Imamo temu za Euro NCAP, ali bezbednost je mnogo više od tih testova. Nisam bio siguran gde da okačim video, pa ću ovde. Ako postoji tema baš za ovakve klipove i diskusiju, prebacite.
Lepo objašnjenje kako je Volvo uradio safety cage na XC90:
Jel to krenula obavezna zvučna signalizacija prekoračenja brzine u novim automobilima?
Toyota/Lexus već imaju, Nissan počeo u fl QQ, Hunday u fl Tucsonu...užasno dosadan sistem, na svako prekoračenje od 1 km/h zvučno upozorava i ne može da se isključi, barem ja u Toyoti nisam mogao. Pored Line assista sada i ovo.
Imaju svi novi. Mercedes je kulturno rešio da se zvuk mutira na taster, a upozorenje ostaje na ekranu. Kod Toyote mora u meniju da se isključi čitanje znakova, ako se dobro sećam. Novi Golf ima opciju da se isključi upozorenje, u meniju.
Smara što mora svaki put da se isključuje.
U svom autu sam isključio zvučnu signalizaciju i pamti, kada se prekorači brzina samo treperi ograničenje bez zvuka. Malo se preteruje sa time...prvo potvrdis saglasnost za app, pa onda isključiš LA, pa ovo za ograničenje...ceo protokol prodješ pre polaska.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Poslednja izmena od 123456 u 14 Sep 2024, 18:40, izmenjeno 2 puta ukupno.
1.7.2024. Svi proizvedeni posle tog datuma. Jos uvek nije potvrdjeno ali mislim da sam imao srece. Videcemo za mesec dana.
Iritantan sistem, toliko iritantan da vec sada se pojavljuju reklame za “iskljucivanje” permanentno. Sto ce biti lagano za vozila koja su do sada bila u proizvodnji. To je samo kodiranje. Novi modeli e to moze biti prilicno zahebano.
Kao neko ko je u IT-ju doooosta godina... To pištanje je teška budalaština koju je je izglasao neko ko nema pojma šta je tehnološki moguće, ili bar šta je moguće napraviti da bude 100% pouzdano. Ovo ne spada u to. Previše ima slučajeva gde se očita pogrešan znak, voziš se autoputem a on pokupi ograničenje iz puta koji se uključuje ili isključuje, ili snimi 80 na kamionu, ili snimi neki znak koji je zaostao od radova a radova više nema (kod nas ne tako retko)... Ježim se od ideje da će sledeći auto imati to obavezno.
grujicd napisao: 15 Sep 2024, 02:51
Kao neko ko je u IT-ju doooosta godina... To pištanje je teška budalaština koju je je izglasao neko ko nema pojma šta je tehnološki moguće, ili bar šta je moguće napraviti da bude 100% pouzdano. Ovo ne spada u to. Previše ima slučajeva gde se očita pogrešan znak, voziš se autoputem a on pokupi ograničenje iz puta koji se uključuje ili isključuje, ili snimi 80 na kamionu, ili snimi neki znak koji je zaostao od radova a radova više nema (kod nas ne tako retko)... Ježim se od ideje da će sledeći auto imati to obavezno.
Imao sam smehotresnih, ali i zastrašujućih situacija sa nekim "prilagodljivim tempomatima" i njihovim automatskim prilagodjavanjima brzine kretanja ( u nekim uslovima su stvarali potpuno iznenadna jača ubrzanja vozila ), a sve zbog pogrešnih podataka u mapama navigacije i/ili pogrešnih očitavanja navodnih ograničenja brzine ( pri čemu su ta pogrešna očitavanja moguća sa milion razloga ).
Načelno veoma podržavam sisteme asistencije ( uz svu svest da nisu savršeni i da je nemoguć idealan algoritam ), ali, mislim da taj sistem ne bi smeo da bude aktivan u Srbiji. Pa čak ni na našim auto putevima, a zbog mogućih pogrešnih očitavanja i/ili pogrešnih podataka u mapama.
Ja sam ostavio samo vizuelno upozorenje i moram priznati da mi dosta znači ovde u De. Nakon preseljenja trebalo mi je par godina da se naviknem i poštujem ograničenja kao i većina vozača. Naplaćao sam se tih sitnih kazni za prekoračenje do recimo 15km/h. Najveći problem je bio što, osim fiksnih kamera, policija često postavi nezavisne radare na tronožcima ili spakovane u civilne zatamnjene kombije pa ne možeš nikad biti siguran da je neka deonica potpuno čista.
Inače, eu legislativa i proivođači se sigurno neće osvrtati na probleme koje sistemi asistencije mogu praviti na često dovoljno neuređenim putevima kao kod nas...