Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

^^ Zuzazu se časti sa kolegom na gejtu pored. :rofl:
Širim haos!
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Interesantno, na klipu iznad, koliko sam mogao da vidim, svi avioni su bili Airbus.

M.Master, vrlo rado bih i ja ovako, ali jos nisam :bokser: A inace, ima toga...

Mene mozes videti u toj pozi kada perem soferku :uf:
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48126
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

zuzazu napisao: Mene mozes videti u toj pozi kada perem soferku :uf:
Zar nemate gance za pranje šoferke? :kezo:
Širim haos!
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd »

^^ :rofl: :rofl:

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Heineken napisao:Ja kad vidim ove Amerikenjske kante odmah se setim bombardovanja, pogotovu F16 i B2.. :twisted:
Takođe! A B-52 mi još zlokobnije izgleda, uglavnom su nas bombardovali iz njih. Jedino mi je SR-71 izmamio osmeh na lice, taj avion sam zavoleo još '80-ih kao klinac, jer je stvarno po mnogo čemu bio neobičan. Poslednji let je obavio 1998, pa nismo imali "čast" da nas to čudo nadleće. Izgleda da više nikada neće ni leteti, jer su svi primerci konzervirani, a veći deo rezervnih delova uništen.
swemir napisao:Crazy Crosswind Landings...
Prvi na snimku (EasyJet-ov) je u jednom trenutku bio lepo poravnat i skoro je sleteo... majstor je samo trebalo da ga jednim odlučnim potezom zalepi za pistu, ali je ipak odlučio da odustane i uzleti. Posle je jedan bio u mnogo goroj poziciji, ali se uspešno prizemljio.
Ђенерал Јанковић
Heineken
Reactions:
Postovi: 6434
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken »

^
B-52 je zasipao nasu vojsku na Kosovu tepih bombama dok je na ostale delove Srbije lansirao krstarece rakete!! Sve bih ja to.... :bokser: :bokser: :bokser: :palica:
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

[VIDEO REPORTAŽA] Jat Airways 737-300 YU-ANK Cocpit Action Video – Gatwick – Beograd
by PETAR VOJINOVIĆ on 25/07/2012 · OSTAVITE PRVI KOMENTAR (0) · in AVIOKOMPANIJE, EKSKLUZIVNO, INTERVJU, REPORTAŽA TANGO SIX BLOG

Video reportaža snimljena na letu JU213 Gatwick – Beograd. 50 minuta minimalno montiranog videa od poletanja do sletanja u kokpitu Jatovog Boeing-a!



Jat Airways. Treća inkarnacija avioprevoznika sa bazom u Beogradu čija istorija i zaposleni često bivaju sklonjeni ispod reflektora zbog politike i višedecenijskog nemara države u odnosu prema jednom od svojih najvrednijih brendova u pravom smislu te kovanice. Aviokompanija koja je nekada bila jedna od tehnički najsavremenijih firmi u državi i značajni izvor deviza na dnevnom nivou iz nekada veoma glamurozne aktivnosti – putovanja avionom.

Osma najstarija aviokompanija na planeti koja poseduje AOC pod istim vlasnikom, prva aviokompanija u Evropi koja je 1985. godine počela da leti tada poslednju reč vazduhoplovne tehnike za srednjelinijski prevoz putnika Boeing 737-300, druga aviokompanija na planeti koja je sletela na aerodrom Heathrow u Londonu po njegovom zvaničnom otvaranju odmah posle British Airways-a. Jugoslovenski ponos u zlatna vremena države koja je imala interes i potrebu za vazdušnim saobraćajem i retkost u svetskoj avijaciji – nekoliko decenija bez ozbiljnijeg udesa, gubitka života i incidenta prilikom redovnih i čarter operacija.

85 godina istorije brenda koji danas preživljava nova iskušenja ali sa jednim detaljem za koji bi većina firmi u zemlji dale bogatstvo kada bi se isti mogao kupiti. Onaj trenutak kada nakon boravka u inostranstvu uđete u Jatov avion za poslednju konekciju ka Beogradu i čujete svoj jezik. Emotivna kategorija na kojoj je moguće graditi ukoliko se loša sreća i odnos vlasnika prema kompaniji nekada promene.

