Stigla zima...
- dag81
- Postovi: 7497
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Bitno i koja marka guma, ako su neke budzet nema tu srece. Vozio sam keca 2005, znam iz iskustva nove budzet gume i polovne premium, neuporedivo bukvalno u korist tad Dunlopa 6mm sare i 2 god stare i Minerva bukvalno nova stara god dana.
Ali ko zna sta je odradio, najbolje izbaciti iz brzine u tom momentu ili stosnuti kvacilo.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Ali ko zna sta je odradio, najbolje izbaciti iz brzine u tom momentu ili stosnuti kvacilo.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7753
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Stigla zima...
Je l' na automatiku uopšte može da se izbaci iz brzine u vožnji?
- stejer
- Postovi: 408
- Pridružio se: 11 Mar 2018, 03:04
- Garaža: Corsa C 1.8 GSI, Audi A3 1.9 TDI, VW Scirocco 2.0 TSI DSG, BMW F10 525d xDrive, Leon Cupra 280 DSG
- Lokacija: Beograd
Stigla zima...
Na DSG-u i ZF8 moze, i to bez stiskanja onog "safety" dugmeta.
Re: Stigla zima...
a sta se postize stiskanjem kvacila ili izbacivanjem u ler sem sto ces lakse da se okrenes ?
Re: Stigla zima...
Što se tiče BMW, setio sam se šuraka, koji je vozio 520 D 2008 god. Te godine padne lep sneg i na njegovu žalost nije mogao da vozika svoja nova kolica, već je vozio službenog juga. Zadnji kraj samo igra, kao kuče sa repićem i odustao je od vožnje mesec dana. Zamislite kako mu je bilo smorno.
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
Re: Stigla zima...
E, da bio je automatik.MarjanKG napisao:Što se tiče BMW, setio sam se šuraka, koji je vozio 520 D 2008 god. Te godine padne lep sneg i na njegovu žalost nije mogao da vozika svoja nova kolica, već je vozio službenog juga. Zadnji kraj samo igra, kao kuče sa repićem i odustao je od vožnje mesec dana. Zamislite kako mu je bilo smorno.
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
- dag81
- Postovi: 7497
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Zanesi ga namerno pa probaj sta se desava.OMP napisao:a sta se postize stiskanjem kvacila ili izbacivanjem u ler sem sto ces lakse da se okrenes ?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Stigla zima...
Ja sam i prednju i zadnju vucu uvek vadio gasom i volanom koja god podloga bila, kvacilo mi nije padalo na pamet da probam jer time dodatno rasteretis zadnji kraj kao pustanjem gasa tzv apgasom sto nikako nije povoljno u takvoj situaciji, mozda to znaci nesto kod savremenih kola sa dosta elektronskih pomagala ja do sad nisam imao takva sem sa asr-om ali njega uvek gasim kad hocu da cepam jer mi samo smeta
- dag81
- Postovi: 7497
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Probaj pa javi, evo sad je sneg.
Ispravlja se auto jer se samo kotrlja, nema otopora.
To sam koristio bas dok sam vozio auta bez espa, a ne sad. Pogotovu kolotrage od snega kad prelazim, preticem, stisneg kvacilo i predjem preko istih bez ikakvog zanosenja.
Poslednjih 6-7 god.vozim automatik, uvek dobre gume, tako da nisam imao skoro situaciju.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Ispravlja se auto jer se samo kotrlja, nema otopora.
To sam koristio bas dok sam vozio auta bez espa, a ne sad. Pogotovu kolotrage od snega kad prelazim, preticem, stisneg kvacilo i predjem preko istih bez ikakvog zanosenja.
Poslednjih 6-7 god.vozim automatik, uvek dobre gume, tako da nisam imao skoro situaciju.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Stigla zima...
Ukida se kočenje motorom na zadnjoj pogonskoj osovini i time povećava automatski (za taj iznos sile) trenje gume sa podlogom u bočnom smeru.OMP napisao: 19 Jan 2024, 21:07 a sta se postize stiskanjem kvacila ili izbacivanjem u ler sem sto ces lakse da se okrenes ?
- pošto je sila vektorska veličina, a trenje je sila-
Iliti, stabilizuje se zadnji kraj auta i time vraća kontrola na volanu za dalje upravljanje.
Jedna od prvih stvari koja se nauči u vožnji (vežbi vožnje na klizavoj podlozi).
To izbacivanje u ler se isto radi kada se ide nizbrdo sa zadnjim pogonom a klizava podloga.
Automatici to izbacivanje u ler tada prepoznaju kao potrebno i automatski odrade..
Inače, svaki automatik (hidro konverter) se može izbaciti u ler iz drive ili ubaciti u drive iz lera tokom vožnje.
To im je po mom iskustvu osnovna radna karakteristika.
Zadnja vuča i davanje gasa kada je već proklizao dovodi do piruete u najboljem slučaju ili do kanala/drveta/stuba u najgorem scenariju po vozača.Ja sam i prednju i zadnju vucu uvek vadio gasom i volanom koja god podloga bila,
Volanom može da se vadi, i to kontrom ako se jako dobro pogodi tajming i amplituda uz istovremeno oduzimanje gasa ali to je već na samoj granici sposobnosti vozača i veoma zavisi od srećnih okolnosti da podloga zadrži isti koeficijent trenja tokom celog manevra.
Može da uspe ali nije baš izvesno, pričamo o snegu/ledu/blatu...i to ne zavisi uopšte od guma (stanja, vrste, modela, brenda) da bi bilo uspešno ili ne. Od guma zavisi brzina kada će se to dešavati i ništa više kada jednom krene ples.
Re: Stigla zima...
