Akumulatori
- Kuzmanovic
- Postovi: 15279
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Akumulatori
Isto kao i za nasu Alfu, uzeli smo ovaj od 74Ah. Ne verujem da ces imati problema sa tim od 80, ne verujem da su inzenjeri dimenzionisali alternator bas u 1 Ah.
Sent from my Tesla TTL7 using Tapatalk
Sent from my Tesla TTL7 using Tapatalk
Re: Akumulatori
Pda, to i ja kontam.
@Ivan
Znam, ali opet zna se koje struje mogu da se ocekuju od kog kapaciteta, otprilike.
Kazem ti ja sam moj auto upalio i sa ~40Ah akumulatorom. Taj nije mogao imati preko 400A struju. Pre svega jer je bio neki mrnjau, nista eksluzivno, Exide i slicno.
Bila je jesen, znaci nisam palio na plus 30, ali nije bio ni minus. Par stepeni.
@Ivan
Znam, ali opet zna se koje struje mogu da se ocekuju od kog kapaciteta, otprilike.
Kazem ti ja sam moj auto upalio i sa ~40Ah akumulatorom. Taj nije mogao imati preko 400A struju. Pre svega jer je bio neki mrnjau, nista eksluzivno, Exide i slicno.
Bila je jesen, znaci nisam palio na plus 30, ali nije bio ni minus. Par stepeni.
- dag81
- Postovi: 7529
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
[quote uid=118 name="dag81" ]Ljubitelj, mora da pali na -25c, a spomimjes da na-10 palis, verglas na plin dok ne navuce gorivo u karburator.<br />Meni ta prica malo cudna.
[/quote]<br /><br />Pa tu pricu si ti izmislio, nije tako napisano kako si sebi predstavio. I meni je cudno kako si napisao
<br /><br />Na plin mora duze da vergla pri niskim temperaturama. I po 10 sekundi kada je jaci minus. <br /><br />Da ne bi to radio, i palio odmah na -25C treba prethodno da je auto radio na benzin, i da se napunio karburator benzinom, pa se onda tako napunjen ugasi.<br /> Onda se naredno paljenje obavi brzo, na benzin naravno. A to moze i sa nesto losijim akumualatorom.<br />Jasno, nadam se.
Kontam, ali sam taboravio na taj sistem gde koras potrositi benzin da bi prebacio na plin, a pred kraj voznje ponovo prebaciti na benzin da bi bio spreman za jutarnje paljenje.


Kontam, ali sam taboravio na taj sistem gde koras potrositi benzin da bi prebacio na plin, a pred kraj voznje ponovo prebaciti na benzin da bi bio spreman za jutarnje paljenje.
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Vozio sam Yuga na gas (i palio stalno na gas) više od 4 godine i situacija sa paljenjem je bila sledeća: lakše i brže sam ga palio na gas na velikim minusima (čak i na -28 jednom prilikom) nego na benzin jer je na benzin trebalo duže verglati da bi se dovukao benzin do kraburatora, a kada je hladno i slab akumulator to baš i nije poželjno. Na gas si ga opet i morao upaliti u što kraćem roku jer bi dužim verglanjem smrzavao isparivač zbog hladnog gasa i niske temperature napolju (jer nemaš zagrejanu rashladnu tečnost koja bi ga "otapala"). Svaki sekund dužeg verglanja - bukvalno sve manja šansa da upališ na gas. Dakle - čini mi se da je bilo sve obrnutno nego što je Ljubitelj naveo (ili nije dobro objasnio). 
TT

TT
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Taj gas je jedna vrlo interesantna materija su puno varijabli.
Evo, moj cale otkad ima gas vergla zimi barem 15-20 sec da upali, naravno nije mu dobro ugradjen gas, saranio je i nekoliko akumulatora i anlaser, ali sta da se radi kad covek vole. 



Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Ima sada u Lidlu onaj punjac sa LCDom koji pokazuje napin i napunjenost za 2000 rsd.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7529
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Kad se stiskate pa stedite na benzinu.
Re: Akumulatori
dag81 napisao: Kontam, ali sam taboravio na taj sistem gde koras potrositi benzin da bi prebacio na plin, a pred kraj voznje ponovo prebaciti na benzin da bi bio spreman za jutarnje paljenje.

Da najstariji moguci sistem uz karburator, bez elektronske kontrole smese. Mene je kostao oko 120 evra koliko se secam i ne smem da zamerim na toj neugodnosti nacina upotrebe.
Bas sam pogledao u evidenciju, benzin sam kupio 25. jula ove godine, pa sada pre neki dan dopunio. U medjuvremenu nije potrosen ni 1 gram benzina osim onoga sto je isparilo.
Vozim 100% na gas. Ranije dok je bila nova i elasticna membrana isparivaca palio sam na plin i pri -15C za manje od 10 sekundi..
sasa, onda nisi pravilno postupao, karburator se napuni tokom voznje, pre gasenja se auto prebaci na benzin i tako ugasi a ne tokom verglanja. Normalno da je tesko, ili nemoguce upaliti auto na benzin kada je karburator prazan i da treba onda puno verglanja dok povuce uzbrdo iz rezervoara.
Za plin je problem sto je hladan jako gust i veoma lako se desi da motor presisa tj da previse plina udje pri davanju kontakta i onda ne moze da se upali.
Uz slabiji akumulator koji ne moze vise 15 sekundi da vergla dovoljno brzo motor da se napravi dovoljan pad pritiska u usisu resenje je da pocnem da se pridrzavam pravila upotrebe za takav sistem, tj paljenje na benzin voznja na plin pa gasenje na benzin.
Pri tome auto nisam vozio nekih 6-7 dana pa je aku bio polupun ili poluprazan, aku Black Horse je u petoj godini, isparivac Lovato model 92 je iz 2001godine sa membranom koja je menjana pre nekih 8-9 godina, ima iza sebe jedno 150.000km minimum.
I opet je upalio na -8C ali uz prethodno dopunjavanje aku sa punjacem. Aku prosto mora da bude jak za paljenje zimi direktno na plin dok na benzin je dovoljno da zavrti motor 2-3 sekunde a to moze i poluprazan obicno.
Ne zalim se, samo objasnjavam zasto je slabiji aku u mom slucaju "presudio" da pocnem da palim na benzin.
Inace kod svih tih plinskih vakuum sistema uvek vaze ista pravila, uz nijanse tako da je paljenje na benzin zimi vazilo i za tvog Juga kao bolja i brza varijanta.
Mada moje iskustvo voznje Juga sa jedno 7-8komada je da i bez plina, znaci fabricki samo benzin sa teskocama se pale pri minusu i obicno je potrebno 2 ili 3 puta anlasovati.
Jos nisam sreo Juga sa karburatorom koji iz prve pali svaki put na minusu za manje od 3-4 sekunde.
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Moj je bio takav, verovao ili ne. Palio je na gas i na minusima preko -25, i to na pola ključa. Jednom prilikom krećem kući sa posla sa jednim kolegom (koji je inače privatno trgovao sa automobilima pa se nagledao svega i svačega) i čovek se krstio kad je video kako sam upalio auto na takvom minusu..
Lepo sam se navozao sa njim i ukradoše mi ga dve nedelje pre preuzimanja ovog Punta. Neću ga nikad prežaliti. 
TT


TT
Re: Akumulatori
Taj unikat si trebao da predas fabrici za 1 milion dolara, ni oni bi se iznenadili da postoji takav auto 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Video sam Renault original akumulatore, 50Ah je 8000 din.



Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money