Letnje gume

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Swiper
Reactions:
Postovi: 64
Pridružio se: 19 Okt 2021, 11:54
Garaža: Peugeot 308 1.6HDI

Re: Letnje gume

Post od Swiper »

Nije mi problem da dodam jos za letnje gume ali sam mislio da za te pare mogu da se nadju pristojne gume.
Znaci sledeca jeftinija varijanta koja vredi je Barun ili Hankok? Nema Barum u kemoimpex. Firestone, Bridgestone?
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1821
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Letnje gume

Post od BigMazzy »

Узми Бриџстон ако можеш, Хенкок исто.
Ја сам две године возио Тигар ХП 15", летње, све је било ок, и у ризичним ситуацијама, неколико. Прошао пола Србије са њима.
Возио и Барум (зимске, лоше по влажном) и Ханкок .
Сад имам летње Бриџстон, зимске Сава на 17".
Тигар сам имао винтере на Мерцедесовом комбију и на Мицубишију, за снег биле одличне, на мокром су умеле мало више да проклизају него конкуренција, при ултра јаком кочењу.
Ни једну гуму нисам потписао, свега два пута сам проклизо, једном шљунак, једном нисам имао АБС.
Нисам ни једном остао у снегу заглављен.
Све набројане гуме су укупно прешле око 150000км , на аутомобилима од 80-160кс, без да сам имао икаквих проблема, несрећа, лоших ситуација итд.
Увек сам био свестан какав ауто возим, његових могућности и гума које су на њему.

Убеђен сам да више несрећа направе ови на премијум гумама који возе непримерено, него онај на Тигру који вози нормално


Sent from my DN2103 using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Letnje gume

Post od ljubitelj »

To nije isto što i debalans na koji ti misliš, ali 5 g takvog - uslovno - je lep ali prestrog uslov koji bi ukočio proizvodnju. Kako je tako je. To se naknadno balansira.
To je potpuno drugo (statička masa) i nema baš nikakve veze sa onim što sam napisao ni sa temom (debalans dinamički) felne.

Ako je felna tipa, na primer, 80grama u debalansu nakon livenja naravno da se naknadno balansira i dovodi u toleranciju. AKo ne može, vraća se u topljenje i iznova.. kao što sami napisao prethodno. Tako se jedino postiže stalnost kvaliteta.

NI felne ni diskovi ne koče proizvodnu traku, ulazna kontrola kvaliteta (treba) se pobrine da uopšte ne stignu na montažu.


Možda nije 5 grama, možda je 10 grama granica tolerancije za prvu ugradnju ali svakako nije 60 ili 100grama dozvoljeno sama felna da zahteva tegova. Jasna je poenta vezano za onu sliku sa "milion" tegića što je ovlašćeni servis napravio.
Ovlašćeni = proizvodjač auto, formalno identične standarde treba da ima.


Da, klipovi se po masi u jednom motoru uparuju, tako se i kupuju u setovima a ne pojedinačno na komad kada se uzimaju kao rezervni deo.

Gume su neka sasvim druga opet tema, prema debalansu su ranije bile svrstavane u klase, prva klase je išla za proizvodnu traku i kao što sam napisao tipa do 20-30g po gumi je ok tegova da ima

Ako je potrebno 100g tegova to je išlo kao druga klasa u aftermarket prodaju.
Barem je Michelin to označavao i na boku gume, kroz šifru. Koliko se sećam neštao kao G1 je ta prva klasa guma za OEM.


-------------------------------
Japanci su tu ulaznu kontrolu doveli do savršenstva, VW i Fiat su 80tih mogli samo da sanjaju preciznost japanskih proizvodjača, mislim da je 80tih bilo očigledno pri poredjenju kilometraže koju su postizali japanski (recimo Toyota ili Mitsubishi ili Honda) u odnosu na reciomo Fiat ili VW motore (izuzetak kod VAG su 1,8 i 2,2benzinci za Audi koji su bili top kvalitet).

Pogledaj kada kupiš kočioni disk (nekog krštenog proizvodjača tipa Jurid, Brembo, ATE pravljenog za proizvodjača auta) da na njemu nema tegova za balansiranje, ali se vidi na rubu tragovi obrade pri balansiranju.sitnih poluubušenih rupica i /ili obrušeno stanjenih delova.
Mogu ti poslati slke kako to izgleda mada sam siguran da znaš o čemu se radi.

