Stranica 5 od 10

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 06 Maj 2025, 16:49
od YUgisa
Prica oko felni je dosta kompleksnija od samog lakse je bolje, jer iako masa same felne igra ulogu koliko amortizer mora "tesko da radi", po pitanju ubrzanja i kocenja je najbitniji faktor inercija, a felna moze biti laksa ali ne mora da ima manju inerciju. Jer najvece ustede su najcesce u srcu felne, ne u buretu koje ima najvecu ulogu u inerciji. Jos veci problem je ako se u pricu ukljuci i guma. Naravno laksi ceo auto usled laksih tockova je isto usteda, ali par kg tamo vamo je stvarno stvar statisticke greske, ali 30-50-100kg vec nije.

Ja sam kod mene skinuo ako se dobro secam 3kg po tocku (laksa felna i zamenio celicne adaptere od 3cm za alu distancere od 10mm), ali sam montirao 2cm sire gume na 1" siru felnu i izmerio razliku na nivou statisticke greske na autu koji je ima 70 i kusur konja. Sto je super da 70+ks vrti 195 gumu sa istom lakocom i jeste bilo primetno unapredjenje u gripu po krivinama, ali sve su to benefiti sirih guma, ne laksih tockova. Jer sama guma je bila nesto oko 1kg teza u startu.

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 11:58
od Dzona
Možda preimenovati temu i naznačiti da je za ljude koji vole da voze sportski/brzo.

Ja volim da vozim, ali volim da vozim najopuštenije moguće i pre svega cenim komfor i udobnost kod četvorotočkaša :) Ne volim previše sportske automobile gde se osećam "tesno", kao i automobile sa malo prostora unutra (klaustrofobija) i koje vetar ljulja na putu :) Ne volim agresivniju vožnju kada se dosta više umorim (dosta mi je svakodnevne lobotomije)

A volim da vozim, volim da putujem na četri točka, a još više na dva točka (naročito u proleće) :)

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 12:21
od BigMazzy
Reći da je raspored mase 50-50 MIT i ne igra neku ulogu u vožnji i ponašanju auta je , malo je reći, neozbiljno.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk


Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 13:21
od YUgisa
Moze biti kako god ali je istina :kezo: Svako ko se imalo razume u dinamiku vesanja auta ce to lako da shvati. Naravno ne znaci da 90:10 je jednako dobro kao 50:50, ali verovati da je 50:50 automatski bolje nego 60:40 je samo mit.

Cak i jednostavan primer toga moze da dokaze koliko je besmislena ta tvrdnja, imati auto koji ima 200kg ispred i iza osovine i 400kg izmedju osovina ce isto imati 50:50 odnos kao i auto koji ima po 50kg ispred i iza osovine i 700kg izmedju osovina. I oba auta su jednake mase tj 800kg. I ta dva auta nece biti ni malo slicni u voznji. Manje vise sve izmedju 65:35 i 45:55 ce dinamicki da se vozi prilicno slicno (tj moze da se napravi setap da voznja bude slicna). Van tih mera obicno postoje neki ozbiljniji kompromisi u setapu auta.

Ne mora uzitak u voznji biti samo ako se zeli voziti brzo i sportski. Stvar je da ljudi uzivaju u razlicitim stvarima. Neki vole lagane komande, neki vole teze. Stvar je ko gde povlaci liniju. Da ja volim kocnice bez servo uredjaja, ne ni malo, ali da volim ove ultra mekane pedale mnogih modernih auta gde sve imam strah da stisnem kocnicu i aktiviram ABS za svaku banalnost mi nije uzitak. Ili volan koji moram stalno da razmisljam da li se vratio u pocetni polozaj jer nemas povratnih informacija sta se desava sa tockovima. Recimo meni su te stvari prilicno umarajuce ili kad moram da se polomim u parkiranju totalno nepreglednog auta.

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 13:54
od nidza
Nije tako jednostavno. Ogromna je razlika da li je najveća masa na periferiji ili centru čigre, tj. da li je raspored mase na osovinama ili bliže sredini auta. U oba slučaja je 50/50. Dobrim podešavanjem je moguće napraviti konceptualno pogrešan pristup sasvim dobrim - neko reče 911?

U ovoj temi bih rekao da nas objektivni parametri ne interesuju, već subjektivni. Ko voli da vozi traži neki osećaj, povratnu informaciju od auta, buku, sile, uključenost u dešavanja, tj. sve suprotno od onog što današnje performans verzije moćnih automobila nude. Vozač danas više voli da bude vožen, i to je sve što treba reći.

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 14:31
od Romanticni_Piroman
Naravno da neke kao @Dzona ne zanima sportska voznja i uziva u komforu, ali cak i sa tim nekim argumentima jos uvek ne mogu da razumem moderne automobile.
Kao sto je neko vec pomenuo, gde je Citroenovo staro vesanje?
Zasto SUV? Vise se ljuljaju na vetru nego limuzine, bucniji su i neudobniji.
DS7 koga sam vozio je izuzetno udoban auto objektivno posmatrano, ali posle Swifta, ja se u njemu osecam kao da cu da dobijem morsku bolest. Karoserija ne pravi nagle pokrete preko rupa, ali se osecam kao da vozim brod, a ne auto.

