Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
http://www.rtv.rs/sr_lat/ekonomija/firm ... 25499.html
Kompanija Serta iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE), specijalizovana za elektromehaničko održavanje, koju podržava Fond predsednika UAE Kalife bin Zajeda za razvoj projekata, kupila je 50 odsto vlasništva u firmi Aerodrom Ketering d.o.o iz Novog Beograd za 10 miliona dirhama (2,72 miliona dolara).
Kompanija Serta iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE), specijalizovana za elektromehaničko održavanje, koju podržava Fond predsednika UAE Kalife bin Zajeda za razvoj projekata, kupila je 50 odsto vlasništva u firmi Aerodrom Ketering d.o.o iz Novog Beograd za 10 miliona dirhama (2,72 miliona dolara).
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Irkut MC-21, dvomotorni putnički avion kratkog i srednjeg dometa, predstavljen je u sibirskom gradu Irkutsku.

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1141273

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1141273

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Vazduhoplovi
Ako pisemo latinicom, model je MS a ne MC.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Najstariji živi pilot bivšeg JAT: Prvi sam pilotirao boingom iz Njujorka
"Novosti" sa Avramom Avramovićem (93), koji je 1970. upravljao avionom na liniji iz Sjedinjenih Država: Ponosan sam što smo obnovili let za SAD.

PRE tačno 46 godina kapetan Avram Avramović je dovezao prvi "boing B707" iz Njujorka za Beograd i upisao se u istoriju Jugoslovenskog aerotransporta. Danas ovaj pilot ima 93 godine i sa nestrpljenjem iščekuje 23. jun, kada bi trebalo da njegov kolega Davor Mišeljić "erbasom A330" ponovo poleti za Sjedinjene Američke Države. Najstariji živi pilot "Jata", je tokom četrdesetogodišnje karijere sakupio više od 22.000 sati letenja, što znači da je u vazduhu proveo skoro dve i po godine!
Iako je čitav život krstario nebeskim visinama u privatnom životu Avramović je uvek čvrsto bio na zemlji. Nije voleo da se eksponira, i o tome najbolje svedoči činjenica da nikada nije dao nijedan intervju za medije. Držao se principa da nema priče izvan kokpita, iako su putnici uvek želeli da saznaju ko je i kakav im je kapetan. Pristao je da za "Novosti" kaže nekoliko reči, pre svega u čast velikog poduhvata za koji se pripremaju kolege u njegovoj nekadašnjoj firmi.
- Ponosan sam i srećan što "Er Srbija" ponovo čini taj veliki iskorak i leti za Njujork - rekao nam je Avramović. - Voleo bih da kompanija dostigne i prestigne uspehe koje je nekada davno ostvario "Jat".
Avramović i dalje kontaktira sa kolegama iz kompanije u kojoj je proveo radni vek. Redovan je gost i na svim njihovim proslavama, a pozvan je i na let za Njujork, do kojeg je preostalo još samo nekoliko dana. Nije mogao da prihvati poziv, ali mu je drago što ga kolege nisu zaboravile. Još čuva maršrute koje je crtao rukom tokom priprema za prekookeanske letove.
Koliko je skroman svedoči i podatak da nije učestvovao u ceremoniji ni nakon što je 19. maja 1970. godine, kao šef pilota, uveo u flotu prvi avion za interkontinentalne letove, "boing B707". Umesto njega, političari su se slikali i davali izjave o velikom uspehu. Stručnjaci tvrde da je tada, razvojem dugolinijskog saobraćaja, započeo najuspešniji period u istoriji nacionalne avio-kompanije.
Kapetan Avramović iz mlađih dana Foto Milan Melka

Do tog trenutka je najveći avion bio "karavela", koji je primao 80 putnika, a u novu letelicu moglo je da sedne 180 ljudi.
Avramović se seća da je "Jat" od male kompanije, trudom i zalaganjem postigao takav uspeh da je imao svakodnevne letove za Njujork, Čikago, Toronto, Sidnej... Posle devedesetih godina i sankcija, kako kaže, politički direktori su urušili ovu kompaniju. Raduje se novim uspesima nacionalne avio-kompanije, a svojim kolegama želi vedro nebo na putu za Njujork.

