Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Pisem u ime poznanika koji ima muke sa majstorima, a posto su i mene tako "vozali" po Nisu, hteo sam bar ovde da podelim sa ljudima njegovu problematiku, pogotovo sto se osecam odgovornim jer je od zamene ulja u menjacu cime sam mu se ja pohvalio on preventive radi na svom autu odradio isto i da li sad ima veze sa tim ili se samo tako namestilo, ali cuveni problem sa saltanjem brzina i zabijanjem menjaca...Ovde pisem zbog sto veceg broja misljenja i ne zamerite zbog duzine, ali hocu da probam da docaram celu situaciju.

Auto je Hyundai i30, 1.6 benzinac, 2007., ja imam isti auto samo nesto mladji i 1.4 benzinac. Dakle, covek je zamenio prosle nedelje ulje u menjacu prvi put posle preko 200k predjenih km, zamenio je fabricko za isto ulje kao i ja pre nekih mesec dana, Selenia Technycs 75W-85 i kako kaze posle dan-dva je menjac krenuo da mu zabija u 3. brzini, narocito pri prelazu iz 4. u 3. Juce sam se vozio sa njim van grada i uporedjivao sa svojim autom jer imamo identicne menjace, 5 brzina, gotovo isti osecaj, sem tog zabijanja.

Znaci, bukvalno teram njegov auto i salta perfektno jedno 5 min., kvacilo mu je tako dobro ocuvano da je isti osecaj kao i kod mene, a ja zamenio pre par dana. Nakon toga, cini mi se da sve krece tako sto nekako cudno upadne u 2. brzinu najpre. Kod njega kao da bez pravila kada upadne pod opterecenjem u 2. brzinu, tipa pri prelazu iz 3. u 2. kao da osecam trenje samog menjaca i nakon toga sledi period kada je muka voziti auto. Znaci, zabije pri prelazu iz 4. u 3. na pola 3. brzine okvirno, vratim u ler pa probam ponovo i nekad prodje iz prvog puta, nekad iz drugog, ako nece iz lera, vratim u 4. ponovo, pa opet u 3 ili saltam levo-desno pa probam opet. Necu da silim, menjac zabije na pola 3. i ni makac, probam malo da poguram i uglavnom upadne, a kada bas daje otpor onda pokusavam ovo gore dok ne upadne u tu famoznu 3. U njoj najvise zabija ubedljivo, ali reeetko i u 1. brzini

Bukvalno nema pravila, jer mi se desilo i da pri stajanju pokusam da vratim u 1. brzinu i menjac zabije i nece ni u 1. Kada konacno upadne, tacno se cuje u prednjem delu kao da nesto nije leglo, nekakav tup udar i nakon toga cepa menjac ponovo bez problema ikakvih. Znaci, stojimo u mestu, motor radi, menjac nema sanse da upadne u 1. vrtim, vrtim dok ne uspem nekako da ubacim. Cak sam i ugasio auto i saltao sve brzine i desilo mi se da u 3. opet ima otpor pri ulasku, opet na pola, ali prodje nekako.

Covek je do sada bio bar kod 4-5 majstora/servisa. Jedan mu kaze da je sigirno do ulja i da mora kvalitetnije, tipa Shell-ovo gradacije 75W-90 ili cak Ravenol 75W i da to definitivno resava problem jer je tipa Selenia koju je ubacio poterala verovatno cestice prljavstine i nesto je sad tu zabio menjac pa ce novo jos skuplje i kvalitetnije ulje da resi stvar. Kod mene je Selenia u prakticno u istom autu i nemam problema.

Drugi mu kaze da je sinhron 3. brzine, treci kaze da ne moze da bude sinhron posto bi se zabijanje desavalo samo dok vozi, ali nikako u mestu jer eto i meni se juce dok sam vozio auto bas to desilo, stojimo na ulici i nema sanse ni u prvu, znaci nije do sinhrona 3. brzine sto kaze ovaj majstor.