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 14:43
od TheWickerMan
BigMazzy napisao: 07 Maj 2025, 12:21 Reći da je raspored mase 50-50 MIT i ne igra neku ulogu u vožnji i ponašanju auta je , malo je reći, neozbiljno.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Naravno da je i neozbiljno i neistinito.
Najbolje navesti primer Alfe 75 sa odnosom 50:50 i pogonom ( i menjačem pozadi ). Subjektivno se taj auto vozi perfekto, ni auta od 250+ ksa nisu doneli ono što se zove vozački užitak.
YUgisa napisao: 07 Maj 2025, 13:21 imam strah da stisnem kocnicu i aktiviram ABS za svaku banalnost mi nije uzitak.
Može li primer auta kod kojeg se pali ABS za svaku banalnost?
Prešao sam debelo preko milion kilometara za svakakvim automobilima, od onih od 500e do onih od 150.000e, u svim mogućim vremenskim uslovima, trenutne ture su mi više puta godišnje po 1500 km u cugu bez odmora,dan ispod 100km nemam, skoro sam i Nürburgring Nordschleife vozio, tako da mogu da kažem da imam nekog omanjeg iskustva, i za to sve vreme ( ne računajući Ring ) sam možda 10-15 puta osetio ABS da se upalio. ABS se ne pali na svaku banalnost, svako ko kaže da će u trenutku iznenadnog kočenja ( kad te iznenadi, a ne u kontrolisanim uslovima gde očekuješ da se to desi ) da radi papučicom kočnice bolje nego ABS, se*e :)

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 15:03
od Gaginh0
Eh 1500km u cugu, to pričaj njima koji te ne poznaju, jedva dočekaš Suboticu burek da pojedeš i odmoriš :kezo: teži su mojih 1150 iz cuga po mraku, sa ugašenom muzikom i troje usnulih! :kezo:

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 15:07
od Milos
Pa nije bas da nemate muziku gospodine Dragane .

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 15:30
od TheWickerMan
Draganu uvek svira u glavi, nema veze da li je muzika upaljena ili ne :kezo:
Subotica i burek, to kao da si rekao Novi Pazar i prasetina :mrgreen:

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 15:38
od YUgisa
Hahahaha ja volim kad das prost primer koliko je besmislena ta tvrdnja i onda se neko javi da komentarise kako to je to neozbiljno i neistinito jer njegovo iskustvo je veliko u stvari koje jedva nesto ima zajednicko sa time... I ja poznajem ljude sa vise miliona kilometara iskustva pa i dalje im ne bih ni dao da voze moj auto, a kamoli da slusam sta imaju da pricaju o dinamici voznje. Ja jos nisam video da je neko ocerupao neki BMW i bio u fazonu auto je sporiji i losiji za voznju jer sad iako je izgubio 200-300kg sa pretezno zadnjeg dela, auta je losiji jer je izgubio 50:50 odnos fabrickog auta...

Nismo se razumeli, ja nisam rekao da se ABS pali na svaku banalnost, nego da cu ja da pritisnem pedalu dovoljno jako da ga aktiviram za ono sto ja smatram normalnim pritiskom za normalno tj banalno kocenje. Mada jesam doziveo paljenje ABSa na prilicnu banalnost, kod E46 i Stila, a zalio mi se nedavno i drug za 3008 za koji on nije uspeo nikako da savlada kocnicu iako recimo on voli "moderno". Nazalost ne mogu da dam puno primera da sam vozio moderne aute jer u globalu vec kao suvozac se ne osecam prijatno u njima. Najnovije sto sam ja vozio da se meni svidja je Clio RS mk3 i iskreno kao sportski auto mi se ne svidja (zao mi sto nisam u prilici da probam CUP verziju), ali kao svakodnevni bi mi bio ok iako bih ja rado voleo da ima nesto manje opreme (ne bih se bunio ni da je ceo za jedno 10% manji) :kezo: Mada recimo vec u prvih par desetina metara sam uspeo da izvedem da se zaglupi elektronska klapna gasa na njemu :loool: Ili kad smo vec kod pedale gasa i Clia, za Mk2 sa 1.2 8v motorom, nevidjena razlika izmedju klasicne pedale i elektronske u korist klasicne po mom misljenju. Do te mere da sam mislio da je taj 16v u prvim trenutcima :rofl:

Postoji brdo primera po internetu gde je dokazano da covek i dan danas moze bolje da koci bolje od ABSa. Problem sto su retki primeri za to je sto pre svega prosecan vozac nije sposoban za to, drugo vadjenje osiguraca na modernom autu naravno da ne daje takve rezultate jer nije osmisljen da radi bez ABSa pa je tako i prilagodjen. Ili sto se ljudi secaju auta od pre pola veka pa su u fazonu ti auti nikad redovno nisu kocili samo sto to nije bila stvar ABSa, nego nekih drugih stvari. Ali sa modernim kocnicama moze da se namesti i te kako da se koci na nivou ili bolje od ABSa za sposobnije vozace. Mislim da je ABS savrsena stvar, ne bi postojali trkacki ABS sistemi, a opet oni ne bi imali u vecini slucajeva opciju podesavanja koliko da se aktiviraju.

