Stigla zima...
Re: Stigla zima...
Edit: evo sad vidim da je @pedalaš pedalaš imao bas to iskustvo koje sam naveo u postu iznad.
@ljubitelj bas to što si napisao, nekada se zavrtalo, što jace, to bolje.
Vidio sam svasta nakon tog pretezanja.
Ali , iskreno , nisam nikada skidao kotač običnim ključem nakon zatezanja moment ključem, valjda ne bi trebao biti problem odvrnuti šarafe ako je zategnut na 10-12 kg.
@ljubitelj bas to što si napisao, nekada se zavrtalo, što jace, to bolje.
Vidio sam svasta nakon tog pretezanja.
Ali , iskreno , nisam nikada skidao kotač običnim ključem nakon zatezanja moment ključem, valjda ne bi trebao biti problem odvrnuti šarafe ako je zategnut na 10-12 kg.
Re: Stigla zima...
Inače, ono za zatezanje moment ključem piše u priručniku svakog vozila koliko treba tako da se ja ne bih vodio gore napisanim.
Re: Stigla zima...
Žaba pogonjena jačim odvijačem,podupirač,udarni odvijač i cap carap.
Re: Stigla zima...
Ne stezem ja nikakvom polugom i sl. stezem kljucem i koliko mogu da stegnem rukom, kakvo crno kidanje srafova, lomljenje felni isl. sto pominjete, pa ja rukom sigurno stegnem manje nego sto bi moment kljucem, to je bila poenta mog pisanja da nema potrebe za moment kljucem jer rukom sigurno ne mozes da preteras a dovoljno je da sraf ne popusti, bar se meni to nikad nije desilo.
Konkretno ovo koristim za tockove

Konkretno ovo koristim za tockove

Re: Stigla zima...
Kolko rukom stegne fabricki kljuc, to je to, inace ne bi bio u kompletu alata.
A to je puno manje nego sto pojedini vulkanozeri stegnu.
A to je puno manje nego sto pojedini vulkanozeri stegnu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Stigla zima...
Ja sam te dobro razumeo, ali izgleda da je potrebno napraviti veliku filozofiju oko običnog stezanja šrafova. Isto kao i ti to radim već skoro 40 godina i sad tek shvatam u kakvu opasnost sam sebe doveo 

Re: Stigla zima...
Odakle si kopirao, jer ima više grešaka. Da vidim prvo ceo tekst pa komentar možda na te uočene.LAV-LAV napisao: 23 Nov 2024, 20:38
Evo primjera koji sam kopirao:
90 Nm: Alfa MiTo, Fiat 500, Brava, Croma, Linea, Marea; Citroën C2, C3, C4, C5; Peugeot 206, 307, 407; Suzuki Splash
100 Nm: Alfa 147, GT, 166, Fiat Stilo, Ford Fiesta, Ka, Fusion, Hyundai i30; Peugeot 107, 207, 308, 3008; Renault Twingo
110 Nm: Alfa Romeo 159; Ford C-Max, Honda Jazz, Civic, Accord, CR-V; Kia Rio, Cee’d, Soul, Land Rover Freelander, Mazda 2, 3, 5, CX-5; CX-7; Mercedes A-klase (W168), C-klase (W202, 203), Opel Corsa, Astra, Meriva, Volkswagen Caddy; većina modela Toyote
120 Nm: većina modela Audija i Volkswagena te BMW-a prethodne generacije, Citroën C4; Mazda 5; Renault Scenic; Volvo C30, S40
130 Nm: većina modela BMW-a nove generacije
140 Nm: BMW X3; Volvo S80, S70, V70, C70, XC70
150 Nm: Opel Insignia; 160 Nm: Ford S-Max; Galaxy; Volkswagen Sharan, Touareg; Porsche Cayenne
Ovako kazu da treba, ja znam za svoje aute, većina vulkanizera ide na neku univerzalnu mjeru zatezanja.
Ja stavljam isto za sve aute, tako kazu i vulkanizeri.
Glavni razlog da se koristi moment ključ je da se obezbedi jednakomerno zatezanje svih pozicija šrafova / navrtki. To može i na osećaj da se pogodi ali što tako kada postoji jeftin alat za tu namenu.
Re: Stigla zima...
https://autoportal.hr/servis/aluminijsk ... i-momenti/
Taj Marušić je saobraćajni stručnjak, ne priča gluposti iako ja mislim da je priručnik vozila jedini mjerodavan.
Taj Marušić je saobraćajni stručnjak, ne priča gluposti iako ja mislim da je priručnik vozila jedini mjerodavan.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15381
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Stigla zima...
U avgustu sam turio AS.
Mirna glava, bar do jačeg snega
TT
Mirna glava, bar do jačeg snega