Da, jeste VAG imao poveće probleme sa klipnim sklopovima tokom 80tih, pogotovu kod dizel motora je bilo izražejno to što si naveo.
Koliko ja znam iz tog perioda VAG je koristio klipove od 3 različita dobavljača, klipovi od Mahle-a su išli isključivo u Audi turbo dizele/turbo benzince dok ostala 2 dobavljača nisu stavljali u Audijeve motore. A sve na istoj proizvodnoj liniji.

A ventile su uzimali iz SFRJ od MIVa (S. Mitrovica fabrika) koji su ujedno bili i kvalitetniji od nemačkih dobavjjača (i išli prevashodno takodje u Audije) a od drugih dobavljača u VW motore.

Kolbenschmidt kllipove i glave motore koji su išili iu VW motore su sami Nemci u žargonu zvali "šrot produkcija" kao rezervni deo nabavljeni i tačno se tada 80tih znalo koji VW je za zapadno tržište i Skandinaviju a koji je sa velikim proizovdnim tolerancijama za treći svet.

Da pomenem da je treći dobavljač klipova bio Nurral koji je bio negde izmedju KS i Mahle-a po kvalitetu odlivaka.

Za Fiat ne znam ali za VAG sam prilično upoznat a i boravio sam u pogonu u Volfsburgu 1989. i video šta i kako su tada radili.
Swiper
Reactions:
Postovi: 64
Pridružio se: 19 Okt 2021, 11:54
Garaža: Peugeot 308 1.6HDI

Re: Letnje gume

Post od Swiper »

BigMazzy napisao: 26 Mar 2022, 09:26 Узми Бриџстон ако можеш, Хенкок исто.
Ја сам две године возио Тигар ХП 15", летње, све је било ок, и у ризичним ситуацијама, неколико. Прошао пола Србије са њима.
Возио и Барум (зимске, лоше по влажном) и Ханкок .
Сад имам летње Бриџстон, зимске Сава на 17".
Тигар сам имао винтере на Мерцедесовом комбију и на Мицубишију, за снег биле одличне, на мокром су умеле мало више да проклизају него конкуренција, при ултра јаком кочењу.
Ни једну гуму нисам потписао, свега два пута сам проклизо, једном шљунак, једном нисам имао АБС.
Нисам ни једном остао у снегу заглављен.
Све набројане гуме су укупно прешле око 150000км , на аутомобилима од 80-160кс, без да сам имао икаквих проблема, несрећа, лоших ситуација итд.
Увек сам био свестан какав ауто возим, његових могућности и гума које су на њему.

Убеђен сам да више несрећа направе ови на премијум гумама који возе непримерено, него онај на Тигру који вози нормално


Sent from my DN2103 using Tapatalk
Hvala na odgovoru.
Meni samo nije jasna jedna stvar, kako moze prosecan korisnik da oceni da li neka guma bolje ili slabije koci po mokrom? To nisu razlike od po 20metara a pritom je toliko zavismo od drugih faktora. Ja npr u Nisu znam na par mesta je toliko gladak asfalt da i po suvom kliza a kamo li po mokrom, na svim automobilima. Pritom, zavisi koja je kolicina kise, da li je prva kisa i asfalt jos pun prljavstine, koja je dubina sare gume,spoljasnja temperatura. A da ne pricam da se svaki covek uplasi u tim situacijama i pitanje je da li realno moze da oceni trag kocenja...

Sve ovo se desava jednon u par dana/meseci, zavisi kako kome, i kako mozete da ocenite da li gume koce bolje ili slabije u odnosu na neke gume koje ste koristili pre par godina?
Mnofo subjektivnih stvari, jedino da se uzdate u testove. Ako neko drugacije misli neka me ispravi :)

Hvala
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1821
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Letnje gume

Post od BigMazzy »

То се најбоље види кад на истом моделу аутомобила мењаш разне брендове гума. Једноставно неке у кривини више шкрипе, осећа се да ауто раније крене да "бежи", неке су мекше неке тврђе (удобност при вожњи), бука при неким брзинама, понашање на 10 и на +45 степени, ал опет кажем, мора се ићи и екстерне при вожњи да би видео крајње границе неке гуме.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4978
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Letnje gume

Post od carov2 »

@Swiper
Ako ti samo jedna stvar nije jasna, to je odlično, pa ti si onda na konju.

Razlika u opisanim uslovima je velika, zna da bude i 20m, kako si napisao, nema ovo nikakve veze sa subjektivnim osećajem.

I ne pričamo ovde o polovnim gumama, starim, ćelavim, valjda je jasno da poredimo nove gume.

I nije tačno da se u lošim uslovima ne pravi razlika između dobre i loše gume, naprotiv.

