Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Vazduhoplovi

Post od ikac2000 »

To onaj sto promovise nauku?

On bese pilotira kod nekog privatnika...
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Ji 4Tze napisao:Otvoriš lepo svoj blog, pa internet je slobodna teritorija...
Cica Maca napisao:Moze! Siguran sam da bih imao mnogo vise posetilaca od perice. A, da, i potpisivao bih se kao novinar. Dopalo bi vam se, znam. [WINKING FACE]
I evo je Cica Maca uredjuje svoj blog :kezo:
Slikaimage hosting over 10mb
Slika
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Trazis ti djavola, vidim ja.

Slika

Sent from my HTC mobile
Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Obratite paznju kakve slike postavljate, nemojte ici u krajnosti.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Ji 4Tze »

samo se vi zezajte, ja sam ozbiljan bio :)
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Malo sale nije na odmet u ova sumorna vremena.
Slika
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Slika

Sent from mTalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

U vezi sa imenovanjem aviona, jedan zanimljivi primer: Cubana Il-96, radi uštede ofarban samo rep, ostatak aviona ostao u Aeroflotovim bojama + ostalo originalno ime aviona: "Я. Моисеев". :D

Snimak sa leta Buenos Aires - Havana, premotao sam već na 1:40 gde se vidi avion:

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... K1Ac#t=100
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48084
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Policijska eskadrila deo svetske elite
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/dr ... tske-elite

u Helikopterskoj jedinici MUP uoči obeležavanja 50 godina postojanja: U svakom trenutku devet letelica je spremno da poleti na zadatak. Pilot sa školama "vredi" do četiri miliona evra


PRVA tri policijska helikoptera na tlo nekadašnje SFRJ sletela su polovinom sedme decenije prošlog veka. Naručio ih je lično Aleksandar Ranković, moćni šef DB, kako bismo iz vazduha mogli da tražimo ležišta uranijuma. Ideja je bila da napravimo atomsku bombu. Međutim, dogodila se druga "eksplozija" - Šesti plenum CK. Aleksandar Ranković je odleteo u istoriju, a tri helikoptera data su republičkim policijama Srbije, Hrvatske i Slovenije. Pre 50 godina, 7. aprila doleteo je prvi u MUP Srbije. Ovako, ukratko, istoriju svoje jedinice za "Novosti" ispoveda pukovnik Vladan Kosić, komandant Helikopterske jedinice MUP.

Danas ova jedinica ima u vazduhoplovnom "registru" 13 mesta, a 12 letelica. U svakom trenutku devet je spremno da poleti na zadatak za 24 minuta od izdavanja zapovesti. Biser flote je helikopter "sikorski 76 B" u VIP konfiguraciji, isti onakav kakvim se vozi američki predsednik Tramp i kakav je do pre nekoliko godina koristila i kraljica Elizabeta. Ovu letelicu je 1998. iz Amerike za potrebe Slobodana Miloševića nabavio DB. Jeste da je Srbija tada bila pod sankcijama, ali helikopterski "rols-rojs" je nekako "probio" blokadu.

PILOTI MUP lete na mašinama BELL 206 i BELL 212 i na popularnim "gazelama". Prosek naleta je iznad 1.300 sati, a prvi pilot pukovnik Vladan Kosić ima 3.500 sati.Najperspektivniji među jednakima, major Nenad Nenadić 1.500. Srednji broj godina kod letelica je 37.

Komandant Kosić pojašnjava da Helikopterska jedinica MUP odavno nije samo letačka eskadrila. U svom sastavu ima pilotsku školu, svoj servisni centar sa dva inženjera i ekipom tehničara.

Pilotski par kreće na zadatak


- Primarni posao jeste policijski i samo tu ne podležu kontroli Civilnog vazduhoplovnog direktorata. Ostalih šest delatnosti koje obavljaju - od pretraga i spasavanja u slučaju vazduhoplovnih katastrofa do prevoza tereta, gašenje požara, aero-foto snimanja, spasavanja ljudi... nadgleda Civilni direktorat vazduhoplovstva. U prevodu, ove poslove rade po važećim svetskim standardima i licenca za njih im je izdata od međunarodnih vazduhoplovnih vlasti. Oni su "policijska kompanija" u službi naroda - kaže Kosić.

Drugi deo razgovora odvijao se u hangarima neobične kompanije. Oni liče na neku od veledrogerija moćnih farmaceutskih komapnija, a razlika je što su umesto lekova poređani helikopteri, a na policama pod konac je oprema za spasavanje, gašenje požara, za izvlačenje ljudi iz nevolja...

- Kada nema letenja, ima učenja - lakonski govori Nenad Nenadić objašnjavajući da već šest meseci traje školovanje svih pilota eskadrile za tzv. saobraćajnu dozvolu, najvišu međunarodnu helikoptersku licencu za koju se može konkurisati tek posle minimum 1.000 sati naleta.

