Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1968
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: Dobro veče

Post od schonenk »

I meni deluje kao takva kombinacija, ulje i varnica, s obzirom da francuzi imaju neretko probleme sa instalacijom
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9423
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP »

Tako je, dizel nije zapaljiv ni zivom vatrom da mu pridjes tako da sigurno od nafte nece da se zapali auto e sad ima drugih uzrocnika.
Ulje i vreo izduv su jedna od sigurnih varijanti kojie mogu da naprave pozar, licno sam video na trkackom autu kome je pukao blok, prosuo ulje na usijani auspuh i buknulo kao benzin sibicom kad zapalis.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od cozmo »

ljubitelj napisao: 19 Jul 2022, 12:27 Ne bih se složio jer je dizel nezapaljiv u tečnom stanju i nije baš verovatno da će biti uzrok. Dodatno kod dizel motora nema varnice (svećice) ni visokog napona koji bi inicirao proces paljenja.
Svi HDI koji izgore, izgoreli su zbog curenja na prelivu dizni, dakle direktno od dizela. Kaplje direktno na izduvnu granu i DPF / Katalizator.

Ovi sto su izgoreli su svi HDI, nijedan bezninac. Sinoc izgore C5 Taxi u NS, 2.0 HDI. Bio je i jedan takav kod mog majstora, preliv dizni, iscurelo na izduvnu granu i planuo ko sibica.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9423
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP »

licno sam probao da naftu zapalim upaljacem i nije uspevalo kao ni benzin cigaretom, cigareta se bukvalno ugasi u posudi sa benzinom.
lami
Reactions:
Postovi: 3553
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Dobro veče

Post od lami »

Otisao da zavrsim registraciju na brzaka, tehnicki odradio jos pre 15ak dana, nikako da se setim da odem. Zavrsim ja - osiguranje 12360, takse 4726, kad ne lezi vraze, ispod auta, mala mackica, izgleda sunce je ubilo, pa se sakrilo ispod auta, bas kod tocka. Probao da je uplasim, nista. Upalim auto, izadjem pola metra, racunam, pobeci ce, nista. Uzmem kisobran, da je oteram, ona uleti kod poluosovine. Pitam ja na tehnickom sta da se radi, smeju se ljudi. Na kraju uterao u njihovu radionicu koja ima kanal i tu smo uz pomocu jedne zene ustanovili da se uvukla u prostor iznad tocka i izvukli je nekako. Sreca pa budala nije uletela pod PK kajs.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od cozmo »

OMP napisao: 19 Jul 2022, 12:44 licno sam probao da naftu zapalim upaljacem i nije uspevalo kao ni benzin cigaretom, cigareta se bukvalno ugasi u posudi sa benzinom.
DPF je sigurno na preko 400C... lagano to krene da gori cim iscuri dizel.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13371
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od shandu90 »

Ispada da u dizelasa mozes da budes siguran samo ako si prvi vlasnik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

Pošto imam 2,0HDI samo da obavestim da je izduvna grana i DPF/kat sa jedne strane motora a da su dizne, creva od goriva, filter, prelivi od dizni i bilo šta što ima veze sa gorivom sa potpuno druge strane motora.
Dakle, ako dizel može u tečnom stanju da ode uvis, preskoči glavu motora, zoabidje usisnu granu i onda se ispod nje baš slije skroz ispod poda onda mogu da zamislim predloženi scenario.


Inače na prelivu dizni nema pritiska i crevca su samo navučena a svaki dizel koji sam video ima iste te plastične račve kao i HDI motori tako da nema nijedan razumni razlog po kome bi se HDI izdvajao po tom pitanju.

Ali, turbina može (i hoće često) da pomalo pušta/piški ulje i odmah ispod nje je izduv, po meni dobitna kombinacija.

Kao što je već rečeno dizel je nezapaljiv u tečnom stanju. Vrlo lako proveriti i praktično ako se već nema poverenja u hemiju i fiziku koje objašnjavaju zašto je tako.
Poslednja izmena od ljubitelj u 19 Jul 2022, 15:15, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od cozmo »

Potrebno je samo da otvoris haubu i pogledas dizne i cevke do njih :) Eventualno pomirises :) To traje cca. 1 minut :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9423
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP »

shandu90 napisao: 19 Jul 2022, 14:16 Ispada da u dizelasa mozes da budes siguran samo ako si prvi vlasnik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
i ako vozis cozmov pezo :) :mangup:
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9423
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP »

ljubitelj napisao: 19 Jul 2022, 15:12 Pošto imam 2,0HDI samo da obavestim da je izduvna grana i DPF/kat sa jedne strane motora a da su dizne, creva od goriva, filter, prelivi od dizni i bilo šta što ima veze sa gorivom sa potpuno druge strane motora.
Dakle, ako dizel može u tečnom stanju da ode uvis, preskoči glavu motora, zoabidje usisnu granu i onda se ispod nje baš slije skroz ispod poda onda mogu da zamislim predloženi scenario.


tako je i kod 1.6 hdi
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od cozmo »

ljubitelj napisao: 19 Jul 2022, 15:12 Kao što je već rečeno dizel je nezapaljiv u tečnom stanju. Vrlo lako proveriti i praktično ako se već nema poverenja u hemiju i fiziku koje objašnjavaju zašto je takoj.
Onda to reci ovima kojima se preliv dizne ispiskio lepo po izduvnoj grani i DPFu i lepo im goreo auto. 2.0 HDI. Evo, ima slucajeva na Pezo grupi skorasnjih. Upravo je to bio razlog, nikakvo ulje i slicno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

Sve što treba sam već napisao, ako ti nije jasna tematika sagorevanja goriva i ne želiš da se edukuješ onda baziraj sva saznanja iz te grupe.
Možeš i da im ti kažeš/preneseš a možete i svi zajedno da krenete u istraživanje zašto mora da se tečno gorivo pretvori u gasovito/aerosol i da ispari da bi se uopšte ostvarilo sagorevanje u SUS motoru. I koja je funkcija dizni/brzigaljki :)

Zapaljive su samo i jedino pare (isporenja) goriva, ni benzin ni dizel u tečnom stanju nisu zapaljivi.
Pa to je tako opšte poznato da je besmisleno uopšte bilo šta dodati o tome.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl »

Uz prisustvo vazduha ili varnice/vatre benzin i te kako gori. Tacno je da se nece zapaliti ako se baci u njega zar ( ovo vazi za neke normalne temperature, za 40 napolju nisam bas siguran). Imali smo u radionici slucaj kada smo ispirali neke ventile da se benzin zapalio, davani su strujni impulsi i zice i ventil je bio potopljen u benzin, sve je ok dok izvor varnice nije iznad povrsine. Tada ima sve tri komponente, vazduh, gorivo i varnicu i tu se pali, sva sreca brzo je to lokalizovano, mada je ostala cadj na zidovima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork »

:plusone:
Pošto isparava mnogo lakše od dizela, benzin je, uslovno rečeno, "opasan" i na običnim spoljnim temperaturama. Ako je mirna površina posude, možda se zapaljena šibica može ubaciti bez posledica, ali veća je šansa da već ima dovoljno pare i da će buknuti u trenutku. Sa dizelom, na istim temperaturama, nema takve opasnosti.

Ali ovde se govori o temperaturama izduvne grane, a tada već i dizel lako ispari i lako plane. Ljubitelju, tako da i ti i Cozmo tvrdite isto, pa nije reč o suprotstavljenim stavovima. :)

Inače si u pravu da ulje lakše gori. U GSP-u je glavni (praktično jedini) uzrok požara na autobusima curenje ulja bilo direktno na izduvnu granu, bilo malo dalje prema auspuhu. Dok je postojao forum gspbeograd.net, mogle su se za svaki incident pročitati informacije iz prve ruke.

Nažalost, tekuća vlast je pogasila forume na kojima je moglo da se sazna bilo šta o funkcionisanju državnih firmi (pa makar to bili i forumu entuzijasta i ljubitelja, kao što je bio ovaj). Kao i forume stanara raznih naselja, ekoloških aktivista, bilo šta što je moglo da sadrži nešto što bi ličilo na kritiku funkcionisanja vlasti. O pravim medijima, štampanim i elektronskim, da ne govorimo. Sve je to jako glupo i stvorilo je kontra efekat. Ljudi bukvalno gledaju/čitaju N1, da bi saznali šta se _stvarno_ dešava u Srbiji, iako u većini slučajeva prema N1 imaju odbojnost, jer je 90 % "vesti" neumerena i jednostrana američka propaganda. To se najbolje vidi na primeru rata u Ukrajini, gde njihove laži prevazilaze ukrajinske državne medije, koji su znatno realniji - iako je reč o njihovoj zemlji i njihovom ratu i imaju legitimno pravo da pričaju šta smatraju da treba.

Ali ok, previše sam skrenuo sa teme...
Ђенерал Јанковић
Odgovori