Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od Vladapetr »

Pa o tome i pričam :) Čovek je kupio glanc nov auto, punu cenu, a dobio u garanciji repariran deo.
Ivan napisao:Ne znam kako ovo da upristojim, ali smatram da je to notorna glupost :)
+1
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
ftj
Reactions:
Postovi: 13925
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od ftj »

Tako su meni dva puta promenili letvu volana sa repariranom pa sam i treci put morao da je menjam kad je auto izasao iz garancije. I to je zamenih sa polovnom nerepariranom i od tad 4-5 godina nemam nikakvih problema.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od Xepoj87 »

Sve sto fabrika radi da bi sebi ustedela pare, meni se ne svidja, pa tako i reparacija umesto.dobavljanja novog dela.
Meni kada je otisla donja brava, ista je isecena na pola, a ne vracena na reparaciju. Reparacija sluzi samo proizvodjacu i mozda nekom ko kupuje van garancije deo, ali se svakako treba odvojiti kao reparirani, a ne bez pitanja stavljati automatski.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od ljubitelj »

Vladapetr napisao:Jel pričate o cenama novih ili repariranih delova? Povod za snimanje onog priloga je saznanje da u ovlašćenom servisu montiraju reparirane delove kako za delove u garanciji tako i za redovne popravke...
A to je navodno praksa u EU zarad očuvanja životne sredine :D
To je odavno praksa, barem 30tak godina ne samo EU.
Austausch sistem je opste poznat kod nemackih proizvodjaca jos od 70tih.
I sam novi auto se pravi od 80 do 90% recikliranih delova tj materijala.

Fabricki remontovani delovi se menjaju u ovlascenom servisu kao pravilo, redji su servisni postupci da se postavlja sveze proizveden deo upravo sa proizvodne linije.

A realno nema ni potrebe, fabricki remont je istog nivoa trajnosti kao i novoproizvedeni deo i predvidjen je da ima identican vremenski resurs upotrebe.

Mozda je nekima manje poznato, kociona kljesta za vecinu automobila se uopste i ne nude kao novo proizvedena, samo fabricki remontovana postoje kao zvanicni rezervni deo.
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od Vladapetr »

Au brate, 90% delova novog auta je reciklirano? To bi onda značilo da je auto-industrija skoro pa savršen ekosistem, zanemarljive gubitke ima jer se sve preradi. Smanji ribu, pobih decu :D

I da se ne previdi: reciklirano nije isto što i reparirano ;)
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od Saša »

Znate li da su ovde kod nas u KG relativno nedavno reciklirali par stotina novih Puntića (a možda i više, ne zna se tačna brojka) koje nisu mogli/hteli prodati (u bescenje)? Svi će ti delovi završiti po ovlašćenim servisima i biti ugrađeni u druga vozila. :)

TT
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od dragvorl »

Ovde koliko shvatam je nekima bitnije da je novo nego da je dugotrajno i pouzdano.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ftj
Reactions:
Postovi: 13925
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od ftj »

Aj mi samo objasni kako nesto reparirano moze biti dugotrajnije i pouzdanije od novog? Ne racunam one varijante repariranih delova trapa za alfe koje se u tom slucaju ojacaju pa posle duze traju.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od dragvorl »

A ti imas argument da nije bolje? Ja ovde kao argument vidim jedino da nije novo i to se automatski degradira. Ajde reci mi zbog cega jedna vodena pumpa koja je reparirana, povadjeno sve iz nje, ostao samo odlivak kucista, lezaji, vratilo, rotor, semering sve novo ide u kvalitetu za prvu ugradnju. Gde ta pumpa kaska za novom? Sto ima utisnut zig 12 umesto 15? :think: Ja postujem misljenje ovih sto furaju parolu novo je novo, ali jedno su cinjenice, a drugo ubedjenja.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ftj
Reactions:
Postovi: 13925
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od ftj »

