AcaKayak napisao:Nije tu ništa veštački. Bolje je da imaju jak brend jer će tako više da vrede. Recimo, imaš opciju da se ne reklamiraš i prodaš milion auta sa prosečnom cenom od 20.000e i onda imaš 20 milijardi prodaje. Ako dizanjem brenda ti uspeš da doguraš da ti prodajna cena bude 25.000e ti imaš 25 milijardi prodaje. Iako svih 5.000e po autu moraš da uložiš u marketing i na kraju ostaneš s istim profitom, ipak si vrednija firma i rasteš na berzi što je veoma bitna stvar i takođe jako dobar pokazatelj.
To je samo pokazatelj da ce nas da klepe vise po dzepu
Citavu pricu ja posmatram iz ugla kupca, naravno.
Da li reklama nama ista govori o kvalitetu proizvoda koji se reklamira?
Da li ako BMW (ili bilo ko drugi) zalepi preko celog spejs satla svoj logo to znaci da je uber kvalitetan, dobar i sve ostalo? Ne, to znaci da ce samo vise kostati, jer neko mora da plati te letove u svemir.
Kada se neka firma rasipa novcem i trosi previse na reklame, odnosno uopste troseci na stvari koje nemaju mnogo veze sa samim automobilom, razvojem, naukom, onda to samo znaci da imaju previse olako zaradjenog novca
Reklamom mozes da ubedis nekoga da kupi predmet koji mu zaista nije neophodan, plus nije na samom vrhu po kvalitetu (pod pretpostavkom da svi kada kupuju zele najkvalitetniji npr. prasak za ves). Tako da dolazimo do mrtve petlje, gde proizvodjac sa nasim parama nas ubedjuje da je to sto on prodaje najbolje
Naravno da je bitan brend. Ja sam mozda platio peticu i cetvorku vise nego sto vrede ali zbog toga sam srecan svaki put kad sednem u njih a to nema cenu. Cela filozofija jakih brendova je da te ucine da se osetis srecnim sto ih imas i da si spreman to da platis. Isto ti je i u najku, mozes ti da budes zadovoljan i majicom od 500 dinara isto kao i sa najk majicom od 5000 din koja nije nista kvalitetnija zbog znaka najk. Mnogi ce to da kazu kako nije istina, nekima i nije, ali vecina kada odrasta zeli da jednoga dana vozi BMW (dajem ga kao primer jer smo ga pominjali, isto vazi i za ostale aute). To je dobro objasnjeno na jednom predavanju koje cu sada okaciti, govori o snazi brenda. Traje 15ak minuta i smatram da je odlicno, ako neko nece da gleda ne mora ali ne bi bilo lose jer je stvarno sjajno.
Sustinski pokazuje moc (auto)sugestije na siroke narodne mase
Послато са GT-N7100
Kacim ga drugi i to iz razloga jer je najbolji klip koji ti za 15 minuta objasni funkcionisanje sveta. Kada budem naleteo na bolji necu ga vise kaciti.
Mogu i da kacim kako Jack Welch pljuje fijata ali dzabe kad bi me pola ljudi zamrzelo a 90% ne zna ko je to. Ali i on surovo ubada poentu.
Nije to zatupljivanje, to su cinjenice. Kad vidis coveka koji izlazi iz RRa on je automatski bogatiji od nekoga ko izlazi iz smarta, iako ti nisi sigutan da taj sa smartom nema veyrona u garazi.
Kad vidis coveka u odelu mislis da je uspesniji od coveka koji pored njega cogira iako nije nuzno da je tako.
Poslacu ti kasnije, sad sam na fonu pa da ne trazim, a mozes i sam naci, predavanje Dzeka Velca na London Biznis akademiji je u pitanju. Traje 75 minuta a o fijatu se govori minut, cisto da te upozorim ali poenta je da je nesposobna kompanija koju izdrzava drzava i bice nesposobni dokle god ih drzava bude gurala.