TREĆA LETELICA ZA NjUJORK
"ERBAS A330" je treći tip aviona u floti nacionalne avio-kompanije u istoriji, koji je namenski nabavljen za prekookeanske letove. U njega može da se smesti 254 putnika, od kojih 18 u biznis klasi, a 236 u ekonomskoj. Pre njega su za SAD leteli "boing B707" i DC-10. Poslednji let za Njujork iz srpske prestonice obavljen je 1992. godine.
Avram Avramović sa mlađim kolegom Davorom Mišeljićem

AUKCIJE U VAZDUHU
AVION koji je zamenio "boing B707" je bio DC-10 i u flotu "Jata" je stigao početkom 1979. godine. U njemu je zabeležen do tada neviđen događaj, o kojem se i danas priča u poslovnim krugovima. Organizovana je aukcija vrednih slika tokom leta, koju je osmislila Dragica Maleš, tadašnji šef prodaje u predstavništvu "Jata" u Zagrebu. Licitacija umetničkih dela koju su vodili najpoznatiji TV voditelji, odvijala se u "galeriji nad Atlantikom", što je i zapisano na poleđini svake slike, uz podatke o broju leta i visini na kojoj se avion nalazio u vreme prodaje. Organizovano je desetak ovakvih aukcija, koje predstavljaju najuspešniji marketinšku aktivnost u istoriji "Jata".
http://www.novosti.rs
"Novosti" sa Avramom Avramovićem (93), koji je 1970. upravljao avionom na liniji iz Sjedinjenih Država: Ponosan sam što smo obnovili let za SAD.

PRE tačno 46 godina kapetan Avram Avramović je dovezao prvi "boing B707" iz Njujorka za Beograd i upisao se u istoriju Jugoslovenskog aerotransporta. Danas ovaj pilot ima 93 godine i sa nestrpljenjem iščekuje 23. jun, kada bi trebalo da njegov kolega Davor Mišeljić "erbasom A330" ponovo poleti za Sjedinjene Američke Države. Najstariji živi pilot "Jata", je tokom četrdesetogodišnje karijere sakupio više od 22.000 sati letenja, što znači da je u vazduhu proveo skoro dve i po godine!
Iako je čitav život krstario nebeskim visinama u privatnom životu Avramović je uvek čvrsto bio na zemlji. Nije voleo da se eksponira, i o tome najbolje svedoči činjenica da nikada nije dao nijedan intervju za medije. Držao se principa da nema priče izvan kokpita, iako su putnici uvek želeli da saznaju ko je i kakav im je kapetan. Pristao je da za "Novosti" kaže nekoliko reči, pre svega u čast velikog poduhvata za koji se pripremaju kolege u njegovoj nekadašnjoj firmi.
- Ponosan sam i srećan što "Er Srbija" ponovo čini taj veliki iskorak i leti za Njujork - rekao nam je Avramović. - Voleo bih da kompanija dostigne i prestigne uspehe koje je nekada davno ostvario "Jat".
Avramović i dalje kontaktira sa kolegama iz kompanije u kojoj je proveo radni vek. Redovan je gost i na svim njihovim proslavama, a pozvan je i na let za Njujork, do kojeg je preostalo još samo nekoliko dana. Nije mogao da prihvati poziv, ali mu je drago što ga kolege nisu zaboravile. Još čuva maršrute koje je crtao rukom tokom priprema za prekookeanske letove.
Koliko je skroman svedoči i podatak da nije učestvovao u ceremoniji ni nakon što je 19. maja 1970. godine, kao šef pilota, uveo u flotu prvi avion za interkontinentalne letove, "boing B707". Umesto njega, političari su se slikali i davali izjave o velikom uspehu. Stručnjaci tvrde da je tada, razvojem dugolinijskog saobraćaja, započeo najuspešniji period u istoriji nacionalne avio-kompanije.
Kapetan Avramović iz mlađih dana Foto Milan Melka

Do tog trenutka je najveći avion bio "karavela", koji je primao 80 putnika, a u novu letelicu moglo je da sedne 180 ljudi.
Avramović se seća da je "Jat" od male kompanije, trudom i zalaganjem postigao takav uspeh da je imao svakodnevne letove za Njujork, Čikago, Toronto, Sidnej... Posle devedesetih godina i sankcija, kako kaže, politički direktori su urušili ovu kompaniju. Raduje se novim uspesima nacionalne avio-kompanije, a svojim kolegama želi vedro nebo na putu za Njujork.

TREĆA LETELICA ZA NjUJORK
"ERBAS A330" je treći tip aviona u floti nacionalne avio-kompanije u istoriji, koji je namenski nabavljen za prekookeanske letove. U njega može da se smesti 254 putnika, od kojih 18 u biznis klasi, a 236 u ekonomskoj. Pre njega su za SAD leteli "boing B707" i DC-10. Poslednji let za Njujork iz srpske prestonice obavljen je 1992. godine.
Avram Avramović sa mlađim kolegom Davorom Mišeljićem

AUKCIJE U VAZDUHU
AVION koji je zamenio "boing B707" je bio DC-10 i u flotu "Jata" je stigao početkom 1979. godine. U njemu je zabeležen do tada neviđen događaj, o kojem se i danas priča u poslovnim krugovima. Organizovana je aukcija vrednih slika tokom leta, koju je osmislila Dragica Maleš, tadašnji šef prodaje u predstavništvu "Jata" u Zagrebu. Licitacija umetničkih dela koju su vodili najpoznatiji TV voditelji, odvijala se u "galeriji nad Atlantikom", što je i zapisano na poleđini svake slike, uz podatke o broju leta i visini na kojoj se avion nalazio u vreme prodaje. Organizovano je desetak ovakvih aukcija, koje predstavljaju najuspešniji marketinšku aktivnost u istoriji "Jata".
http://www.novosti.rs

