Šta je snaga, a šta obrtni moment?
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
izvini dusane, zaboravio sam na ovo...
zavisi sta je namena tog automobila...ne sme se ni jednog momenta zaboraviti brzohodnost motora, odnosno opseg broja obrtaja, kao sto sam malopre pomenuo...Ako govoris o izrazito sportskom automobilu, samo za trke, onda je to na to pitanje nemoguce odgovoriti bez brojeva obrtaja...
u konkretnom slucaju, ne gledajuci nista od ovog ostalog, samo moment i snaga, definitivno, ja licno bih pre od ova dva uzeo auto sa 150 ks i 350 Nm jer ovaj drugi koji si naveo sa 250 ks i 250 Nm jedinu prednost koju bi imao je veca max brzina...
Bolja medju ubrzanja imao bi automobil sa vecim momentom, ali bi ako je manji rpm brze "gubio dah"...Ne moze se samo porediti moment i snaga, ali definitivno je tacno, moment ubrzava vozilo a snaga daje max brzinu.
Sto je diapazon rpm vec, sto je elasticnost veca, i jedna i druga veci je korisni opseg rada motora, ali je potrebno da i kriva momenta bude sto strmija, jer sa min promenom rpm imate veci prirast momenta...
zavisi sta je namena tog automobila...ne sme se ni jednog momenta zaboraviti brzohodnost motora, odnosno opseg broja obrtaja, kao sto sam malopre pomenuo...Ako govoris o izrazito sportskom automobilu, samo za trke, onda je to na to pitanje nemoguce odgovoriti bez brojeva obrtaja...
u konkretnom slucaju, ne gledajuci nista od ovog ostalog, samo moment i snaga, definitivno, ja licno bih pre od ova dva uzeo auto sa 150 ks i 350 Nm jer ovaj drugi koji si naveo sa 250 ks i 250 Nm jedinu prednost koju bi imao je veca max brzina...
Bolja medju ubrzanja imao bi automobil sa vecim momentom, ali bi ako je manji rpm brze "gubio dah"...Ne moze se samo porediti moment i snaga, ali definitivno je tacno, moment ubrzava vozilo a snaga daje max brzinu.
Sto je diapazon rpm vec, sto je elasticnost veca, i jedna i druga veci je korisni opseg rada motora, ali je potrebno da i kriva momenta bude sto strmija, jer sa min promenom rpm imate veci prirast momenta...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Pa logicno ali neko je napisao (mrzi me da trazim) da se potapanjem gasa odmah isporucuje max snaga a pravilno bi bilo da se "motor krece ka isporuci max snage".Laki021 napisao:Zato sto za to moraju obrtaji da dodju u tacku max snage sto ne moze trenutno
Ja vozim automatik tako da on pri kickdown-u odmah prebaci u optimalnu brzinu.zex napisao:Samo jos da Floyd kaze, kad se pojavio max snage, da li je brzina automobila bila max...To zavisi od menjaca, ali mislim da nije....Isto tako je primetio da mu ni ubrzanje nije bilo isto ako je to uradio u II i IV brzini...
Brzina naravno nije bila maximalna tj. verovatno jeste za taj stepen prenosa ali nije max brzina auta...to ovde ne smem da testiram

To izgeda ovako:

I kao sto rekoh, pri stiskanju papucice do "poda" Nm momentalno odu u max a snaga malo kasnije...u pitanju je jako kratko vreme ali nije odmah.
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Izvini, onda, objasni mi Floydovo merenje...Laki021 napisao:Posto posle 500+ postova ljudima ocigledno i dalje nije jasno
P=M x w
U svakom trenutku!! Ne moze da kasni snaga za momentom i obrnuto!
Naravno da moze jer se to vidi sa svake spoljanje karakteristike motora...Mislim na pikove
Snaga jeste P=Mxomega...
Ono sto ti neces da prihvatis, da je primarna promena pri pritskanju gasa priras momenta pa prirast sile a zatim i brzine i snage...
Milion puta smo se sporili na predavanjima i vezbama oko ove teme i jasno, jako dobro znam sta govorim...Videces kad budes procitao file i bas me zanima tvoj komentar...
Ja stvarno ne zelim da smaram ljude ali evo jos jednog izvora, pogledaj stranu 26, videces kako se racuna ubrzanje...Na strani 28 videces bilans sila koje deluju na vozilo pa ce ti biti jasno da sam bio u pravu i za opterecenje momentima i zasto sportski automobili imaju uglavnom zadnju vucu...U principu ono sto sam tvrdio nalazi se u ovoj skripti....
http://tkdv.files.wordpress.com/2012/02 ... kripta.pdf
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
zex napisao:...ja licno bih pre od ova dva uzeo auto sa 150 ks i 350 Nm jer ovaj drugi koji si naveo sa 250 ks i 250 Nm jedinu prednost koju bi imao je veca max brzina...

