Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

A šta ako je onaj prikazani kvar sa upravljanjem?
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

To bi se odmah manifestovalo još nakon poletanja iz startne baze odakle su krenuli. Ono je bio test let nakon popravke. Bilo je nešto pogrešno spojeno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Isti avion i sada pokojni kapetan imao je problem sa upravljanjem aviona pre 5 godina, srecom uspeo je da ga prizemlji.
https://youtu.be/jBY2dCnjr7c
Slika
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Napisao sam iznad. Bio je test let nakon nekog sredjivanja komandi. Neko je nesto pogresno povezao - automatski sistem letenja nije bio dobro povezan na napajanje pa je napravio zbrku s komandama. Manifestovalo se odmah nakon poletanja, a isto bi bilo i sad jos kad je poleteo iz one prve baze ka Sociju.

Meni pada na pamet zuzazuova asocijacija na zaledjivanje. Sad pominju da tu ima dosta gusaka koje nasumicno lete nocu, moze i to da bude uzrok. Ili neki katastrofalan kvar, cim je on tako brzo okrenuo nazad.

Medjutim mislim da tada za komandama nije bio ovaj kapetan. Kazu da je tad bio navigator a ne pilot.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

K'o sto rekoh TU154 je davno prevazidjen avion. Treba da je sramota Ruse koje su dopustili da im se ljudi prevoze ovom kantom koje su cak rashodovali Kazahstan, Kirgistan....

Zali Boze ljudi.

Pokusavam da nadjem nesto pametno na netu, ali nailazim samo na lupetanja.

Poredjenje ovog udesa sa incidentom koji je imao isti pilot je besmisleno jer to znaci da mi znamo sta je uzrok udesa od pre neki dan.

Prva vest koju su Rusi objavili bio je tehnicki kvar. Meni je to signal da su oni nesto znali.

Ptice kao uzrok otkaza sva tri motora od jednom, je idiotizam, pogotovo ako su motori na repu.

Prvi uzrok otkaza svih motora je zacepljenje gorivnih filtera usled necistoca u gorivu. Za to je ipak potrebno neko vreme da bi se izvrsila analiza goriva.

Komande leta? Pa doleteo je do Socija bez problema. Da je imao bilo sta sumnjivo, primetio bi na prvom letu.

TU ima katastrofalnu finesu, to je let-lampa na krilima. Da ga okrene ka aerodromu i pokusa sletanje, sa ovom kantom - ne verujem.

Ako vec treba da nagadjam, sve mi ukazuje na prehladjena krila.


Prvi let je bio oko dva sata na nivou leta gde su sada temperature -60 i nize. Krila su se prehladila.

Nemam meteo na aerodromu drugog poletanja, ali mogu da pretpostavim kako je u ovo doba godine pored velike vodene povrsine.

Kada su sipali gorivo, koje je na oko +15, sve da je inzenjer letac i odradio pretpoletni pregled (ako je u opste mogao i hteo da gleda krila odozgo). na krilu se stvorilo inje.

Ako nisu videli, ili ako su videli, a mislili da ce proci bez de-icing (otklanjanje postojecih ledenih naslaga) i anti-icing procedura (sprecavanje nastajanja novi u poletanju) - tesko su se prevarili.

Gledam ja Rujke kako polecu bez prskanja. Jedan Skandinavac, Svaba ili Brit u zivotu ne bi poleteli tako.

Prskanje u zavisnosti od tipa fluida, rastvora i utrosene kolicine sredstva za razledjivanje kosta od 1000-2000 USD.
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

BAJKER napisao:Isti avion i sada pokojni kapetan imao je problem sa upravljanjem aviona pre 5 godina, srecom uspeo je da ga prizemlji.
Ne pratiš na času ... već sam pre neku stranu opsežno sve to preneo, a u predhodnom postu sam se na to i pozvao. :aneces:
viewtopic.php?p=669639#p669639
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ako je kapetanov total 3000 sati, a bio je i kapetan pre 5 godina, cekaj malo...

Sa koliko :think: sati leta je postao kapetan tj, koliki mu je godisnji nalet?
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

https://life.ru/t/life78/952631/sosluzh ... _marshrutu

Slika

On je bio i instruktor. Kolege misle da nije napravio grešku i da nije problem u gorivu koje je tankovano u Sočiju.

