Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od mr.Big »

Bax napisao:Moj z10 je kuburio na tehnickom zadnih kocnica, jednom je stelovan, ali to nije poboljsalo stvar.secam se dva izletanja u raskrsnicu, ali iz normalne brzine ja i ne vozim vise od 50-60. Oba puta sa winterama, i oba puta kad sam trebao da skrenem u sporednu ulicu. Takodje mi je letos zaplesao sa letnim na krivini kad se iznenada ukazalo crveno, zaklonjemo iza parkiranog busa. Tad je pobegao zadni deo vozila, ali nista stresno, jer sam ukocio.
Kolega mi je prijavio da je imao jos jedno uletanje sa Sava Adapto pre neki dan, gde je takodje proleteo na Cukarici.

Sent from my Amiga 500, using Kickstart 1.2
Proklizavanje koje sam pomenuo gore se desilo u junu mesecu (predprošle godine) sa originalnim Firestone gumama i originalnim Boš paknovima sa pređenih 16k km pri brzini od 30-40 km/h. Raskrsnica pod pravim uglom, mnogo kiše, malo tramvajskih šina i dosta horizontalne signalizacije. Preko 30 g tuda vozim svakojake krševe i nikad nisam bio tako blizu kupanju u lepoj, plavoj Rakovičkoj reci.

A na Golfu trenutno imam Sava Adapto i nemam nikakve zamerke na prijanjanje. Doduše ovde ABS radi besprekorno, ali pravo iskušenje za gume je ubrzanje sa ~400 Nm...
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od Paja »

Ti najbolje znaš šta ti se desilo, ali moje iskustvo sa novom bojom za pešačke je da je jebeno klizava po mokrom. Dešava mi se da ako jače dodam gas na nejakom puntu, a pri tom sam na mokroj zebri i idem uzbrdo, da tako krene da se otima da je to nenormalno. Mogu da zamislim kako izgleda jako kočenje po istoj toj podlozi bez ABS-a. Meni deluje da se to čudo od farbe ponaša kao uglačan led.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od ljubitelj »

To je i ocekivano ponasanje jer se radi o klizavoj plastici pa ako je jos tanak sloj vode, to je kao led.
Ja nikada ne stajem na tim mestima, tj pazim da mi zadnji (pogonski) tockovi budu na cistom asfaltu.

Sa kocenjem je jos gore od kretanja jer se stvaraju vece sile a kako je trenje na plastici smanjeno eto belaja.

Valjda ima neka fora da se dodaje kvarcni pesak ili nesto slicno u tu plastiku da bi bila hrapavija...
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od MAD MAX »

Tačno je da je EDB veliki bonus koji ide uz ABS (to je najveća prednost ABS a sam ABS je za mene bezveze), ali sam lepo naveo da bez ABS Punto i Winere, Save i sl, mogu biti opasna varijanta na mokroj podlozi i asfaltu sa krečnjalkim agregatom. Hiljade diskusija sam vodio o vinterama i teriji njihove odličnosti. Vozila sa ABS na dohvat kočnice "ržu". Punto je lakši bar 150kg od kunkutencije. To se pokaže u ovakvim situacijama.

lubitelj
Ne radi se tu samo o tvrdoći nego o nepoviljnosti mešavine gume za mokar i krečnjački klizav asfalt.
Danas svaka guma ima nalepnicu na kojoj je navedena kategorija klizavosti na mokrom asfaltu. Pogledajte gde je ti Wintera, i zamislite samo koliko je ljudi stradalo radi nje, i zaštro nikada nije imala + na ADAC testu. Nije tu Punto kriv. Isto i gori problem sam imao nekad sa R5, 106 i sl.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od mr.Big »

Off topic
Bajkeri su pisali peticiju i bezuspešno cimali političare/funkcionere da se promeni vrsta farbe za horizontalnu signalizaciju. Oni baš nayebavaju zbog nje...
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od MAD MAX »

O kizavosti signit farbe ne treba trošiti tastaturu. U gradu je veći ptblem jer su površine velike a ne baca se reflektujuća perla, zboj javnog osvetljenja.
Postoji standard za oznake na kolovozu i min koef trenja na njima, ali se to kod nas retko radi ispitivanje, a farba se kupuje komplet za sezonu (Boja Sombor, Zvezda, Zorka) pa kako se pogodi.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od Saša »

Napravih jednu fotku...

Slika
Predrag B.
Reactions:
Postovi: 163
Pridružio se: 30 Sep 2012, 15:22
Garaža: Fabia 1.2 TSI, Florida 1.4 HDI, Tempo 1.1
Lokacija: Beograd

Re: Punto Classic problemi sa zadnjim kočnicama

Post od Predrag B. »

Zaista nisam pratio razvoj Punta, ali ovako nešto u 21. veku je po meni strašno. Sa ovim "reduktorima" oni su postigli smanjenje pritiska u instalaciji zadnjih kočnica, tako da one koče tek toliko da ne dođe do zanošenja zadnjeg kraja čak i kada je automobil neopterećen i na klizavom putu. Drugim rečima zadnje kočnice koče uvek isto bez obzira na opterećenje zadnje osovine, a to često nije dovoljno.

Da imam Punta izbacio bih ove reduktore i montirao bih regulator kočenja od automobila slične veličine i mase i sa sličnim sistemom za oslanjanje. Mogao bi da se ugradi Floridin. Ona ima dijagonalni sistem kočenja, polukrutu zadnju osovinu...

Sve ostalo, pri čemu mislim na povećanje prečnika zadnjih kočnih cilindara, povećanje poprečnog preseka ovih reduktora... u cilju dobijanja veće sile kočenja na zadnjoj osovini je besmisleno zbog toga što može da bude vrlo opasno u uslovima lošeg prijanjanja i malog opterećenja.

Možda ne bi bilo loše da se napred ugrade ventilirajući diskovi ne bi li se "rasteretile" prednje kočnice, ali to je potrebno samo kod onih koji uglavnom voze van grada.
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od mr.Big »

Kad za masovno neispravne zadnje kočnice uspešno zataškavaju, šta očekuješ u vezi ostalih stvari...
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Saša »

Kako bre neispravne kada prolazi iz prve tehnički pregled? I to bez varanja, sedanja u gapek, ljuljanja i drugih gluposti... Vi ste se baš navrzli na tog jadnog Punta... :ccc:
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Sloba »

Meni su na tehničkom uvek sedali na ivicu gepeka. Trovratni je bio.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Saša »

Evo, kad god hoćete možemo da odemo na valjke pa da proverimo prolazi li moj ili ne... :)
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od mr.Big »

Nemoj da mi zameriš Saša što sam naporan, al' upravo momci sa teh. pregleda kažu da svaki drugi Punto nema ispravne zadnje kočnice. Tvoj je verovatno među ovih 50% ispravnih... :)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Saša »

Onda sam ja jedan jako srećan čovek, no što me onda neće sreća i kod drugih stvari? :D
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od mr.Big »

Ma kao nekad sa Kečevima. Neki ide k'o lud, ne kvari se godinama, limarija super, a drugi po majstorima od prvog dana. I na mom nema ostalih problema što muče druge...
Odgovori