Stigla zima...
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Stigla zima...
Ma odrađuje ona posao uvek ali je nepraktična, redovno se isprljaš i moraš paziti dobro da negde ne zagrebeš farbu. Ova sa slika je zakon za garažu i svakog ko voli da čačka oko auta.
Re: Stigla zima...
Ja menjam na 3 auta gume, svako pola godine, samo sam na Putna stavio univerzalke.
Znaci Auris, Astra J i Astra G.
Sa rucnom dizalicom sve menjam, mada obicno dignem napred i zamenim oba tocka.
Za zatezanje, ono sto zategnes sa rucnom fabrickom kurblom to je to, a jak sam dovoljno da odvijem svako jako stezanje, ako me neko zezne, a tu je uvek i poluga ako zatreba......
Znaci Auris, Astra J i Astra G.
Sa rucnom dizalicom sve menjam, mada obicno dignem napred i zamenim oba tocka.
Za zatezanje, ono sto zategnes sa rucnom fabrickom kurblom to je to, a jak sam dovoljno da odvijem svako jako stezanje, ako me neko zezne, a tu je uvek i poluga ako zatreba......
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Stigla zima...
Ja koristim istu krokodilku kao @OMP , udarni pištolj iz Lidla i moment ključ. Ove sezone sam zamenio točkove na svojim vozilima i još par auta od rođaka i kolega. Na svim tuđim kolima su šrafovi bili toliko stegnuti da smo odvijali pomoću cevke od metra, čak i jedan ključ smo iskrivili. Ono stezanje je nenormalno i nepotrebno. Ne daj Bože da treba menjati točak na putu, možeš samo da plačeš. Ja stežem na 110-120Nm i nikad se nisu odvili šrafovi, a lako ih je odviti kad zatreba. Na koliko stežete vi?
Ovde je kod vulkanizera zamena točkova 1000din, a sa dobrim alatom i 20min je mnogo za taj posao.
Ovde je kod vulkanizera zamena točkova 1000din, a sa dobrim alatom i 20min je mnogo za taj posao.
Re: Stigla zima...
110-120Nm
5 minuta po točku, uf što je problem malo rada
Koristim krokodil dizalicu i moment ključ.
Ne znam ni koja je dizalica imam je jedno 10+godina kupljena u Uradi Sam nekakva "belgijska" made in China.
Odlična, stabilna, lagana, ima točkiće, crvena...toliko znam o njoj.
Ispod svakog auta stala do sada, mogu i da izmerim kolika je minimalna visina.
5 minuta po točku, uf što je problem malo rada

Koristim krokodil dizalicu i moment ključ.
Ne znam ni koja je dizalica imam je jedno 10+godina kupljena u Uradi Sam nekakva "belgijska" made in China.
Odlična, stabilna, lagana, ima točkiće, crvena...toliko znam o njoj.
Ispod svakog auta stala do sada, mogu i da izmerim kolika je minimalna visina.
Re: Stigla zima...
Ta dizalica jeste dobra, ali, ona je i ( potencijalno ) "zajebana" zbog načina kako je izvedena ta "stopa" ( za oslanjanje na vozilo ), jer:OMP napisao: 23 Nov 2024, 15:35 ja dve god koristim ovu do 2 tone, za sve kola koja sam podizao odlicno vrsi posao, koristim je iskljucivo za zamenu tockova, propisala mi skoro jedna gumica, reseno i cepa dalje, imam i pneumatsku profi kao vulkanizeri sto koriste ali mi ova laksa em je niza em ne mora da se zezam da razvlacim crevo kompresora ali za neke ozbiljnije zahvate koristim iskljucivo pneumatsku jer dize vise i mnogo je stabilnija. Inace ne znam cemu moment kljuc, ja tockove ceo zivot stezem obicnim kljucem sa nastavkom, stegnem rukom koliko mogu i to je to, nikad problem.
![]()
- ta "stopa" je relativno malog promera i samo je od metala ( nema i fabričko gumeno "jastuče" za mesto kontakta ) i vrlo lako oštećuje vozilo na mestu kontakta ( ako ne staviš na "stopu" nešto prigodno, možda komad hrastovog parketa ili slično, pri čemu tanka daščica jako lako pukne, a deblja sve pri podizanju čini nestabilnijim ),
- kako je "stopa" na "kugli" kao zglobu, zbog načina kako je zglob izveden, lako može da se desi da ( vrlo malo ) sklizne ako nije pravilno centrirana ( i eto šanse za štetu ili neku nezgodu ), posebno ako betonska podloga nije idealno ravna ( a točkić dizalice ne daj Bože zapne za neki minijaturni kamenčić ) ili je ručna povučena ili menjač "u brzini" ( a automatik i ne možeš "u ler" da ostaviš ).
