Dare4x4 napisao:Grejač je kao folija i bude zalepljen za samo staklo sa unutrašnje strane. Čim je staklo puklo, verovatno je i grejač pokidan.
Ovo sa slike deluje da ima grejač, tj ima ga 99% jer se na slici vidi stopica (buksna) u gornjem desnom uglu. Naravno, treba da ima dve.
Nekada davno mi se to desilo.
Skinuo sam slomljeno staklo iz fabrickog crnog rama, grejac je preziveo, i na to zalepio zamensko staklo sa lepkom za soferku.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Slična stvar i kod mene na Astri G. Probao da iskoristim stari fabrički "poklopac" retrovizora, i njega da metnem na novi retrovizor, i prosto dimenzije nisu bile odgovarajuće, nije hteo da se lepo upaše. To je bila drugačija priča - kod mene ni nema grejača, ali sam hteo da sačuvam fabričku srebrno obojenu plastiku za retrovizor.
Da, malo mi je zaličila priča na tu sa zamenog celog retrovizora... Eh, ima neke veze, al svakako sam omašio.
Day Walker napisao: 11 Nov 2022, 23:51
Kako nemas grejace?
Ako imas el. retrovizore moras imati i grejace.
Uh, onda sam sad ispao plavuša. Električni su retrovizori. Da, kad premotam nešto film, kao da sam to tako i imao na umu, ali da sam taj detalj naprosto zaboravio.
motorista napisao: 10 Nov 2022, 11:12
Apropo (uobičajenih) pitanja razrade kočnica -
Odlični videi! Prvi je kratak, ali dođe kao lep uvod u priču. U drugom su ispričali sve i svašta detaljno.
U svakom slučaju, ovo razrađivanje kočnica uopšte nije nešto što sam zamišljao. Dakle, poenta ovih videa je da je disk metalni, a pločice su od drugog materijala. Da bi kočenje bilo bolje, potrebno je da, između ostalog, na disku nastane sloj od tog materijala sa pločica, a da bi na taj način trenje između pločica i diska bilo bolje. Kad se kaže razrađivanje, obično bih zamišljao "da sve sedne na svoje mesto, i da se pločica i disk oblikuju jedno prema drugom", a ovo mi ne bi palo na pamet.
Znači mi ovo, hvala svima na odgovorima! Na mojoj astri su prednji diskovi i pločice menjani još pre dve godine, a sad je bilo došlo na red sve što ima veze sa zadnjim kočnicama: doboši i sve oko njih, i oko ručne. Malo sam s novcem fasovao oko toga, ali to se mora, a s vašom edukacijom mogu na miru da ne paranoišem da li se sve ponaša kako treba.
JEDAN OD SAVETA IZ VIDEA U VEZI SA RAZRAĐIVANJEM
Oni kažu da se ubrza do oko 80-100 km/h valjda, pa da se koči, ali ne do zaustavljanja, već do recimo 10km/h, pa da bi se materijal s pločica prenosio ravnomerno. Možda je ovo njihovo razrađivanje u videu i preterano za normalne vozače. Ovom su se kočnice i pušile (valjda je to bilo od magli), a na kraju je kočnice i zapalio... Ne bih ja išao baš tako daleko.
Tzv. bed in procedura je opšte poznata (svima pretpostavljam koji iole imaju poznavanje automobila) pri zameni pločica i/ili diskova i redovno se daje kao obaveštenj-savet u uputstvu za ugradnju bilo pločica bilo diskova. ATE na primer i Jurid imaju to još osim napismeno i nacrtano u uputstvima.
Takodje, proizvodjači vozila u svojim uputstvima isto opisuju bed in proceduru.
U uputstvu koje ja imam piše da se vozi u drugoj 60km/h i koči istovremeno dok se stiska gas oko 10-15 sekundi, pa pusti kočnica na 20 sekundi da se ohladi pa opet, i tako 3-5 puta.
Poenta je da se hrapasvost koja postoji pri proizovdnji fino ošmirgla ali tako da nema termičkog opterećenja obloga kao što je pri jačem kočenju.
U uputstvu koje ja imam piše da se vozi u drugoj 60km/h i koči istovremeno dok se stiska gas oko 10-15 sekundi, pa pusti kočnica na 20 sekundi da se ohladi pa opet, i tako 3-5 puta.
U mojem slučaju, majstor je kupovao sve delove, pa mi je samo usmeno rekao. Nisam ni uputstvo ni kutiju video, ali znam da su to te cene. Ne bi me čudilo da tako bude za većinu ljudi. Što ima svoje potencijalno loše strane, ali ako majstoru možeš barem toliko verovati, mnogo ti to pojednostavi stvari kad on delove nabavi.
No, ovako ipak imam jasniju predstavu o tom razrađivanju kočnica (bed in proceduri) nego da sam samo pročitao to uputstvo.
Lepo je to da majstor sve zna i sve završi no problem nastane kada njegovo (sa)znanje treba preneti radi praktične primene.
To uputstvo za ugradnju njemu ne treba i on ga baci, tebi kao mušteriji takodje uputstvo za ugradnju ne treba jer je već ugradjeno a i ko će da čita uputstva po tradiciji.
I onda može da nastane situacija da ti i ne znaš zapravo do kraja proces zamene kočionih elemenata i možeš da upadneš u zamku da nove delove "pokvariš" pogrešnom upotrebom.
Ova bed in procedura je poznata kod nas barem 40tak godina i stariji majstori su to učili -znali a i tada su bila vremena da se pričalo sa mastrojom lično i direktno a ne ostavlja samo vozilo tamo negde na parkignu ispred servisa pa posle tako i preuzme a mjastora i ne vidi lično.
;Medjutim činjenieca je i da su pločice i dskovi puno napredovali i da ova procedura upasivanja medjuosbno se danas obavi maltene sama od sebe sa nekoliko uobičajenih kočenja u svakodnennoj vožnji.
Sada du dosta mekše pločice nego ranije, puno brže se upasuju a i troše se brže nego nekada. Ali i bolje koče kada su nešto mekše tako da sve ima svoje prednosti i mane.