Dobro veče
Re: Dobro veče
Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Dobro veče
230k je bilo prosle godine preko ovl. da se nabavi kod nas, to je pisao kolega sa drugog foruma kad mu riknula na puntu.Heineken napisao: 16 Apr 2025, 17:25 @BigMazzy
Koliko to izađe da stigne u Srbiju?
Ja sam razumeo nabavna cena oko 200k.
Re: Dobro veče
Iskreno, ne znam koliko je poštarina, ako sam naručuješ, mada uvek neko, ako ga imaš, može iz EU da ti dostavi.Heineken napisao:[mention]BigMazzy[/mention]
Koliko to izađe da stigne u Srbiju?
Ja sam razumeo nabavna cena oko 200k.
Ja sam naveo tu cenu oko 200k din koju su mi dali u servisu da oni nabave i zamene. Dakle sve je na njima.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
- Kuzmanovic
- Postovi: 15272
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Dobro veče
Uhvatili ste se MA jedinicu i tih 200k dinara (sa rukama) kao da ostali kvarovi na bilo kom relativno novijem automobilu ne kostaju priblizno toliko. Plivajuci zamajac i set kvacila na pojedinim modelima ide i do 150k din i to bez bez radova. Dizne da ne spominjem, pocevsi od CR dizela do piezo benzinskih dizni na recimo BMW motorima. Sva 4 amortizera u krug da se zamene iole kvalitetnijim delovima moze doci i do 100k din opet bez radova. Da ne spominjemo cene delova farova, limarije i farbanja u slucaju neke havarije koje mogu nastati svojom krivicom. 200k dinara jeste velika suma i treba je zaraditi, ali u danasnje vreme kada poseta servisu za neko osnovno odrzavanje ne moze proci bez 20, 30 hiljada onda i ne zvuci toliko iracionalno na kraju.
Takodje, gledanje te cifre kroz prizmu trzisne vrednosti vozila za mene licno ne pije vodu. Kao necu dati 1500 eur na popravku auta jer ceo auto ne vredi ni 4000 eur. Tako neispravan automobil da bi se prodao mora biti ispod njegove vrednosti i da bi se opet kupio automobil tog nivoa opet treba dodati slican, ako ne i veci iznos. Ko hoce da vozi ispravan auto duze vreme onda mora i da plati odrzavanje i vanredne popravke, to je tako.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Takodje, gledanje te cifre kroz prizmu trzisne vrednosti vozila za mene licno ne pije vodu. Kao necu dati 1500 eur na popravku auta jer ceo auto ne vredi ni 4000 eur. Tako neispravan automobil da bi se prodao mora biti ispod njegove vrednosti i da bi se opet kupio automobil tog nivoa opet treba dodati slican, ako ne i veci iznos. Ko hoce da vozi ispravan auto duze vreme onda mora i da plati odrzavanje i vanredne popravke, to je tako.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13545
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Pa vidi, to sto si spomenuo imaju i svi drugi
Plus taj kvar od 200k, nije bas prijatno, pogotovo za tu vrednost kola.
Desava se da kola imaju tako specificne skupe kvarove, pored ostalih standardnih, i to je jbg znak za oprez..
Koliko sam shvatio, ta jedinica samo crkne, a dok radi - radi?
Ako je tako, taj auto je ispravan, nije to da imas pola trapa propalo pa da se vidi

Plus taj kvar od 200k, nije bas prijatno, pogotovo za tu vrednost kola.
Desava se da kola imaju tako specificne skupe kvarove, pored ostalih standardnih, i to je jbg znak za oprez..
Koliko sam shvatio, ta jedinica samo crkne, a dok radi - radi?
Ako je tako, taj auto je ispravan, nije to da imas pola trapa propalo pa da se vidi
- Gaginh0
- Postovi: 9515
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Dobro veče
Ma ti da si neki moderator predložio bi da ga banuju i gotova priča...
Re: Dobro veče
Ta jedinica pokaže simptome tako što prijavi missfire na jednom od cilindara. Obično je to prvi znak i najviše se oseti, javlja, kad je hladno vreme i pri paljenju. Kad semotor zagreje sve bude ok. Vremenom se situacija pogoršava. Ne crkne to odjednom i stane.
MA se sastoji od solenoida, koji su integrisani u nju, jedan kad crkne tu nema remonta i od "klackalica" koje mogu da se remontuju, za svaki cilindar posebno. Nekad je remont cele.jedinice bio oko 400€ a posle korone, kad su skočile cene novih jedinica, tad je i remont poskupeo.
Osnovni problem.crkavanja MA jedini a je u prvoj iteraciji bio uaki kanal za protok ulja. U kasnijim izvedbama je taj kanal rešen. Sama.jedinica ima svoj filter ulja koji ae kontroliše i menja po potrebi. Masa automobila je imala problem sa crkavanjem zbog intervala zamene ulja od 20k km pa i više. Manji procenat crkava zbog elektronike, solenoida.
