Grejanje kabine-opšta diskusija
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Na Fordu mi se ne svidja sto na 22 stepena recimo je na nogama ok, ali na gornjem delu tela mi je zima, kao da treba da ogrnem nesto. Onda upalim grejanje sedista i bude bolje, ali opet...a ne bih bas u jakni u stintovima od po par sati.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
@cosmo, super da si zadovoljan.
Ali, stavi na 22C kada vozis u lokalu, u gradu. Ono prespavana noc auta, ujutru krenes na posao sa hladnim motorom, ostavis da bude na 22C i opises kako je posle 5-7km voznje.
Toplo svuda ili hladno na noge ili toplo na noge...znaci realna svakodnevna situacija u zimskom periodu voznje.
Hvala.
Za 400km bi se zagrejalo i da ste duvali u dlanove a kamoli od bilo kakavog grejanja:)
Naravno da nema ni trunke magljenja prozora danas kada nema ni uslova za to.
Ali, stavi na 22C kada vozis u lokalu, u gradu. Ono prespavana noc auta, ujutru krenes na posao sa hladnim motorom, ostavis da bude na 22C i opises kako je posle 5-7km voznje.
Toplo svuda ili hladno na noge ili toplo na noge...znaci realna svakodnevna situacija u zimskom periodu voznje.
Hvala.
Za 400km bi se zagrejalo i da ste duvali u dlanove a kamoli od bilo kakavog grejanja:)
Naravno da nema ni trunke magljenja prozora danas kada nema ni uslova za to.
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
I ja sam mislio da imaju svi karavani od sredine 80tih, interval preko releja i stalni rad. Barem je ta tehnika jednostavna i jeftina. Kad je to imao VW koji je poznat po skrtoj opremi cudno da dosta kasnije jos to nije standardna oprema.
@ftj, Volvo ima na modelu 240, negde 1976 godine uveden.
Mozda imaju i ranije, nemam pojma.
I 240 i 740 i 940 modeli su svim imali zadnji birsac u 2 nivoa rada,
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Peugeot 607 ima senzor za kisu ali samo dve brzine brisaca u manual modu. Nema onu polugicu za preciznije podesavanje intervala.
Po meni korisnije nego sam senzor za kisu koji po meni na svim kolima radi neprecizno.
Po meni korisnije nego sam senzor za kisu koji po meni na svim kolima radi neprecizno.
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Zadnji brisac, Ima li ga uopste?
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
607 ? Ma gde brisac. Kolika je zadnja soferka, brisac bi trebao da bude kao metla sa drskom dugacak...
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Pa neke limuzine sa velikim zadnjim staklom imaju i veliku metlu kako kazes na njemu, a nisam mogoa da se setim da li je 607 takav.
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Ljubitelj, meni deluje da ti klima slabo radi jer nema gasa (ili neki drugi hw zeza).
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Ima gasa, radi kako treba uz manuelno igranje dugmicima, kada se pojaca da radi jace od onoga sto automatika podesi.
Na AUTO rezimu rada nisam odusevljen logikom rada i regulacijom.
Na AUTO rezimu rada nisam odusevljen logikom rada i regulacijom.
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
@ljubitelj
Relacija je bila 50km tamo i 50km nazad. Od Pazove do Beograda je isto sa grejanjem. Ne vozim tako kratke relacije nikad, ali cu probati ako budem u prilici. Racunaj od centra NS do izlaska iz Petrovaradina je bilo toplo i bas fino u kolima na tom setovanju, ako ti to nesto znaci. To ti je tih par km.
Relacija je bila 50km tamo i 50km nazad. Od Pazove do Beograda je isto sa grejanjem. Ne vozim tako kratke relacije nikad, ali cu probati ako budem u prilici. Racunaj od centra NS do izlaska iz Petrovaradina je bilo toplo i bas fino u kolima na tom setovanju, ako ti to nesto znaci. To ti je tih par km.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Da nije neki senzor u problemu?ljubitelj napisao:Ima gasa, radi kako treba uz manuelno igranje dugmicima, kada se pojaca da radi jace od onoga sto automatika podesi.
Na AUTO rezimu rada nisam odusevljen logikom rada i regulacijom.
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
To vec moze da bude mada svi senzori su aktivni tj nisu u kratkom spoju i nisu u prekidu.
E sad je pitanje da li se njihova promenljiva vrednost slaze sa vrednostima po krivi za novi.