Sent from my LE2120 using Tapatalk




Sent from my LE2120 using Tapatalk

Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 989
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Letnje gume

Post od motorista »

Uh, ah i oh uh. @ljubitelj , pomešao si toliko stvari - ulaznu kontrolu, kontrolu livenja, kovanja... procesnu kontrolu, kontrolu mašinske obrade... linijsku kontrolu, završnu kontrolu, izlaznu kontrolu - da ne znam odakle bih počeo. Barem prema mom iskustvu i iskustvima mojih kolega. "Poremećaj" - jer to prema tehnologiji do neke granice nije poremećaj - statičke mase u pravilu izaziva veće dinamičke poremećaje. Legure nisu plastelin da se tek tako preoblikuju/ pretapaju. Tehnologija propisuje proces ispitivanja i kontrole. Inženjering projektuje životni vek komponenata. Itd.

@Swiper Ako uzimaš - uzmi T005, jer ima i drugih Bridžstona.

https://www.kemoimpex.com/gume/automobi ... za-t005-ao

Po meni, šta još može biti interesantno -

https://www.kemoimpex.com/gume/automobi ... prime-3-fp

https://www.internet-prodaja-guma.com/g ... 42449.html

https://www.kemoimpex.com/gume/automobi ... sport-4-fp
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Letnje gume

Post od maniaxxx »

Ventus prime 3 su dobre gume, ali vec stari model, izasao je VP 4.

Inace, jos veca razlika nego kako se ponasa nova guma, postoji kako se ponasa dve tri godine stara, a tu mnogo i poznatih marki padne na ispitu.

Na zalost takvih testova nema, ali verujem da bi mnogo toga promenili u percepciji koje gume su dobre a koje nisu.
dzonic87
Reactions:
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Letnje gume

Post od dzonic87 »

Mene zanimaju testovi novinara koji odu i kuoe proizvode u prodavnici... A ne da im proizvođači šalju gume (naročito ADAC testovi i Continental)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Letnje gume

Post od ljubitelj »

Tehnologija propisuje proces ispitivanja i kontrole. Inženjering projektuje životni vek komponenata. Itd.
I rezultat je gotovi proizvod koji je dinamički balansiran, a kontrole su i propisane da bi se obezbedilo da sve ostane unutar tolerancije.
Felne i kočioni diskovi su primer, ima i drugih proizvoda koji takodje balansirani dolaze u prodaju kao na primer kardanska vratila (prenos kod zadnjeg pogona).
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 895
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Letnje gume

Post od YUgisa »

Swiper napisao: 26 Mar 2022, 11:32

Sve ovo se desava jednon u par dana/meseci, zavisi kako kome, i kako mozete da ocenite da li gume koce bolje ili slabije u odnosu na neke gume koje ste koristili pre par godina?
Mnofo subjektivnih stvari, jedino da se uzdate u testove. Ako neko drugacije misli neka me ispravi :)

Hvala
Max kocenje na dobro poznatom mestu sa jasno obelezenim referentnim tackama, max brzina za prolazak kroz odredjene kruzne tokove/krivine i naravno staza. Normalno povremeno testiranje tih granica kako bih potvrdio da je auto i dalje u top formi i potvrdjivanje da se uslovi na test poziciji nije menjalo.

Npr licni test guma Tigar Prima, Tigar High Performance i Hankook Ventus Prime 3 mi pokazao da na stazi Prima i Ventus Prime imaju prakticno isto vreme, ali se Prima trosi oko 10 puta vise (za 1 dan sam potrosio 1.5mm sare :loool: ). High Performance je 2.5% sporiji, ali potrosnja guma je ista kao kod Ventus Prime. High Performance i Ventus Prime imaju prilicno konstantne performanse iznad nula stepeni (normalno prednost ima Hankook mada su te razlike manje od 10%), bez obzira na spoljnu temperaturu ili temperaturu zagrevanja guma kroz voznju sto u saobracaju sto na stazi, Prima je ispod 15 stepeni bila relativno losa, ali su se performanse poboljsavale kako se greje sto je i razlog sto je ispala iako mizerno najbrza na stazi.

Ne mogu reci da sam odusevljen Tigrom, niti razocaran za Hankookom, ali za 50% vecu cenu i toliko ubedljivih razlika na testovima, razocaran sam sto ne mogu postignem iste rezultate.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Kondo
Banned
Reactions:
Postovi: 137
Pridružio se: 02 Mar 2022, 17:29

Re: Letnje gume

Post od Kondo »

Sada je tri godine kako sam kupio nove gume - Hankook Ventus Prime 3. Prešao sam blizu 50,000km, minus prva zima kada sam stavljao zimske. Prošle i ove zime nisam išao u snežne predele, ne računajući par dana Beograda.