- shandu90
- Postovi: 13393
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Dobio je sendvic sa suvim vratom.
Sent from my LG-H440n
Sent from my LG-H440n
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Nekad je takav sendvič deljen u ekonomskoj klasi, a sad - samo za bota-nedelje. 
Sent from mTalk

Sent from mTalk
Širim haos!
- shandu90
- Postovi: 13393
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Od sendviča me ubi kiselina
Ovako smo se hranili ja i ćale kaCmo greškom završili u biznis klasi

Ovako smo se hranili ja i ćale kaCmo greškom završili u biznis klasi

- Prikačeni fajlovi
-
- Image270.jpg (56.94 KiB) Pogledano 1284 puta
Re: Vazduhoplovi
SKUPO CEMO PLATITI LET ZA AMERIKU
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1370282
Nisam obozavalac lika i dela doticnog, ali u ovome ima istine.
Zanimljivo je da su svi piloti iz menadzmenta ne-Srbi (Miseljic, Bauer, Radulovic), da su dovedeni iz Etihada gde su dobili neplaceno, da u Beogradu zive po hotelima i vise su u Abu Dabiju nego u Beogradu, i da niko od njih nije dosao sa porodicom.
Hocu reci, spremni su za bezaniju kada dodje do toga.
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1370282
Nisam obozavalac lika i dela doticnog, ali u ovome ima istine.
Zanimljivo je da su svi piloti iz menadzmenta ne-Srbi (Miseljic, Bauer, Radulovic), da su dovedeni iz Etihada gde su dobili neplaceno, da u Beogradu zive po hotelima i vise su u Abu Dabiju nego u Beogradu, i da niko od njih nije dosao sa porodicom.
Hocu reci, spremni su za bezaniju kada dodje do toga.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Vazduhoplovi
Ne razumem se u puno u problematiku, ali ima smisla šta čovek priča. Jbg Sirbistan 

Širim haos!
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Meni nije jasno kako EU ne reaguje povodom tog prikrivenog ubacivanja novca iz budžeta (znate već kako su reagovali za druge državne firme i da su nas naterali da to prestanemo da radimo)?
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Pitala me žena čemu služe nožne pedale na avionu, ja joj rekoh da pretpostavljam za skretanje levo-desno bez promene po horizontalnoj osi. Sam uboo?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Jesi. Vertikalno kormilo i skretanje na zemlji.
Odvedi je u neki muzej gde moze da se uđe u avion ako je to zanima. Mojoj ženi ne bi palo napamet ni da pita tako nešto.
Tapatalk
Odvedi je u neki muzej gde moze da se uđe u avion ako je to zanima. Mojoj ženi ne bi palo napamet ni da pita tako nešto.
Tapatalk
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
U muzeju smo i bili i pitala me šta je to 
šandu, kako možeš da jedeš kad letiš? Znaš li šta ja radim? Hvatam sve za noge, ruke, sve redom pitam šta je ovo, kakav je to zvuk,šta je ono, što se toliko tresemo, što se toliko naginjemo... svi se smeju oko mene, a ja sam 95% mrtav čovek kad letim. Poslednji put kada sam leteo, kupio sam liku čokoladicu Mars, jer sam ga iscimao od straha. Spavao lik do mene i zatrese se avion i ja ga cimnem za ruku i probudim ga

šandu, kako možeš da jedeš kad letiš? Znaš li šta ja radim? Hvatam sve za noge, ruke, sve redom pitam šta je ovo, kakav je to zvuk,šta je ono, što se toliko tresemo, što se toliko naginjemo... svi se smeju oko mene, a ja sam 95% mrtav čovek kad letim. Poslednji put kada sam leteo, kupio sam liku čokoladicu Mars, jer sam ga iscimao od straha. Spavao lik do mene i zatrese se avion i ja ga cimnem za ruku i probudim ga

Poslednja izmena od passenger u 14 Jun 2016, 17:15, izmenjeno 1 put ukupno.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Mislim da je u tekstu koji sam postovao, bivsi direktor objasnio slucaj Maleva.maxer napisao:Meni nije jasno kako EU ne reaguje povodom tog prikrivenog ubacivanja novca iz budžeta (znate već kako su reagovali za druge državne firme i da su nas naterali da to prestanemo da radimo)?
Cekaju da se rasirimo ili da nam krene pa kada im bude odgovaralo da nas ugase.
Ne bi bilo prvi put da jedna kompanija razradi linije (Croatia), a onda ih druga ocisti i kaze "to cemo mi" (Lufthansa)
Inace, A330 je na Tesli i nase posade imaju poslednje trening letove.
Videcemo sta ce se desiti