Meni se pri podizanju sa tim manjim krokodil dizalicama X puta dešavalo da u nekoj fazi podizanja shvatim da se stvari ne odvijaju idealno - mada sam inicijalno dizalicu dobro centrirao. A nekada je znalo i da sklizne. Pri čemu nisu u pitanju tudja kola i onda me duša baš zaboli ...

Sa onom većom krokodilkom sve ide "kao po šinama". Sve je neverovatno stabilno, ma gde da osloniš i na kakvog god polozi da dižeš. Jedino što je zbog njene veće mase više ne nosim u ruci do kola ili oko kola kao sa manjom krokodilkom, već je samo "vozam" oko kola

Re: Stigla zima...
@OMP
To stezanje rukom koliko ide nije dobro.
Ako stegneš čelične felge moment ključem na 10-12 kg (nije to neka sila) onda možes zamisliti sa koliko si ti kg stegnuo kotač ako to radiš "koliko ide"
Vulkanizeri bi trebali imati baždiran onaj svoj pištolj da ne pretegnu šarafe jer mogu napraviti štetu.
To stezanje rukom koliko ide nije dobro.
Ako stegneš čelične felge moment ključem na 10-12 kg (nije to neka sila) onda možes zamisliti sa koliko si ti kg stegnuo kotač ako to radiš "koliko ide"
Vulkanizeri bi trebali imati baždiran onaj svoj pištolj da ne pretegnu šarafe jer mogu napraviti štetu.
Re: Stigla zima...
@LAV-LAV I šta će se desiti ako stegne rukom, šta konkretno nije dobro?
Re: Stigla zima...
Burazer me zove pre 2 dana da mu zamenim točkove (Picasso 2016)
Ključ iz fabričkog seta se iskrivio,točkovi montirani proletos kod vulkanizera.
Uzeo sam na kraju onaj stari krstak,natakao cev od 1m i tad su popustili. Parkside udarni od 500Nm nijedan nije mogao odviti.
Mada je i taj Parkside upitan,deklarisan je na 100Nm prilikom dotezanja a posle nega onim kratkim ključem se lagano rukom dotegnu za još 45°
Ključ iz fabričkog seta se iskrivio,točkovi montirani proletos kod vulkanizera.
Uzeo sam na kraju onaj stari krstak,natakao cev od 1m i tad su popustili. Parkside udarni od 500Nm nijedan nije mogao odviti.
Mada je i taj Parkside upitan,deklarisan je na 100Nm prilikom dotezanja a posle nega onim kratkim ključem se lagano rukom dotegnu za još 45°
Poslednja izmena od dunx81 u 23 Nov 2024, 20:25, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Stigla zima...
Pedalaš je u pravu kad govori o manjkavostima ove dizalice. Ali nadam se da niko nije toliko blesav da diže bez podmetanja neke gume ili meke letve.
Problem sa ovim malim dizalicama je kad je hod amortizera kod auta dugačak, pa treba dizati do maksimuma. Ova podizna stopa se kreće po kružnom luku i samim tim diže najefikasnije na početku, a pri kraju diže malo, a podvlači dizalicu pod auto mnogo. Baš sam danas menjao točkove na Passatu i za njega je kao stvorena. Ova malo viša kola dižem tako što je ubacim ispod viljuške oslanjanja i tako jedva primetnim dizanjem odvajam točak od podloge. Eliminišem bespotrebno dizanje dozila do potpunog razvačenja amortizera. Praktično odmah kreće da podiže točak i posle 2-3cm on je u vazduhu.
Što se stezanja tiče, može rukom ali bez cevke na ključu. Samo ključem toliki koliki je. I čim/ako krcne šraf prvi put -to je to.
Problem sa ovim malim dizalicama je kad je hod amortizera kod auta dugačak, pa treba dizati do maksimuma. Ova podizna stopa se kreće po kružnom luku i samim tim diže najefikasnije na početku, a pri kraju diže malo, a podvlači dizalicu pod auto mnogo. Baš sam danas menjao točkove na Passatu i za njega je kao stvorena. Ova malo viša kola dižem tako što je ubacim ispod viljuške oslanjanja i tako jedva primetnim dizanjem odvajam točak od podloge. Eliminišem bespotrebno dizanje dozila do potpunog razvačenja amortizera. Praktično odmah kreće da podiže točak i posle 2-3cm on je u vazduhu.