Sledeci majstor mu kaze da mora da se otvori menjac i mozda je neka glupost poput polugica, lezaja menjaca, snopovi, ali najvise sumnja na birac brzine. Naravno, niko od njih nece da se prihvati tog posla jer niko ne moze da odradi pravilnu dijagnostiku tog kvara iako je to stvarno tesko uraditi ovako na osecaj.

Oficijalni servis u Nisu mu je na kraju rekao da posto se ne cuje nikakvo krckanje, zujanje ili bilo kakav zvuk ili vibracija u menjacu, znaci da je neki kvar tek na pocetku. Ja juce osluskovao i stvarno se nista pri saltanju nije culo drugacije nego kod mene, sem onog sto sam vec naveo kad krene da zabija. Rekose mu kao bolje da nista ne dira dok se stanje ne pogorsa u smislu da su iskreni bili jer sad mogu da skinu menjac, otvore ga i ne nadju nista vizuelno, onda zamene nesto po nahodjenju, ali nema nikakve garancije da ce to bilo sta srediti, a odrace coveka.

Da li je neko imao slicno iskustvo i ako moze jos neko misljenje da probamo da pomognemo coveku koga hoce da odrape jer u celom gradu ne moze da nadje normalnog majstora? Ja iako sam totalni amater smatram da je verovatno neki sitniji kvar u pitanju, daleko od toga da se menjaju preskupi sinhroni ili ceo menjac za polovan, a moze biti nesto bezveze sto moze da utvrdi samo iskusan majstor koga ovde ocigledno ne mozemo da nadjemo.

Covek ce verovatno da proba za sada najjeftiniju varijantu dok ne nadje majstora koji bi ovo sredio, poslusace prvog majstora i zamenice ulje za neko kao kvalitetnije u nadi da ce ovo da se resi, ali iskreno tesko da ce ulje ovo da resi jer ovo je zabijanje bez pravila, prakticno zabija nekad i 1., najvise 3. brzina, u 2. mu nekako cudno ubacuje i ona tesko salta isto, jedino 4. i 5. brzina bez greske. I opet kazem, nema pravila jer sam vozio auto punih 5 min. i saltao sve brzine i pre nego da krene zabijanje auto ide perfektno i milina ga je voziti i saltati brzine.

Ako moze i preporuka za nekog kvalitetnog majstora u Nisu i okolini. Hvala unapred svima na odgovorima.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk





Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9514
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

Sipanjem novog ulja ce vrv resiti problem, imao sam slican problem davno (a znam i jos neke primere) samo ne u toj meri da nece u brzine i sl. ali je losije saltao nego sa starim uljem. Nije problem u proizvodjacu ulja, ta selenia je ok kao i zc75 koju skoro svi sipaju u fiat, alfa lancia grupaciji, nije hjundai spejs satl pa da ne moze to ulje i u njega nego je problem sto je novo ulje vrv razbilo neke naslage starog koje je vozeno dosta duze nego sto je trebalo (oko 120.000 je interval zamena kod tog auta) i to sad pravi problem, sto je neki majstor i pomenuo ako sam razumeo ali nije poenta sipati skuplje nego novo ulje gradacije koja je propisana za taj menjac, proizvodjac nije tako bitan. Samo lepo da se ocedi i pogledati u kanti da li izlazi bas cisto ulje ili je zamuceno, ima neke prljavstine, naslaga, opiljaka i sl. ako ima onda je definitivno problem u tome da je novo ulje razgradilo sve te taloge i sta god sto je staro ulje naslagalo. To mu je najjeftinije da proba, ta ulja su oko 10ak eura litar znaci bacice u najgorem slucaju 20ak eura ali mislim da ce resiti problem. Postoje i razni aditivi koji se dodaju u menjac kako bi olaksali rad ali to je sve???
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10920
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg »

Upravo. To sa odlivanjem je razvalilo guke koje su nastale i sad opet treba da se izbaci. Ako je dobro radilo kod njega mora i kod drugara. Sto znaci i da sad na hladnom nije pregusto pa da bude zbog toga problem. Ja sam isto to imao kada sam zamenio ulje u menjacu posle 200 000 i dok nisam opet zamenio samo sa nijansu redje nije moglo nista da se popravi.

