Stranica 465 od 830

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 21:34
od Rakhil
Eno ti ga Paja pa se pentraj sa njime na Avalu, meni je to predaleko. Sem toga, moze se desiti da ja nesto kazem u zajebanciji pa da se ti nadrkas kao i obicno, bolje da pstedim sebe tog stresa :kezo:

A tri puta nedeljno je za mene sa 9-17 poslom i dva mala deteta vesela fantazija.

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 21:49
od AcaKayak
Ići ću i ja na Avalu obavezno, ko prvi bude išao neka zove.

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 21:50
od Kuzmanovic
@Rakhil, da, prevideo sam decu pa sam pricao uopsteno.

Sto se tice Avale, meni licno treba jos nekih par nedelja da steknem kondiciju i mozemo da idemo.

Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 21:56
od AcaKayak
Pazi Rakhile, tebi od ozbiljnog biciklizma svakako nema ništa, niti tu ima išta sporno. Al može sasvim ok da se ide i sa dve vožnje nedeljno, znam jer dosta mojih drugara iz kluba Šabačkih biciklista tako vozi i dogurali su da idu ture po 100km vikendom, a recimo 40km radnim danom.

Pritom, daleko od toga da su svi nešto super spremni. Đuka recimo ima 180 i 105kg i ide bolje nego ja kada sam ozbiljno vozio, niko živi ne zna kako. Što je najcrnje, i na uzbrdicama je imao skor tipa 70/30 sa mnom kada se trkamo.

Edit: Evo Đukine slike, lik je razvaljivao kako je vozio pre godinu dana, on i još jedan drug su išli 41 prosek od Fruške Gore do Šapca, ne znam koliko je to, ali recimo 50km.

Slika

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:01
od Rakhil
Jedina realna opcija mog penjanja na Avalu je da dodjem kolima neki deo, tipa bar do Paje. Manje vise kondicija, to se stekne, ali nema teorije da se ne bih smorio ko zmaj vozeci sam toliko.

Aco, ni ne pucam na Lens Armstrong nivo, zaboga :kezo: Meni sasvim dosta da stignem do 100km u danu, ful fulova

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:04
od Paja
Rakhil napisao:To i mene cudi - mada vozim bez gaca sa uloskom, nemam problem, a secam se da sam se na starom bajsu bas patio. Bice da mi se potrefilo sediste koje odgovara.
Da li treba da podsetim široki auditorijum da ti je i sedište žensko? :mrgreen:
Rakhil napisao:Juce sam podigao sediste za koji santimetar i dobio bitno drugaciji osecaj usled promene polozaja celog tela. Jebem ti nauku, moram se sad time jos baviti i traziti idealan polozaj...
Jedan od razumljivijih tekstova i dosta primenjiv iao je reč o drumašu
Podešavanje cestovnog bicikla

(LeMonda istranžirao i za desert pripremio: Predrag Jovanović)

Veliki broj biciklista još uvijek nije upoznat sa pouzdanim načinima za određivanje visine sica. Jedni to rade "po osjećaju" - jer neugodan položaj nije dobar, drugi "pomoću pete" - jer se to tako radi, a treći naprosto oduvijek voze tako kako voze i nije ih briga.

Osjećaj je varljiva stvar. Ako se ne istežete redovito, probajte se koji put istegnuti i vjerojatno ćete uočiti da će se vaša pozicija na biciklu promijeniti. Oslanjanje ispružene noge petom na pedalu danas definitivno ne vrijedi. Pedale imaju dvije različite strane, a potplat ima različitu debljinu na prstima i peti. Vožnja tipa "oduvijek tako vozim" najviše nalikuje Amišima koji se i danas transportiraju pomoću konjske zaprege i liježu s kokošima jer im se struja, i sve s njom u vezi, ne dopada.Još je problematičnije pronaći pravu veličinu okvira. Treba li imati veći, pa stabilniji na cesti, ali mekši u situacijama kad iz nogu dajete sve, ili manji, malo živahniji, ali zato čvršći? (Dilema "aluminij, karbon ili čelik" nije tema ove priče i za nju nema rješenja koje počiva na kompromisu.) Odgovore na to su tražili razni, a izgleda da su ih neki i pronašli. Greg LeMond u knjizi "Sve o biciklizmu" objašnjava znanstveno utemeljene principe određivanja veličine okvira i visine sica:

