Svećice
Re: Svećice
Ovo je i dalje nedovoljno za tako ozbiljne optužbe na račun firme sa takvim renomeom i to među bajkerima i ostalim poznavaocima. Potrudi se još malo sa pravim argumentima, izrekao si nešto vrlo ozbiljno i interesantno...
Re: Svećice
ja sam za motorne sanke kupovao samo u massu jer sam sa njihovim imao najmanje problema... a one su bas osetljive na lose svecicecozmo napisao:NGK koje uvozi MASS su falsevi. Svi odreda.
Prave se u S. Pazovi. Proveren info.
Izbegavajte.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Svećice
Da se razumemo, MASS je distributer, a svecice su kupovane u HANA (na Slaviji), Formi (Novi Beograd), Best Time (Zemun).
Na sva tri mesta su falsevi (dakle manifestovalo se na razlicitim motorima Toyotinim na identican nacin).
Prosto je nemoguce, da u poznatijim radnjama, od poznatog distributera, u solidnom vremenskom razmaku, budu lose serije svecica. To je nemoguce.
Daljom istragom jedan korisnik je uspeo da sazna da se svecice falsifikuju (kao sto sam naveo cak imaju i laser za graviranje).
Ja cu staviti sliku mog "NGK" kabla koji je verovatno proizveden na istom mestu, kupljen u Formi na NBGD, riknuo posle par meseci (isto se desilo jos jednom vlasniku):

Svecice je jako tesko provaliti - sem kad riknu posle 1000km.
Ovo je pojava u zadnjih 6-8 meseci konkretno.
Na sva tri mesta su falsevi (dakle manifestovalo se na razlicitim motorima Toyotinim na identican nacin).
Prosto je nemoguce, da u poznatijim radnjama, od poznatog distributera, u solidnom vremenskom razmaku, budu lose serije svecica. To je nemoguce.
Daljom istragom jedan korisnik je uspeo da sazna da se svecice falsifikuju (kao sto sam naveo cak imaju i laser za graviranje).
Ja cu staviti sliku mog "NGK" kabla koji je verovatno proizveden na istom mestu, kupljen u Formi na NBGD, riknuo posle par meseci (isto se desilo jos jednom vlasniku):

Svecice je jako tesko provaliti - sem kad riknu posle 1000km.
Ovo je pojava u zadnjih 6-8 meseci konkretno.
Poslednja izmena od cozmo u 28 Apr 2013, 17:38, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Svećice
Ma nisu se dobro primile na kozmorolu pa sad sledi osveta.
Sent from my HUAWEI U8815 using Tapatalk 2
Sent from my HUAWEI U8815 using Tapatalk 2
Re: Svećice
U pitanju nije samo ovaj motor 2E vec i moderniji motori (1.6 vvti i 1.8 vvti) na kojima je identicna stvar primecena.
Ako necete da obratite paznju - ne morate, ja sam bio dobronameran
Ako necete da obratite paznju - ne morate, ja sam bio dobronameran

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Svećice
Kako izgledaju falš svećice kad se uporede sa originalom? Ja sam moje kupio igrom slučaja u nekoj radnji u Sremskoj Mitrovici i nisu delovale kao falš u odnosu na one skinute sa kola koje su kupljene pre 5 godina. Cena u SM je bila kao u BG, nekih 265 din.
Re: Svećice
Svuda, uglavnom ispod 300 dinara godinama unazad. Po svetu se prodaju po oko 200 dinara.cozmo napisao: Gde ste videli NGK za 300 dinara a svugde su toliko V-Line?
Zadnji put sam uzimao u Euroauto-u, ZGR5 i bila je cena negde oko 280 dinara, pre godinu i nesto dana. Do sada imaju 13.000km, stanje perfketno na kontroli i ciscenju pri 11.000km.
Nisam kupovao zadnjih 14 meseci.
- zdushan
- Postovi: 2146
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Svećice
Ja sam proslog novembra uzeo NGK u Auto centru Forma. Auto mi nije radio kako treba sa njima. Posle stavio Denso i sve je leglo na mesto. Nisam znao za ovu pricu sa falshevima, ali i ovo moje iskustvo ide u prilog prici.cozmo napisao:U pitanju nije samo ovaj motor 2E vec i moderniji motori (1.6 vvti i 1.8 vvti) na kojima je identicna stvar primecena.
- Puzo81
- Postovi: 3385
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Svećice
Moguce da ima falseva al sa NGK iz Mass-a drugari i ja nismo imali problema.
Prvi set V-line sam zamenio posle 50k km+ a drugi set made in Japan sad vec gazi 30k km,rade kao sat.
I za 2.0 sam uzeo Vline.