Što se stezanja tiče, može rukom ali bez cevke na ključu. Samo ključem toliki koliki je. I čim/ako krcne šraf prvi put -to je to.
Poslednja izmena od Dare4x4 u 23 Nov 2024, 20:29, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Stigla zima...
Imao takav slučaj na Fiat Idei , idiot iz Kemoimpexa dva točka zavrnuo da smo ih jedva odvili i sa pneumatskim pištoljem, a prednji levi nije ni stegao i ćerki otpao točak na autoputu kod NSdunx81 napisao: 23 Nov 2024, 20:25 Burazer me zove pre 2 dana da mu zamenim točkove (Picasso 2016)
Ključ iz fabričkog seta se iskrivio,točkovi montirani proletos kod vulkanizera.
Uzeo sam na kraju onaj stari krstak,natakao cev od 1m i tad su popustili. Parkside udarni od 500Nm nijedan nije mogao odviti.
Re: Stigla zima...
Napisao je da stegne rukom na polugu koliko ide. To može izvući bužir, napraviti luft u točku i napraviti popriličnu štetu.
Prilikom montiranja guma vijci se moraju zategnuti do određenog okretnog momenta. Ako ih previše zategnete, navoji vijaka ili matica kotača mogu se slomiti. Pored toga, vijci su pod velikim naprezanjem i mogu se slomiti pod opterećenjem (npr. oštrim kočenjem, nezgodom). S druge strane, ako su previše labavi, kotači se mogu otpustiti tokom vožnje što se sigurno neće desiti ako stegne koliko moze. Ali radi mekog materijala lako se slomi šaraf.
Prilikom montiranja guma vijci se moraju zategnuti do određenog okretnog momenta. Ako ih previše zategnete, navoji vijaka ili matica kotača mogu se slomiti. Pored toga, vijci su pod velikim naprezanjem i mogu se slomiti pod opterećenjem (npr. oštrim kočenjem, nezgodom). S druge strane, ako su previše labavi, kotači se mogu otpustiti tokom vožnje što se sigurno neće desiti ako stegne koliko moze. Ali radi mekog materijala lako se slomi šaraf.
Re: Stigla zima...
Krpicu smotam par puta. Ima gumenih adaptera, ali nisu mi delovali bezbedno kad se nakrive.
Mene ovakva dizalica kao sa slike služi besprekorno.
Mene ovakva dizalica kao sa slike služi besprekorno.
Re: Stigla zima...
Ma navikne se i to stezanje rukom, tako smo svi nekada radili i amateri i ovlašćeni servisi.LAV-LAV napisao: 23 Nov 2024, 20:08 @OMP
To stezanje rukom koliko ide nije dobro.
Ako stegneš čelične felge moment ključem na 10-12 kg (nije to neka sila) onda možes zamisliti sa koliko si ti kg stegnuo kotač ako to radiš "koliko ide"
Moment ključ je novija oprema vulkanizera

Nije problem rukom, nogom, da stegneš čelične ali može da bude problem sa alu do te mere da se pokrive usled toga.
Sigurica je sa moment ključem a i mnogo lakše jer je duža poluga.
A moment ključ je oko 3000dinara (nepunih 30 evra), ti najjednostavniji poput onog koji Lidl i slične prodavnice imaju a sasvim je korektan za taj posao.
Re: Stigla zima...
Oko vulkanizera i tih njihovih stezanja i pretezanja ...
Nije tema, ali, kad je već pomenuto.
Ne mislim ( ni u ludilu ) da je to bilo namerno, ali, par puta su mi pričinili lepu štetu, a da sam to uočio tek kasnije.
Npr, poslednji put ( kada su napravili štetu ), na bazi naknadne pameti i analize, shvatio sam da su uspeli da pištoljem pri zavrtanju u startu oštete jedan šraf, pa su ga odvrnuli ( nešto se tamo domundjavali, a kada ja pridjoh, vele "ne brinite, sve je u redu" ), a posle su ga tako oštećenog zavrnuli na drugu poziciju, a ispravan šraf zavrnuli na onu prethodno već oštećenu lokaciju. Pa su tako upropastili dva šrafa i dva brezona. Naravno, ništa nisu rekli. I ja za to nisam znao, pri čemu su tom prilikom na kola montirane nove AS gume. Kola sam vrlo brzo prodao, a kada je kupac kola ( prijatelj ) to posle sam uočio, bio je dugo ubedjen da sam ja za to znao i da sam mu prećutao to oštećenje.