TT
Re: Stigla zima...
To je tekst samo za aluminijumske, nepotpun i ne uzima u obzir čelične.
Mogli su se potruditi sa još kojom rečenicom ako su već hteli da budu precizni sa nabrajanjem i uputstvom da se iz 3 medjukoraka vrši pritezanje.
Marušić je stari gospon poznat i u ovim krajevima, nije upitno njegovo znanje ali ponekad novinari naprave grešku u tekstu kada prenose izjave.
Recimo kod PSA (Pežo, Citroen) zavisi i od vrste šrafa koji je primenjen jer postoje 2 tipa, sa i bez rotirajuće podloške i po tome se razlikuje primenjeni Nm a ne prema modelu kao u ovom tekstu. A šraf se bira prema tipu felne, nisu ni iste dužine , za alu je duži šraf (dovoljno duži da se i golim okom vidi razlika).
Piše u knjižici.
Dalje Volvo daje različite vrednosti Nm zavisno da li je točak sa 4 ili sa 5 navrtki.
Razlike nisu velike, ali ako se već radi po fabričkoj preporuci onda i treba podatak da bude tačno naveden.
Neće biti greška ni ako se "promaši" za 20-30Nm od preporuke u smislu da se neće ni primetiti. Samo da je ravnomerno svaki šraf stegnut.
Knjižica od vozila je pravo mesto za saznavanje podatka.
Mogli su se potruditi sa još kojom rečenicom ako su već hteli da budu precizni sa nabrajanjem i uputstvom da se iz 3 medjukoraka vrši pritezanje.
Marušić je stari gospon poznat i u ovim krajevima, nije upitno njegovo znanje ali ponekad novinari naprave grešku u tekstu kada prenose izjave.
Recimo kod PSA (Pežo, Citroen) zavisi i od vrste šrafa koji je primenjen jer postoje 2 tipa, sa i bez rotirajuće podloške i po tome se razlikuje primenjeni Nm a ne prema modelu kao u ovom tekstu. A šraf se bira prema tipu felne, nisu ni iste dužine , za alu je duži šraf (dovoljno duži da se i golim okom vidi razlika).
Piše u knjižici.
Dalje Volvo daje različite vrednosti Nm zavisno da li je točak sa 4 ili sa 5 navrtki.
Razlike nisu velike, ali ako se već radi po fabričkoj preporuci onda i treba podatak da bude tačno naveden.
Neće biti greška ni ako se "promaši" za 20-30Nm od preporuke u smislu da se neće ni primetiti. Samo da je ravnomerno svaki šraf stegnut.
Knjižica od vozila je pravo mesto za saznavanje podatka.
-
- Postovi: 448
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Stigla zima...
Pored toga što stežem samo rukom, namažem svaki šraf (litijumskom ili bakarnom mašću). Ovo mazanje verovatno nije baš preporučljivo ali nikada, ni sa jednim automobilom nisam imao problema. Kod aluminijumskih felni obavezno proverim zategnutost nakon stotinjak km.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Stigla zima...
Meni je jednom davno vulkanizer podmazao šrafove na Yugu i odvili su se posle 50km.
Ne preporučujem.
Ne preporučujem.
Re: Stigla zima...
Evo sa "KP" kao primer neki oglasi za slične "krokodilke" ( malo bolje i stabilnije, a dosta teže ).milekmilek napisao: 23 Nov 2024, 12:44 Daj neku oznaku te dobre dizalice.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
https://www.kupujemprodajem.com/auto-op ... 1939195222
https://www.kupujemprodajem.com/auto-de ... 1939195222
Re: Stigla zima...
Ja šrafove držim podmazane "celi život", a prvi moment ključ sam sebi kupio još kao student, u vreme premijera Ante Markovića i šraf točka mi nikada nije sam popustioDare4x4 napisao: 24 Nov 2024, 08:13 Meni je jednom davno vulkanizer podmazao šrafove na Yugu i odvili su se posle 50km.
Ne preporučujem.

Re: Stigla zima...
Šta bi rekli, jos od 20. veka tako radis 




