Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Au, kako su uspeli da zaseru ovoliko? :O Da nisu pogresno uneli podatke u FMS i samim tim dobili pogresan Vr speed?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Tu ide dupla provera (neki modeli ne racunaju brzinu) pa se racuna i u tablicama kao u Jat-u ili racunamo na tabletu.
Istina, ako se unese pogresna tezina, i brzine u tabletu i u FMCS ce biti pogresne.
Ja proveravam minimum dva puta tezinu koju dam na proracun i uvek ostavim papir da proveri i kopilot.
Sasvim je moguce da su je lose izracunali.
Najgore od svega sto se kompanija ne oglasava.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Bas me to i cudi, znam da obicno i pilot i kopilot vise puta proveravaju unete podatke. Ovo je stvarno nedopustiva greska. A to sto se kompanije ne oglasava je tek posebna prica.... Strasno. :kuku:
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

zuzazu napisao:Rotacija je povlacenje palice na sebe odnosno rotacija nosa na gore (pozitivan ugao). Brzine se proracunavaju u zavisnosti od vise faktora za svako poletanje, a jedna od brzina je Vr (rotation speed).
Inicijalna rotacija je na +15 stepeni a kasnije kako brzina i visina rastu, raste i ugao rotacije.
Hvala!

Možda im je neko ukrcao dodatni teret kog nisu bili svesni (npr. sipao više goriva nego što su tražili)?
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

:pivo:

A da neko ukrca dodatni teret pogotovu u Fra, malo je nemoguce.

Sve se to vidi.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Ajd jedno glupo pitanje a vezano za tezinu. Kako se sve proracunava tezina aviona kada je pun pred poletanje. Razumem da ide tezina praznog aviona+proracunata tezina goriva za destinaciju+ prtljag+putnici. E ovo zadnje me interesuje kako znas tacnu tezinu npr 150 putnika kad nas niko ne meri. Da li se uzima neki prosek. Jer u tim razlikama moze da varira na tolikom broju putnika celu tonu ako ne i vise, racunam i da svaki putnik ima i rucni prtljag.
Slika
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Mojne racunati da svaki putnik koji udje u kabinu ima rucni prtljag, smem da tvrdim. Postoji prosek mase putnika, statistika kaze koliko njih je sa a koliko bez prtljaga. Mada, jos od putnika unosi ranac od 5 i vise kg u kabinu? Koliko ja znam, jos uvek je kompanijska regulativa koja racuna te podatke. E sad, da li se pridrzavaju FAA preporuke ili neke druge... Nisam bas siguran ni da se sve "nacionalne" kompanije pridrzavaju po slovu svake preporuke. O low cost necu ni da pomisljam.
Nego, Zu, nesto ozbiljno. Kad je radjen redizajn glavnih nogu na NG-u razgovarao sam sa osobom koja ga je radila. Slucajno, doticna sa nasih prostora i slucajno je znao. Ponenula je safety feature, predlog pina u svakoj nozi glavnog stajnog trapa. Mehanicki pin koji prekida strujno kolo u slucaju preopterecenja pojedinacnih nogu. Sta je sa tim uradjeno, tj. jesi li imao/znas nekoga ko je dotakao MTOW?

Sent from my HTC mobile
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nemas ti glupa pitanja :think:

Na ZFW (zero fuel weight) koja predstavlja tezinu praznog aviona bez goriva a sa svim drugim fluidima u njemu, dodaje se tezina goriva i tezina payload (placenog tereta).
Proracun goriva je malo komplikovaniji.

Placeni teret, kargo i putnici se racunaju tako sto na check in salteru izmere tvoje kofere a obracun tezine putnika zavisi od kompanije do kompanije.

Putnici su podeljeni na odrasle, decu i bebe.

Bebe se ne racunaju.

Deca su do 14 god i za obracun se uzima 35kg.

Odrasli se racunaju 85kg sto je konzervativna metoda jer se smatra da su zene teske kao muskarci.

Brzine se za 1 tonu ne razlikuju bitno, mozda 2 kts.

Sabiranjem ovih tezina dobija se tezina poletanja ATOW (actual take off weight)

Avion limitiraju tri tezine:

MZFW maximum zero fuel weight
MTOW maximum take off weight
MLDGW maximum landing weight

Deo zemalja je zamenio "weight" u "mass"

Normalno, uvek ima idiota koji misle da je avion teretni vagon





Slika

Slika

Slika

Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Cica Maca napisao:Nego, Zu, nesto ozbiljno. Kad je radjen redizajn glavnih nogu na NG-u razgovarao sam sa osobom koja ga je radila. Slucajno, doticna sa nasih prostora i slucajno je znao. Ponenula je safety feature, predlog pina u svakoj nozi glavnog stajnog trapa. Mehanicki pin koji prekida strujno kolo u slucaju preopterecenja pojedinacnih nogu. Sta je sa tim uradjeno, tj. jesi li imao/znas nekoga ko je dotakao MTOW?

