Dobro veče
Re: Dobro veče
Lepi podaci. (objedinio sam već navedene sajtove)
http://ems.rs/page.php?kat_id=38
https://ems.energyflux.rs/#/dashboard
https://www.energylive.cloud
http://ems.rs/page.php?kat_id=38
https://ems.energyflux.rs/#/dashboard
https://www.energylive.cloud
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Dobro veče
Sad se setili da pricaju o neodgovornosti EPSa itd a tamo godinama javasluk. Valjda ce da pociste malo sad.
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 13363
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dobro veče
Hoce sigurno pred izbore, sad ce pasti mala rokada.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Dobro veče
To da blato uđe u kotao nešto ne verujem, kao ni da skladištenje tj sneg ima veze sa tim.
Koliko sam ja upućen (malo) ugalj se pre uvođenja u kotao melje u neke sitne čestice kako bi sagorevanje bilo što efikasnije (osim ako radikali nisu smislili drugi način da lože kotao od 600 MW). Mazut je u normalnim situacijama služio da se "podgreje" kotao, tj da se uvede u stanje u kome može da sagoreva ugalj. Pokretanje samog generatora se (ako se dobro sećam) radilo otprilike "direktnim kačenjem na Đerdap"
jer mora da postigne stabilnu frekvenciju i da bude u fazi pre samog puštanja bloka u sistem. Sve je to dosta složeno da bi ga jedan sneg poremetio, pa nije prvi put sneg pao na kopove i deponije. Ako je ugalj bio jako loš, mala toplotna moć, vlaga velika onda je logično da sad lopatama čiste blato nastalo u kotlu.
Koliko sam ja upućen (malo) ugalj se pre uvođenja u kotao melje u neke sitne čestice kako bi sagorevanje bilo što efikasnije (osim ako radikali nisu smislili drugi način da lože kotao od 600 MW). Mazut je u normalnim situacijama služio da se "podgreje" kotao, tj da se uvede u stanje u kome može da sagoreva ugalj. Pokretanje samog generatora se (ako se dobro sećam) radilo otprilike "direktnim kačenjem na Đerdap"

Re: Dobro veče
Lignit iz Kolubare je takav kakv je i nije takav postao pre mesec dana već je takav godinama. Ljudi taj isti ugalj koriste i da se greju i loze u svojim kucama u Lazarevcu i okolini i nikada nisam čuo da se neko žalio na blato. Važilo je da je kao istočno polje malo boljeg kvaliteta ali to je bilo zanemarljivo. Verujem da je ovde ljudski faktor taj koji je kriv za ovo. Ali dozvoljavam da ne znam kako radi NT i da grešim.
Re: Dobro veče
Ne može im se verovati baš ništa. Iza svega što rade uvek ima "nešto". Čisto sumnjam da je ovo sabotaža nekolicine radnika.
Možda "pakuju" privatizaciju EPS-a, ili ko će ga znati zna šta im je u glavi. Problem je što za sva ova nedela koja nam rade, imaju podršku Zapada i mi sirotinja se možemo samo jebat.
Možda "pakuju" privatizaciju EPS-a, ili ko će ga znati zna šta im je u glavi. Problem je što za sva ova nedela koja nam rade, imaju podršku Zapada i mi sirotinja se možemo samo jebat.
Re: Dobro veče
https://app.electricitymap.org/zone/RSGeza napisao: 15 Dec 2021, 16:09 Lepi podaci. (objedinio sam već navedene sajtove)
http://ems.rs/page.php?kat_id=38
https://ems.energyflux.rs/#/dashboard
https://www.energylive.cloud
Re: Dobro veče
Evo izveštaj "sa fronta". Otprilike sam pitao većinu pitanja koja su se ovde pojavila, pa da podelim šta su mi rekli. Nešto se i sećam sa nekih konferencija šta sam slušao.
