Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
I nešto zanimljivo: Gašić kandidat za direktora Kontrole letenja?
http://rs.n1info.com/a159448/Vesti/Gasi ... tenja.html
Nekadašnji ministar odbrane Bratislav Gašić, koji je s te funkcije nedavno smenjen zbog izjave da "voli novinarke koje lako kleknu", glavni je kandidat za mesto direktora Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, nezvanično saznaje Danas.
http://rs.n1info.com/a159448/Vesti/Gasi ... tenja.html
Nekadašnji ministar odbrane Bratislav Gašić, koji je s te funkcije nedavno smenjen zbog izjave da "voli novinarke koje lako kleknu", glavni je kandidat za mesto direktora Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, nezvanično saznaje Danas.
Re: Vazduhoplovi
Pitanje si poceo od sredine price a ne od pocetka. Da bi se razumelo sta se desilo treba citati sve od pocetka.snork napisao:Totalni sam laik za upravljanje avionom, ali bih hteo nešto da pitam:
Pilot je trimovao "volan", tako da u neutralnom položaju kormilo visine bude otklonjeno 2.5 stepena prema dole (dakle, kao da je za toliko gurnuo volan od sebe). Kako je to samo po sebi izazvalo nesreću, tj. zašto je uopšte bitno? Zar ne bi pilot trebalo da gleda instrumente i vidi da je nos usmeren ispod horizonta? I kao reakciju na to, da povuče volan prema sebi, bez obzira kako je trimovan?
Da li trimovanje komandi utiče na auto-pilot (po meni, ne bi trebalo)? Nisam shvatio kako je došao od 2.5 do 50 stepeni i zakucavanja u zemlju?
Posto je komplikovano nisam zeleo da dajem objasnjenje situacije ali da probam.
Pocetak teksta lepo kaze da su leteli manuelno ( na ruke, auto pilot iskljucen) a uz pomoc Flight Directora (on samo olaksava letenje). Trimovanje utice na auto pilot, kada bi bio ukljucen sto ovde nije slucaj.
Dakle, na minimumu su ukljucili TO/GA prekidac na rucicama gasa i FD je pozvao na ugao od 15 stepeni a gas je otisao na punu snagu.
Iz izvestaja vidimo da je ugao bio 18 stepeni a rejt penjanja preko 3100 ft. 737-800 je pun snage. Samo dodavanje gasa izaziva propinjuci moment koji je tesko parirati. Iz ove prve dve brojke i poznavanjem karakteristike aviona vidi se da su "prevukli" - stolirali avion.
Normalno, tu je bila i borba sa brzinom pa je odreagovao i flap load limiter koji je prvo uvukao flaps kad im je brzina narasla pa ga potom izvukao kada je pala, sto ih je dodatno izradilo.
Posto je sila od propinjuceg momenta toliko jaka a avion je u toku prilaza vec bio natrimovan nose up, nije bilo moguce elevatorom iskomandovati nose down pa su zato 12 sekundi to pokusavali trimerom.
Ali su vec stolirali avion.
U Boingovom biltenu za vadjenje iz nepravilnog polozaja "nose up recovery" pise da ako brzina pada a avion je natrimovan nose up, prvo ide trimovanje na dole pa tek onda gas i palica na dole, jer je u suprotnom nemoguce izvaditi avion iz nepravilnog polozaja (jedna od niza stavki nesrece THY u Amsterdamu).
Sigurno su bili umorni jer im je promaklo toliko tga, ovde se vidi da je bila borba i sa gasom, i sa palicom, i trimerom, i pitchem, i brzinom. Kada se ovako lose poslazu kocke, katastrofa je neizbezna.
Re: Vazduhoplovi
Hvala! Promaklo mi je da je obaranje nosa bilo radi vađenja iz stall-a.
Ђенерал Јанковић
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Džabe su iznajmljivali avion. Uskoro će moći da se telepromptuje. 
Gašić kandidat za direktora Kontrole letenja?
Sent from mTalk