Imam licno iskustvo gde su mi dve verovatno reparirane letve razvile luft a polovna nije. Da ne pominjem sam taj proces gde ti ne mozes ni biti siguran da ti je zaista ugradjen novi(tj. reparirani) deo jer stari ne dobijes na uvid. Cak ne dobijes nikakav papir da ti je deo zamenjen, verovatno jer bi onda bili u obavezi da na taj deo daju novu garanciju zbog zakona o potrosacima, ovako istekom garancije za vozilo istice ti i garancija za zamenjeni deo. Sto se njih tice oni ti deo nisu ni ugradili.
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od Vladapetr »

dragvorl napisao:A ti imas argument da nije bolje? Ja ovde kao argument vidim jedino da nije novo i to se automatski degradira. Ajde reci mi zbog cega jedna vodena pumpa koja je reparirana, povadjeno sve iz nje, ostao samo odlivak kucista, lezaji, vratilo, rotor, semering sve novo ide u kvalitetu za prvu ugradnju. Gde ta pumpa kaska za novom? Sto ima utisnut zig 12 umesto 15? :think: Ja postujem misljenje ovih sto furaju parolu novo je novo, ali jedno su cinjenice, a drugo ubedjenja.
Ali ko daje fabrici pravo da tumači nečija ubedjenja!? Naravno da ću da degradiram repariran deo ako sam odlučio da kupim NOV auto.
Tom tvojom logikom - što da kupujem nov auto, bolje za iste pare polovnjak više klase jer će duže trajati!?

Nije tvoje niti fabrikino niti bilo koga drugog da tumači tudje motive, fobije, ubedjena ili šta već. Kupuje se NOVO jer se iz _______ razloga želi novo, plaćena je puna cena da bi se dobilo novo. Odakle nekome pravo da mi umesto fabrički faličnog ubaci repariran deo?

I da jednom razjasnimo tu famu, nekoliko učesnika poteže taj argument kako je kod reparacije "sve novo, samo kućište ostave". Odakle vam taj podatak (neki link, dokument, bilo šta)?
Kako se reparacija onda radi kod delova kojima je kućište deo koji se haba?


Nekoliko puta skrećemo na temu "da li je repariran deo bolji, isti ili lošiji od novog". Oko toga može da se diskutuje, ali kad čovek hoće nov deo - nije u redu uvaliti mu reparirani uz priču "to ti je isto/bolje" ;)
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od Ivan »

Ljudi se ubise da dobiju sto sveziji dot na gumi od 50-100e, a ovam je nebitno na autu od makar 15k pa navise da li je nesto staro na njemu.

Kao da iskesiras punu cemu za nov auto, a dobijes auto sa lagera iz 2013...

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Post od dragvorl »

ftj napisao:Imam licno iskustvo gde su mi dve verovatno reparirane letve razvile luft a polovna nije.
Prvo ti sam kazes da su navodno menjali, znaci nisi ni siguran da su je menjali, ni cim su je menjali, to je vec pitanje da li si ti dobio refabrikovani deo, ili su te slagali u servisu pa su zamenili neke falicne delove samo umesto cele letve. Mnogo mozda...
Vladapetr napisao:
dragvorl napisao:A ti imas argument da nije bolje? Ja ovde kao argument vidim jedino da nije novo i to se automatski degradira. Ajde reci mi zbog cega jedna vodena pumpa koja je reparirana, povadjeno sve iz nje, ostao samo odlivak kucista, lezaji, vratilo, rotor, semering sve novo ide u kvalitetu za prvu ugradnju. Gde ta pumpa kaska za novom? Sto ima utisnut zig 12 umesto 15? :think: Ja postujem misljenje ovih sto furaju parolu novo je novo, ali jedno su cinjenice, a drugo ubedjenja.
Ali ko daje fabrici pravo da tumači nečija ubedjenja!? Naravno da ću da degradiram repariran deo ako sam odlučio da kupim NOV auto.
Tom tvojom logikom - što da kupujem nov auto, bolje za iste pare polovnjak više klase jer će duže trajati!?

Nije tvoje niti fabrikino niti bilo koga drugog da tumači tudje motive, fobije, ubedjena ili šta već. Kupuje se NOVO jer se iz _______ razloga želi novo, plaćena je puna cena da bi se dobilo novo. Odakle nekome pravo da mi umesto fabrički faličnog ubaci repariran deo?

I da jednom razjasnimo tu famu, nekoliko učesnika poteže taj argument kako je kod reparacije "sve novo, samo kućište ostave". Odakle vam taj podatak (neki link, dokument, bilo šta)?
Kako se reparacija onda radi kod delova kojima je kućište deo koji se haba?


