Terenci
Re: Одг: Terenci - moda ili potreba ?
Najjaci su oni koji gledaju koliko trosi i koja je cena odrzavanja automobila od 50 soma evra:-)
Koga je to briga!?
Послато са LG-P990 користећи Тапаток 2
Koga je to briga!?
Послато са LG-P990 користећи Тапаток 2
Ropstvo nikad nije iskorenjeno, samo se proširilo na druge rase.
-Čarls Bukovski-
-Čarls Bukovski-
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Grešiš. Cca 50 soma evra su premium SUV modeli. Ostalu "boraniju" možeš da kupiš uglavnom ispod 25.000 evra, pa i dosta manje - koliko ono košta SX4 4x4, Duster i slični? Tako da i ekonomska strana računice ima dosta smisla...
Re: Terenci - moda ili potreba ?
pretpostavljam da se saliscrni napisao:Najjaci su oni koji gledaju koliko trosi i koja je cena odrzavanja automobila od 50 soma evra:-)
Koga je to briga!?
Послато са LG-P990 користећи Тапаток 2

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Terenci - moda ili potreba ?
ma s puta siđeš i s limuzinom, evo pre par meseci sam išao "offroad" zemljanim putem do mesta za pecanje na Kniću, ko iz reklame za neki SUV ali sa Civicom koji ima normalan klirens. Pritom je silaz s asfalta kad pogledaš iz prve da odustaneš odmah.Saša napisao:Ima nas raznih... Ja bih recimo mnogo radije (da mogu, naravno) kupio neku limuzinu/karavan sa 4x4 pogonom i većim klirensom (Audi Quattro Allroad, Škoda Octavia 4x4 Scout i slični) nego SUV. Imaš takođe eto neke "terenske sposobnosti" kada baš moraš da siđeš sa asfalta, a auto je pritom daleko udobniji, tiši i prostraniji... verovatno i jeftiniji za održavanje, bolji za porodicu... Jednom rečju - ugodniji za putovanje do mora i slično.
Nego se danas sve preporučuje na meru i po meri pa sad mi treba odjednom auto za autoput, za grad, za zemljani put, za stazu.... žena za kuću, za grad, za krevet...
A svi hoćemo jedan auto za sve namene. Kod nas i način korišćenja auta i vodi ka nekom SUV-u, pogotovo zbog podloge kakva je.
Meni je SUV super stvar i jednog dana kad deca porastu i krenemo u neke male avanture, ne verujem da ću ostati u limuzini.
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Misha
- Postovi: 3684
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
- Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
- Lokacija: Novi Sad
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Ji 4Tze napisao:Meni je SUV super stvar i jednog dana kad deca porastu i krenemo u neke male avanture



Poslednja izmena od Misha u 22 Avg 2013, 14:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
- ficha007
- Postovi: 216
- Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
- Lokacija: Šid
Re: Terenci - moda ili potreba ?
@Ji 4Tze
Nas dvojica kao da smo braća po načinu razmišljanja. E sad ovo za žene...hmmmm, pa nije ti loša ideja. Samo da ova moja ne čuje jer će da bude
a onda

Nas dvojica kao da smo braća po načinu razmišljanja. E sad ovo za žene...hmmmm, pa nije ti loša ideja. Samo da ova moja ne čuje jer će da bude




Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Opasan je Stjepa, nema ga nema, pa onda opali volej. K'o u kafanskoj tuči, taman misliš da si sve namlatio, kad iza čiviluka se pojavi ruka i mune te sa leđa, flašom u glavu.Rakhil napisao:Stjepa je procvetao u zadnje vreme. Nekad smo ga tovarili redovno, a vid' ga sad... we've created a monster![]()

Slažem se u najvećoj meri. Jednostavno mi se ta vozila ne dopadaju. Za negativnu konotaciju, manje više, lično ih ne volim jel su mi uglavnom ružna, prevelika i skuplja u eksploataciji i održavanju i smatram da je van pameti imati ih ako se vozi po gradu. Jednostavno nisu moja šolja čaja, a što ne znači da ne trebaju da budu nečija.Floyd napisao:SUV mnogo vise kosta u eksploataciji a ono sto pruza u odnosu na auto nije svima potrebno, bar ne toliko da eksploataciju placaju 50% vise nego auto slicne klase.
Meni se iskreno ne dopada polozaj sedenja u SUV-u, vise volim da se zavalim u nisko sediste a noge ispruzim kao da sedim na podu nego da sedim kao na stolici u trpezariji. Pored toga, ne dopada mi se ponasanje na putu...bar kod onih SUV-ova koje sam probao.
Čisto da dosolim... Nije lepo smejati se tuđoj nesreći... osim ako nije u pitanju vlasnik SUV-a premijum proizvođača koji se zaglavio u pesku na plaži.