Gašić kandidat za direktora Kontrole letenja?
Sent from mTalk
Širim haos!
Re: Vazduhoplovi
Ima iskustvo sa helikopterom.
Re: Vazduhoplovi
Broj skotova preko dana u neposrednom komsiluku se uvecava iz dana u dan. Primoravaju me da na poslu provodim sve vise vremena... 
Sent from my HTC Desire 610 using Tapatalk

Sent from my HTC Desire 610 using Tapatalk

Re: Vazduhoplovi
http://rs.n1info.com/a159820/Biznis/Aer ... vanju.htmlpedja napisao:Svake godine se potegne ta prica.
Stalno zaposlenih je oko 480, a ukupno angazovanih (zadruge i sl) preko 1200, ukoliko se dobro secam.
Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" saopštio je da je za sve novozaposlene dobio saglasnost Vlade Srbije i da je tom preduzeću potrebno još najmanje 60 radnika u ovoj godini.
"Novi radnici su primljeni u najvećoj meri za obavljanje poslova u bezbednosti, zemaljskom opsluživanju, operativnim poslovima i tehničkom održavanju, u skladu sa zahtevom regulatornog tela, sa ciljem podizanja mera bezbednosti za potrebe uspostavljanja dugolinijskog saobraćaja", navodi se u odgovorima Aerodroma dostavljenim agenciji Beta.
U 2014. godini, kako navode u tom javnom preduzeću, u radnom odnosu na neodređeno vreme bilo je 472 zaposlena, a 2016. godine 498, odnosno 26 radnika više.
Aerodrom Nikola Tesla navodi da se pri rešavanju statusa radnika "vodio činjenicom da do tada angažovani iz operativnih službi, koji obavljaju specifične poslove i posredno utiču na bezbednost vazdušnog saobraćaja, predstavljaju visoko kvalifikovan kadar sa potrebnim iskustvom i zakonski zahtevanim važećim potvrdama o obučenosti, što je jedan od uslova da se vazdušni saobraćaj obavlja bezbedno i obezbeđeno".
Novozaposleni su, zajedno sa ostalim kolegama, godinama redovno obučavani u ovlašćenom Centru za obuku Aerodroma "Nikola Tesla", a na taj način su, kako je saopšteno, ušteđena značajna finansijska sredstva.
Aerodrom navodi je tokom 2015. godine rešen i radno-pravni status radnika koji godinama radili preko uslužnih organizacija ili omladinskih zadruga.
Antikorupcijski sajt Pištaljka objavio je juče da je aerodrom "Nikola Tesla" zaposlio prošle godine 778 radnika bez ikakvog konkursa.
Kako je navedeno, time je broj zaposlenih povećan sa nešto manje od 500 na više od 1.200. Od tog broja, 760 ljudi zaposleno je na određeno vreme, a 18 na neodređeno.
Po pisanju Pištaljke, finansijski izveštaji pokazuju da je iznos koji je beogradski aerodrom izdvajao za zarade povećan dvostruko: sa 683,2 miliona dinara na 1,3 milijarde dinara. U istoj razmeri povećani su i troškovi za poreze i doprinose na teret poslodavca – sa 127,7 miliona dinara na 245,8 miliona dinara.
Prosečna neto zarada radnika Aerodroma "Nikola Tesla" sa poklonom za Božić i Uskrs i školskim priborom za decu zaposlenih, koji se dobija na početku školske godine, iznosi 76.360 dinara, tvrdi taj sajt.
Re: Vazduhoplovi




Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Kikaš?
Re: Vazduhoplovi
Koja tuga...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
"Kikaš" je bio B707, on je odavno prodat. Ovo je Aviogenex-ov B737-200, leteo je do pre godinu-dve.
Ђенерал Јанковић
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Ovo je Boeing 737-200 Aviogenexov, takozvani Cipiripi. Poslednji u Evropi B737-200 koji je leteo.
https://www.youtube.com/watch?v=r9DRaWGk3K4
A za one koji ne znaju gde je ta carter kompanija sve letela evo prikaza.

https://www.youtube.com/watch?v=r9DRaWGk3K4
A za one koji ne znaju gde je ta carter kompanija sve letela evo prikaza.

