, takođe i su promenjena zadnja vrata i zadnja svetlosna grupa. 1994. godine, konstruisana je verzija sa dužim međuosovinskim rastojanjem, pod oznakom VAZ 2131. Ovaj model je u ponudi i sa motorom od 2000 kubika i 100 konjskih snaga.
Tokom 1980ih godina, Niva je imala više zapaženih uspeha u međunarodnim takmičenjima. Francuski uvoznik, Lada-Poh, pripremio je snažnu verziju pod imenom "Niva Proto" za teški Pariz-Dakar reli. Iako je automobil bio poprilično drugačiji od standardne verzije, sa šestocilindričnim Poršeovim motorom koji je bio smešten pozadi, bio je više puta blizu pobede. Tim Brijavojn/Deler (Briavoine/Deliaire) je 1981. godine prošao treći kroz cilj (prvo mesto je izgubljeno zbog pokvarenog hladnjaka), 1982. i 1983. godine osvojeno je drugo mesto, a tim Lartig/Žiro (Lartigue/Giroux) je 1986. godine osvojio četvrto mesto. Još više, tokom godina, više Niva u privatnoj režiji su zauzimale dosta dobra mesta na ovom takmičenju, skoro sve opremljene sa standardnim motorom."
Trojanac, slažem se apsolutno, jer tema su terenci i njihova upotrebljivost, ali i Niva je jedan od terenaca koji je u Srbiji dosta popularan, dosta je ima i sigurno bi bilo dobro pisati i o njoj kao nekom dobrom a jeftinom izboru za nezahtevne korisnike, pri tome pokazati ljudima da i u svetu je ovaj upotrebljivi terenac dosta na ceni i dosta u upotrebi čisto da se razbiju naše predrasude da ga samo mi ovde glorifikujemo a niko ga u svetu ne vozi niti koristi.
Ukoliko smatraš da je potrebna još neka nova tema ( Lada Niva ) može se ista i otvoriti, ali mislim da je lakše da ovde pišemo o svim terencima uključujući i nju ( izuzev G klase i par modela koji imaju svoje teme ) čisto radi lakše preglednosti.
Ako smatraš da je napisano off, slobodno se tema može korigovati i izbaciti nepotrebno, ali će ispasti da se onda piše mnogo više o urbanim, gradskim terencima, a jako malo o pravim terencima staroga kova, čiji je Lada Niva ja mislim dostojan predstavnik.
Koliko je popularna svedoči i sledeći link:
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/NivaMainPage.htm
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić