Dobro veče
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Dobro veče
I meni deluje kao takva kombinacija, ulje i varnica, s obzirom da francuzi imaju neretko probleme sa instalacijom
Re: Dobro veče
Tako je, dizel nije zapaljiv ni zivom vatrom da mu pridjes tako da sigurno od nafte nece da se zapali auto e sad ima drugih uzrocnika.
Ulje i vreo izduv su jedna od sigurnih varijanti kojie mogu da naprave pozar, licno sam video na trkackom autu kome je pukao blok, prosuo ulje na usijani auspuh i buknulo kao benzin sibicom kad zapalis.
Ulje i vreo izduv su jedna od sigurnih varijanti kojie mogu da naprave pozar, licno sam video na trkackom autu kome je pukao blok, prosuo ulje na usijani auspuh i buknulo kao benzin sibicom kad zapalis.
Re: Dobro veče
Svi HDI koji izgore, izgoreli su zbog curenja na prelivu dizni, dakle direktno od dizela. Kaplje direktno na izduvnu granu i DPF / Katalizator.ljubitelj napisao: 19 Jul 2022, 12:27 Ne bih se složio jer je dizel nezapaljiv u tečnom stanju i nije baš verovatno da će biti uzrok. Dodatno kod dizel motora nema varnice (svećice) ni visokog napona koji bi inicirao proces paljenja.
Ovi sto su izgoreli su svi HDI, nijedan bezninac. Sinoc izgore C5 Taxi u NS, 2.0 HDI. Bio je i jedan takav kod mog majstora, preliv dizni, iscurelo na izduvnu granu i planuo ko sibica.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Dobro veče
licno sam probao da naftu zapalim upaljacem i nije uspevalo kao ni benzin cigaretom, cigareta se bukvalno ugasi u posudi sa benzinom.
Re: Dobro veče
Otisao da zavrsim registraciju na brzaka, tehnicki odradio jos pre 15ak dana, nikako da se setim da odem. Zavrsim ja - osiguranje 12360, takse 4726, kad ne lezi vraze, ispod auta, mala mackica, izgleda sunce je ubilo, pa se sakrilo ispod auta, bas kod tocka. Probao da je uplasim, nista. Upalim auto, izadjem pola metra, racunam, pobeci ce, nista. Uzmem kisobran, da je oteram, ona uleti kod poluosovine. Pitam ja na tehnickom sta da se radi, smeju se ljudi. Na kraju uterao u njihovu radionicu koja ima kanal i tu smo uz pomocu jedne zene ustanovili da se uvukla u prostor iznad tocka i izvukli je nekako. Sreca pa budala nije uletela pod PK kajs.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Dobro veče
DPF je sigurno na preko 400C... lagano to krene da gori cim iscuri dizel.OMP napisao: 19 Jul 2022, 12:44 licno sam probao da naftu zapalim upaljacem i nije uspevalo kao ni benzin cigaretom, cigareta se bukvalno ugasi u posudi sa benzinom.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- shandu90
- Postovi: 13371
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dobro veče
Ispada da u dizelasa mozes da budes siguran samo ako si prvi vlasnik.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Dobro veče
Pošto imam 2,0HDI samo da obavestim da je izduvna grana i DPF/kat sa jedne strane motora a da su dizne, creva od goriva, filter, prelivi od dizni i bilo šta što ima veze sa gorivom sa potpuno druge strane motora.
Dakle, ako dizel može u tečnom stanju da ode uvis, preskoči glavu motora, zoabidje usisnu granu i onda se ispod nje baš slije skroz ispod poda onda mogu da zamislim predloženi scenario.
Inače na prelivu dizni nema pritiska i crevca su samo navučena a svaki dizel koji sam video ima iste te plastične račve kao i HDI motori tako da nema nijedan razumni razlog po kome bi se HDI izdvajao po tom pitanju.
Ali, turbina može (i hoće često) da pomalo pušta/piški ulje i odmah ispod nje je izduv, po meni dobitna kombinacija.
Kao što je već rečeno dizel je nezapaljiv u tečnom stanju. Vrlo lako proveriti i praktično ako se već nema poverenja u hemiju i fiziku koje objašnjavaju zašto je tako.
Dakle, ako dizel može u tečnom stanju da ode uvis, preskoči glavu motora, zoabidje usisnu granu i onda se ispod nje baš slije skroz ispod poda onda mogu da zamislim predloženi scenario.
Inače na prelivu dizni nema pritiska i crevca su samo navučena a svaki dizel koji sam video ima iste te plastične račve kao i HDI motori tako da nema nijedan razumni razlog po kome bi se HDI izdvajao po tom pitanju.
Ali, turbina može (i hoće često) da pomalo pušta/piški ulje i odmah ispod nje je izduv, po meni dobitna kombinacija.
Kao što je već rečeno dizel je nezapaljiv u tečnom stanju. Vrlo lako proveriti i praktično ako se već nema poverenja u hemiju i fiziku koje objašnjavaju zašto je tako.
Poslednja izmena od ljubitelj u 19 Jul 2022, 15:15, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Dobro veče
Potrebno je samo da otvoris haubu i pogledas dizne i cevke do njih
Eventualno pomirises
To traje cca. 1 minut 