Ugalj može da se skladišti na kiši, snegu, ledu, to ne može da mu smeta. Ugalj se po pravilu iz voza ubacuje direktno u bunkere, a ako je dovoz usporen ili ne dolaze vozovi, skida se sa deponije. Iz bunkera ide u mlinove gde se melje do teksture kafe, dakle ultra sitno, zatim ide u kanale kroz koje se propuštaju vreli izduvni gasovi od kotla (par stotina stepeni) koji treba da osuše svu vlagu iz uglja, bilo da je to kiša, sneg, led. Tako je projektovano. Problem nastaje što se ne dobija samo ugalj, već tu ima zemlje, gline, koja drastično više vlage pokupi i ne može da se dovoljno osuši, pa vlaži i ostatak uglja u mešavini, pa ni taj ugalj ne može u potpunosti da sagori. To stvara par problema. Prvo niža temperatura u kotlu, što znači manju snagu na turbini, pa se nekada (sada konstantno) mora dodavati mazut da bi se održali parametri potrebni da se održi vatra. Drugi problem je što sva nesagorela masa pada na dno kotla odakle se onim puževima izbacuje (bio je snimak gde se vidi blato kako ide), a to je projektovano da izbacuje samo pepeo. Kad se ta zemlja koja ne može da gori pa još pomešana sa mazutom nalepi na te rešetke, krene da se pravi kao beton, i onda nastaje problem jer to ne sme da se nalepi prevelika količina. Onda ljudi to fizički nekim šipkama razbijaju, kao koplja imaju i gule to sa tih rešetki. Ako te ne uspe, mora da se zaustavlja blok. Pa onda kamen upadne u mlin, pa slomi neke ploče, pa se to menja u hodu dok radi blok, ali onda radi sa nižom snagom, pa se dodaje mazut da taj mlin nadomesti. I tako se problemi uglavnom nadovezuju jedan na drugi.
Zvanično, deponija na tent a je odlična, odnosno količina uglja je dovoljno dobra. Da li je na onim slikama realno da tog uglja nema, ne znam.
Osnovni problem dolazi iz Kolubare. Ugalj je realno loš. Iole dobar ugalj je potrošen 2014. Godine kada je poplavljena Tamnava. I umesto da se tu realno sagleda situacija i da se kaže, bolje dajte manje dobrog uglja, nego više lošeg, nastavlja se po starom. Njima su planovi proizvodnje visoki, kao u vremenu kada je sve bilo ok, a uvek se trude da prebace plan, da obore rekord, i odatle kreće slanje gline ka elektrani. E onda kada tamo vide šta stiže, kažu ne može ovo u kotao, teraj na deponiju na elektrani. E onda kada je stigao trenutak da ne može da se doveze dovoljno uglja, moraju da skidaju sa deponije to što nikad nije ni valjalo.
A sa kopa ne stiže dovoljno jer vagoni zalede zbog velike vlage (magla, kiša, sneg) i minusa. Oni bi trebalo da se istovaraju tako što se otvore vrata sa donje strane vagona i sav ugalj se prospe na traku i dalje gura u bunker ili na deponiju. Zbog hladnoće, nekada jednostavno ne mogu da se otvore vrata, pa se onda vrelom parom otapaju, i to ljudi 24/7 rade. A nekad se desi, kao sad, da se vrata i otvore, ali da se zbog blata i vode u vagonu sve zaledilo i zalepilo i jednostavno ne ispada. Onda se opet ručno razbijaju ti "nalepci" pa to opet ide dalje. I onda se umesto 10 vozova istovari, lupam, 5.
Ono što je držalo sve na nekom statusu quo je taj mazut koji se besomučno trošio da održi blokove u pogonu. Problem je tu nastao kada se nije moglo dovoljno brzo istovarati mazut koliko se brzo trošio. Sam mazut je kao testo, gust. Da bi mogao da teče, mora da se zagreje, pa se cisterne sa mazutom vezuju na neki parovod koji služi da se taj mazut može istovariti. Da se ranije zaustavio jedan ili dva bloka, ne bi se ovo desilo, ali niko nije imao petlju da kaže, zaustavi blokove i kupuj više. Tent b nema ovaj problem.