Ono sto mene zbunjuje je sto na francuskom specijalizovanom forumu za 307 pominju da je za 307 i 406 odnosno Xsara-C5 automatska klimatizacija takva da ako radi uopste automatika onda je to to i ne dirati jer nema dobre fabricke dokumentacije sa opisom merenja tih senzora i pogotovu testa softvera a da ima kao neka modifikacija softvera, cipovanje, negde neko koje poboljsava/ koriguje logiku rada automatike.
Servisi ovde kada cuju u istoj recenici Pezo i elektronika- softver- kompjuter beze trcecim korakom.
Pa za najprostiju ugradnju tempomata izbegavaju da rade,
Po meni najveci zez automatike je sto ne ume da upravlja klapnom za svezi /unutrasnji vazduh i sto drzi ventilator na niskoj brzini rada. Posto su stavili male izduvne otvore kada se rucno stavi ventilator na 4 kao najjaci stepen onda dobro duva ali je poprilicna buka.
Pretpostavljam da zbog buke su namestili da automatika radi samo na maloj brzini , sto je dovoljno za neku prolecno vreme tipa mart-juni kod nas odnosno 10-30C,
Cim je hladnije, oko 0C zimi i toplije leti oko 40C automatika ne uspeva da efikasno i brzo regulise zadatu temperaturu. Treba toliko puno vremena da sam vec stigao na kraj putovanja a jos se nije dostigla komforna zona.
Kada se vozi vise od pola sata bude ok, i automatika dosta korektno krene da odrzava dostignutu ugodnu temperaturu ali prvih 10minuta voznje ili je zimi prehladno ili je leti prevruce jer nekako automatika ne ume da prepozna da treba pojacano da radi dok se en dotigne zadata temperatura.
Ako rucno podesim sve na najjace onda proradi kako inace treba.
Da opisem u cemu je kod mene problem u radu.
U kabini unutra recimo 5C
Grejanje na 28 podesim i onda radi prilicno jako ventilator i dobro zagreva, ako podesim na 23C onda jedva radi ventilator i posledicno hladnjikavo bude jer slabo izduvava.
Automatika bi trebala da izmeri da je unutra 5C napolju recimo 2C a da zelim 22C i onda pusti grejanje na najjace moguce u tom trenutku pa onda smanji na minimum kada se jednom stigne na 22C pa to odrzava.
I pri tome ako je 22C podeseno za telo da pusti na noge 25-26C tj da jace greje pri podu a slabije na soferku.
Na mom 307 radi kontra, greje jace na soferku a slabije/ hladnije na noge.
Potpuno naopaka raspodela po zonama.
Ako rucno se igram sa dugmicima moze da se namesti puno bolja regulacija, sto opet nema logike pored tolikih senzora koje ima automatika na raspolaganju.
Mozda je i u meni problem sto previse ocekujem ali nekako pored tolikog h/w i brojnih senzora ocekujem da automatika na autu iz 2000tih bude ako ne bolja onda makar ista kao automatika na autu iz 80tih.
A mozda je stvar prilagodjavanja na drugacije od naviknutog, uostalom kada je crna boja zice kod PSA +12V napajanje glavnog dovoda sto je van svake logike i svih elektro standarda mozda klimatizacija i treba da rdi kontra od ocekvianog:)
E sad je pitanje da li se njihova promenljiva vrednost slaze sa vrednostima po krivi za novi.
Ono sto mene zbunjuje je sto na francuskom specijalizovanom forumu za 307 pominju da je za 307 i 406 odnosno Xsara-C5 automatska klimatizacija takva da ako radi uopste automatika onda je to to i ne dirati jer nema dobre fabricke dokumentacije sa opisom merenja tih senzora i pogotovu testa softvera a da ima kao neka modifikacija softvera, cipovanje, negde neko koje poboljsava/ koriguje logiku rada automatike.
Servisi ovde kada cuju u istoj recenici Pezo i elektronika- softver- kompjuter beze trcecim korakom.
Pa za najprostiju ugradnju tempomata izbegavaju da rade,
Po meni najveci zez automatike je sto ne ume da upravlja klapnom za svezi /unutrasnji vazduh i sto drzi ventilator na niskoj brzini rada. Posto su stavili male izduvne otvore kada se rucno stavi ventilator na 4 kao najjaci stepen onda dobro duva ali je poprilicna buka.
Pretpostavljam da zbog buke su namestili da automatika radi samo na maloj brzini , sto je dovoljno za neku prolecno vreme tipa mart-juni kod nas odnosno 10-30C,
Cim je hladnije, oko 0C zimi i toplije leti oko 40C automatika ne uspeva da efikasno i brzo regulise zadatu temperaturu. Treba toliko puno vremena da sam vec stigao na kraj putovanja a jos se nije dostigla komforna zona.