Sent from my HTC mobile
Izvinjavam se na dva uzastopna posta ali je Maca upao sa svojim dok sam odgovarao Bajkeru a i tematski su razliciti.

NG pouzdano nema nikakav safety pin za MTOW na trapu.
Postoji maksimalna konstruktivna tezina aviona (79T za 800NG) ali MTOW ce biti ona koju kompanja odredi jer od nje zavisi premija osiguranja kao i troskovi landing i take off (75T za 800NG, moja firma). To je opet restriktivnije i na safe side.

Inace, u Africi sam sasvim normalno sletao Classic sa maximum take off weight i nista nam nije bilo :mrgreen:

Novi avioni sa FDM (flight data monitoring) beleze i najmanji prelazak MLDGW.

Normalno da je avion projektovan i za sletanje preko MLDGW ali nakon svakok leta zahteva pregled mehanicara.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Bajker, primer za Beograd, staza 12 (poletanje u pravcu Avale).

Uneti su standardni uslovi atmosfere (temperatura, pritisak i vetar), optimalan potisak i optimalan flaps.

Prva fotografija. Za tezinu od 70000kg, brzine su V1 -151, Vr - 151, V2 - 156

Druga fotografija. Za tezinu od 71000kg, brzine su V1 - 152, Vr - 153, V2 - 157

Jedna tona razlike u tezini, nista senzacionalno u brzinama.

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48100
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... fDzbPXBxP4
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Odlican izbor nosioca glavne uloge.

Pre nekoliko dana - sletanje ispod minimalne kolicine goriva.

Vidi se da je levi rezervoar pozuteo, centralni je normalno prazan.

Objava LOW se dobija ispod 907 kg goriva po rezervoaru.

Kapetan prvo mora da krene sa minimumom goriva. Vodi se evidencija uzima li vise, i taj podatak moze da posluzi HR za smanjenje plate ili otkaz.

Zatim nas je kontrolor zaboravio u krugu cekanja 20 minuta (ima i toga).

Potom smo zapoceli prilaz ali sa 35 milja. Normalno je oko 12.

Na pola prilaza gorivo je vec bilo na minimumu za alternaciju.

Obzirom da je sletanje bilo izvesno, odlucio sam da produzim i sletim.

Sa ovim gorivom bilo kakav neuspeli prilaz ne bi bio moguc (ako neko blokira pistu).


Slika

Slika

Pri zemlji ovo i nije toliko kriticno koliko na vecoj visini gde moze da dodje do prestanka rada motora.
Na zemlji ispod 760kg ulazi se u problem pregrevanja hidro pumpi koje se uronjene u rezervoar hlade gorivom.

Povremeno postujem nesto sto kao putnici i niste svesni da se dogadja a sto je nasa svakodnevnica :(
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48100
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Mogao bi da vodiš dnevnik rizičnih situacija, pa pred penziju da izbaciš neko štampano izdanje, kao praktičan primer šta sve jedan pilot mora sve da uradi tokom leta.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Bez ruskih delova, Antonov neće leteti

Tokom 2016. godine ukrajinsko preduzeće za proizvodnju aviona "Antonov“ neće napraviti nijedan avion zbog prekida saradnje sa Rusijom. To je saopštio šef Odeljenja za perspektivne tehnologije tog preduzeća Andrej Haustov.

"Sada, ako bismo čak i hteli da proizvedemo avion, mi imamo jedan broj nedovršenih letelica koje stoje na lagerima, treba da zamenimo sve ruske delove komponentama drugih proizvođača. Ne kažem da one moraju biti zapadne, mogu biti i ukrajinske“, rekao je Andrej Haustov.
Haustov je naveo da zbog tih problema do kraja 2016. godine neće biti proizveden nijedan avion. Prema njegovim rečima, preduzeće je 2015. godine proizvelo dva aviona An-148 i An-158, a za njih su bili korišćeni ruski delovi.
"To su faktički sve zalihe koje smo imali. Potrošene su na tim avionima“, naveo je Haustov.
Zamenik šefa Odeljenja za perspektivne tehnologije "Antonova“ priznao je da "nepostojanje saradnje sa Rusijom na avionima ’antonov‘ nije pomoglo preduzeću“. Ipak, prema njegovim rečima, to nije toliko strašno, pošto preduzeće traži alternativne dobavljače komponenti.
Na primer, na avionima An-148 i An-158 je potrebno da se zameni oko 5.400 tipova komponenti, a najveće od njih su radioelektronski uređaji.
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1175188
Slika
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20527
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

http://youtu.be/iicBBsEeYYs
Odgovori