Veličina okvira

Švicarski inženjer Wilfried Hüggi je svojim pokusima, koje je nakon toga ugurao u jednostavnu matematičku formulu, uspio pronaći finu mjeru kompromisa između velikih (teških, tromih, ali bubrezima ugodnih) i malih (laganih, živahnih - a bubrezi će se naviknuti) okvira. On je tražio - i našao - formulu za okvir koji će biti najmanji po visini, ali još uvijek dovoljno dug da vam volan ne bude u trbuhu, a laktovi u koljenima. Formula glasi: UDN×0.65. UDN je Unutrašnja Dužina Noge, odnosno udaljenost od prepona do tla. Ona se mjeri tako da u biciklističkim hlačama i tankim čarapama stanete licem pred zid po kojem možete šarati. Raširite noge u širinu ramena, između nogu stavite debelu knjigu (eto prigode da uzmete knjigu u ruke, pa još i enciklopediju!), a onda njen zaobljeni kraj pritisnete na prepone kao da sjedite na sjedalu. Ako vam ostane koja ruka viška, na zidu označite visinu na kojoj se nalazi gornji rub knjige. Izmjerite tu visinu i dobili ste UDN. Pomnožite sa 0.65 i imate veličinu vašeg budućeg novog, lijepog, itd. okvira. Pažnja: dobijena brojka predstavlja udaljenost od centra srednjeg pogona do centra spoja cijevi sica i gornje cijevi. Cestovni kviri se rade u 1cm razmacima pa ćete sigurno naći nešto za sebe. Ako se vaša veličina nalazi između dvije, uzmite manji okvir. I tako ste obavili manje od pola posla (to jest, ako imate novaca za novi okvir).

Ukupna visina sica

To je udaljenost između centra srednjeg pogona i gornje površine sica. Mnogi tvrde da baš oni posjeduju optimalnu formulu za određivanje ukupne visine sica, a LeMond se oslonio na iskustvo i istraživanja svog bivšeg trenera Giumarda, koji ga je počeo trenirati kad je postao profesionalac. LeMond je do tada radio sa Edwardom Borysewiczem, čija metoda, kako se kasnije pokazalo, daje manju ukupnu visinu sjedala nego Guimardova formula. Sâm LeMond je bio iznenađen kada mu je Guimard podigao sjedalo za 4cm - naravno, ne odjednom, nego pola centimetra svakog tjedna - ali je kasnije sebi priznao da mu nova visina sjedala savršeno odgovara.

Guimardova formula je jednostavna. Ukupna visina sjedala je UDN×0.886. Formula uzima u obzir dužinu kurble srednjeg pogona od 170mm, ali LeMond vozi sa kurblama od 175mm i veli da mu to odgovara, uz napomenu da kad vozi kriterije sa kurblama od 170, ne spušta sic, da se efekt dodatne brzine ne bi izgubio. Dakle, što je dobro za Grega, dobro je i za nas. Ukupna visina sica određena Guimardovom formulom učinit će vam se, ako baš niste vozili na prstima, malo previsokom, ali ne dajte se zbuniti. Podižite sic otpilike pola centimetra svakog tjedna dok se ne naviknete. Formula je isprobana, s njom su osvojena tri Toura, tako da možete biti sigurni da vašim koljenima i križima neće od toga biti loše - naprotiv.

Podešavanje blokeja

Kao što se lijeva noga razlikuje od desne, tako je teško pronaći dva čovjeka sa istovjetnom konstrukcijom koljenog i skočnog zgloba (o raznim varijantama Plattfuss-a da ne govorimo). Ergo, čvrsto pravilo za postavljanje blokeja ne postoji. Ono čime se možete rukovoditi je tzv. nulta pozicija, koja podrazumijeva postavljanje blokeja na sredinu jastučića stopala, tako da je stopalo orijentirano duž osi bicikla. Sprinteri (vidi pod Hübner, Michael) postavljaju blokeje malo ispred jastučića, jer im to daje više izravne snage. Neki drugi biciklisti imaju blokeje iza jastučića, ali to se čini lošim izborom, jer na tom mjestu stopalo nema tako dobar kontakt sa pedalom.