Evo ja zvanicno odustajem od bilo kakvog razgovora na ovu temu sa tobom, ko ovo procita sve ce mu biti jasno.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
zasto? Zato sto ja mislim drugacije? Imas prethodno objesnjenje sta sve moras znati kada uporedjujes dva motora...Iskreno, da razgovaramo uzivo, pitao bih te na kom rpm su te vrednosti jer bih onda znao i brzohodnost motora, priblizne odnose u menjacu...svasta se iz toga moze zakljuciti...
Nije isto ako motor ima max momenta na 1500 rpm i on je 350 Nm i ako ima 350 Nm na 4500 rpm...
Nije isto ako motor ima max momenta na 1500 rpm i on je 350 Nm i ako ima 350 Nm na 4500 rpm...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24628
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Evo ga pauer i tork miter na BMW-u na delu.
http://www.youtube.com/watch?v=VsNw5e27ppg
Evo i kada nije u brzini sta meri, pretpostavljam samo utrosi energiju za savladavanje inercije pa zato malo digne karakteristiku.
http://www.youtube.com/watch?v=3TICg0ONu5A
http://www.youtube.com/watch?v=VsNw5e27ppg
Evo i kada nije u brzini sta meri, pretpostavljam samo utrosi energiju za savladavanje inercije pa zato malo digne karakteristiku.
http://www.youtube.com/watch?v=3TICg0ONu5A

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Nema potrebe za svadjom i teskim recima.
Jasno je da je bitan i moment i snaga...sto ima vise i jednog i drugog to je bolje.
Evo jos jedne poslastice:
Atmo motor sa vise snage vs. turbo sa vise momenta.
@dragvorl
Ovaj je snimao ovo ko neka baba...pipka gas bzv.
Treba da se snimi pri malo duzem kickdown-u da bi se nesto videlo.
Jasno je da je bitan i moment i snaga...sto ima vise i jednog i drugog to je bolje.
Evo jos jedne poslastice:
Atmo motor sa vise snage vs. turbo sa vise momenta.
@dragvorl
Ovaj je snimao ovo ko neka baba...pipka gas bzv.
Treba da se snimi pri malo duzem kickdown-u da bi se nesto videlo.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Edit: ovo je odgovor na par postova iznad, bila je kritika na zex-ov račun.
Ne znam zašto? Sve što je napisao je baš tako. Snaga savladava otpor, moment ubrzava. Do brzina gde je inercija problem moment je tu glavni baja, dok pri većim brzinama je to snaga.
Takođe bih odabrao auto sa više obrtnog momenta i manje konja. U normalnoj vožnji je to prednost, a na tehnički zahtevnoj stazi ne bi bila mana, Hungaroring recimo. U Spa bi na značaju došla snaga, čime se opet vraćamo na to da karakteristike motora određuje njihova svrha.
Tapatalk HD
Ne znam zašto? Sve što je napisao je baš tako. Snaga savladava otpor, moment ubrzava. Do brzina gde je inercija problem moment je tu glavni baja, dok pri većim brzinama je to snaga.
Takođe bih odabrao auto sa više obrtnog momenta i manje konja. U normalnoj vožnji je to prednost, a na tehnički zahtevnoj stazi ne bi bila mana, Hungaroring recimo. U Spa bi na značaju došla snaga, čime se opet vraćamo na to da karakteristike motora određuje njihova svrha.
Tapatalk HD
-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
dragvorl, pri povecanju brzine klipa pri praznom hodu (dodavanje gasa), raste snaga mehanickih gubitaka, tako da motor na kv ne isporucuje nista...odnosno, tzv efektivna snaga je 0...Sve se trosi na toplotu i zagrevanje rashladnog sistema...
prosto, ako hocete da zakucate motor drzite u leru sa gasom do daske...
floyd, moze li tvoj "avion" da meri vrednost trenutnog ubrzanja? Mislim da bi se time sve resilo...To sto imas automatski menjac nije mana, vec naprotiv prednsot jer kad dodas gas do daske, on se vraca na najoptimalniji stepen prenosa kako bi iz motora izvukao max...Dodavanje gasa do kraja ima manji uticaj na karakteristike vozila od izbora pravog stepena prenosa...
prosto, ako hocete da zakucate motor drzite u leru sa gasom do daske...
floyd, moze li tvoj "avion" da meri vrednost trenutnog ubrzanja? Mislim da bi se time sve resilo...To sto imas automatski menjac nije mana, vec naprotiv prednsot jer kad dodas gas do daske, on se vraca na najoptimalniji stepen prenosa kako bi iz motora izvukao max...Dodavanje gasa do kraja ima manji uticaj na karakteristike vozila od izbora pravog stepena prenosa...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Sad smo se dotakli moje struke: ne može se reći "najoptimalnije".
Postoji optimalno i to je to, dalje od optimalnog nema. To je vrednost kojoj se teži u svakoj priči gde ima puno kompromisa.
offtopic da nešto naučimo, ne zamerite.

