Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Ne znam da li je ovo prava tema za to, ako nije molim modove da premeste post u odgovarajuću temu.
Treba mi preporuka za dobrog majstora za automatske menjače u okolini BG. U pitanju je Audi A2 1.2 TDI 2001 godište automatik, treba mu i do 30 sekundi da se pokrene auto kad se prebaci u D ili R, a skoro je počeo da pravi problem i u vožnji, da se gasi, neće da krene i slično. Predpostavljam da je problem povezan sa menjačem ali svakako dobar dijagnosticar treba.
Ako krsimo neko pravilo preporukom, može i na DM.
Sent from my Redmi Note 5 Pro using Tapatalk
Treba mi preporuka za dobrog majstora za automatske menjače u okolini BG. U pitanju je Audi A2 1.2 TDI 2001 godište automatik, treba mu i do 30 sekundi da se pokrene auto kad se prebaci u D ili R, a skoro je počeo da pravi problem i u vožnji, da se gasi, neće da krene i slično. Predpostavljam da je problem povezan sa menjačem ali svakako dobar dijagnosticar treba.
Ako krsimo neko pravilo preporukom, može i na DM.
Sent from my Redmi Note 5 Pro using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Zdravo svima, nadam se da forum može pomoći.
Već neko vreme mi se palila lampica "12V battery not charging. Stop vehicle", kratko traje i sve ok - nastavi se dalje.
Sada je to već postalo ozbiljno, jer u toku vožnje prvo se isključio klima uredjaj, zatim i razni drugi potrošači, a greška se nije gasila. Nakon par startova motora, sad više ne može da se upali, klikće karakteristično za mrtav akumulator.
Da li mogu sa sigurnošću sam da utvrdim da li je akumulator (postojeći je star 6.5g) ili je ipak do pražnjenja došlo usled neispravnog alternatora?
Auto je Oktavija, 1.6tdi.
Već neko vreme mi se palila lampica "12V battery not charging. Stop vehicle", kratko traje i sve ok - nastavi se dalje.
Sada je to već postalo ozbiljno, jer u toku vožnje prvo se isključio klima uredjaj, zatim i razni drugi potrošači, a greška se nije gasila. Nakon par startova motora, sad više ne može da se upali, klikće karakteristično za mrtav akumulator.
Da li mogu sa sigurnošću sam da utvrdim da li je akumulator (postojeći je star 6.5g) ili je ipak do pražnjenja došlo usled neispravnog alternatora?
Auto je Oktavija, 1.6tdi.
Re: Servis - Razno
Ako imas unimer proveri napon akumulatora dok radi auto i kada je iskljucen. Jer kada radi auto treba da je preko 14v ako se ne varam. Ako je akumulator otisao to je lako popraviti ali po svemu sudeci je on otišao. Ako je on ok onda bi trebalo videti masu na autu.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Lepo piše, ne radi alternator/ nema punjenja 12v u prevodu poruka to znači/- zaustaviti auto- a to znači u servis za dalje.
Naravno da će se pogasiti svi potrošači u vožnji jer nemaju odakle da dobiju struju za rad a napon baterije pada i aktivira se zaštita, i naravno da će baterija biti ispražnjena bez punjenja.
Ispravan alternator, nekada se zove i generator upravo zato što "pravi" struju, je neophodan za vožnju.
Zamena baterije novom omogućava nekih 70-90 minuta vožnje dok se ne isprazni.
Posle opet isto stanje...zato je punjenje kao u poruci koju je auto ispisao kvar koji se mora regulisati.
Prazna baterija je samo posledica tog kvara.
Naravno da će se pogasiti svi potrošači u vožnji jer nemaju odakle da dobiju struju za rad a napon baterije pada i aktivira se zaštita, i naravno da će baterija biti ispražnjena bez punjenja.
Ispravan alternator, nekada se zove i generator upravo zato što "pravi" struju, je neophodan za vožnju.
Zamena baterije novom omogućava nekih 70-90 minuta vožnje dok se ne isprazni.
Posle opet isto stanje...zato je punjenje kao u poruci koju je auto ispisao kvar koji se mora regulisati.
Prazna baterija je samo posledica tog kvara.
Re: Servis - Razno
lampica se upravo i pali kad je alternator u problemu, nece ti paliti lamicu kad je akumulator los, tako da skini akumulator, napuni ga ili stavi neki drugi i odmah kod majstora i u voznji ne pali nikakve potrosace tipa svetla. klimu, radio sem ako ti majstor nije blizu
Re: Servis - Razno
Hvala, deluje potpuno logično da je u pitanju alternator. Malo mi je neverovatno da na relativno mladom autu, sa malom kilometražom crkne deo koji je na svim prethodnim autima trajao mnogo, mnogo duže - ali očigledno je moguće
Svakako, oterao sam auto u servis, pa čekam dijagnostiku.
Da li se danas alternatori repariraju ili je bolje kupovati novi?