Kada se vozi vise od pola sata bude ok, i automatika dosta korektno krene da odrzava dostignutu ugodnu temperaturu ali prvih 10minuta voznje ili je zimi prehladno ili je leti prevruce jer nekako automatika ne ume da prepozna da treba pojacano da radi dok se en dotigne zadata temperatura.
Ako rucno podesim sve na najjace onda proradi kako inace treba.
Da opisem u cemu je kod mene problem u radu.
U kabini unutra recimo 5C
Grejanje na 28 podesim i onda radi prilicno jako ventilator i dobro zagreva, ako podesim na 23C onda jedva radi ventilator i posledicno hladnjikavo bude jer slabo izduvava.
Automatika bi trebala da izmeri da je unutra 5C napolju recimo 2C a da zelim 22C i onda pusti grejanje na najjace moguce u tom trenutku pa onda smanji na minimum kada se jednom stigne na 22C pa to odrzava.
I pri tome ako je 22C podeseno za telo da pusti na noge 25-26C tj da jace greje pri podu a slabije na soferku.
Na mom 307 radi kontra, greje jace na soferku a slabije/ hladnije na noge.
Potpuno naopaka raspodela po zonama.
Ako rucno se igram sa dugmicima moze da se namesti puno bolja regulacija, sto opet nema logike pored tolikih senzora koje ima automatika na raspolaganju.
Mozda je i u meni problem sto previse ocekujem ali nekako pored tolikog h/w i brojnih senzora ocekujem da automatika na autu iz 2000tih bude ako ne bolja onda makar ista kao automatika na autu iz 80tih.
A mozda je stvar prilagodjavanja na drugacije od naviknutog, uostalom kada je crna boja zice kod PSA +12V napajanje glavnog dovoda sto je van svake logike i svih elektro standarda mozda klimatizacija i treba da rdi kontra od ocekvianog:)
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Za tempomat, pa sta da ti kazem, strucnjaci. U srbiji ti to rese za 20, 30 evra, jedino limiter je zeznuto, ali ko to jos koristi.
Pogledaj da li imas negde podesavanje kojom brzinom ce duvati klima. Na novijim ima da podesis normal ili nesto tipa ultra, ovo znaci da ti i dalje automatika radi, ali u drugom slucaju, pokusava sto pre da dostigne trazenu temperaturu.
Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
Pogledaj da li imas negde podesavanje kojom brzinom ce duvati klima. Na novijim ima da podesis normal ili nesto tipa ultra, ovo znaci da ti i dalje automatika radi, ali u drugom slucaju, pokusava sto pre da dostigne trazenu temperaturu.
Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Kasno je za edit. Evo kako je na novijem PSA. Ako imas fabricki radio, udji u menije iscackaj da li imas nesto ovako.


Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока



Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
Re: Grejanje kabine-opšta diskusija
Moram da es korigujem. Danas sam imao prilkiku da pri spoljnih +9C vozim 7km otvorenim putem.
I da se malo vise pozabavim otvorima na tabli odnosno prigusenjem istih da manje duvaju.
Nekim cudom i magijom za mene klimatizacija je pocela normalnije da se ponasa i da duva jako. Brzo vec nakom 3-4km toplo je duvalo solidno jako dole na noge i kabina se brzo zagrejala.
Sve ukljuceno na AUTO 22.5C i nista nisam dirao dalje od paljenja auta.
Jedino sam sipao sveze gorivo ali bas nikakve veze ne vidim izmedju te akcije i grejanja vozila.
Sutra imam voznju od 35km u cugu a preksutrra opet kraci lokal pa cu pratiti ali cu postaviti i termometar u kabinu da merim sta se desava i kojim tempom.
Da, imam fabricki radio pa cu pogledati imam li takve opcije stelovanja.
I da se malo vise pozabavim otvorima na tabli odnosno prigusenjem istih da manje duvaju.
Nekim cudom i magijom za mene klimatizacija je pocela normalnije da se ponasa i da duva jako. Brzo vec nakom 3-4km toplo je duvalo solidno jako dole na noge i kabina se brzo zagrejala.
Sve ukljuceno na AUTO 22.5C i nista nisam dirao dalje od paljenja auta.
Jedino sam sipao sveze gorivo ali bas nikakve veze ne vidim izmedju te akcije i grejanja vozila.
Sutra imam voznju od 35km u cugu a preksutrra opet kraci lokal pa cu pratiti ali cu postaviti i termometar u kabinu da merim sta se desava i kojim tempom.
Da, imam fabricki radio pa cu pogledati imam li takve opcije stelovanja.