"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Dobro veče
i ako vozis cozmov pezoshandu90 napisao: 19 Jul 2022, 14:16 Ispada da u dizelasa mozes da budes siguran samo ako si prvi vlasnik.
Sent from my iPhone using Tapatalk


Re: Dobro veče
tako je i kod 1.6 hdiljubitelj napisao: 19 Jul 2022, 15:12 Pošto imam 2,0HDI samo da obavestim da je izduvna grana i DPF/kat sa jedne strane motora a da su dizne, creva od goriva, filter, prelivi od dizni i bilo šta što ima veze sa gorivom sa potpuno druge strane motora.
Dakle, ako dizel može u tečnom stanju da ode uvis, preskoči glavu motora, zoabidje usisnu granu i onda se ispod nje baš slije skroz ispod poda onda mogu da zamislim predloženi scenario.
Re: Dobro veče
Onda to reci ovima kojima se preliv dizne ispiskio lepo po izduvnoj grani i DPFu i lepo im goreo auto. 2.0 HDI. Evo, ima slucajeva na Pezo grupi skorasnjih. Upravo je to bio razlog, nikakvo ulje i slicno.ljubitelj napisao: 19 Jul 2022, 15:12 Kao što je već rečeno dizel je nezapaljiv u tečnom stanju. Vrlo lako proveriti i praktično ako se već nema poverenja u hemiju i fiziku koje objašnjavaju zašto je takoj.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Dobro veče
Sve što treba sam već napisao, ako ti nije jasna tematika sagorevanja goriva i ne želiš da se edukuješ onda baziraj sva saznanja iz te grupe.
Možeš i da im ti kažeš/preneseš a možete i svi zajedno da krenete u istraživanje zašto mora da se tečno gorivo pretvori u gasovito/aerosol i da ispari da bi se uopšte ostvarilo sagorevanje u SUS motoru. I koja je funkcija dizni/brzigaljki
Zapaljive su samo i jedino pare (isporenja) goriva, ni benzin ni dizel u tečnom stanju nisu zapaljivi.
Pa to je tako opšte poznato da je besmisleno uopšte bilo šta dodati o tome.
Možeš i da im ti kažeš/preneseš a možete i svi zajedno da krenete u istraživanje zašto mora da se tečno gorivo pretvori u gasovito/aerosol i da ispari da bi se uopšte ostvarilo sagorevanje u SUS motoru. I koja je funkcija dizni/brzigaljki

Zapaljive su samo i jedino pare (isporenja) goriva, ni benzin ni dizel u tečnom stanju nisu zapaljivi.
Pa to je tako opšte poznato da je besmisleno uopšte bilo šta dodati o tome.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Uz prisustvo vazduha ili varnice/vatre benzin i te kako gori. Tacno je da se nece zapaliti ako se baci u njega zar ( ovo vazi za neke normalne temperature, za 40 napolju nisam bas siguran). Imali smo u radionici slucaj kada smo ispirali neke ventile da se benzin zapalio, davani su strujni impulsi i zice i ventil je bio potopljen u benzin, sve je ok dok izvor varnice nije iznad povrsine. Tada ima sve tri komponente, vazduh, gorivo i varnicu i tu se pali, sva sreca brzo je to lokalizovano, mada je ostala cadj na zidovima.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Dobro veče

Pošto isparava mnogo lakše od dizela, benzin je, uslovno rečeno, "opasan" i na običnim spoljnim temperaturama. Ako je mirna površina posude, možda se zapaljena šibica može ubaciti bez posledica, ali veća je šansa da već ima dovoljno pare i da će buknuti u trenutku. Sa dizelom, na istim temperaturama, nema takve opasnosti.
Ali ovde se govori o temperaturama izduvne grane, a tada već i dizel lako ispari i lako plane. Ljubitelju, tako da i ti i Cozmo tvrdite isto, pa nije reč o suprotstavljenim stavovima.

Inače si u pravu da ulje lakše gori. U GSP-u je glavni (praktično jedini) uzrok požara na autobusima curenje ulja bilo direktno na izduvnu granu, bilo malo dalje prema auspuhu. Dok je postojao forum gspbeograd.net, mogle su se za svaki incident pročitati informacije iz prve ruke.
Nažalost, tekuća vlast je pogasila forume na kojima je moglo da se sazna bilo šta o funkcionisanju državnih firmi (pa makar to bili i forumu entuzijasta i ljubitelja, kao što je bio ovaj). Kao i forume stanara raznih naselja, ekoloških aktivista, bilo šta što je moglo da sadrži nešto što bi ličilo na kritiku funkcionisanja vlasti. O pravim medijima, štampanim i elektronskim, da ne govorimo. Sve je to jako glupo i stvorilo je kontra efekat. Ljudi bukvalno gledaju/čitaju N1, da bi saznali šta se _stvarno_ dešava u Srbiji, iako u većini slučajeva prema N1 imaju odbojnost, jer je 90 % "vesti" neumerena i jednostrana američka propaganda. To se najbolje vidi na primeru rata u Ukrajini, gde njihove laži prevazilaze ukrajinske državne medije, koji su znatno realniji - iako je reč o njihovoj zemlji i njihovom ratu i imaju legitimno pravo da pričaju šta smatraju da treba.
Ali ok, previše sam skrenuo sa teme...
Ђенерал Јанковић