Svakako, oterao sam auto u servis, pa čekam dijagnostiku.
Da li se danas alternatori repariraju ili je bolje kupovati novi?
Re: Servis - Razno
Ne mora da znači da je alternator za zamenu, može da bude i prosto četkice/regler a može i da je spao kontakt- kablić u prekidu.
Kod nekih auta ima i osigurač pa ako pregori ista manifestacija.
Retko probije neka od dioda.
Zato prvo treba dijagnostika da se uradi i pronadje uzrok kvara, popravka je obično posle lakši deo posla.
Ako je zaista malo prešao, zameniti šta treba na alternatoru je najbolje rešenje.
Kod nekih auta ima i osigurač pa ako pregori ista manifestacija.
Retko probije neka od dioda.
Zato prvo treba dijagnostika da se uradi i pronadje uzrok kvara, popravka je obično posle lakši deo posla.
Ako je zaista malo prešao, zameniti šta treba na alternatoru je najbolje rešenje.
Re: Servis - Razno
Pozdrav..
Danas sam primetio kao da gori neka plastika....
Dim iz ventilatora motora...
Prosečna potrošnja je naglo skočila na 12-13L...
Zna li neko šta bi moglo biti?
1.6 HDI...
Danas sam primetio kao da gori neka plastika....
Dim iz ventilatora motora...
Prosečna potrošnja je naglo skočila na 12-13L...
Zna li neko šta bi moglo biti?
1.6 HDI...
Re: Servis - Razno
Idi do majatora odmah da vidis da nije zbog dpf-a se nesto istopilo.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Nema tu plastike koja moze da se istopi ako je 1.6 HDI. Moze da dimi iz DPF-a ako je zapusen skroz ili ako se sliva ulje sa dekle ili separatora na zastitni lim DPF-a ili tu okolo (sto implicira na jako zapusten motor).
Nema tu nikakve plastike, a zastitni lim sprecava bilo kakvo pregrevanje ka ventilatoru motora (koji je opet pa dovoljno udaljen od samog DPFa, nemaju dodirnih tacaka).
Ako je digao potrosnju, znaci da pokusava regeneraciju DPF-a, a ako se dimi znaci da je katastrofalno zapusen i ne bi trebalo da ga vozis (naravno proveri da li se negde sliva ulje).
Video sam taj slucaj na jednom 1.6 HDI C4 iz 2012. godine, smrdelo je kao da gori plastika a DPF bio skroz zapusen.
Nema tu nikakve plastike, a zastitni lim sprecava bilo kakvo pregrevanje ka ventilatoru motora (koji je opet pa dovoljno udaljen od samog DPFa, nemaju dodirnih tacaka).
Ako je digao potrosnju, znaci da pokusava regeneraciju DPF-a, a ako se dimi znaci da je katastrofalno zapusen i ne bi trebalo da ga vozis (naravno proveri da li se negde sliva ulje).
Video sam taj slucaj na jednom 1.6 HDI C4 iz 2012. godine, smrdelo je kao da gori plastika a DPF bio skroz zapusen.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
Pa da je katastrofalno zapušen zar ne bi upalio lampicu za dpf?
Re: Servis - Razno
Nece je upaliti sve dok iole moze raditi regeneraciju ili pokusati da je uradi. Kad se skroz zapusi, onda pali lampicu. On gura do 80% zapusenosti i pokusava regeneraciju bukvalno.
Zato sam napisao da moze biti i neko slivanje ulja od negde. Pregledaj sve ili vozi kod majstora prvo na dijagnostiku pa potom i na vizuelni pregled.
Zato sam napisao da moze biti i neko slivanje ulja od negde. Pregledaj sve ili vozi kod majstora prvo na dijagnostiku pa potom i na vizuelni pregled.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- pedja
- član 001
- Postovi: 15364
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Ako se neko seća moje priče sa Zukijem i greškom, kada je ovlašćeni rekao katalizator i ništa drugo...
Bilo je saveta da je lambda dovoljna, ali oriđinale, da ne može biti katalizator na toj km i sl, da treba proveriti ventile...
Ventili sređeni, ništa.
Stavljena OEM sonda u ovlašćenom, ništa.
Pre neki dan sam promenio saće katalizatora, auto prodisao. Vozim ga nekoliko dana, još uvek nema grešaka na dijagnostici, niti pali check engine.
Nadam se da je to to, bar na neko vreme
Evo i kako saće izgleda:

TapaT
Bilo je saveta da je lambda dovoljna, ali oriđinale, da ne može biti katalizator na toj km i sl, da treba proveriti ventile...
Ventili sređeni, ništa.
Stavljena OEM sonda u ovlašćenom, ništa.
Pre neki dan sam promenio saće katalizatora, auto prodisao. Vozim ga nekoliko dana, još uvek nema grešaka na dijagnostici, niti pali check engine.
Nadam se da je to to, bar na neko vreme

Evo i kako saće izgleda:

TapaT
Re: Servis - Razno
Jel ima neko ideju sta moze da zeza, opel meriva A je u pitanju, prekidaci zadnjih stakala ne rade a stakla se uredno spustaju sa vozacevog panela, koliko sam video ne dolazi struja do prekidaca ali je cudno da se to desava na obe strane, ajde da je na jednoj pa da trazim problem u prekidu zica u B stubu ali na oba???? Ne znam dal ima neka fora kao kalibracija ili nesto simptomaticno za taj model.
Kako da proverim da li mozda zeza onaj lock prekidac zadnjih prozora koji se nalazi na panelu na vozacevim vratima, kad ga mrdam levo desno pali se crvena i zelena lampica sto bi trebalo da znaci da radi.
Kako da proverim da li mozda zeza onaj lock prekidac zadnjih prozora koji se nalazi na panelu na vozacevim vratima, kad ga mrdam levo desno pali se crvena i zelena lampica sto bi trebalo da znaci da radi.
Re: Servis - Razno
Moguce da je prekid u zicama na A stubu kod vozaca, odatle bi trebalo da se razvodi i struja za zadnja vrata, to moram sutra da proverim