Komandant eskadrile Vladan Kosić "ugostio"u "Sikorskom" novinara "Novosti"

Slika
Slika

Naš sagovornik dodaje da se osnovna pilotska dozvola dobija posle 170 do 200 časova obuke ili oko 250.000 evra. - Posle nje može da se leti, ali ne i da se radi u MUP. Drugi nivo je profesionalna radna dozvola koja se stiče posle isto toliko sati, što preporučuje da se konkuriše za saobraćajnu dozvolu. Kada vojni pilot dođe u eskadrilu, priznaje mu se samo da je učio da leti. Ostale dozvole dobija polažući ispite prema ovim međunarodnim civilnim standardima. Pilot sa svim ovim školama "vredi" između tri ili četiri miliona evra. Leti na mašinama od tri do pet miliona. U našem slučaju zarađuje ispod 1.000 evra.

- Ipak, naš posao je primarno policijski i tu smo u svetskom vrhu - nastavlja major Nenadić. - Prošle godine bio sam na doškolovavanju u Nemačkoj i radio sa njihovim pilotima regionalne i Bundes policije. Kada su čuli da mi dva puta sedmično radimo vežbe sa specijalcima SAJ i Žandarmerije i kada sam im pokazao elemente, bili su zapanjeni. U treningu smo 100 odsto, 365 dana godišnje. Ne može da nam se desi kao u Norveškoj, da Brejvik na ostrvu pobije 100 ljudi a njihova eskadrila sa specijalcima ne može da se odlepi od zemlje dva i po sata.

Helikopterska jedinica redovno izvodi vežbe


POSLEDNjU vežbu za javnost eskadrila je imala minulog vikenda pred Palatom Srbija. Leteli su sa šest helikoptera. Na pitanje koliko su uvežbavali "spektakl", Nenadić kaže:

- Na generalnoj probi bili smo sa tri letelice u kojima su bili vođe parova, a na premijeri sa šest. Možda je građanima izgledalo komplikovano, ali je to deo radne rutine.

"Sikorski 76 B", ili kako mu Kosić tepa "rols-rojs" među helikopterima, jedini je privilegovan u hangaru. Pod kamerama je i zaključan 24 sata. Na zapadu, veli pukovnik, oko 90 odsto lidera najmoćnijih država ima ovakvu luksuznu "pticu". Tramp, na primer, tri.

"Gazela" na redovnom održavanju

Slika

"ERBAS" I "MOMA"

Pravljenje centra za remont helikoptera u Vazduhoplovnom zavodu "Moma Stanojlović" je moguće, ali i "Moma" mora drugačije da se ponaša - govori pukovnik Kosić. - Od devedesetih, recimo, propustili su da isprate tri generacije vazduhoplovnih standarda i bez svetskih sertifikata niko im neće dati da rade ozbiljne remonte. Oni su sjajni majstori ali vazduhoplovni svet se promenio. To ide sporo, korak po korak, posao po posao, licenca po licenca. Mi ne možemo da očekujemo da će nam "Erbas" dati da radimo generalni remont svojih novih letelica dok ne "položimo" sve ispite. A "Erbas" nam treba jer letimo na najnaprednijim tehnologijama.

Deo helikopterske jedinice MUP u hangaru

Slika

KOŽA I VISKI

Ssedenje u "sikorskom", koji spolja neodoljivo podseća na albatrosa, zaista je milina. Sedišta su kožna, meka, čovek utone. Kažu, ide gore do 7.000 metara i skoro je nečujan. Jedina je mana što ništa unutra ne sme da se dira. Naročito ne fioke od mahagonija, elegantno smeštene između sedišta.

- U prvoj su sokovi u limenkama. U drugoj se nalazi viski. Ovo je druga neotpakovana flaša koju su ljudi iz DB promenili pošto je piću istekao rok. Političari ne piju dok se voze - tvrdi naš sagovornik.

- Super su nam bili putnici, niko ništa nije zamerio - završava komandant Helikopterske jedinice MUP.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Malo su slabije slike zbog fotkanja mobilnim uz zoom, ali dovoljno se vidi

Slika

Prelep avion ovaj dreamliner

A ovde se odlicno vidi razlika u velicini A380, B747 i "normalnog" aviona :)

Slika

Aeroflotov srebrnjak

Slika

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Vazduhoplovi

Post od Uroš S. »

Šteta što Aeroflot nije zadržao bar ćirilični naziv, kad već nisu mogli grb da zadrže.

RN3 Pro via TT
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9463
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Vazduhoplovi

Post od Darko »

U pravu si. Lepse je cirilicno.


Slika
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Vazduhoplovi

Post od Uroš S. »

U super i logo su zadržali sa srpom i čekićem. Nisam znao.

RN3 Pro via TT
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Dugoprugasi imaju engleske nazive, pretezno. Srednje prugasi i regionalci cirilicne. Nije pravilo, ima i tu sarenisa ali je pretwzno takva podela.

Drimlajner... Koliko sam ja nacuo, postoji sansa da se jurnjava izmedju obezbedjenja tesle spotera podigne na novi nivo. Osim sto su zainteresovani za koncesiju za teslu, kinezi hoce i liniju do BGD.

Sent from my HTC mobile
Slika
Odgovori