Resih da odradim jos jednu Sulejmaniju u Iraku jer sam se sit ispotresao sto nam se Laki ne javlja iz war zone sa svojim lovackim pricama.
Elem, na putu ka aeropuerto de QQLele, zove Hjuston:
"Imamo fine vesti za vas. Juce se na Sulejmaniji skrljao Royal Air Jordanian i aerodrom je juce bio zatvoren a i danas ga dobar deo dana ciste, ali u zvanicnim dokumentima (NOTAM) ovo necete naci jer cega nema to se nije ni desilo. Nasi dousnici javljaju da je aerodrom otvoren ali da je samo 2100m (6900 ft) piste upotrebljivo. Pa, eto, idite vi tamo da proverite jel to tako il' dousnici lazu"
Super! A tankujemo li gorivo? Koliko smo teski na sletanju?
"Cek malo kapetane..... vucemo gorivo. Fino smo vam ga zavukli. Potrebna duzina za sletanje je sa kocenjem 3 i punim flapsom 6200 ft. Imate iha haj da stanete, ostaje vam 700 ft (200m) dok vam beonjace ne ispadnu od straa ocete li i vi da zaorete gde cuci Kraljevski Dzordan."
Hvala lepo, bas ste ljubazni.
Koji deo piste, pocetak ili kraj, dousnici ne javise.
https://s10.postimg.cc/4t7wgz891/IMG_0211.jpg[/img]
Dodjoh tako u Hjuston poluisprepadan, otvorih plan leta kad tamo novo iznenadjenje.
Otpala vrata sa glavnog stajnog trapa:
Sad ne znam, vise li, ili ih nema. Al ono sto znam je da zbog povecanog otpora trosimo vise goriva.
Lepo. Koji moj ce nam vrata? Visak delova. Ako moze Grunf, mogu i ja.
Nego da bacim pogled kako izgleda skalamerija:
Dok sav sretan pripremam kokpit, eto ga mehanicar.
Brlja nesto po osiguracima iza mene.
Sta je prijatelju dragi?
"Sve je u redu, ne radi flush u zadnjem WCu, pa ako se nekom pri$€r€ dok idete u strmopizd u Sulejmaniji, morace to da obavi u gace. Samo da iscupam osigurac....."
Sjajno! Nema vrata, nema da se Kenya. Sta je sledece?
Bacim pogled na meteo.
Ma fantasticno! U Sulejmaniji u vreme sletanja povremeni udari cisto bocnog vetra 46 km/h.
Kratez pista, bocni vetar, sletanje nocu. Do 00
Slusao sam da jedno sr@nj€ nikad ne ide samo, vec nastupa u trojkama.
Startovasmo mocne CFM 56-7 motore i taman da krenemo da taksiramo, popalih svetla - kad mi nesto mracno.
Jel mi pao mrak na oci?
Ne rade svetla. Taksi i levo turnoff.
Znam Sulejmaniju vrlo dobro, vec sam bio tamo. Zabit na visokoj nadmorskoj visini okruzena brdima. Minimalna bezbedna visina od 7500ft na istoku do 11000ft na severu. Mrkli mrak okolo, nigde svetala.
Kako je vetar bocni desni, kada budemo sletali, nos aviona ce biti desno, u vetar, a moje levo svetlo ne radi - bice ko sletanje u prkno.
Svasta i ja razmisljam. Uhvatih sebe kako sirim negativnu energiju.
Nema vrata, nema da se Kenya, nema svetla, nedostaje 40% piste, vetar bocni 25 cvorova, noc......
Jesam li nesto izostavio?
Ah, da.... kompanijska procedura za Sulejmaniju, jer su nas vec gadjali nekim suludim projektilima, - doci visok, sunovratiti ga, ne paliti svetla do pred sletanje. Potpisao licno Veliki Strumf baze Hjuston.
Pa super. Zapravo sve je u redu.
Svetla i onako nemamo.
Kad povadimo tockove za strmopizd ima da se odvale i druga vrata na trapu, a ko bi da obavi nuzdu, moze i kad sletimo da pisa niz udare vetra.
Mashallah!
P.S. U vreme ovog pisanija leteli smo jos uvek prema ORSU. Zvezdano nebo, dole bez oblaka, vazduplohov protrese s vremena na vreme. U prilazu je od nekih 500m iznad terena poceo takav rodeo kakav ne pamtim za sve ove godine. Avion se vrteo oko sve tri ose kao list na vetru. Ne secam se tezeg sletanja pogotovo zbog opterecenja kratke piste. Gde je GoPro kad mi najvise treba?