offtopic da nešto naučimo, ne zamerite.

-
- Postovi: 575
- Pridružio se: 23 Feb 2013, 17:52
- Garaža: Audi A3 Sportback
- Lokacija: Darmstadt, Deutschland
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
izvini nizdo...srecom moje postove ne cita moja zena...ona bi me jos zesce kritikovala "u zivo" a ti si ipak daleko...

@floyd
iz onog testa se vidi sta znaci menjac i sta znaci brzohodnost odnosno elasticnost motora...Iako ima manje snage, veca mu je max brzina jer je limitirana...
Manji raspolozivi broj obrtaja znaci da ce pri prebacivanju brzina uvek u sprintu biti brzi jer je max momenta znatno nizi kod 328i...iako je max broj obrtaja 5000 naspram 6600 auto je brzi...Jedino gubi u IV brzini od 60 do 90 i od 90 do 120, i to katastrofalno jer mu verovatno ta brzina ne odgovara za ovaj test odnosno nije proracunata premapravilu vec je iz nekog razloga odstupljeno od njega...





@floyd
iz onog testa se vidi sta znaci menjac i sta znaci brzohodnost odnosno elasticnost motora...Iako ima manje snage, veca mu je max brzina jer je limitirana...
Manji raspolozivi broj obrtaja znaci da ce pri prebacivanju brzina uvek u sprintu biti brzi jer je max momenta znatno nizi kod 328i...iako je max broj obrtaja 5000 naspram 6600 auto je brzi...Jedino gubi u IV brzini od 60 do 90 i od 90 do 120, i to katastrofalno jer mu verovatno ta brzina ne odgovara za ovaj test odnosno nije proracunata premapravilu vec je iz nekog razloga odstupljeno od njega...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Predlažem IK-103:zex napisao: u konkretnom slucaju, ne gledajuci nista od ovog ostalog, samo moment i snaga, definitivno, ja licno bih pre od ova dva uzeo auto sa 150 ks i 350 Nm jer ovaj drugi koji si naveo sa 250 ks i 250 Nm jedinu prednost koju bi imao je veca max brzina...


Ђенерал Јанковић
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Da li si svestan koliko puta bolja ubrzanja i medjuubrzanja u istoj karoseriji ima motor sa 250ks i 250nm od motora sa 150ks i 350nm?zex napisao: u konkretnom slucaju, ne gledajuci nista od ovog ostalog, samo moment i snaga, definitivno, ja licno bih pre od ova dva uzeo auto sa 150 ks i 350 Nm jer ovaj drugi koji si naveo sa 250 ks i 250 Nm jedinu prednost koju bi imao je veca max brzina...
Bolja medju ubrzanja imao bi automobil sa vecim momentom,
http://www.zeperfs.com/duel387-744.htm
2 ista auta, razlika u snazi samo 30 konja, jedan ima 235nm a drugi 320nm i sta sad?
Jos jedan primer
http://www.zeperfs.com/duel475-474.htm
Ajd' zdravo i uzivajte
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
E to ne moze...ili ja ne znam da mozezex napisao: floyd, moze li tvoj "avion" da meri vrednost trenutnog ubrzanja?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Samo 10ks vise, 120 Nm manje, http://www.zeperfs.com/en/duel1200-1221.htm ili http://www.zeperfs.com/en/duel3926-1988.htm
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.