Forumasi koji voze zafiru A Z18XE su imali problema sa paljenjem i radom u leru koji su otklonili montiranjem NGK svecica,naravno odgovarajuce toplotne vrednosti.Sa Bosch i drugim markama problem se i dalje javljao.
Prvi set V-line sam zamenio posle 50k km+ a drugi set made in Japan sad vec gazi 30k km,rade kao sat.
I za 2.0 sam uzeo Vline.


Forumasi koji voze zafiru A Z18XE su imali problema sa paljenjem i radom u leru koji su otklonili montiranjem NGK svecica,naravno odgovarajuce toplotne vrednosti.Sa Bosch i drugim markama problem se i dalje javljao.
Re: Svećice
Zaključak je jednostavan. Da bi se optužio neki zastupnik da prodaje falš robu, treba direktno kupiti kod njega i to proveriti. Znači, preskočiti posrednike u maloprodaji i sl. Ako je moguće napraviti veran falsifikat svećice, onda je tek jednostavno uraditi i ambalažu, deklaraciju itd...
Re: Svećice
Ako je sve gore navedeno tačno, možete li mi objasniti sledeće:ljubitelj napisao:Starija vozila, konstruisana u zadnjih 30 godina imaju projektovani radni visoki napon od 40.000+V, svi vodeci svetski sistemi paljenja.BRISK napisao: Što se tiče njihove aplikacije na starija vozila, tu se javlja problem. NGK LPG svećice, zbog korišćenja iridijuma i platine, imaju radni napon koji prelazi 20.000 volti, pa samim tim ne mogu da se koriste na sistemima paljenja koji nisu projektovani za ovu vrstu svećica.
Interval zamene ovih svećica je od 20.000 do 60.000 km (OEM ima 60.000 km), ali na gasu ne sme da pređe 7.000 km. Iako ljudi voze više od toga problemi ipak postoje. U početku je to povećana potrošnja goriva zbog propadanja centralne elektrode i loše varnice. Kasnije dolazi do trzanja auta, što je prvi znak da je sistem za paljenje preopterećen (sve je viši napon potreban da bi se proizvela varnica). Kasnije dolazi do daleko bržeg crkavanja nekog dela sistema za paljenje nego što je trebalo.
Vezano za bakarne svecice, dokazano je kroz praksu miliona vozila da ne postoje problemi takvi da ne sme da se predje 7.000km sa bakarnom svecicom.
Ne postoji niti jedan pomenuti hipoteticki problem.
Propadanje centralne elektrode bakarnih svecica pri koriscenju na LPG se moze primetiti nakon 30.000+km kao pravilo.
Sistem za paljenje je predvidjen da trpi opterecenje razmaka elektroda minimum 20mm, svi elektronski sistemi tako da u realnom svetu primene svecica na motoru takav zazor se prakticno i ne dogodi i pri zaboravnosti da se ikada zameni svecica.
Najveca mana i najveci problem svih svecica je stvaranjaetaloga sagorevanje goriva.
Na LPG taloga nema ukoliko je ispravan sistem za paljenje, pre svega VN kablovi tamo gde postoje.
Eventualno pitanje povisene temperature gorive smese se prosto resava odabirom za toplotni stepen drugacije svecice, na motorima gde je to potrebno a to pise u fabrickom upuststvu za odrzavanje.
Ono sto je mnogo bitnije je da se koriste za LPG svecice sa samo jednom bocnom elektrodom, ma od kog materijala da je svecica.
Ispravan sistem za paljenje treba na svecici da ostvari minimum 30.000V u najgorim mogucim uslovima oslabljenog akumulatora pri pokretanju motora u uslovima niskih spoljnih temperatura reda -30C.
Od kraja 70tih, pocetka 80tih godina sistemi elektronskog paljenja su tako pravljeni da to ostvaruju pouzdano i dugotrajno bez ikakvog odrzavanja tokom eksploatacije, i pogodni su za sve postojece kao i bivse podvrste svecica.