U svakom slucaju nemam problem da ABS bude ukljucen u opremu prosecnog auta (jer to sto postoje izuzetci ne znaci da treba da bude pravilo cak iako se meni tako svidja, sasvim sam svestan te cinjenice), mada licno nisam nikad doziveo da sam bio u fazonu da sam smatrao da mi treba. Nisam imao situaciju da me nesto iznenadi i da bi mi ABS pomogao, a u situacijama gde bi tehnicki pomogao su bile kontrolisane situacije gde sam ja namerno gurao preko limita svojih i mogucnosti auta. Izbegao sam nesrece gde su drugi ginuli, cak i te tri koje sam imao su isto bile u mojoj mogucnosti da ih izbegnem ali eto nisam hteo da drugi potencijalno stradaju u 2 slucaja i u trecem da dobijem kaznu.

Nisam u fazonu da svi moraju da vole toliko sirove aute kao ja, ali ne mogu da shvatim koncept razmisljanja ljudi koji su u fazonu auto je samo za prevoz od tacke A do tacke B i onda mu treba vise opreme i tehnologije nego sto ima u svojoj kuci dok mi prica o lakoci voznje auta od 5m koji vozi 90% kroz grad.

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 15:48
od Gaginh0
Milos napisao: 07 Maj 2025, 15:07 Pa nije bas da nemate muziku gospodine Dragane .
To je bilo samo poslednji put i biće u buduće.

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 15:53
od BigMazzy
Na jednom forumu, mislim da je Rwnault forum u pitanju, kad sam spomenuo kako je corner light odlična stvar, pogotovo na Modusu, jedan "uticajni" forumas se ubio objasnjavajući kako je to skroz nepotrebna stvar uz brdo nekih njemu znanih i neznanih argumenata.
Od tad ne ulazim u besmislene rasprave i pričam iz ličnOg iskustva.
Raapored mase 50/50 pa još sa zadnjom vučom je MAMA! Još ako je težište te mase nisko, uživanje u voznji je zagarantovano.
O ABSu neću ni da se trudim bilo šta da pišem, izgubio sam volju nakon prvog pasusa.
Čekam još samo da se spomene kako su ASE, ESP itd izmislili dokoni ljudi a realno ne služi ničemu, o tempomatu da ne govorimo, šta će nam kad imamo ciglu.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk


Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 16:08
od carov2
Nažalost, “Jugiša protiv ESPa” nije besplatan sadržaj, pretplatite se na našu Garaža PLUS platformu i nastavite sa čitanjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Poslato: 07 Maj 2025, 16:21
od TheWickerMan
YUgisa napisao: 07 Maj 2025, 15:38 Izbegao sam nesrece gde su drugi ginuli, cak i te tri koje sam imao su isto bile u mojoj mogucnosti da ih izbegnem ali eto nisam hteo da drugi potencijalno stradaju u 2 slucaja i u trecem da dobijem kaznu.
Izbegao si nesreće gde su drugi ginuli? Nije te sramota da napišeš ovako nešto? A tri si imao koje si mogao da izbegneš, ali si mnogo dobar vozač, pa eto učinio si dobro delo. Jbt.

YUgisa napisao: 07 Maj 2025, 15:38
Nismo se razumeli, ja nisam rekao da se ABS pali na svaku banalnost, nego da cu ja da pritisnem pedalu dovoljno jako da ga aktiviram za ono sto ja smatram normalnim pritiskom za normalno tj banalno kocenje.
Znači, ne umeš da doziraš kočnicu, sve jasno.
Još se sećam kad si tvrdio da Brembo inžinjeri nemaju pojma i kako ti znaš bolje da napraviš diskove. :rofl: za ostale stvari bolje da ne pišem...

Da se samo osvrnem na ovo:
YUgisa napisao: 07 Maj 2025, 15:38 Hahahaha ja volim kad das prost primer koliko je besmislena ta tvrdnja i onda se neko javi da komentarise kako to je to neozbiljno i neistinito jer njegovo iskustvo je veliko u stvari koje jedva nesto ima zajednicko sa time... I ja poznajem ljude sa vise miliona kilometara iskustva pa i dalje im ne bih ni dao da voze moj auto, a kamoli da slusam sta imaju da pricaju o dinamici voznje.
Ovako direktna prozivka nije ti bila potrebna.
Znači ljudi sa više miliona kilometara po tebi nemaju iskustvo jer ti tako kažeš, ali znaju bolje oni koji voze plastikanera Juga malo spuštenog i tripuju se da su Boy Rejseri? Baš imaš ogroman ego, da se ne zoveš Jovana Jeremić? Voziš dinamično? Pungas.com
Nisi bez razloga banovan sa svakom mogućeg Zastava Jugo i ostalih foruma da bi na kraju morao svoj forum da otvoriš da bi imao gde da pišeš :D
O&O.