Sama MA jedinica služi zanupravljanje otvaranja ventila i ima svoje modove, 5 ako se ne varam. Nešto kao VVTi kod japanaca.
Eto, ukratko, da ne davimo više temu.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
MA se sastoji od solenoida, koji su integrisani u nju, jedan kad crkne tu nema remonta i od "klackalica" koje mogu da se remontuju, za svaki cilindar posebno. Nekad je remont cele.jedinice bio oko 400€ a posle korone, kad su skočile cene novih jedinica, tad je i remont poskupeo.
Osnovni problem.crkavanja MA jedini a je u prvoj iteraciji bio uaki kanal za protok ulja. U kasnijim izvedbama je taj kanal rešen. Sama.jedinica ima svoj filter ulja koji ae kontroliše i menja po potrebi. Masa automobila je imala problem sa crkavanjem zbog intervala zamene ulja od 20k km pa i više. Manji procenat crkava zbog elektronike, solenoida.
Sama MA jedinica služi zanupravljanje otvaranja ventila i ima svoje modove, 5 ako se ne varam. Nešto kao VVTi kod japanaca.
Eto, ukratko, da ne davimo više temu.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Re: Dobro veče
Ko je kupio nov auto sa MA i menjao ulje na npr. 10k km ta MA sigurno nece da crkne jedino bas da se desi nesto nepredvidjeno ali ne verujem da je iko tako radio jer kad kupis nov auto pridrzavas se fabricki propisanih serv. intervala a i sigurno niko u to vreme nije znao za potencijalni problem MA pa da predupredi. Ista prica kao i za starije generacije 1.6 hdi motora. E sad kome se desilo da je crkla u garanciji ili nebitno na manjim km pa mu zamenili MA taj je posle sigurno znao kako treba da odrzava a kome nije crkla vrv ce sacekati nekog sledeceg vlasnika, tako da rizik postoji ali opet kazem sve je relativno tj kako ti se zalomi.
A jeste tacno da druga kola imaju i skuplje kvarove ali ovde pricamo konkreno o auto auto sa MA pa ne mozemo porediti BMW, Mercedes i ostale koji ni cenovno nisu u rangu alfe ili fiata a i nisu tema jer covek gleda djulietu samo, naravno da necu kupiti ni jedan auto sa skupim problemom nebitno dal je to MA, lanac, plivajuci itd. valjda je logicno da gledas da izbegnes svaki potencijalno problematican motor ili auto ako znas da ima nesto sto moze da ti izbije lepu cifru iz dzepa, jedino ako si bas "lud" i svidja ti se konkretan auto pa ides na rizik, ima i takvih uvek.
A jeste tacno da druga kola imaju i skuplje kvarove ali ovde pricamo konkreno o auto auto sa MA pa ne mozemo porediti BMW, Mercedes i ostale koji ni cenovno nisu u rangu alfe ili fiata a i nisu tema jer covek gleda djulietu samo, naravno da necu kupiti ni jedan auto sa skupim problemom nebitno dal je to MA, lanac, plivajuci itd. valjda je logicno da gledas da izbegnes svaki potencijalno problematican motor ili auto ako znas da ima nesto sto moze da ti izbije lepu cifru iz dzepa, jedino ako si bas "lud" i svidja ti se konkretan auto pa ides na rizik, ima i takvih uvek.
Re: Dobro veče
Desava se i da Toyota Valvematic crkne, i on je papreno skup, sigurno reda 1000 evra....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15272
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Dobro veče
Vidi, ti nisi shvatio poentu mog posta, pogotovo za vrednost vozila. Ispravan auto je ispravan auto, bio on 3k evra ili 25k evra. Imas Giuliettu 2010. godiste za 5k, a imas Giuliettu 2019 za recimo 18k. Ista ta MA jedinica ide i u Stelvia cija je vrednost daleko visa od Giuliette, pa se forumasi i dalje krste za cenu dela. Niko nije uzeo da se krsti za cenu amortizera Stelvia, koliko bi kostala nova turbina ili rucica menjaca.Grujic napisao:Pa vidi, to sto si spomenuo imaju i svi drugi![]()
Plus taj kvar od 200k, nije bas prijatno, pogotovo za tu vrednost kola.
Ti si zimus menjao hladnjak klime na e90, koji ti je iznenada crkao, i da nisi bio u mogucnosti sam da zavrsis posao u servisu bi ti naplatili ruke i deo sigurno blizu 1000 evra, ako ne i jace. Pricamo o krstenom neovlascenom servisu.