Tako da lagano, kao sto omp rece zamenite ulje jos jednom ili ako ste dokoni i imate para možete dva puta da zamenite. Ali da bi lepo isteklo ulje zagrejte auto tj motor ali kroz voznju kako bi se i menjacko ulje zagrejalo.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk


Slika
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Tako je savetovao i prvi majstor, ali iskreno ja prvi sumnjam da ce novo ulje da resi problem, ali cemo najpre probati tako, slozio se covek i to ce najmanje da ga iskosta sigirno i generalno ne moze da bude gore stanje od ovog sada zamenom ulja, a mozda bude bolje.

Citam po raznim forumima bas za ova zabijanja brzina i pominju ljudi sve ovo sto smo mi pominjali, ulje, sinhroni, biraci brzina, ali i polugice u menjacu, lezaj menjaca itd.

Ovo za zamenu za neko sinteticko ulje kazu da resava mozda kratkorocno problem ako hoces da prodas auto pa da zamaskiras samo, a ovako na duze staze problem nije resen, jer je mahom uvek uzrok nesto drugo, a ne sama zamena ulja.

U svakom slucaju, posto kolege forumasi ovde kazu da su imali slicne probleme, pokušaćemo sa zamenom novog ulja pre bilo kakve vece zezancije. E, sad majstor je rekao da obavezno bude Shell u najmanju ruku, kao mnogo je bolje sto se tice aditiva i promenicemo namerno proizvodjaca, ne mora bas Shell, ali neko drugo.

Interesuje me samo gradacija jer ranije je specificirano da u nase menjace ide SAE 75W-85, to smo i zamenili obojica za ovu Seleniu i kod njega od tada problematika. E, sad da li da probamo sa full sintetikom ponovo kad vec kupuje covek, da uzme neko 75W-90 jer evo slike u uputstvu na engleskom kojeg se ja drzim i koje trazi bas neka napucana ulja.

Jel imate preporuku za neko konkretno sa kojim da probamo da resimo celu zavrzlamu?Slika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

milekmilek
Reactions:
Postovi: 448
Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29

Re: Servis - Razno

Post od milekmilek »

I ja mislim da je do ulja, obavezno prvo zameniti ulje novim pa videti šta se dešava. Ne bih išao na viskoznije od postojećeg nego suprotno, 75w80, ili možda čak monogradno 75w.
PS. Sad videh uputstvo koje si postavio, piše monogradno 70w. Zašto to nije sipano?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Pa u ovom uputstvu na engleskom koje je savremenije pise tako, a u uputstvu na srpskom pise samo SAE 75W-85. Evo i slike u prilogu sta pise u uputstvu na srspkom. Ja sam Seleniu kupio u Delmaxu gde oni takodje provere za model i godiste koja viskoznost i preporucili su bas ovo ulje, dakle 75W-85 neko.

Koje ulje preporucujete da probamo onda?Slika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

milekmilek
Reactions:
Postovi: 448
Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29

Re: Servis - Razno

Post od milekmilek »

I ti si rešio da se prikloniš uputstvu na srpskom a ne na engleskom?

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10920
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg »

Evo neka uzme neko od ova dva. Ovo su kvalitetna ulja i nema falsifikovanja. Treba mu 1.9l pa nek uzme prvo 2l za pocetak pa ako budete hteli jos jednom da menjate lako se dokupi.Slika

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

@milekmilek Pa i ja sam zamenio za 75W-85 i nemam nikakvih problema, a tu viskoznost su mi i u prodavnici preporucili jer i u njihovom sistemu za nase modele automobila isto stoji.