A takvih i sličnih šteta su mi dosta napravili tokom vozačke karijere ( npr. desilo mi se i da sam se jednom vratio od vulkanizera sa po jednim šrafom manje na dve felne koje su bile pokrivene ratkapnama, što sam video tek par meseci kasnije ).
Kao posledica toga, poslednjih godina kada i idem kod vulkanizera, točkove na kojima vulkanizer treba da radi donosim i odnosim u gepeku. Više im ne dam da mi oni na kola montiraju ili demontiraju točkove. Ili da mi oni podižu kola. Šanse nema.
Nije tema, ali, kad je već pomenuto.
Ne mislim ( ni u ludilu ) da je to bilo namerno, ali, par puta su mi pričinili lepu štetu, a da sam to uočio tek kasnije.
Npr, poslednji put ( kada su napravili štetu ), na bazi naknadne pameti i analize, shvatio sam da su uspeli da pištoljem pri zavrtanju u startu oštete jedan šraf, pa su ga odvrnuli ( nešto se tamo domundjavali, a kada ja pridjoh, vele "ne brinite, sve je u redu" ), a posle su ga tako oštećenog zavrnuli na drugu poziciju, a ispravan šraf zavrnuli na onu prethodno već oštećenu lokaciju. Pa su tako upropastili dva šrafa i dva brezona. Naravno, ništa nisu rekli. I ja za to nisam znao, pri čemu su tom prilikom na kola montirane nove AS gume. Kola sam vrlo brzo prodao, a kada je kupac kola ( prijatelj ) to posle sam uočio, bio je dugo ubedjen da sam ja za to znao i da sam mu prećutao to oštećenje.
A takvih i sličnih šteta su mi dosta napravili tokom vozačke karijere ( npr. desilo mi se i da sam se jednom vratio od vulkanizera sa po jednim šrafom manje na dve felne koje su bile pokrivene ratkapnama, što sam video tek par meseci kasnije ).
Kao posledica toga, poslednjih godina kada i idem kod vulkanizera, točkove na kojima vulkanizer treba da radi donosim i odnosim u gepeku. Više im ne dam da mi oni na kola montiraju ili demontiraju točkove. Ili da mi oni podižu kola. Šanse nema.
Re: Stigla zima...
Vijke ili šarafe (kako kod koga) kotača najprije treba staviti rukom, a tek ih onda pritegnuti pneumatskim pištoljem i nakon toga momentnim ključem.Loše je, što većina vulkanizera radi, ako se vijci u felge stavljaju pneumatskim pištoljem. Tako se može lako oštetiti navoj (ako uhvati krivi "zub" ) i felgu, pogotovo aluminijsku.
Doslovno se naježim kad gledam kako neki to ofrlje rade kao da im je to "ko jebe, biti će dobro kako god ubodem"
Evo primjera koji sam kopirao:
90 Nm: Alfa MiTo, Fiat 500, Brava, Croma, Linea, Marea; Citroën C2, C3, C4, C5; Peugeot 206, 307, 407; Suzuki Splash
100 Nm: Alfa 147, GT, 166, Fiat Stilo, Ford Fiesta, Ka, Fusion, Hyundai i30; Peugeot 107, 207, 308, 3008; Renault Twingo
110 Nm: Alfa Romeo 159; Ford C-Max, Honda Jazz, Civic, Accord, CR-V; Kia Rio, Cee’d, Soul, Land Rover Freelander, Mazda 2, 3, 5, CX-5; CX-7; Mercedes A-klase (W168), C-klase (W202, 203), Opel Corsa, Astra, Meriva, Volkswagen Caddy; većina modela Toyote
120 Nm: većina modela Audija i Volkswagena te BMW-a prethodne generacije, Citroën C4; Mazda 5; Renault Scenic; Volvo C30, S40
130 Nm: većina modela BMW-a nove generacije
140 Nm: BMW X3; Volvo S80, S70, V70, C70, XC70
150 Nm: Opel Insignia; 160 Nm: Ford S-Max; Galaxy; Volkswagen Sharan, Touareg; Porsche Cayenne
Ovako kazu da treba, ja znam za svoje aute, većina vulkanizera ide na neku univerzalnu mjeru zatezanja.
Ja stavljam isto za sve aute, tako kazu i vulkanizeri.