Xepoj87 napisao: 22 Jan 2023, 16:04
Ja mogu samo reci da kod nas da kupis insulin(van besplatne terapije), kutija kosta oko 35-40e. U Americi kosta oko 600e.
Xepoj, samo da pitam - za koliko vremena je dovoljna jedna kutija? Nije isto ako se troši kutija dnevno, ili nedeljno, ili mesečno. A Amerika je posebna priča. Kažu da je tamo farmaceutska industrija (da ne kažem mafija), moćnija od vojne i naftne. Bukvalno ulažu u promovisanje nezdravog načina života (možda čak na neke načine i direktno izazivanje bolesti), da bi sebi pravili posao. Utiču na naučna istraživanja tako da ono što nije bolest, ili nije dovoljno istraženo, proglase da jeste. Npr. ako je neko sačuvao rezultate laboratorijskih analiza holesterola od pre 20+ godina, neka pogleda: granica je jednostavno pomerena - ono što je tada bilo normalno, sada je za lečenje. Nažalost, nemam ništa da slikam i pošaljem, to mi je pokazao bivši kolega pre 5-6 godina.
kragujevac napisao: 22 Jan 2023, 16:38
Ovde sve, ali bukvalno SVE što ima veze sa Dijabetesom, plaća osiguranje.
Kragujevac, najpre da kažem da mi je drago što si ponovo postao aktivan na forumu. Već smo se bili zabrinuli za tebe.
Ne možeš porediti Nemačku sa Srbijom, pa možda ni sa bilo kojom drugom zemljom. Oni su prvi na svetu, u 19. veku, uveli obavezno zdravstveno osiguranje (sa sve godišnjim sistematskim pregledima). Primera radi: Sjedinjene Američke države obavezno zdravsteno osiguranje nemaju, ili ga do skora nisu imale (ne znam šta je na kraju bilo sa kontroverznim "Obama Care" zakonom).
Sve je individualno. Ja primam rekordne doze jer imam veliku rezistenciju i uzimam 5 kutija mesecno, plus druge lekove, sto sve bez recepta kod nas izadje oko 300e.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno. Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
snork napisao: 22 Jan 2023, 18:45
Kragujevac, najpre da kažem da mi je drago što si ponovo postao aktivan na forumu. Već smo se bili zabrinuli za tebe.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Day Walker napisao: 21 Jan 2023, 13:17
Ostaje da se molimo Bogu i verujemo u bolje
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da li možeš da saznaš br računa majke, da direktno uplatim novac, provizije na Budi Human nisu baš male.
Ja sam uplatio na ovaj dole račun u Intezi.
Mislim da ima neka fora sa tom provizijom na Budihuman, nekih 5% priliva mogu da troše na šta hoće, a verujem da u praksi to ide i više. Ima to propisano sve nego se nisam ozbiljni bavio nikad.
Milos napisao: 24 Jan 2023, 14:40
Da li mozes da navedes primer provizije na Budihuman ?
Na sajtu pise :
PROVIZIJA = 0%
Fondacija ne uzima proviziju ni od jedne uplate.
Od poznanice sin je takodje u problemu pa sam je pitao za proviziju i da li joj vise odgovara da uplatim direktno. Rekla je, parafraziram, da uzimaju proviziju, zavisno od cifre ali da svakako uzimaju, tako da sam uplatio na njen racun. Za mene nema nista sporno sto uzimaju, samo eto mislim da je bolje da se uplati direktno pa da i taj novac ode porodici.
Бетонска плоча од 3 милиона килограма гурнута на А10 Југ
24. јануар 2023 , 19:00 Измењено 9:51 од АТ5
Велики посао на Зуидасима јутрос. На станици Зуид, гигантска бетонска плоча - дуга 70 метара, широка 14,5 метара и тешка 3 милиона килограма - померена је више од 20 метара. Ово је један од кровних делова будућег Бритен пролаза на Зуидасдоку.
Одмах поред А10 Југ је огроман предњи грађевински сто са бетонском плочом тешком 3 милиона килограма на врху. Део крова се мора померити нагоре - директно у односу на А10 - да би се направио простор за изградњу још једног новог кровног дела.
Менаџер пројекта Зуидасдок Емиел Вергоув: "Ради се о палуби коју смо унапред изградили последњих месеци. Овог лета ће бити гурнуто испод железничке пруге 1 испред Бриттенпасажа. Ово је други пролаз који ће бити изграђен поред садашњег Минервапассаге за проширење станице."
За мало померање бетонске плоче користи се пет тешких тзв. „Хидрауличном снагом гурамо палубу према А10“, објашњава вођа пројекта Гео ван Тинтелен. „Они се хватају за специјалне клизне стазе и онда гурају напред хидрауличном снагом.“ И тако палуба мало по мало клизи - око седам метара на сат - према А10.
Око 12.20 сати тешки кровни део био је постављен уз аутопут. Али ипак мора да иде мало даље, испод А10 Југ. То ће се десити овог лета. И тако ће А10 према Утрехту бити затворен девет дана од 5. августа, каже Вергоув. „Као и прошлог лета када је А10 био затворен једанаест дана. Тада је уклоњена цела деоница аутопута да би се изградили темељи. Следећег лета ћемо поново потпуно уклонити А10. Затим ћемо гурнути бетонску плочу испод и онда ће А10 иди опет. отвори. И возимо преко те бетонске палубе."
Радови су део пројекта Зуидасдок вредног више милијарди долара, у оквиру којег се шири и тунелује А10 Зуид, а станица Зуид се реновира и проширује. Све мора бити спремно 2036. године.
Vlasnici novijih "turbaka" (bilo da su benzinci ili dizelaši), čekate li pre gašenja motora neko vreme da se sve uravnoteži/ohladi - šta već, ili odmah gasite motor? Ima li potrebe za čekanjem od recimo 2 minuta?
Iz navike kao uvek do sada, posle duzeg puta /voznje, sacekam uvek mozda nekih najvise Minut i gasim auto. Takodje i kad palim auto, uvek sacekam takodje nekih Minut i krecem.
McGruja napisao: 30 Jan 2023, 09:03
Pored start/stop to pitanje je suvišno
Kod mene nije suvišno jer iz istog razloga gasim i start-stop. :
Što se tiče startovanja, ja uvek po paljenju sačekam da spusti obrtaje - što se kod Kadjara i 1.3 TCe dešava nekih 15-20 sekundi po startovanju, koliko god da je hladno napolju (neverovatno ali je tako), zatim ga isteram iz garaže i dok zatvorim vrata garaže, zaključam, uđem ponovo u auto, zakopćam pojas.. krećem. Mislim da mu je to sasvim dovoljno.
Poslednja izmena od Saša u 30 Jan 2023, 09:17, izmenjeno 2 puta ukupno.