Radi vaše informiranosti, neka znate i to da na dalekom Zapadu (Italija, Austrija, ... ) postoje i ortopedi koji znaju kako izbalansirati razliku u dužini lijeve i desne noge. Ne, nemojte se zaklinjati da su vaše noge jednake - to jednostavno ne postoji. Također se prakticira da se stopala koja "gledaju" prema unutra ne ispravljaju, nego se blokeji postavljaju tako da noga bude u "prirodnom" položaju. Osobni stav spisatelja ovog izvješća jest da su ljudi uopće vrlo daleko od prirode, te takove "prirodne" položaje treba smatrati deformacijama i raditi na njihovom ispravljanju. U dvije riječi: počnite od nulte pozicije. Napravite minimalna prilagođavanja i nemojte se time previše baviti nego pustite noge da se naviknu.

Pozicija sica naprijed-natrag

Ovo je najvažniji element ukupne pozicije na biciklu. Ako ste odabrali optimalnu veličinu okvira i pravilno namjestili blokeje, ovaj će element bitno utjecati na iskorištavanje snage nogu, na funkcioniranje mišića donjega dijela leđa i na opterećenost ruku i ramenog pojasa.

Nulta pozicija: kad sjednete na bicikl i okrenete pedale nekoliko krugova unatrag da se namjestite na sicu, visak koji ćete spustiti sa prednjeg kraja koljena, kada su vam poluge pedala u vodoravnom položaju, a stopala u normalnoj poziciji za vožnju, bi trebao prolaziti kroz osovinu pedale. LeMond ima poziciju koja je za nešto više od 1cm iza osovine pedale. On tvrdi da je takav položaj optimalan za duge cestovne utrke. Sprinteri, opet, imaju tu poziciju malo ispred osovine pedale. Druge metode određivanja pozicije daju kao krajnji rezultat poziciju vrlo sličnu LeMondovoj, ali je njegova metoda najjednostavnija.

Ako slučajno posjedujete jednu od onih hi-tech lulica sica, vrlo vjerojatno ćete se iznenaditi time da vaš sic neće ići unatrag koliko vam treba. Sociologija i psihopatologija biciklizma još nisu priznate znanosti pa zaključke izvedite sami.

Dužina lulice volana

Sjednite na podešeni bicikl, postavite poluge pedala u položaj 1sat - 7sati i uhvatite se za donji zaobljeni dio volana (kao da imate još kilometar do pobjede na kronometru). U toj poziciji - ako ste sve prijašnje korake napravili kako treba - lakat treba od koljena biti udaljen između 2 i 4cm. U normalnim slučajevima - optimalni okvir, standardna lulica 11-12cm - ova će vam pozicija izgledati jaaako istegnuta. Tako vam i treba jer se ne istežete redovito, pa su vam leđa i zadnja loža "kraći" nego što bi trebali biti. U slučaju da imate duži ili kraći trup, duže ili kraće ruke, prilagodite dužinu lulice svojim potrebama. (Najbolja je varijanta da vam se posrećilo pa imate passend lulicu, jer sve to košta ....)

Visina volana

Od 5 do 8cm ispod gornje površine sica, tj. onog njegovog dijela na kojem sjedite. Ovdje vam suvremena tehnologija može biti od koristi: umjesto normalne cestovne lulice koju ćete morati malo i izvući van, a time smanjiti krutost prednjeg dijela bicikla, uzmite MTB lulicu (koje su mnogo robusnije od cestovnih) sa nagibom 3-5°, koja će vam, premda do kraja unutra, podići volan onoliko koliko vam treba. Pri tome vodite računa da obujmica koja drži volan ima širinu koja dozvoljava prolaz zaobljenim dijelovima volana.

Položaj i širina volana

Donji ravni krajevi volanaa trebaju biti paralelni sa tlom. Točka. Poluge kočnica montirajte tako da široki dio na koji oslanjate ruke bude vodoravan. Na taj način ćete osigurati optimalnu dostupnost polugama kočnica bilo s vrha ili dna volana.

Širina volana treba odgovarati širini ramena mjerenoj između prednjih dijelova ramenih zglobova. Ako vaša ramena upadnu u međuprostor između dvije standardne širine volana (40, 42, 44), uzmite širi volan. Na njemu ćete lakše disati i imat ćete više snage kad vozite stojeći (Aussitz).