Zadnju vucu sam po snegu vozio pre 20 godina zadnji put tako da to sa kvacilom ne znam niti sam probao a dodavanjem gasa kod zadnje vuce ne znam kako mozes da se okrenes, kako onda ljudi driftuju ako ne gasom??? gas je taj koji ti drzi zadnji kraj uz dodavanje volana jedino tako i mozes da klizas a da se ne okrenes, isto je na bilo kojoj podlozi samo sto na snegu ima najmanje gripa ali princip je isti. Da nisam probao pa ajde ali ovako ne razumem tvoju teoriju.
Re: Stigla zima...
Problem sa zadnjom vučom i motorom napred po snegu nije kad dodaš gas, već kad ga pustiš. Zato se stiska kvačilo. Može i da se dozira gas, naravno, ko poznaje i oseća auto, tad je sigurno i najbolja kontrola. Dodavanje gasa je retko problem, sva kola danas imaju ASR.
Automatik svakako slabije koči motorom, a verujem da ovi novi pametniji tek to mogu da relaksiraju kad auto dođe u esp zonu.
To sam vam rešio.
Ja ne verujem da 1 tek tako može da se okrene, sem da su tu bile loše gume. Možda je vozač prebacio u niži stepen prenosa, naviknut na prednju vuču i napravio situaciju kao da je povučena ručna.
Automatik svakako slabije koči motorom, a verujem da ovi novi pametniji tek to mogu da relaksiraju kad auto dođe u esp zonu.
To sam vam rešio.

Ja ne verujem da 1 tek tako može da se okrene, sem da su tu bile loše gume. Možda je vozač prebacio u niži stepen prenosa, naviknut na prednju vuču i napravio situaciju kao da je povučena ručna.
- dag81
- Postovi: 7497
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Sve je lepo kada je auto u gripu i ne izgubi isti.
Vozim trenutno jedan od stabilnijih i vozljivijih auta, ali kada gume izgube grip(mokro, uglacan asfalt, temeratura 1-5°) ne mora biti led i sneg, dzabe sve ako se pretera. I 4x4, i m menjac i adaptivno vesanje i najnoviji sistemi asistencije, auto kliza ceo.
A to pretera moze biti i 50km/h u krivini gde po suvom i toplom se prodje lagano preko 100km/h npr.
Ali tema se povela sta kad se izgubi kontrola na pravcu, krene da seta auto. Tada rasterecenje pogonskih tockova mogu ispraviti auto, kvacilom ili neutral polozajem menjaca.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Vozim trenutno jedan od stabilnijih i vozljivijih auta, ali kada gume izgube grip(mokro, uglacan asfalt, temeratura 1-5°) ne mora biti led i sneg, dzabe sve ako se pretera. I 4x4, i m menjac i adaptivno vesanje i najnoviji sistemi asistencije, auto kliza ceo.
A to pretera moze biti i 50km/h u krivini gde po suvom i toplom se prodje lagano preko 100km/h npr.
Ali tema se povela sta kad se izgubi kontrola na pravcu, krene da seta auto. Tada rasterecenje pogonskih tockova mogu ispraviti auto, kvacilom ili neutral polozajem menjaca.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Stigla zima...
OK, nisi razumeo ni teoriju fizičke mehanike a izgleda da je izbledelo i sećanje od pre 20 godina.OMP napisao: 19 Jan 2024, 23:26 Zadnju vucu sam po snegu vozio pre 20 godina zadnji put tako da to sa kvacilom ne znam niti sam probao a dodavanjem gasa kod zadnje vuce ne znam kako mozes da se okrenes, kako onda ljudi driftuju ako ne gasom??? gas je taj koji ti drzi zadnji kraj uz dodavanje volana jedino tako i mozes da klizas a da se ne okrenes, isto je na bilo kojoj podlozi samo sto na snegu ima najmanje gripa ali princip je isti. Da nisam probao pa ajde ali ovako ne razumem tvoju teoriju.
Dodavanje volana je upravo ono što se koristi za okretanje zadnjeg dela,
Dakle suprotno od tvog sećanja.
Isto tako, dodavanje gasa služi , što se lepo vidi za drift, da se okreće /prokliza/ zadnji kraj.
Ja od 1987. vozim zadnju vuču uz kraće izlete na prednju, pričam ti iz iskustva da po snegu kada krene klizanje zadnjeg kraja u krivini niti dodaješ gas da se izvučeš a još manje da dodaješ volan.
Važi za sve podloge, na snegu i ledu naravno lakše se i brže sve dogadja.
Gas možda možeš da dodaješ samo kada si na pravcu i tada zapleše zadnjica, da poboljšaš prenos težine pozadi. I to sam imao siutacija i veoma je rizično, očas posla se pretvori u klatno jer veća brzina znači automatski i veći problem.
Taj problem je bio izražen na Ford Sieri, solidan zadnji pogon ali prelagan auto pozadi i vrlo lako zapleše, klatno sindrom.
Kod auta gde je dobar balans mase zadnja vuča je uživanje po snegu.
Volan oduzimaš kada hoćeš bočno da klizaš (daješ kontru što bi se reklo) a gasom koriguješ brzinu kojom otklizava auto. To možeš da vidiš i ako pogledaš neki snimak drifta, položaj prednjih točkova je kontra od krivine tokom bočnog klizanja.
Stigla zima...
Prvi put u zivotu cujem da treba stisnuti kvacilo na zadnjoj vuci ako zadnji kraj krene da proklizava, krajnje suludi saveti.
Ukratko bilo kakve nagle promene u isporuci snage na tockove u tim situacijama nisu preporucene.
Ukratko bilo kakve nagle promene u isporuci snage na tockove u tim situacijama nisu preporucene.