Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Meni je aku crkao na +40°C, vozio ga 2 sata na ap, parkirao i posle pola sata ni da čuje.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Svim akumulatorima više štete visoke do kume temperature nego niske. Na niskim će se samo isprazniti a na visokim će pokrivati ćelije i još brdo loših stvari se dešava.
Re: Servis - Razno
Da to je definitivno vezano za sve akumulatore, evo drugaru crkao 2. put akumulator u sred leta na moru, isto znam vise primera gde su ljudima leti ili bas na moru crkavali. Moj je doduse crkao u nekom prelaznom periodu tamo mart cini mi se ali znao sam vec da je bio na izdisaju
Re: Servis - Razno
Zato i postoje letnji i zimski tip akumulatora. Letnji ima razblaženiju sumpornu kiselonu, i takvi se standardno koriste (i kao prva ugradnja u fabrici i kao zamenski) u tropskim krajevima.
Oni znatno bolje podnose letnji radni režim i visoke temperature od ovih naših koje mi ovde imamo u ponudi za kontinentalnu klimu.
Oni znatno bolje podnose letnji radni režim i visoke temperature od ovih naših koje mi ovde imamo u ponudi za kontinentalnu klimu.
Re: Servis - Razno
Tri sata je menjao prednje diskove i pločice? Kriminal!
- carov2
- Postovi: 4967
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
To je još i manji problem, veći problem su cene delova. 
Sve cene su nešto jače izgleda, ali preko 40k rsd za prednje kočnice samo, za Oktaviju, u neovlašćenom servisu, je baš jaka cifra.
Sent from my LE2121 using Tapatalk

Sve cene su nešto jače izgleda, ali preko 40k rsd za prednje kočnice samo, za Oktaviju, u neovlašćenom servisu, je baš jaka cifra.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Skoda jos malo pa k’o Porsche. 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Pločice nisu više od 7000 za prednje diskove, diskovi su oko 7000 po komadu. I to u kvalitetu. Ovo sigurno nisu ugradili oem inače bi cena otišla na 200e pod disku i ko zna koliko za pločice. Ovaj servis bih zaobišao u sirokom luku.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Zavisi kako koji servis. Imao sam slicnu situaciju sa jednim servisom za Japance samo sreca pa nisam toliko placao. Valjaju Blueprint delove koji su pakerska firma i realno niza klasa, a musterijama ih fakturisu x2 u odnosu na cenu u prodavnici.
Re: Servis - Razno
Ja sam za almeru prestao da idem u servise. Prvo auto je jednostavan za održavanje većine stvari, odem kod drugara koji ima sav neophodan alat i baš je pedantan i dobro radi (inače to mu hobi, ne zanimanje) a i ja naučim neke stvari i znam šta ugrađujem. Evo sad smo skoro menjali prednje diskove i pločice, uzeo ate, proverio klizače, podmazano sve i siguran sam da je urađeno po ps-u.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Ne piše koliko je vremena menjao nego koliko taj posao (po normativu proizvodjača) vredi norma sati.
Sasvim uobičajeno kod servisiranja da su cene izražene u satima po tabeli radova.
Druga stvar je da li optša vrednost norma radnog sata jeste previsoko postavljena.
Set od 4 pločice kao 1 guma. Ne piše koje su pločice i diskovi, cene tih delova su vrlo šarolike zavisno od toga gde se kupuje, i kojeg brenda.
Možda su zbog godišta auta ovakve cene delova?
Poslednja izmena od ljubitelj u 09 Okt 2022, 09:42, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Servis - Razno
Ti normativi imaju smisla za ovlašćene servise i onda se ovaj račun ne bi dovodio u pitanje.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Normativi su tehničke prirode i važe za sve, a i ovaj servis je legalan i ovlašćen da se bavi servisiranjem automobila koliko vidim. Nije neka divlja garaža...
Ta veštačka podela kod nas još opstaje, u Evropi su svi servisi ovlašćeni za takve radove, i važe ista pravila i isti normativi i iste obaveze i odgovornosti kada je auto van garantnog roka.
Ovlašćeni servis je samou toku garantnog roka u drugačijem položaju što se tiče vlasnika auta.
A pre svega valjda se znalo i pre odlaska u servis, pitalo se koje su očekivane cene, šta znam ja uvek unapred pitam koliko neka roba ili usluga košta pre ulaska u dogovor.
Npr u Autodoc-u se može proveriti da li je za predmetnu Oktaviju tog godišta naplaćeni broj norma sati adekvatan.
Ta veštačka podela kod nas još opstaje, u Evropi su svi servisi ovlašćeni za takve radove, i važe ista pravila i isti normativi i iste obaveze i odgovornosti kada je auto van garantnog roka.
Ovlašćeni servis je samou toku garantnog roka u drugačijem položaju što se tiče vlasnika auta.
A pre svega valjda se znalo i pre odlaska u servis, pitalo se koje su očekivane cene, šta znam ja uvek unapred pitam koliko neka roba ili usluga košta pre ulaska u dogovor.
Npr u Autodoc-u se može proveriti da li je za predmetnu Oktaviju tog godišta naplaćeni broj norma sati adekvatan.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13580
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Jeste normativ ono sto se naplacuje, a ne realno vreme, al zaista sumnjam da je normativ 3 radna sata za zamenu diskova i plocica.