Starija vozila sa platinskom dugmadi mogu ponekada u nekim uslovima imati problem sa nemogucnoscu stvaranja dovoljno visokog napona, pogotovu sistemu bez rednog predotpora u napajanju bobine.
Ove odavno poznate cinjenice koje su deklarisali proizvodjaci vozila se nisu promenile uvodjenjem marketinski novin naziva i nacina izrade svecica.
1. Zašto se koriste plemeniti i skupi materijali za izradu svećica, a najviše za gas, ako bakar trpi i prelazi toliko km u svim uslovima rada?
2. Zašto i na koji način dolazi do crkavanja bobina na vozilu i naravno uzrok?
3. Kako objašnjavate trzaje i misfire na vozilima koja koriste gas i bakarne svećice duže od 10.000 km?
4. Pomenuli ste NGK LPG kao dobre svećice. Njihov interval zamene je maks. 60.000 km, pa se pitam zašto su dobre obzirom da bakar prelazi, po Vašoj teoriji, preko 30.000 km na gasu, a cena mu je 10 puta manja od NGK LPG svećica...?
5. Šta podrazumevate pod propadanje bakarne elektrode?
6. Zašto se za trke uzimaju pojačani sistemi paljenja, ako standardni normalno rade na 40.000 V? Racing svećice rade na 25.000 - 30.000 V (ponekad i manje)?
Za sad je ovo dosta...
Re: Svećice
NGK V-Line 24, BKUR6-ET10, prešle 50k km bez problema na LPG. Mogle su još, zamenjene preventivno. Jel to bakarna?
Re: Svećice
NiklHeinz napisao:NGK V-Line 24, BKUR6-ET10, prešle 50k km bez problema na LPG. Mogle su još, zamenjene preventivno. Jel to bakarna?
Re: Svećice
Vecina pitanja je opste poznato znanje pa me cudi da ih potavljate, redom.BRISK napisao: 1. Zašto se koriste plemeniti i skupi materijali za izradu svećica, a najviše za gas, ako bakar trpi i prelazi toliko km u svim uslovima rada?
2. Zašto i na koji način dolazi do crkavanja bobina na vozilu i naravno uzrok?
3. Kako objašnjavate trzaje i misfire na vozilima koja koriste gas i bakarne svećice duže od 10.000 km?
4. Pomenuli ste NGK LPG kao dobre svećice. Njihov interval zamene je maks. 60.000 km, pa se pitam zašto su dobre obzirom da bakar prelazi, po Vašoj teoriji, preko 30.000 km na gasu, a cena mu je 10 puta manja od NGK LPG svećica...?
5. Šta podrazumevate pod propadanje bakarne elektrode?
6. Zašto se za trke uzimaju pojačani sistemi paljenja, ako standardni normalno rade na 40.000 V? Racing svećice rade na 25.000 - 30.000 V (ponekad i manje)?
Za sad je ovo dosta...
Zbog dimenzija i oblika centralne elektrode. Pise vam na sajtovima proizvodjaca detaljnije zasto je to bitno za neke oblike komora sagorevanja.
2. temperatura. najcesci uzrok je kratak spoj u namotajima.
3.ne desava se trzaji i misfire pri tim uslovima na ispravnim vozilima koja koriste gas.
4. nisam ni pomenuo NGKLPG svecice. Bakarne svecice u praksi prelaze ko do sale 30.000km bez greske. To je praksa miliona korisnika sirom sveta. Nema veze ni sa kakvom teorijom.
5. erozija. Bakar je mekan materijal.
6. uzimaju se sistemi paljenja povecane energije ne povecanog napona.
To su potpuno razlicite stvar. standardni sistemi normalno rade do oko 6.000obrtaja motora. Trkacki motori obicno su konstruisani za vise radno podrucje obrtaja.
Napon preskoka varnice zavisi od mnogo faktora, vrsta i tip svecice je samo jedan od.
Pomenuo sam NGK kao generalno odlicne svecice, reper u svetu decenijama unazad.
Ja imam samo jedno pitanje: zasto pri upotrebi LPG bolji rezultat po pravilu daje svecica sa jednom bocnom elektrodom u odnosu na one sa vise elektroda ?
Odgovor na to pitanje pruza i odgovor na pitanje trajnosti svecice u km, odgovor na pojavu trzaja motora. Za pocetak.