Deponije svih termoelektrana osim TENT A i TENT B su prazne, i to je veliki problem. Uskoro će morati da se zaustavi i TE Morava, možda i Kostolac B.
Akumulacije su tek posebna priča, toliko su oljuštene da niko nikada nije video ovoliko prazne akumulacije a da nije ni počela zima. Pričaju da su ovakvi problemi bili 1993. I 2000. Ali ovo je baš stravično. Navodno, ako dođemo do 1. Marta imamo mogućnosti da se za sledeću zimu malo oporavimo, ako bude više vode i potrošnja više niža. I naravno naiđe bolji ugalj.
Jednog od smenjenih ( Savo Bezmarević) sam i lično upoznao, delovao mi je ok. Od društva čujem da je prošao sve stepenike i da uopšte nije loš, iako je partijski kadar. Za ostale ne znam ništa.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Ugalj može da se skladišti na kiši, snegu, ledu, to ne može da mu smeta. Ugalj se po pravilu iz voza ubacuje direktno u bunkere, a ako je dovoz usporen ili ne dolaze vozovi, skida se sa deponije. Iz bunkera ide u mlinove gde se melje do teksture kafe, dakle ultra sitno, zatim ide u kanale kroz koje se propuštaju vreli izduvni gasovi od kotla (par stotina stepeni) koji treba da osuše svu vlagu iz uglja, bilo da je to kiša, sneg, led. Tako je projektovano. Problem nastaje što se ne dobija samo ugalj, već tu ima zemlje, gline, koja drastično više vlage pokupi i ne može da se dovoljno osuši, pa vlaži i ostatak uglja u mešavini, pa ni taj ugalj ne može u potpunosti da sagori. To stvara par problema. Prvo niža temperatura u kotlu, što znači manju snagu na turbini, pa se nekada (sada konstantno) mora dodavati mazut da bi se održali parametri potrebni da se održi vatra. Drugi problem je što sva nesagorela masa pada na dno kotla odakle se onim puževima izbacuje (bio je snimak gde se vidi blato kako ide), a to je projektovano da izbacuje samo pepeo. Kad se ta zemlja koja ne može da gori pa još pomešana sa mazutom nalepi na te rešetke, krene da se pravi kao beton, i onda nastaje problem jer to ne sme da se nalepi prevelika količina. Onda ljudi to fizički nekim šipkama razbijaju, kao koplja imaju i gule to sa tih rešetki. Ako te ne uspe, mora da se zaustavlja blok. Pa onda kamen upadne u mlin, pa slomi neke ploče, pa se to menja u hodu dok radi blok, ali onda radi sa nižom snagom, pa se dodaje mazut da taj mlin nadomesti. I tako se problemi uglavnom nadovezuju jedan na drugi.
Zvanično, deponija na tent a je odlična, odnosno količina uglja je dovoljno dobra. Da li je na onim slikama realno da tog uglja nema, ne znam.
Osnovni problem dolazi iz Kolubare. Ugalj je realno loš. Iole dobar ugalj je potrošen 2014. Godine kada je poplavljena Tamnava. I umesto da se tu realno sagleda situacija i da se kaže, bolje dajte manje dobrog uglja, nego više lošeg, nastavlja se po starom. Njima su planovi proizvodnje visoki, kao u vremenu kada je sve bilo ok, a uvek se trude da prebace plan, da obore rekord, i odatle kreće slanje gline ka elektrani. E onda kada tamo vide šta stiže, kažu ne može ovo u kotao, teraj na deponiju na elektrani. E onda kada je stigao trenutak da ne može da se doveze dovoljno uglja, moraju da skidaju sa deponije to što nikad nije ni valjalo.
A sa kopa ne stiže dovoljno jer vagoni zalede zbog velike vlage (magla, kiša, sneg) i minusa. Oni bi trebalo da se istovaraju tako što se otvore vrata sa donje strane vagona i sav ugalj se prospe na traku i dalje gura u bunker ili na deponiju. Zbog hladnoće, nekada jednostavno ne mogu da se otvore vrata, pa se onda vrelom parom otapaju, i to ljudi 24/7 rade. A nekad se desi, kao sad, da se vrata i otvore, ali da se zbog blata i vode u vagonu sve zaledilo i zalepilo i jednostavno ne ispada. Onda se opet ručno razbijaju ti "nalepci" pa to opet ide dalje. I onda se umesto 10 vozova istovari, lupam, 5.