Nekoliko puta skrećemo na temu "da li je repariran deo bolji, isti ili lošiji od novog". Oko toga može da se diskutuje, ali kad čovek hoće nov deo - nije u redu uvaliti mu reparirani uz priču "to ti je isto/bolje" ;)
Prvo, nemoj da mi podmeces sto nisam rekao. Tvoje misljenje je tvoja stvar, ne komentarisem tvoje motive, napisao sam da postujem tudje misljenje. A vidim i da komentarises o necemu u negativnom kontekstu a nisi ni skroz siguran o cemu se radi. Refab delovi se delovi koji su vraceni u fabriku iz raznih razloga, garancija recimo, kao npr. ftj-ova letva. Recimo da je otisla neka caura u letvi zbog lose serije, zameni se ta caura u nekoj od komponentaskoj fabrici, novom, unapredjenom verzijom. Samo sto nije zamenjena samo caura u Porscheu BG nego u nekoj fabrici u recimo Francuskoj i isporucena kao komplet refabrikovani (ne remontovani) deo. Takodje cela letva je rasturena na osnovne elemente da bi se videlo da li je eventualno postoji jos neka greska da bi se izmenili i eventualno drugi potencijalno problematicni delovi i cela konstrukcija se "apdejtuje" na noviju i pouzdaniju verziju. Dakle postoji mogucnost da je deo prakticno nov ili jedva koriscen deo, koji svakako prolazi sve testove i zatim se ugradjuju delovi poslednje specifikacije a svi ostali delovi kojima su primecene slabe tacke se koriguju. Dobijes prakticno deo poslednje generacije, sa nekim elementima koji nisu novi, ali ga dobijes po jeftinijoj ceni naravno. Ne vidim zaista problem ako se takav deo ugradi u garanciji. Ti dobijas ono sto garancija daje svakako, to fabrika mora da ispostuje. Ugradice deo sa kojim ce ispuniti ono sto se zahteva od njih u zakonskom smislu, i gledace da povecaju svoj profit. Meni je jasno da se nekome to ne svidja kad istrese svojih 10+ mukom zaradjenih eura, ali ne znam da li tu moze bilo sta da se ucini.

Nije zgoreg pogledati ovaj video.

https://www.youtube.com/watch?v=ceABHQnI8HM
Ivan napisao:
Kao da iskesiras punu cemu za nov auto, a dobijes auto sa lagera iz 2013...

Послато са GT-N7100
Vrlo moguce da na 2015. godistu ima delova iz 2014, mozda na nekoj skrivenoj poziciji. Mislim da sam bas video takav slucaj na mom autu kada sam skidao neke delove.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Post od nikaragva »

Zaboravljate da fabrika koja pravi novi deo takođe radi i reparaciju. Ne radi to Žika iza kuće.
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Post od Vladapetr »

Koliko sam razumeo gornji klip, refabrikovani deo je onaj kod kojeg se jedna ili više komponenti koje prave problem ponovo isprojektuju, unaprede (u odnosu na originalni sklop) i onda sklope. To nije slučaj ni kod lika sa 500L iz Potrošačkog savetnika, niti kod ftj-a. Oni su imali deo koji je fabrički faličan, koji odstupa od norme koja je propisana i takav deo može samo da se remontuje.
dragvorl napisao: Prvo, nemoj da mi podmeces sto nisam rekao. Tvoje misljenje je tvoja stvar, ne komentarisem tvoje motive, napisao sam da postujem tudje misljenje. A vidim i da komentarises o necemu u negativnom kontekstu a nisi ni skroz siguran o cemu se radi.
Ne znam šta sam ti podmetnuo, napisao si da su "jedno činjenice a drugo ubeđenja" i da je "nekima bitnije da je novo nego da je dugotrajno". Kad kupujem NOVO najbitnije mi je da bude novo a da li je to opravdano, hir ili ludost - ne treba da se tiče nikoga osim onoga ko je platio punu cenu za nov proizvod. Takođe su i činjenice sporne jer ih nigde ne vidim, ni na klipu gore nema činjenica nego samo nečije tumačenje kako fabrika funkcioniše. Npr uporedna tabela o broju kvarova i životnom veku novih i repariranih delova, to bi bio argument koji rešava sve dileme. A tako nešto se nigde ne pojavljuje, meni odmah budi sumnju više.

Evo na primeru te letve volana, ona je napravljena od metala koji je izliven u željene oblike i onda sklopljen. Metal je u tečnom stanju onakav kakvim ga je fabrika propisala, izlivanje urađeno po određenim standardima u velikim serijama proizvoda itd...
Nakon što se posle reklamacije ustanovi da je jedna kugla otišla, letva se reparira. Mislite li da pri tom procesu neko iz fabrike analizira unutrašnju strukturu drugih delova da ustanovi da li su je možda izmenile vibracije koje je uzrokovao taj faličan deo, ili toplota koju je izazivalo neželjeno trenje itd... Ja sam siguran da to ne rade, jer bi za ovako pojedinačne kvarove koštalo više nego izrada novog dela!
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Odgovori