Adaptivni tempomat
- AleksandarAca
- Postovi: 1055
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI R-Line 4Motion, VW ID.3 Pro Performance
- Lokacija: Beograd
Re: Adaptivni tempomat
Na rucici za migavac jedan pritisak i na volanu jedan pritisak, nije nesto komplikovano.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4817
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Adaptivni tempomat
Na Tuaregu III je ne dao Bog, ili ja nisam našao prečicu.
Mora kroz meni... katastrofa
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mora kroz meni... katastrofa
Sent from my iPhone using Tapatalk
- AleksandarAca
- Postovi: 1055
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI R-Line 4Motion, VW ID.3 Pro Performance
- Lokacija: Beograd
Re: Adaptivni tempomat
Da li je moguce da Touareg nema assist dugme?
Edit: evo vidim da ima na volanu. Trebalo bi da se deaktivira da se prvo stisne assist dugme i onda prvi na listi bi trebao da bude lane assist kojeg odstikliras sa OK dugmetom sa desne strane volana.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Edit: evo vidim da ima na volanu. Trebalo bi da se deaktivira da se prvo stisne assist dugme i onda prvi na listi bi trebao da bude lane assist kojeg odstikliras sa OK dugmetom sa desne strane volana.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4817
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Adaptivni tempomat

Verovatno je tako, posle sam vozio Skodu Kodiaq gde je slicno, na volanu uz dva klika.
Inače ovo iznad što se piše, teško da je klasičan tempomat bolji od adaptivnog, nekako se kosi sa logikom.

Послато са 21051182G помоћу Тапатока
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Adaptivni tempomat
Pa kad bi taj tempomat znao da malo uglađenije koči i još da obiđe auto koji kilavi ispred (umesto da ga samo prati kilometrima) - to bi onda već bilo baš baš nešto. Ovako je to i dalje ipak samo tempomat, istina - sa malo boljim/proširenim mogućnostima. Zato ne treba od njega pravili autopilota i dizati ga u nebesa kad to ne zaslužuje. I dalje moraš biti na oprezu, i dalje ruke moraju biti na volanu, i dalje ga moraš svako malo korigovati odnosno biti spreman na to… No dobro, ubacićemo i to u auto, kad je već toliko u modi. I više da ga imam(o) na spisku opcija nego što ćemo (ću) ga realno i koristiti. 