@sekekg Ovo sto si preporucio sam i ja nasao jer lepo nadjes po modelu, vidim da su najnapucanijq moguca ulja za menjace, pa cemo najverovatnije to da porucimo.

Trebala mi je samo konsultacija sa jos nekim ljudima koji si imali isti ili slican problem, iako zamena ulja nije nikakva garancija da ce to resiti problem, ali je najjeftinija opcija pre nego da se krene u razbucavanje svega ostalog.

Tako da ako nema ovog, porucicemo, ako ne neko drugo, nesto na ovu foru:

https://www.kemoimpex.com/auto-delovi/u ... -1-1-shell

Jer bas ovo ulje je po uputstvu na engleskom preporuka, ali uputstvo je daleko savremenije od onog na srpskom pa su u medjuvremenu i izasle te nove gradacije i preporuke u skladu sa njima.

Na kraju, ono sto se desava vise podseca na mehanicki kvar daleko ozbiljniji od neke prljavstine ili opiljaka prasine koje su sad zabile toliko da bukvalno blokira ceo menjac, ali eto probacemo to sto znamo i videti najpre da li resava problem jer bar brzo moze da se proba i utvrdi, u suprotnom mu ne gine neka zesca operacija kod nekog normlnog majstora jer od ovih kod kojih je bio nijedan ne zeli da se zeza sa tim sem oficijalnog servisa...

Hvala forumasima na savetima!

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10920
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg »

Evo kontakt uvoznika za Srbiju. Kod njih većina nas i uzima.

Slika

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Hvala za tip, zvao sam ih i iako prema sajtu nemaju na zalihama, rekose da ce u toku dana da srede i sajt posto naravno imaju jos ovo ulje na zalihama. Ali, rekose takodje da nista pre ponedeljka sto se tice dostave jer ih nema u Nisu pa mora preko kurira, tako da mozda danas vec kupimo neko drugo 75W-85 ili sinteticko 75W-90, generalno je i manje bitan proizvodjac, a kada bude ponovo dostupan Ravenol uzmemo i njega ako bude bilo potrebe...

OFFTOPIC - Ne znam kako je po ostalim gradovima, ali u Nisu se zaljuljasmo u 2 navrata dok sam ovo pisao, znaci ljulja se i na Balkanu

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10920
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg »

I u Kragujevcu se osetilo lepo. Dva jaca potresa i izmedju njih jedan manji potres. Jos sam ja bio u prizemlju kod kuce. Kako li je bilo nekome na 15. spratu npr. ne mogu da zamislim.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Uzeli juce Mannol 8101 polusintetičko FWD 75W-85, muka je bila i njega naci. U gradu jedva da ima 75W-85 pa i nismo imali neki izbor. Ravenol nije mogao da stigne pre sledece nedelje, cak ni za to nisu mogli da garantuju, njihovi distributeri su samo u NS i Bg-u, tako da je to otpalo kao najbolja opcija, svakako salju kuririma, a zbog praznika bi to stiglo ko zna kad. Isto vazi i za sve ostale online opcije, pa smo morali da pazarimo u gradu nesto.

Ladno nam je prodavac u radnji koja prodaje iskljucivo Motul ulja rekao da gradacija 75W-85 ne postoji?!?!?!?! Kako ti sad da ubedis coveka kome pokazujes na telefonu upravo to ulje koje on treba da ti proda, ali dzaba kada on sam ne zna ni sta prodaje? Eto, takvi se danas nazivaju "prodavcima" i ko zna koliko puta ubede neupucene ljude da nesto ne postoji i naprave ih blesavim, pa mozda neko sipe pogresnu gradaciju koju mu "strucnjak" preporuci kao alternativu.

Tutelu smo zaobisli jer je Matrycs 2500 RSD po litri u Nisu (ima za oko 1600 online), a to je ipak previse i dosta skuplje od Ravenola, dok drugar nije zeleo ponovo da proba sa Tutela Technycs posto mu je ona bila maler od pocetka. Tako da na kraju jedina opcija bese Mannol, kaze drugar da ce svakako pre verovati Nemcu nego Italijanu , iako se i ovo puni tipa u Litvaniji ili tako nesto. Za Tutelu je i on kao i ja dobio preporuku, ali sad ne mari da je vidi vise i ja ga razumem.