Ponešto iz biografije: http://poliksal.ru/proishestviya/153003 ... afiya.html


Još neki detalji/mišljenja: http://politikus.ru/v-rossii/88449-dove ... u-154.html
Отказ техники Бывший однокурсник трагически погибшего помощника командира Александра Роневского, действующий пилот истребительной авиации Евгений Проказин рассказал RT, что не верит в ошибку экипажа. «Версию ошибки пилотирования не рассматриваю, так как экипаж в составе 8 человек проморгать малейшее отклонение не мог», — поделился мнением лётчик. При этом он пояснил, что к трагедии могла привести ошибка автоматики — ТУ-154 хоть и не новый самолёт, но автоматика играет роль в управлении кораблём. «Высота у них была приблизительно 500 м. У них был плановый разворот на курс в Сирию. Разворот вправо, если автомат реверса правого двигателя сработал, то правое полукрыло будет иметь огромное сопротивление, что приведёт к энергичному опусканию носа самолёта. Учитывая, что поступательная скорость самолёта к тому времени была около 350-400км/ч — он достиг водной поверхности довольно-таки быстро», — рассказал лётчик. Другой версией пилот назвал отклонение стабилизаторов автоматикой, как в Ростовской трагедии — рули могли быть отклонены автоматикой на пикирование. «В любом случае есть однозначные действия командира воздушного судна, и первое — это доклад. Раз его не было — значит это не плохое топливо, так как в таком случае двигатели бы отказали по очереди», — поделился мнением лётчик.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Evo ovde flight manual za Tu-154B, ako nekome znači: http://russos.ru/img/avia/pt154b-rle.pdf
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
delano
Reactions:
Postovi: 304
Pridružio se: 30 Nov 2015, 12:30

Re: Vazduhoplovi

Post od delano »

Sto je najgore ima ih samo 16 u RV plus 2 u mornarici, i jos se koriste, razumeo bi da koriste neki veliki broj tih aviona pa da im je mnogo skupo da ih izbace iz upotrebe, ovako prevazidjen i problematican avion i dalje lete, a nije da nemaju para za nove, ako pogledamo koliko su ulozili u kupovinu novih borbenih aviona i helikoptera.
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Kako prenosi Raša tudej, na snimku se čuje kako kapetan Roman Volkov nekoliko trenutaka pre gubljenja signala kaže “prokleta zakrilca“.

Zatim je jedan od članova posade uplašeno uzviknuo “komandante, mi padamo“.


Ipak, ova saznanja nisu zvanično potvrđena i čeka se detaljna analiza podataka sa crne kutije izvučene iz Crnog mora.

Prethodno je ruski ministar saobraćaja Maksim Sokolov rekao da je crna kutija beležila samo tehničke parametre aviona i da nije snimila nikakav audio sadržaj.

Crna kutija je pronađena na 17 metara dubine u utorak i potom je prebačena u istraživački centar vazdušnih snaga ruskog Ministarstva odbrane u okolini Moskve.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1214798
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Čekam Informer ili Pink da objavi da je Saša Janković i ta zakrilca pritezao.
Širim haos!
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nije mi jasno gde se cuje da ovaj to govori?

Koliko shvatam, izvukli su flight data recorder. Ne spominju voice recorder.

Pilot je leteo sa pritisnutim prekidacem za predaju pa su ga culi na aktivnoj frekvenciji?????

Sve sto sam video ovih dana su najobicnije gluposti kojima stampa uveseljava narod, a ne bi trebalo.

Neko njihovo visoko vojno grlo (predsednik neke tehnicke komisije) izrece da je 154 imao aerodinamicki "glitch" na uglovima od 15 stepeni i da je nekada morao da se prevede u horizontalni let!

Izjavi covek i ne ode u zatvor. Da je to istina, Rusi su odmah morali da ga prizemlje a ne bi primirisao ni na jedan aerodrom van Rusije. Stvar je pitanja uglova u penjanju i nadvisavanja prepreka posle poletanja. Znaci doticni ili je moron ili se nije dovoljno ibio votkom tog jutra.

Najgore od svega je sto ovakve tragedije sluze medijima za dizanje tiraza.

Rusi su uvek krili (ili lagali) u vezi udesa.

Razmena informacija je takodje pitanje vazduhopovne kulture.

Na zalost, od pojave Erbasa, to je trend i na Zapadu.
Poslednja izmena od zuzazu u 28 Dec 2016, 09:44, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

zuzazu napisao: Koliko shvatam, TU154 ima flight data recorder. Ne spominju voice recorder.
Nije izvucen FDR, vec CVR - Mars-BM model, sa magnetnom trakom. Taj je na snimku.

https://www.youtube.com/watch?v=hmPSrdzpOUE

Prevod navodnog snimka, na engleski:

— ...Speed 300... (illegibly.)

— (illegibly.)

— Gears up, Cpt*.

— (illegibly.)

— Oh, shit!

(warning sound. stall warning?)

— The flaps, bitch! WTF?!

— Altimeter!

— We... (are finished? illegibly.)

(Ground warning.)

— (illegibly.)

— Cpt, we're falling!

* literally "Gears taken, commander"

Navodno povukao flaps up umesto gear up rucicu koja su jedna do druge skoro na overhead panelu u TU154.

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Cozmo, aj sacekamo, pa pricamo.
Odgovori