Širim haos!
- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Ja sam se puno lomio između SUV-a (CR-V) i 4x4 karavana (Superb). Ne moram da nabrajam sve razlike, mislim da je manje više i pokriveno u ovoj ili nekoj sličnoj temi. Ali meni su na kraju prelomile spoljne dimenzije, jer sam zaključio da je Superb predugačak za garažu, a problem postoji i na drugim parking mestima. Da li to znači da limuzina/karavan od 4.8m ne mogu nigde da se parkiraju? Naravno da ne, ali je manja dužina meni ipak bitna prednost i olakšava mi kretanje i parkiranje po gradu.
Što se tiče troškova održavanja 50% većih od limuzine - sa tim ne mogu da se složim. Potrošnje jeste veća, ranga 20-30% ali zavisi i od režima vožnje - autoput je najgori. Ostalo održavanje za CR-V-a je na nivou Accord-a, s tim što postoji i ulje u srednjem diferencijalu koje se menja na prvih 10k i posle čini mi se na svakih 50k i predstavlja zanemarljiv trošak. Sa raznih foruma sam pokupio iskustva da Accord jede pločice na svakih 20k, a CR-V ne, ali to ću videti u praksi. Čak se ispostavilo da je i situacija sa gumama povoljnija nego šo sam očekivao jer all season gume u saradnji sa 4x4 završavaju posao čak i zimi (limit je penjanje na kop) pa mi ne trebaju 2 seta guma koja bi morao da imam sa 2wd kolima. Tako da ispada da mi je održavanje u rangu sa Accord-om.
Naravno, ko puno vozi na autoputu, ili npr. prelazi puno godišnje pa u svakom slučaju mora relativno često da menja gume - ima drugu računicu. I ne pričam ništa o vozilima poput X5 ili X6 pošto o njihovom održavanju nemam pojma, ali verujem da ni "obična" petica nije prejeftina za održavanje. Možda bi Tex mogao da da približne podatke za trojku i X3.
Što se tiče troškova održavanja 50% većih od limuzine - sa tim ne mogu da se složim. Potrošnje jeste veća, ranga 20-30% ali zavisi i od režima vožnje - autoput je najgori. Ostalo održavanje za CR-V-a je na nivou Accord-a, s tim što postoji i ulje u srednjem diferencijalu koje se menja na prvih 10k i posle čini mi se na svakih 50k i predstavlja zanemarljiv trošak. Sa raznih foruma sam pokupio iskustva da Accord jede pločice na svakih 20k, a CR-V ne, ali to ću videti u praksi. Čak se ispostavilo da je i situacija sa gumama povoljnija nego šo sam očekivao jer all season gume u saradnji sa 4x4 završavaju posao čak i zimi (limit je penjanje na kop) pa mi ne trebaju 2 seta guma koja bi morao da imam sa 2wd kolima. Tako da ispada da mi je održavanje u rangu sa Accord-om.
Naravno, ko puno vozi na autoputu, ili npr. prelazi puno godišnje pa u svakom slučaju mora relativno često da menja gume - ima drugu računicu. I ne pričam ništa o vozilima poput X5 ili X6 pošto o njihovom održavanju nemam pojma, ali verujem da ni "obična" petica nije prejeftina za održavanje. Možda bi Tex mogao da da približne podatke za trojku i X3.
Re: Terenci - moda ili potreba ?
D'izvines, nikako ne vidim ustedu sa All season u odnosu na dva seta... Koliko god prelazio.
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Veca cena u startu, veca potrosnja, skuplje gume, skuplje osiguranje, servisi...sve to treba imati u vidu.
Sto se guma tice, potpuno je nebitno da li ces imati 2 seta sa kojima ces ukupno preci 60k km ili jedan sa kojim ces napraviti 30k
Mozda je 50% puno ali ispod 30% sigurno nije.
Sto se guma tice, potpuno je nebitno da li ces imati 2 seta sa kojima ces ukupno preci 60k km ili jedan sa kojim ces napraviti 30k

