Da se dopunim - fizika je vrlo egzaktna.Delija napisao: 22 Mar 2022, 15:02Nema bas previse veze da li je ambijentalna temperatura 4 stepena ili 15 stepeni iliti to i nije velika razlika - postoji samo u startu, a posle iole malo ozbiljnije voznje, temperatura pneumatika se jedva nesto malo razlikuje u ta dva slucaja - znacajno poraste u odnosu na ambijentalnu temperaturu. Pritisak se zagrevanjem pneumatika u voznjii poveca za max nekih 0.2 bara (na moju velicinu), sto bas i nije "znacajno" vece - i to kad ih zagrejem za +20 stepeni, pa i vise ako je niska ambijentalna temperatura.schonenk napisao: 21 Mar 2022, 23:31 Ogromne su temperaturne oscilacije, pa 2.4 nije isto ako je izmereno ujutro na 4 stepena i u podnevnim satima na 15 stepeni nakon perioda voznje. Ako je izmereno ujutro, popodne ce taj pritisak biti znacajno veci.
PV = nRT, tj. pritisak direktno zavisi od apsolutne temperature (u Kelvinima), tako da porast temperature za 20 stepeni, recimo sa 15 na 35 stepeni znaci ~7% veci pritisak. Konkretno kod mene to znaci da sa recimo 2.8 skoci na 3 bara.