Ono što je držalo sve na nekom statusu quo je taj mazut koji se besomučno trošio da održi blokove u pogonu. Problem je tu nastao kada se nije moglo dovoljno brzo istovarati mazut koliko se brzo trošio. Sam mazut je kao testo, gust. Da bi mogao da teče, mora da se zagreje, pa se cisterne sa mazutom vezuju na neki parovod koji služi da se taj mazut može istovariti. Da se ranije zaustavio jedan ili dva bloka, ne bi se ovo desilo, ali niko nije imao petlju da kaže, zaustavi blokove i kupuj više. Tent b nema ovaj problem.
Deponije svih termoelektrana osim TENT A i TENT B su prazne, i to je veliki problem. Uskoro će morati da se zaustavi i TE Morava, možda i Kostolac B.
Akumulacije su tek posebna priča, toliko su oljuštene da niko nikada nije video ovoliko prazne akumulacije a da nije ni počela zima. Pričaju da su ovakvi problemi bili 1993. I 2000. Ali ovo je baš stravično. Navodno, ako dođemo do 1. Marta imamo mogućnosti da se za sledeću zimu malo oporavimo, ako bude više vode i potrošnja više niža. I naravno naiđe bolji ugalj.
Jednog od smenjenih ( Savo Bezmarević) sam i lično upoznao, delovao mi je ok. Od društva čujem da je prošao sve stepenike i da uopšte nije loš, iako je partijski kadar. Za ostale ne znam ništa.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Dobro veče
Hvala na informacijama. Dunav je i dalje nizak, slabo su ove padavine pomogle. Možda bude bolje kasnije.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Dobro veče
Hvala, dispy!
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
@dispy svaka čast za info. Odoh po još neki jorgan ovih dana, a vi vidite šta ćete 

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Dobro veče
@dispy hvala na informacijama. Ja napisah da je istočno polje - Tamnava vazila kao da je malo bolji ugalj, ali sam potpuno smetnuo sa uma poplave koje su bile pre par godina, a taj deo je bio bas poplavljen koliko se secam.
Sve i da je ugalj vrhunskog kvaliteta, njega nema beskonacno. Neke procene su išle da ga ima za još narednih 20-25 godina. Iako se čini da je to dosta, to će da proleti jako brzo, a mi nemamo nikakvu alternativu. Ne postoji strategija obezbeđivanja alternative. Dati novac Orbanu za tamo neku nuklearku i imati procenat mi je nenormalno a obzirom na aktere dogovora i sumnjivo. Sutra u slučaju neke energetske krize od mađara ćemo dobiti da izbijemo oči, ako oni ne budu imali dovoljno za svoje potrebe.
Sve i da je ugalj vrhunskog kvaliteta, njega nema beskonacno. Neke procene su išle da ga ima za još narednih 20-25 godina. Iako se čini da je to dosta, to će da proleti jako brzo, a mi nemamo nikakvu alternativu. Ne postoji strategija obezbeđivanja alternative. Dati novac Orbanu za tamo neku nuklearku i imati procenat mi je nenormalno a obzirom na aktere dogovora i sumnjivo. Sutra u slučaju neke energetske krize od mađara ćemo dobiti da izbijemo oči, ako oni ne budu imali dovoljno za svoje potrebe.
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
U toku sl. godine kreće gradnja nuklearke i po planu će biti gotova do 2029. (ako sam dobro upamtio)
Brzine idu u H-a !!!




- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Provozaš se do Lazarevca ili do Ljiga Ibarskom i shvatiš da nama ni ne treba Rio Tinto… okolina oko basena je sve više kao Mordor
Boringly average, but also perfect for school run mums