Mozda je 50% puno ali ispod 30% sigurno nije.
- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Kako ne vidiš da je 2x skuplje od 1x? U najboljem slučaju trošak može da se izjednači ako prelaziš veću kilometražu. Brže trošiš gume pa moraš da kupiš 2 seta all season za vreme za koje bi potrošio jedne letnje i jedne zimske. Tu se cifra izjednačava. Međutim ako prelaziš malo dolaziš u situaciju da gume menjaš zbog starosti a ne zbog pređene kilometraže, a pošto sa 2 seta svaka gume prelazi približno samo pola godišnje kilometraže dođeš u situaciju da menjaš gume koje su prešle 20k, imaju dobru šaru ali su izgubile elastičnost jer su već stare više od 5 godina. U toj situaciji si potrošio (od starosti) 2 seta gde bi za isto vreme potrošio samo jedan set all season. A set u mojim dimenzijama je 800-1000e.
Ne pričamo sad o tome da li su all season gume adekvatna zamena za letnje/zimske, ali i ne uvodimo u priču troškove i gubitak vremena oko zamene guma dva puta godišnje i njihovog čuvanja i eventualno drugi set felni. Ja samo pričam iz moje perspektive gde sam planirao da uzmem i zimske gume za CR-V-a, zakasnio sam sa njihovom nabavkom i onda video da all season u kombinaciji sa 4x4 ispunjavaju sve moje zahteve na snegu. Pri tom na drugom autu koji je 2wd imam 2 odvojena seta i čak i sa full zimskim gumama imam osetnu lošiju pokretljivost od CR-V-a.
Ne pričamo sad o tome da li su all season gume adekvatna zamena za letnje/zimske, ali i ne uvodimo u priču troškove i gubitak vremena oko zamene guma dva puta godišnje i njihovog čuvanja i eventualno drugi set felni. Ja samo pričam iz moje perspektive gde sam planirao da uzmem i zimske gume za CR-V-a, zakasnio sam sa njihovom nabavkom i onda video da all season u kombinaciji sa 4x4 ispunjavaju sve moje zahteve na snegu. Pri tom na drugom autu koji je 2wd imam 2 odvojena seta i čak i sa full zimskim gumama imam osetnu lošiju pokretljivost od CR-V-a.
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Ako uzmemo u primer jedan SUV srednjeg ( nepremium ) ranga, tipa kia sportage hyundai ix35 i slično i počnemo da račinamo.Floyd napisao:Veca cena u startu, veca potrosnja, skuplje gume, skuplje osiguranje, servisi...sve to treba imati u vidu.
Sto se guma tice, potpuno je nebitno da li ces imati 2 seta sa kojima ces ukupno preci 60k km ili jedan sa kojim ces napraviti 30k
Mozda je 50% puno ali ispod 30% sigurno nije.
Cena jeste veča, od nekog avta ranga hyundai i30, potrošnja nije bistveno veča ( recimo litar više), osiguranje se kod nas računa po snagi, znači da je isto sa istim motorom, servis je isto za isti motor, gume su skuplje, ali i to zavisi od dimenzija, znači ako ne računamo samo cenu, mislim da je naprimer jedan ix35 cca 15% skuplji za imanje od hyundaia i30...možda ni toliko...
Re: Terenci - moda ili potreba ?
osiguranje tj. registracija je ista, ne zavisi od toga da li je SUV ili limuzina nego od kubikaze... gume nisi skuplje nego su u rangu limuzina(npr 18" za A4 nije nista jeftinija od 18" za Q5), cena servisa je opet ista i za Q5 i za A4 sa istim motorom... jedino malo vise trosi na autoputu i to je sve, u gradu bih rekao daa isto trose ili je razlika max 0.5-1l.Floyd napisao:Veca cena u startu, veca potrosnja, skuplje gume, skuplje osiguranje, servisi...sve to treba imati u vidu.
Sto se guma tice, potpuno je nebitno da li ces imati 2 seta sa kojima ces ukupno preci 60k km ili jedan sa kojim ces napraviti 30k
Mozda je 50% puno ali ispod 30% sigurno nije.
npr, zimska conti 18" za Q5... http://www.coningdoo.co.rs/terenska-voz ... ntinental/
zimska conti 18" za A4... http://www.coningdoo.co.rs/putnicki-pro ... ntinental/
na ovom primeru je cak zimska za A4 skuplje nego za Q5... sa druge strane, nabavna cena za Q5 jeste nesto veca nego za isto opremljeni A4, ali ce Q5 mnogo manje izgubiti pri kasnijoj prodaji... isto je i za Q7 vs A6, BMW 3 vs X3, BMW 5 vs X5...
edit: razlika je manja nego sto sam ocekivao, A4 avant vs Q5