U svakom slucaju, najjeftinija opcija nam je zamena ulja i to ga je izaslo manje od 2k za 2L, iako obojica sumnjamo da ce biti nekog boljitka, ali racunamo da ne bi bar trebalo da se pogorsa stanje.

Juce sam citao po stranim forumima gde kazu upravo suprotno, da se pri zameni ulja u menjacu nakon velike kilometraze zapravo dogadjaju zabijanja i problemi upravo iz razloga sto je taj talog, prljavstina, cestice, sve to nagomilano oko samog menjaca i njegovih delova, pa samim tim i kada postoji kvar, staro ulje ga prakticno zakamuflira. Zamenom za novo ulje se ociste sve te primese i onda se zapravo desava ono sto od ranije postoji kao kvar u mehanici menjaca ili kvacila, ali sada je ulje cisto i onda elementi nemaju taj "premaz primesa" koji amortizuje trenje ili ispune neku supljinu kao kod starog ulja i zato se javljaju problemi najcesce nakon zamene kako kazu. Znaci, novo ulje samo razotkrije vec postojeci problem sa recimo sinhronima, lezajevima ili necim trecem. To je potpuno suprotno od teorije po kojoj se mi ovde vodimo, ali svakako cemo pokusati vec sutra zdravlje sa zamenom.

Rekao sam vec da je muka ziva naci pravog majstora cak i u ovako velikom gradu, jer oni sami kazu da uopste ne zele da se bakcu sa tim, jednostavno im se ne isplati, a oko menjaca ima dosta posla i to treba poznavati u prste. Ono sto znam je da imamo pravog majstora na raspolaganju, to bi bilo vec reseno, a ovako je bukvalno takva situacija da oni sami kazu - skidanje menjaca, otvaranje i vracanje nazad je nekih 80-100 EUR recimo. I sad bilo sta tu da se nadje kao problem, cak i najmanji, dok se nadje taj deo je najcesce veca zavrzlama nego nabaviti polovni menjac koji sve to vec ima. Jer si i bez auto danima dok se to naruci i stigne, pa sklepa na kraju i daj Boze da zavrsi posao.

Tipa ako je do sinhrona, oni su preskupi naravno i jedan samo moze da se krece od 7000-10000 RSD i to da ga mi narucimo, sam majstor se ugradi bar za 30-40% na svaki deo. Tako da i sami majstori iskreno kazu da ne zele da se mlate sa otvaranjem, a da se to ni musteriji ne isplati vec maltene svi odmah zele da menjaju samo za polovni menjac koji je oko 220-250 EUR i veoma je upitno da li taj polovni ima komponente koje su ispravne i koliko je sve to izarčeno ako uopste radi, jer nemas nikakvu garanciju za to... Majstor koji ne zeli da se bakce sa ovim i nije pravi majstor, on samo zeli da uzme dobru lovu sa sto manje truda. A, ovde je verovatno problem sa biracem brzine, nekom polugicom ili tako necim. Jer kako drugacije da shvatim da menjac tipa 5 min. lepo radi i salta i onda osetim da u jednu od brzina teze malo upadne i posle toga 10 min. teram sa delomicnim ili potpunim blokadama.

Tako da nam verovatno ne gine neka skupa reparacija menjaca, ali eto nada poslednja umire pa mozda Mannol ulje tu napravi neki izuzetak i ispostuje nas po ovom pitanju... Ono sto znamo je da je auto prakticno neispravan jer je veoma zeznuta voznja bilo gde kada ti bez pravila zabije menjac i ni makac ili samo da te zeza pri saltanju, pa je opet problematika i takva bespotrebni rizik i frustracija.