Da li je realno da su gume već ozbiljno potrošene, naročito po spoljnim obodima? Da li potrošenost na obodima pokazatelj da je gume trebalo svejedno rotirati?
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 895
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Letnje gume

Post od YUgisa »

Ja sam zadovoljan kad mi gume izguraju 30.000 :kezo:

Trosenje spoljne ivice gume - prevelik pozitivan nagib ili losa usmerenost tocka (previse zatvoren trap)
Trosenje unutrasnje ivice gume - prevelik negativan nagib ili losa usmerenost tocka (previse otvoren trap)
Trosenje obe ivice gume - nedovoljnan pritisak u gumama
Trosenje sredine gume - prevelik pritisak u gumama
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
Senboni
Reactions:
Postovi: 11
Pridružio se: 29 Nov 2021, 12:02

Re: Letnje gume

Post od Senboni »

Poz ljudi. Kupio sam svoj prvi auto skoro, tako da dosta stvari ne znam. Trebalo bi uskoro da kupim letnje gume, pa me zanima generalno sta da gledam pri izboru, kakvu cenu da ocekujem, koji brend guma, itd.

Na autu su trenutno zimske 205 55 16R 91T. Ako mogu da ne menjam i felne to bilo bi idealno. Tkd pretpostavljam da treba da gledam iste dimenzije. Nakon kupovine odem kod nekog vulkanizera da mi zameni i to je to?
Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 989
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Letnje gume

Post od motorista »

Da, da ih zameni (cene variraju), izbalansira točkove (~250 din po točku), i to je to. Poželjno je da tada uradiš i reglažu (~1500-2000 din), ko zna kada je prethodni put rađena (sa pravilnom geometrijom trapa auto bolje leži, gume se manje i ujadnečenije troše, i otpor kretanju je manji).

Imaj u vidu da je svako skidanje i vraćanje gume na felnu skuplje od puke zamene točkova, pa možda da razmisliš o kupovini još jednog kompleta felni — pogledaj oglase i stanja i vidi da li se to tebi isplati. U tom slučaju računaj i nove ventile (~100 din po točku).

Dimenzije guma i pritiske propisane za tvoj auto imaš na pločici negde na karoseriji (pregledaj, obično okvir vozačevih vrata, poklopac rezervoara, motorski prostor...) i u uputstvu. Ukoliko je to 205/55 R16, prelistaj prethodnih desetak stranica, pisalo se baš o njima. Gleda se i model, ne samo marka. A to 91T su indeksi nosivosti (brojka, može da bude viša od propisane) i brzine (slovo, takođe može da bude više — H, V... letnje su obično barem H). Takođe, važan je DOT, četvorocifreni broj koji označava sedmicu i godinu proizvodnje (3721 — 37. sedmica 2021.), poželjno je da gume budu svežije, a ja lično gledam i da sve budu istog DOT-a.
maniaxxx napisao: 26 Mar 2022, 18:43 Ventus prime 3 su dobre gume, ali vec stari model, izasao je VP 4
Da, ali nisam ih našao kod nas u prodaji. Sigurno će proizvoditi »VP4« u toj dimenziji, ali su najavili da, barem u prvo vreme, proizvodnja nemalog broja dimenzija se nastavlja samo kao »VP3«.
maniaxxx napisao: 26 Mar 2022, 18:43Inace, jos veca razlika nego kako se ponasa nova guma, postoji kako se ponasa dve tri godine stara, a tu mnogo i poznatih marki padne na ispitu.

Na zalost takvih testova nema, ali verujem da bi mnogo toga promenili u percepciji koje gume su dobre a koje nisu.
Navodno »Bridžstonove« i »Pirelijeve« smese najsporije degradiraju starenjem. I »Mišelin« ozbiljnije radi na tome.
dzonic87 napisao: 26 Mar 2022, 20:01 Mene zanimaju testovi novinara koji odu i kuoe proizvode u prodavnici... A ne da im proizvođači šalju gume (naročito ADAC testovi i Continental)
Zvanično — većina sada kupuje inkognito. Mislim da trenutno samo Rusi nabavljaju mahom od dilera.

Međutim, nemci nisu uhvaćeni u prevari samo kada nisu bili kontrolisani. A te - usput, nedovoljno informativne - ADAC-ove testove kao svoje prenose auto-moto klubovi i savezi Italije, Švajcarske, Hrvatske... praktično znatnog broja evropskih zemalja.
Odgovori