Ogi napisao:1. Nije mi jasno kako ovako voze automobile ? I sta opali grad u toku voznje, i sta onda ? Propade desetine vozila ?
2. Voleo bih da vidim konkretnu cifru, egzaktan podatak o tome koliki finansijski efekat Srbija ima od ove fabrike odnosno izvoza. Svi nesto padaju na bulju a niko do sada nije izasao sa ovakvim podatkom. Mozda je rano ?
Vec decenijama automobili u transportu su zasticeni posebnom providnom folijom koja se skida tokom prvog dilerskog nultog servisa. Tako i treba da se prevoze automobili.
Egzaktan podatak se nece objavljivati ali se mogu izvrsiti okvirne procene.
Ako je prodajna cena 10.000 evra, proizvodna je oko 6.000 evra, oko 1200 evra je udeo srpske proizvodnje, profit ako je 10% to je oko 120 evra direktnog efekta po komadu.
Ako se proda 100.000 komada godisnje, x 200 evra (uracunati i zavisni dobavljaci i ostalo) srpskog udela neto efekat svezih para je minimum 20 miliona evra zarade.
Finansijski efekat sigurno nije veliki za Srbiju ali jeste veliki za jedan grad sa okolinom a jos veci efekat je "punjenje prazne case" tj pokretanje ciklusa koji posledicno pokrece i mnoge druge delatnosti od spedicije do ugostiteljstva.
Veci efekat ce biti povecanje domace potrosnje i porezi kada jednog dana Fiat Srbija pocne da placa poreze nakon isteka perioda oslobodjenja od istih.
Najveci efekat je mogucnost uklapanja u svetsko trziste, u svetsku podelu rada i ulazak svezih znanja i vestina.
Manje je vazna kolicina novca kao brojka u odnosu na posredne pozitivne signale za druge ulagace.
Kako se bude povecavao udeo lokalne proizvodnje tako ce i efekat da raste.