Svaki model ili motor ima nesto svoje i u danasnje vreme svaka intervencija u servisu kosta dosta para, to je tako. Nema vise remonta turbine za 50e, blokiranja EGR-a limenkom od koka kole i teraj dalje. U danasnje vreme na odrzavanju automobila moze da ustedi samo onaj ko ume sam da radi, ima alat i vremena da se tome posveti.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Re: Dobro veče
Nije isto kad kupis auto za 5000 i treba ti 2000 za popravku i kad kupis za 20000 i opet treba da das 2000 za popravku, taj ko ima para za auto od 20k nece toliko brinuti za jos 2000e ulaganja a onaj ko se natego da kupi auto od 5k da plati skoro polovinu vrednosti vozila za kvar nije bas realno sem u nuzdi da nemas kud pa moras, zato je kolega sa drugog foruma i prodao punta ispod cene jer mu se nije isplatilo ulaganje i kupio jeftiniji auto.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15272
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Dobro veče
Tu se ne slazemo, a izjavu "ko ima para za auto od 20k nece brinuti za jos 2000e" tek necu da komentarisem jer je najblaze receno neprimerena.OMP napisao:Nije isto kad kupis auto za 5000 i treba ti 2000 za popravku i kad kupis za 20000 i opet treba da das 2000 za popravku, taj ko ima para za auto od 20k nece toliko brinuti za jos 2000e ulaganja a onaj ko se natego da kupi auto od 5k da plati skoro polovinu vrednosti vozila za kvar nije bas realno sem u nuzdi da nemas kud pa moras, zato je kolega sa drugog foruma i prodao punta ispod cene jer mu se nije isplatilo ulaganje i kupio jeftiniji auto.
Auto od 5000e na kome nastane neka havarija (nebitno koja) od 2000e ima vrednost 3000e. Dakle taj auto nakon toga vredi u najboljem slucaju 3000e, u realnosti i manje jer ima manje kupaca koji ce da kupe u startu neispravan auto po fer ceni. Da bi opet vozio automobil od 5000e ti ponovo moras da smislis nekako tih 2000e i da kupis auto nepoznate istorije sa potencijalno skrivenim kvarovima. Gde je tu logika osim ako ne mozes nikako da priustis popravku pa si primoran da prodas to sto imas i za te pare kupis ispravan auto?
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13545
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Nije 1000 nego manje, 250-300 + 250. Btw, to ti je isti princip zamene i na DjulijiKuzmanovic napisao: 17 Apr 2025, 09:38Vidi, ti nisi shvatio poentu mog posta, pogotovo za vrednost vozila. Ispravan auto je ispravan auto, bio on 3k evra ili 25k evra. Imas Giuliettu 2010. godiste za 5k, a imas Giuliettu 2019 za recimo 18k. Ista ta MA jedinica ide i u Stelvia cija je vrednost daleko visa od Giuliette, pa se forumasi i dalje krste za cenu dela. Niko nije uzeo da se krsti za cenu amortizera Stelvia, koliko bi kostala nova turbina ili rucica menjaca.Grujic napisao:Pa vidi, to sto si spomenuo imaju i svi drugi![]()
Plus taj kvar od 200k, nije bas prijatno, pogotovo za tu vrednost kola.
Ti si zimus menjao hladnjak klime na e90, koji ti je iznenada crkao, i da nisi bio u mogucnosti sam da zavrsis posao u servisu bi ti naplatili ruke i deo sigurno blizu 1000 evra, ako ne i jace. Pricamo o krstenom neovlascenom servisu.
Svaki model ili motor ima nesto svoje i u danasnje vreme svaka intervencija u servisu kosta dosta para, to je tako. Nema vise remonta turbine za 50e, blokiranja EGR-a limenkom od koka kole i teraj dalje. U danasnje vreme na odrzavanju automobila moze da ustedi samo onaj ko ume sam da radi, ima alat i vremena da se tome posveti.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk

Al poenta je nešto drugo.
Koliki je to procenat vrednosti auta?
Naravno da mi nije isto kvar koji će da bude 6-7% vrednosti auta, i kvar koji će da bude 40-50%.
Naravno da bi mi prihvatljivo bilo da kupim Stevlia za 20k i da imam u glavi potencijalan kvar od 2000e, a isto tako mi ne bi bil prihvatljivo da kupim Giuliettu za 5k i da imam potencijalni kvar od 2000e.
Slična je priča sa mojim autom i velikim servisom. Ja sam to uračunao u cenu kupovine kola, bilo da uradim sam bilo da skuplje platim auto sa urađenim servisom, tada su cene modela i cene po servisima bile takve je to koštalo 5-7% vrednosti auta. U budućnosti kako bude padala vrednost auta a skakale cene rada, N47 će postati besmislen za kupiti kada oni koji prežive dođu na red za ponovni veliki servis
- Kuzmanovic
- Postovi: 15272
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Dobro veče
Ja ne gledam odrzavanje automobila kroz procente vrednosti i isplativost. Vozim ono sto mogu da priustim da kupim i odrzavam. Kada nesto dodje na zamenu, platim i teram dalje. I tako vec 4 godine i nekih 70 hiljada km teram i popravljam auto sa famoznom MA jedinicom. Sve je crkavalo al eto ta MA jedinica se drzi. 
Sent from my SM-S901B using Tapatalk

Sent from my SM-S901B using Tapatalk