Što bi rekao Đuro: I to je - to! Uživajte u perfektno podešenom biciklu i nemojte me na utrci gurati u jarugu jer vas - na novoj poziciji - boli sve. Istežite se, pustite vaš organizam da se navikne na novu varijantu torture i sve će biti u redu.
Kuzmanovic napisao:Sto se tice Avale, meni licno treba jos nekih par nedelja da steknem kondiciju i mozemo da idemo.
Probao ja jutros. Stigao do vrha Kumodraža, al nisam išao dalje. Odatle mi je bilo nizbrdo sve do 1000 ruže gde počinje ona blaga uzbrdica ka Avali. Verovatno bi se popeo na Avalu al bi crko.
Recimo da bi za dve nedelje svi mogli da imamo kondiciju za do Avale i nazad, ako se bar malo potrudimo.

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:12
od branja
Ovih dana dolazi http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-ogl ... Vj2A0grLu0

Pajo hvala za tekst

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:13
od Paja
E neka si više kupio. :kezo:
Čestitam :pivo:

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:14
od AcaKayak
Rakhile, dođeš do mene ili Paje pa odatle idemo zajedno. Nije baš toliko daleko. Vukao bih te i ja u vetru sve do uzbrdice.

Branja, čestitam!

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:27
od branja
Cek nisam jos otisao ali sam rezervisao. Ima mali nedostatak i to me brine. Fabricki idu mehanicki diskovi, a on ima hidraulicne i to dva razllicita avid i shimano :srbin: :srbin:
Paja napisao:E neka si više kupio. :kezo:
Čestitam :pivo:
Popicemo u to ime.
Al cu biti hipster https://www.youtube.com/watch?v=wxP0QmJWHO8

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:31
od Paja
Rakhil napisao:Jedina realna opcija mog penjanja na Avalu je da dodjem kolima neki deo, tipa bar do Paje. Manje vise kondicija, to se stekne, ali nema teorije da se ne bih smorio ko zmaj vozeci sam toliko.

Aco, ni ne pucam na Lens Armstrong nivo, zaboga :kezo: Meni sasvim dosta da stignem do 100km u danu, ful fulova
Može kod mene, mada ti je lakše da auto ostaviš na Trošarini. Odatle do Avale je manje više ravno, a od mene, kojim god putem da krenemo ima par km uzbrdice.

Do 100km možeš relativno lako da stigneš. Ne treba ti puno. Mogao bi svaki dan da se dva puta poneš na Kosu, ako nemaš vremena za više.

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:34
od nikaragva
Sad posle čitanja ovih tekstova, moraću opet da podešavam biciklo :)
Mislim da sam podigao volan previše.

A sem toga, ako bih se postavio u previše nagnut položaj kao na drumskom, udarao bih butinama u stomak :D

Nego Pajo, što su ti različite prednja i zadnja guma?





I što se tiče tih nadignutih ramova, mislim da je zbog amortizera, da nije njih, dosta bi niže biciklo stajalo prednjim delom.

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:34
od Kuzmanovic
Branja cestitam, javi utiske.

Od trosarine mislim da ne bi trebalo da ima problem, pogotovo sto u povratku ima vise nizbrdica pa ce biti lakse. Tu je i zavetrina sto kaze Aca.

Sent from my Alcatel One Touch Idol using Tapatalk

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:38
od Paja
nikaragva napisao:Nego Pajo, što su ti različite prednja i zadnja guma?
To je slika kakav je bio kad je kupljen. Sada je dosta drugačiji.
Slika
Jedina promena u odnosu da sliku je još jedan nosač bidona i pumpa koja visi pored rama da bi Zu bio srećan.

Re: Biciklizam

Poslato: 17 Maj 2015, 22:40
od AcaKayak
Ja predlažem da u subotu ili nedelju krenemo pa kako bude bude, lako ćemo se vratiti nazad ako nebudemo želeli više da se patimo(te).

Ako je neko dokon daću mu lexusa nek vozi pa i ako se smorite ili riknete, imate mesto u autu i za vas i za bajs, samo treba da nađemo dovoljno dokonog za tako nešto :D