
Vazduhoplovi
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
- Ji 4Tze
- Postovi: 8230
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Pa kad je novo - skupo a finese se ionako ne primećuju kad mrcina nalegne
otprilike slično kao kad nidza kaže da je Winter1 odlična guma - jeste u njegovom slučaju kad je auto 500kg teži nego neki prosečni auto iz npr B ili C segmenta.

Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Vazduhoplovi
Retreads are an excellent value with an outstanding performance record.
The re-treading of aircraft tires has been the industry standard for commercial airlines for many years. In fact, it is standard operating procedure for the military. A retread tire is one that has a new tread section attached to a carcass or worn tire. A rebuilt tire is as safe as, or safer than, a new tire because it is built on a service-tested tire carcass, whereas a new tire has had no service use to establish its construction reliability and performance. In fact, most rebuilt tires are subjected to quality control procedures that are far more stringent than those imposed on a new tire.
An added benefit of a retread tire is that different rubber compounds can be used for the tread versus the sidewall and tire body. New construction tires are cast as one and, therefore, compromises have to be made in the rubber compounds used. In a retread situation, a harder rubber may be used for the tread than would be suitable for the sidewall.
The re-treading of aircraft tires has been the industry standard for commercial airlines for many years. In fact, it is standard operating procedure for the military. A retread tire is one that has a new tread section attached to a carcass or worn tire. A rebuilt tire is as safe as, or safer than, a new tire because it is built on a service-tested tire carcass, whereas a new tire has had no service use to establish its construction reliability and performance. In fact, most rebuilt tires are subjected to quality control procedures that are far more stringent than those imposed on a new tire.
An added benefit of a retread tire is that different rubber compounds can be used for the tread versus the sidewall and tire body. New construction tires are cast as one and, therefore, compromises have to be made in the rubber compounds used. In a retread situation, a harder rubber may be used for the tread than would be suitable for the sidewall.
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Nego, reci ti nama: jel i tebe nekad zveknuo grom (u avionu, naravno) i da li je bilo nekih posledica (makar neke mrlje)?
Re: Vazduhoplovi
Pa pogledaj mu avatar 

- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Trudim se da ga ne gledam 

Re: Vazduhoplovi
Zveknuo jednom 737-300 u Jat-u.
Vecernji let, poletanje u pravcu Avale, desni zaokret, i munja sirine recimo podlaktice, zavarila je nos aviona negde ispod mojih nogu.
Puklo je kao za vreme bombardovanja.
Normalno da smo sijali kao reklama i to su videli ovi sa tornja, jer smo bili u poziciji "niz vetar".
Pitaju "Jel to vas upravo udario grom?".
Kapetan, klasicna varijanta, kaze "Reci mu da nije".
Onda ja pljujem u mikrofon i lazem "Ma kakvi", a videli nas do Grocke.
Avion je samo zaskripao kao drvena galija iz Ben Hura. Mislim da je ispao autopilot, sve ostalo je funkcionisalo.
Jednom me je promasio. Udario je blizu levog motora. Prilicno se culo u kabini, ali opet bez nekih posledica unutar kabine.
Mislim da sam nekoliko puta postovao fotke kako izgleda avion krparen od udara groma.
Uvek ima prvu ulaznu rupu negde kod nosa (obicno ispod), i za njom niz rupa koje idu do polovine trupa. Video sam nekoliko aviona koji su pertlovani i svuda je malte ne, ista varijanta.
Vecernji let, poletanje u pravcu Avale, desni zaokret, i munja sirine recimo podlaktice, zavarila je nos aviona negde ispod mojih nogu.
Puklo je kao za vreme bombardovanja.
Normalno da smo sijali kao reklama i to su videli ovi sa tornja, jer smo bili u poziciji "niz vetar".
Pitaju "Jel to vas upravo udario grom?".
Kapetan, klasicna varijanta, kaze "Reci mu da nije".
Onda ja pljujem u mikrofon i lazem "Ma kakvi", a videli nas do Grocke.
Avion je samo zaskripao kao drvena galija iz Ben Hura. Mislim da je ispao autopilot, sve ostalo je funkcionisalo.
Jednom me je promasio. Udario je blizu levog motora. Prilicno se culo u kabini, ali opet bez nekih posledica unutar kabine.
Mislim da sam nekoliko puta postovao fotke kako izgleda avion krparen od udara groma.
Uvek ima prvu ulaznu rupu negde kod nosa (obicno ispod), i za njom niz rupa koje idu do polovine trupa. Video sam nekoliko aviona koji su pertlovani i svuda je malte ne, ista varijanta.
Poslednja izmena od zuzazu u 05 Okt 2016, 17:59, izmenjeno 1 put ukupno.
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
S obzirom na tvoje letačke godine, znači to nije baš česta pojava tj. iskustvo pilota. Dobro je da je tako.
Re: Vazduhoplovi
Da. Za 31 godinu u avionu, recimo da sam sretan.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8230
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
A što kapetan kaže da nije, da se ne bi vraćao?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Vazduhoplovi
Koju pricu sad da slozim, da bude zanimljiva a da ne baronisem previse, kako su koferi leteli po kabini, a stjuardese visile po plafonu?
Negde pre dvadesetak godina, aerodrom Namdi Azikue, mesto desavanja Abudza, zemlja suncem obasjana Nigerija.
Moguce da je u pitanju bila kompanija ADC jer im je islo od ruke da se krse kud i kako stignu. Involvirano je bilo neko sokocalo tipa 737-200 sa nesto preko 100 patnika.
Auxilary power unit, ona stvarcica sto se dernja iz repa aviona kada ulazite u isti, nije bila u funkciji.
APU, inace, obezbedjuje struju i vazduh dok je avion na zemlji ili u nekim nestandardnim situacijama u vazduhu.
Jedan motor su ustartovali uz pomoc ground startera.
X-bleed start (startovanje jednog motora drugim) nisu mogli da urade jer im nije radio ventil koji bi dopustio da vazduh sa radeceg motora dune na kompresor neradeceg.
Ukrcase oni tako putnike i odlucise da se zalete niz pistu samo sa jednim motorom, pa kada vazduh okrene fen na odredjen broj obrtaja da motor zivne, ustartuju taj neradeci motor.
Znaci, ova ideja startovanja avionskog motora "na gurku" je verovatno jedinstvena diljem planete i razlog zasto pricam ovu pricu.
Kad neko bezi sa casova, ili ne uci, stvari sazna na bolan nacin.
U zatrcavanju svakako nisu mogli da dobiju potreban broj obrtaja za start.
Pista u Abudzi je dovoljno duga, ali je aerodrom visok, te gustina vazduha mala.
Odlepili su se na kraju piste, nesto tipa kao Orvil i Vilbur Rajt, a onda je otkazao i onaj jedan paceni motor koji je radio.
Uspeli su da omaste livadu na kraju piste i pobiju sve putnike.
Nigerija, cuveno "groblje aviona", mesto je gde su radile posade Aviogenexa i Jat-a.
Genexovi 727 su ostali u Lagosu, a Jat-ove DC-9 u travi na aerodromu Enugu.
Neki drugari se, takodje, nikada nisu vratili.
Negde pre dvadesetak godina, aerodrom Namdi Azikue, mesto desavanja Abudza, zemlja suncem obasjana Nigerija.
Moguce da je u pitanju bila kompanija ADC jer im je islo od ruke da se krse kud i kako stignu. Involvirano je bilo neko sokocalo tipa 737-200 sa nesto preko 100 patnika.
Auxilary power unit, ona stvarcica sto se dernja iz repa aviona kada ulazite u isti, nije bila u funkciji.
APU, inace, obezbedjuje struju i vazduh dok je avion na zemlji ili u nekim nestandardnim situacijama u vazduhu.
Jedan motor su ustartovali uz pomoc ground startera.
X-bleed start (startovanje jednog motora drugim) nisu mogli da urade jer im nije radio ventil koji bi dopustio da vazduh sa radeceg motora dune na kompresor neradeceg.
Ukrcase oni tako putnike i odlucise da se zalete niz pistu samo sa jednim motorom, pa kada vazduh okrene fen na odredjen broj obrtaja da motor zivne, ustartuju taj neradeci motor.
Znaci, ova ideja startovanja avionskog motora "na gurku" je verovatno jedinstvena diljem planete i razlog zasto pricam ovu pricu.
Kad neko bezi sa casova, ili ne uci, stvari sazna na bolan nacin.
U zatrcavanju svakako nisu mogli da dobiju potreban broj obrtaja za start.
Pista u Abudzi je dovoljno duga, ali je aerodrom visok, te gustina vazduha mala.
Odlepili su se na kraju piste, nesto tipa kao Orvil i Vilbur Rajt, a onda je otkazao i onaj jedan paceni motor koji je radio.
Uspeli su da omaste livadu na kraju piste i pobiju sve putnike.
Nigerija, cuveno "groblje aviona", mesto je gde su radile posade Aviogenexa i Jat-a.
Genexovi 727 su ostali u Lagosu, a Jat-ove DC-9 u travi na aerodromu Enugu.
Neki drugari se, takodje, nikada nisu vratili.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Daj prika neke lepe priče, i ovako kad moram da letim us*rem se od straha.
Ima li nešto sa nekim stjuardesama ili nekim putnicama koje su volele da upoznaju pilota?
Ima li nešto sa nekim stjuardesama ili nekim putnicama koje su volele da upoznaju pilota?

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Onaj slucaj koji sam ja opisao je bio JAT-ov let ka Dubrovniku 1987. godine, kad je opalio grom i sve ostalo. Kada smo sleteli, bila cekala su nas vatrogasna kola, a neko, ne secam se, kapetan ili kopilot su istrcali napolje da gledaju nesto na trupu aviona. Sletanje je bilo iz drugog pokusaja.
Nije bilo prijatno, a stevka je pala pokusavajuci da obuzda kolica koja su se otkacila. Ispalo je par ranceva i nekih stvari iz gornjih pregrada, a zasto su poispadale maske nemam pojma. Uglavnom treskanje je bilo zesce, a bilo je i solidne panike u kabini.
Leteo sam mnogo i nikad tako nesto nisam doziveo, ali keva moja jeste i to cesto, posto je godisnje letela oko 30 puta na relaciji BG-PGD.
Nije bilo prijatno, a stevka je pala pokusavajuci da obuzda kolica koja su se otkacila. Ispalo je par ranceva i nekih stvari iz gornjih pregrada, a zasto su poispadale maske nemam pojma. Uglavnom treskanje je bilo zesce, a bilo je i solidne panike u kabini.
Leteo sam mnogo i nikad tako nesto nisam doziveo, ali keva moja jeste i to cesto, posto je godisnje letela oko 30 puta na relaciji BG-PGD.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
https://www.youtube.com/watch?v=s8HKPqHNdsY
Re: Vazduhoplovi
http://youtu.be/trrUkKUyhl4