BEG-LHR-LGW-BEG

Ljubaznošću Jatovog menadžmenta dobio sam ekskluzivnu priliku da po povratku iz Londona 16. jula snimim video reportažu tokom redovnog leta JU231 iz Gatwick-a. Kao i prilikom inbound leg-a do LHR-a avion je sleteo na vreme, posada je bila veoma kompunikativna dok sam ja dao sve od sebe da zabeležim što je moguće više detalja koristeći priliku i odobrenje za snimanje koje se retko dobija.

Video reportaža koja je pred vama traje skoro 50 minuta i namerno je montirana sa što je moguće manje skraćivanja zbog najvernijih Tango Six čitalaca koji nemaju problem da preko 30 minuta gledaju sirovu kokpit akciju uz naraciju pilota.

Na početku reportaže pričao sam sa Draškom Markovićem, stjuardom, o njegovoj profesiji, razlozima zašto ipak želite starije kabinsko osoblje u avionu, stresovima njegove profesije i drugim zanimljivim temama.

Sa šefom Flight Operations Jat Airways-a kapetanom instruktorom Borisom Crnadakom i kopilotom Zoranom Petrovićem u kokpitu, tokom krstarenja na FL370, pričao sam o izazovima letenja ka Heathrow-u, dobio detaljniji overview panela za one među vama koji nisu igrali simulatore letenja kada su bili mali, pričali smo o sidestick vs. yoke tematici, pticama koje udaraju u avione i pred sletanje popričali o bezbednosti letenja Jatom i njegovoj istoriji.

Posle priče sledi nemontiran i kompletan straight-in na BEG RWY12 uz pesmu ATC predaje bez saobraćaja na vedroj noći u 1 AM.
Zanimljiviji deo price krece od 04:14minuta
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Z_jYRin4FU#!
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Muceni ANK, ala cvili posle sletanja. Zasluzio je pemziju.

Inace, izdvajanjem Tehnike iz Jat, ljudi zaduzeni za te stvari su prestali da peru avione, pa tako i soferke. Inace, u toku jednog letnjeg leta, soferka ostane toliko zas@^!a da ne moze da se gleda kroz nju.

Tada je AB poceo da pere prozore (posto uz Tehniku, jedini imaju merdevine) ali i da naplacuje.

Zatim je stigla naredba "sa vrha", da se ne trazi pranje soferke, JER TO KOSTA!
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

AB bi naplatio vazduh da moze... Samo cekam da uvedu automat za naplacivanje kolica za prtljag...
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Zuzazu,
imam jedno pitanje u vezi onog gore filmića o sletanju pod unakrsnim vetrom: pogledaj avion koji sleće recimo od 00:04:02 pa nadalje.
Jer je on namerno odabrao ovakav napadni ugao (valjda se tako kaže) tj. da sleti skoro poravnan/paralelan sa pistom - da bi smanjio uticaj udaraca vetra u krila kod čeono propetog aviona (onog koji sleće sa oborenim dupetom)?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Video sam to odmah, jer je ugao neprirodan. Vrlo je opasno tako sletati jer ga nabada na nos i stepen dole, i ode nosna noga...

Manji pitch u sletanju je posledica veceg flapsa.

U ovakvim situacijama ne vaze nikakva pravila, vec je borba da se odrzi pravac i ne padne brzina.

Ovo su uslovi smicanja vetra (windshear) koji prvo pocinje prirastom brzine, sto znaci da ce pilot skinuti gas, a zatim sledi gubitak brzine sto za posledicu ima dodavanje snage. Windshear prate i promene pitcha, kao i odstupanje od glide slope (ovde je ocito bio vizuelni prilaz).

Inace komentar na @snorkov komentar - positive landing moze da prodje kod suve piste ili mokre piste bez ovakvog vetra. Mokra pista i snazan bocni vetar su dobar preduslov za izletanje sa piste. Nemas pojma kako 65 tona klize kao od sale po mokroj pisti.
Odgovori