- carov2
- Postovi: 4817
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Adaptivni tempomat
Ovde niko ne pravi autopilota i čudo od tehnike, već se piše suprotno, još malo pa ga treba izbegavati i uvek pre izabrati klasičan, ukoliko postoji mogućnost.
Послато са 21051182G помоћу Тапатока
Послато са 21051182G помоћу Тапатока
- grujicd
- Postovi: 9009
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Adaptivni tempomat
Kakva su iskustva sa adaptivnim tempomatom kad pada sneg? Ne mora da bude ni mećava, lako auto da nakupi sloj snega i leda na radaru. Kao da je neko pisao na forumu da kad prestane da radi adaptivni tempomat ne radi ni običan, kao da je bio neki Suzuki ili Mazda ali ne mogu sad da se setim.carov2 napisao: 13 Avg 2024, 20:59 Inače ovo iznad što se piše, teško da je klasičan tempomat bolji od adaptivnog, nekako se kosi sa logikom.![]()
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Adaptivni tempomat
Kod RAV-a kojeg sam pominjao tada radi običan. Samo javi da adaptivni ne radi i da će funkcionisati kao običan.
- carov2
- Postovi: 4817
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Adaptivni tempomat
Ja nisam imao većih problema, normalno, ne očekujem da radi kada je napolju haos, a samo tada sam i imao situaciju da ne radi, a nikad u nekoj u situaciji, da kažem, puu bre, vidi, ne radi, ne mogu da verujem, a baš mi treba sada.
U uslovima u kome je radar skroz prekriven, uglavnom ni ne treba koristiti tempomat i izazivati sudbinu.
Kod većine automobila je tako, adaptivni tempomat = jedini tempomat, ne možeš da isključiš opciju "praćenja".
Prestane sa radom tempomat zbog loših uslova, nemaš uopšte tempomat.
Udariš malo auto, neosetno, tempomat stane sa radom jer radar/sistem treba da se kalibriše, ti nemaš više tempomat.
Kalibraciju uglavnom može samo ovlašćeni servis i to ne svaki, recimo VW ne može u Nišu.
Послато са 21051182G помоћу Тапатока
U uslovima u kome je radar skroz prekriven, uglavnom ni ne treba koristiti tempomat i izazivati sudbinu.
Kod većine automobila je tako, adaptivni tempomat = jedini tempomat, ne možeš da isključiš opciju "praćenja".
Prestane sa radom tempomat zbog loših uslova, nemaš uopšte tempomat.
Udariš malo auto, neosetno, tempomat stane sa radom jer radar/sistem treba da se kalibriše, ti nemaš više tempomat.
Kalibraciju uglavnom može samo ovlašćeni servis i to ne svaki, recimo VW ne može u Nišu.
Послато са 21051182G помоћу Тапатока
- Uninuni
- Postovi: 913
- Pridružio se: 21 Jan 2013, 19:30
- Garaža: Fiat Bravo 1.9 2007, Mazda Cx 5 2,2 2017
- Lokacija: Novi Sad, Serbia
Re: Adaptivni tempomat
Ja nemam iskustva sa drugim autima pa ne mogu da poredim ali sto se tice Mazde ...
1. kada se vozimo po magistrali sa ukljucenim adaptivnim tempomatom, ako vozilo ispred skrene u krivini adaptivni registruje da se vozilo ne nalazi ispred Mazde i pocinje da daje gas (to je taj neprijatan momenat koji se ima i gore je spominjan)
2. ako dodje do maglenja stakla ili nanosa snijega na auto kamera i radar detektuju tu situaciju i iskljucuju sve te dodatne sistem koji olaksavaju voznju (blinkce i pisti opomena da sistemi nisu vise u funkciji)
3. po sjecanju ima ogranicenje kada se adaptivni tempomat pali (preko koje kilometraze) tako da nije ni zamisljen da se koristi u gradu (on hoce sa velikih brzina spustiti na neku manju i kasnije povecavati u skladu sa podesenjima) npr cak ako se sa vecih brzina automobil zaustavi na semaforu (sam adaptivni izvrsi kocenje) ukoliko je brizna bia 0 nece krenuti iz mjesta ponovo da ubrzava (ima neki vremenski okvir nakon kojeg gasi opciju).
Nisam imao u prethodnim vozilima obican tempomat, ali siguran sam da i on daje svoj doprinos u smislu odmaranja vozaca tokom voznje ukoliko ga prethodno niste imali. Adaptivni je samo advanced verzija koja daje koju opciju vise i olaksava voznju.
1. kada se vozimo po magistrali sa ukljucenim adaptivnim tempomatom, ako vozilo ispred skrene u krivini adaptivni registruje da se vozilo ne nalazi ispred Mazde i pocinje da daje gas (to je taj neprijatan momenat koji se ima i gore je spominjan)
2. ako dodje do maglenja stakla ili nanosa snijega na auto kamera i radar detektuju tu situaciju i iskljucuju sve te dodatne sistem koji olaksavaju voznju (blinkce i pisti opomena da sistemi nisu vise u funkciji)
3. po sjecanju ima ogranicenje kada se adaptivni tempomat pali (preko koje kilometraze) tako da nije ni zamisljen da se koristi u gradu (on hoce sa velikih brzina spustiti na neku manju i kasnije povecavati u skladu sa podesenjima) npr cak ako se sa vecih brzina automobil zaustavi na semaforu (sam adaptivni izvrsi kocenje) ukoliko je brizna bia 0 nece krenuti iz mjesta ponovo da ubrzava (ima neki vremenski okvir nakon kojeg gasi opciju).
Nisam imao u prethodnim vozilima obican tempomat, ali siguran sam da i on daje svoj doprinos u smislu odmaranja vozaca tokom voznje ukoliko ga prethodno niste imali. Adaptivni je samo advanced verzija koja daje koju opciju vise i olaksava voznju.
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Adaptivni tempomat
O tome da na Mazdi ubrzava u krivinama kada onaj ispred nestane “sa radara” sam već i ja pisao (preneo veoma neprijatno iskustvo kolege iz Kruševca koji ima CX-5).
. Očigledno da to baš i ne funkcioniše kod svih jednako dobro.

Poslednja izmena od Saša u 13 Avg 2024, 21:45, izmenjeno 1 put ukupno.
- carov2
- Postovi: 4817
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Adaptivni tempomat
U situaciji 1.
Kako bi auto sa klasičnim tempomatom prošao kroz tu situaciju?
Послато са 21051182G помоћу Тапатока
Kako bi auto sa klasičnim tempomatom prošao kroz tu situaciju?
Послато са 21051182G помоћу Тапатока
- Saša
- Postovi: 14192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Adaptivni tempomat
Nikako, ja ga ne bi ni koristio po krivinama.
No eto ljudi se očigledno naviknu da im auto prati drugi sam i onda se i malo zaborave ponekad gde su.

- carov2
- Postovi: 4817
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Adaptivni tempomat
Još jedno malo teže pitanje, kako bi u kružnom toku prošao auto sa klasičnim tempomatom?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11096
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Adaptivni tempomat
Previše se vi oslanjate na tehniku kad pomišljate na adaptivni, a još gore na obični tempomat u kružnom toku.
Obični tempomat ne volim iako vozim 1500 km u cugu, jednostavno smatram da više troši auto i da mi samo smeta.
Adaptivni je odlična stvar, skoro sam putovao sa Mazdom 3 sa adaptivnim i malo je reći da sam oduševljen kako lepo radi, od 1500 km puta sam bar 1000 km držao upaljen i baš mi se sviđa kako radi.
Obični tempomat ne volim iako vozim 1500 km u cugu, jednostavno smatram da više troši auto i da mi samo smeta.
Adaptivni je odlična stvar, skoro sam putovao sa Mazdom 3 sa adaptivnim i malo je reći da sam oduševljen kako lepo radi, od 1500 km puta sam bar 1000 km držao upaljen i baš mi se sviđa kako radi.