Sent from my M2101K6G using Tapatalk











Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9514
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

hyundai_i30 napisao: 15 Feb 2023, 06:22

Tutelu smo zaobisli jer je Matrycs 2500 RSD po litri u Nisu (ima za oko 1600 online), a to je ipak previse i dosta skuplje od Ravenola, dok drugar nije zeleo ponovo da proba sa Tutela Technycs posto mu je ona bila maler od pocetka. Tako da na kraju jedina opcija bese Mannol, kaze drugar da ce svakako pre verovati Nemcu nego Italijanu Slika, iako se i ovo puni tipa u Litvaniji ili tako nesto. Za Tutelu je i on kao i ja dobio preporuku, ali sad ne mari da je vidi vise i ja ga razumem.

Totalno bez veze razmisljanje, nije njemu proizvodjac ulja napravio nikakav problem nego sto ga nije menjao kad je trebalo, na kraju krajeva to sto se njemu desilo je slucajnost koja se retko desava pa ako je i sjebao menjac moze da sipa i najskuplje i najbolje koje postoji dzaba mu.
Rasturanje i repariranje menjaca nece svaki majstor da radi jer i ne ume svaki majstor, to se radi kod majstora koji se time bave a vecina ljudi kupi polovan menjac kao najbrzu i najjeftiniju varijantu, sto bih i ja uradio, e sad postoji uvek ono kako znati dal je ispravan, to vec mora da se kupi od proverenog prodavca ili nekog ko ce da garantuje za ispravnost. Danas je mnogo rasturenih kola iz uvoza tako da nije tesko naci ispravan deo a i majstori obicno imaju neke svoje dobavljace sa kojima saraduju pa nije tako tesko. Npr. moj majstor ima nekoliko ljudi u srbiji koji rade sa polovnim delovima i u koje on ima poverenja da mu nece uvaliti neispravan deo.
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Servis - Razno

Post od hyundai_i30 »

Jasno sve, rekoh vec da ja najvise sumnjam da ce ulje bilo sta promeniti, ali eto mozemo bar da probamo. Ne znam koliko si pratio, ali se problematika sa menjacem kod drugara javila dan-dva nakon zamene ulja koju je obavio preventive radi jer on redovno servisira auto, ali kao sto pise u uputstvu i kao sto mu je oficijalni Hyundai u Nisu rekao - ulje za menjac je "life time" i ako nema problema, preporuka je da ga NE treba da menjati. Covek je ipak hteo da zameni ulje, ali eto neplaniranih problema. Njemu je sad najteze jer se sam zeznuo, ali mozda i nije ukoliko je vec postojao kvar i bolje to da resava sada nego negde tipa van zemlje ili tako nesto.

Sve vreme o tome ovde i pricamo jer ljudi koji su se ovde javili, kao i ljudi koji pisu po drugim forumima su imali slicne probleme zabijanja pri saltanju i resavali su to ponovnom zamenom ulja. Teorija o nakupljenim primesama koje se nakon zamene premeste tamo gde ne treba pije vodu, ali isto tako pije i druga da je upravo novo ulje upalo tamo gde je vec postojao kvar, samo su primese "podmazivale" delove i to je teralo tako, a sada kada je to sve procisceno usled nekog kvara na mehanickim delovima postoji ocigledan problem pri voznji.

Ovde nismo nasli spscijalistu za menjace jos uvek, videli smo reklame za neke likove po Sapcu i Bg-u koji to rade, ali smo za njih culi i negativne stvari. Ovde nam treba covek koji ima veliko iskustvo sa menjacima jer po meni je ovo neki manji kvar i nije potrebna kupovina polovnog menjaca, ali videcemo vec.

Sto se kupovine polovnog menjaca se potpuno slazem sa tim da teeba ici preko proverenih dobavljaca, pa je dobar savet da se ide preko proverenog majstora iako ce se i dobavljac i majstor doooobro to ugraditi, ali to je sto je, kad ne znas sam to da resis, onda moras da platis...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Odgovori