A4 Avant 2.0 TDI quattro S-tronic
130/177
38,507 eura
Q5 2.0 TDI quattro S tronic
130/177
39,350 eura
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Ima malo i predrasuda u eksploataciji SUV-ova u odnosu na "obična" vozila.
Kad pričamo o ceni potrošnih delova, pa kažemo da su skuplji nego za običan auto, to mu dođe kao kada bi rekli da je skuplje održavati Opel nego Dacia-u.
Svuda se pomene da više troše. E pa da po stoti put pokušam razbiti tu predrasudu. Ko me zna od ranije zna da sam vozio i Rav4 i Clio između ostalog. Zašto navodim ova dva auta? Zato što su sušte suprotnosti kako god da se sagledaju. Nemaju niti jedni zajedničku tačku.
A onda se uhvatimo potrošnje: Clio 1,2b je trošio oko 7,5-8l; Rav 2,0 d-4d, gle čuda, istu količinu je toršio. Pa još je ranije postojala razlika u ceni ED i BMB-a u korist ED, tako da je CLIO TROŠIO VIŠE PO PREĐENOM KILOMETRU.
Čovek se prosto zapita čime ovaj maleni opravdava potrošnju "normalnog" vozila, ili odakle mu pravo da toliko posrče?! Iako je toršio koliko i drugi manji gradski automobili, ali i dalje je to rang potrošnje SUV-a.
Kad pričamo o ceni potrošnih delova, pa kažemo da su skuplji nego za običan auto, to mu dođe kao kada bi rekli da je skuplje održavati Opel nego Dacia-u.
Svuda se pomene da više troše. E pa da po stoti put pokušam razbiti tu predrasudu. Ko me zna od ranije zna da sam vozio i Rav4 i Clio između ostalog. Zašto navodim ova dva auta? Zato što su sušte suprotnosti kako god da se sagledaju. Nemaju niti jedni zajedničku tačku.
A onda se uhvatimo potrošnje: Clio 1,2b je trošio oko 7,5-8l; Rav 2,0 d-4d, gle čuda, istu količinu je toršio. Pa još je ranije postojala razlika u ceni ED i BMB-a u korist ED, tako da je CLIO TROŠIO VIŠE PO PREĐENOM KILOMETRU.
Čovek se prosto zapita čime ovaj maleni opravdava potrošnju "normalnog" vozila, ili odakle mu pravo da toliko posrče?! Iako je toršio koliko i drugi manji gradski automobili, ali i dalje je to rang potrošnje SUV-a.
Re: Terenci - moda ili potreba ?
Moj auto je star tek nesto vise od godinu dana a gume su vec zrele za zamenu.grujicd napisao:Brže trošiš gume pa moraš da kupiš 2 seta all season za vreme za koje bi potrošio jedne letnje i jedne zimske. Tu se cifra izjednačava. Međutim ako prelaziš malo dolaziš u situaciju da gume menjaš zbog starosti a ne zbog pređene kilometraže, a pošto sa 2 seta svaka gume prelazi približno samo pola godišnje kilometraže dođeš u situaciju da menjaš gume koje su prešle 20k, imaju dobru šaru ali su izgubile elastičnost jer su već stare više od 5 godina. U toj situaciji si potrošio (od starosti) 2 seta gde bi za isto vreme potrošio samo jedan set all season. A set u mojim dimenzijama je 800-1000e.
Ovo kazem samo kao primer da je svaka racunica individualna.
Isto kao sto mene, neko ko prelazi 5000km godisnje sa benzincem, ne razume zasto mi je bolji izbor dizel i usteda 2500-3000e godisnje nego zvuk

@Adrei
Kad si vec stavio A4 sa quattro pogonom (koji nije must have) onda si mogao da stavis i Q5 sa jacim motorom jer ga A4 sa istim jede za dorucak pa da prekalkulises sve to ponovo. I za limuzinu mozes slobodno da racunas manje felne (i gume) a da dobijes isti vizuelni utisak.
Da bi dobio SUV koji ide kao limuzina iste klase, plus ima solidne offroad sposobnosti, to trebas i da platis prilicno vise.
I ja sam za cenu mog auta mogao da kupim klot 335i pa to ne znaci da im je ista cena

Poslednja izmena od Floyd u 22 Avg 2013, 16:25, izmenjeno 1 put ukupno.