Letnje gume
Re: Letnje gume
Za tu svrhu služi stabiliztor (iliti balans štangla).
Povećanje prečnika je funkcija na kub/ treći stepen/ i stoga je svako igranje sa promenom fabričkog setovanja potencijalno vrlo opasno po stabilnost vozila- promenu karakteristike podupravljanja i/ili preupravljanja i to posebno za prednji a posebno za zadnji trap.
Naginjanje u krivinama ne zavisi od guma, ili veooooma malecno (shodno pritisku duvanja).
Povećanje prečnika je funkcija na kub/ treći stepen/ i stoga je svako igranje sa promenom fabričkog setovanja potencijalno vrlo opasno po stabilnost vozila- promenu karakteristike podupravljanja i/ili preupravljanja i to posebno za prednji a posebno za zadnji trap.
Naginjanje u krivinama ne zavisi od guma, ili veooooma malecno (shodno pritisku duvanja).
Re: Letnje gume
Svakako ne bih stavljao felne ili gume koje nisu fabrički predviđene. Zanima me gde se mogu naći kod nas aftermarket stabilizatori?
Re: Letnje gume
Ništa, mi ih prodajemo posle 500.000km. Jedino baš loše što smo ikad kupili u firmi su Astre K, komada 4. Sa trapovima nije imao problem nikad nijedan auto.noob napisao: 14 Nov 2023, 07:51 Ovo se dešava na vozilima kupljenim novim u Srb ? Nova vozila, nove gume. Šta to dolazi kod nas ?
Re: Letnje gume
Treba ti tvrđe ogibljenje za smanjenje naginjanja karoserije, ali u dobrom smeru razmišljaš, niži prečnik gume će ti smanjiti naginjanje koje se dešavalo zbog gume. Kvalitetnija guma takođe.S388 napisao: 15 Nov 2023, 19:30 Svakako ne bih stavljao felne ili gume koje nisu fabrički predviđene. Zanima me gde se mogu naći kod nas aftermarket stabilizatori?
Najbolje je uraditi sve, ili još bolje, možda kupiti auto koji je adekvatan ocekivanjima i ambicijama?
Re: Letnje gume
@S388 koji je auto u pitanju? Amortizeri su 100% ispravni?
Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока
Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока
Re: Letnje gume
Najbolje je drugi auto ali želim ovaj da zadržim još dugo jer ima još dosta života u sebi i nije racionalno da ga prodam iako bih voleo, teško da mogu naći neki 2.0 tfsi u dobrom stanju (moram biti spreman za generalku od 4-5k eur i to je samo motor a to mi je skupo trenutno). I ne treba mi ništa posebno kao za track day, samo želim da se malo poboljša upravljivost i smanji body roll pa me zanimalo koliki uticaj imaju gume jer mi je to najlakše da sredim.nidza napisao: 15 Nov 2023, 21:28 Treba ti tvrđe ogibljenje za smanjenje naginjanja karoserije, ali u dobrom smeru razmišljaš, niži prečnik gume će ti smanjiti naginjanje koje se dešavalo zbog gume. Kvalitetnija guma takođe.
Najbolje je uraditi sve, ili još bolje, možda kupiti auto koji je adekvatan ocekivanjima i ambicijama?
A3 8p sportback. Amortizeri su original i dalje, a na satu je 270k, ne znam u kakvom su stanju, auto je dugo u porodici, odavno je imao body roll (nije se ništa pogoršalo u zadnje vreme) i to mu je najveća mana po meni jer cenim upravljivost kod auta.raks88 napisao: 15 Nov 2023, 21:36 @S388 koji je auto u pitanju? Amortizeri su 100% ispravni?
Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока
Re: Letnje gume
Ja bih dodao jos i spustanje vozila. Spusti se centar mase plus veci tocak/manja strana gume i ukrucenje vesanja.
Moze jos i tzv "koska" ka se doda sa gornje strane na amortizere/koseve i to doprinosi manjem uvijanju karoserije.
Edit: na toj kilometazi mislim da ces najvecu korist videti od kvalitetnih novih amortizera.
Moze jos i tzv "koska" ka se doda sa gornje strane na amortizere/koseve i to doprinosi manjem uvijanju karoserije.
Edit: na toj kilometazi mislim da ces najvecu korist videti od kvalitetnih novih amortizera.
Re: Letnje gume
Uradjena optika, bili tockovi rascereceni. Videcu bas sledece godine u ovo vreme kako ce biti.Momčilo napisao:Probacu da nadjem bas na kojoj kilometrazi sam ih menjao, ali vise od 20k nema.. I ja sam iznenadjen. Vulkanizer ih pisao za otpis.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Re: Letnje gume
Sa 270k su gotovo sigurno van funkcije, i promena na nove ispravne bi se puno osetila na upravljivosti ali nimalo na "body roll".S388 napisao: 15 Nov 2023, 22:03
A3 8p sportback. Amortizeri su original i dalje, a na satu je 270k, ne znam u kakvom su stanju, auto je dugo u porodici, odavno je imao body roll (nije se ništa pogoršalo u zadnje vreme) i to mu je najveća mana po meni jer cenim upravljivost kod auta.
Jedini element koji utiče (glavni, primetni, 99% uticaja) na to je stabilizator kako prednji tako i zadnji (ceo sklop uključujući i njegove spone i njegove silent blokove).
Uz amortizere zameniti i silent blokove karoserije u kojoj leže stabilizatori, tu obično ima lufta.
Gde se nabavljaju kod nas po nardužbini elementi vešanja prema ličnoj specifikaciji ne bih znao ali treba pogledati kakav je ponuda u npr. Nemačkoj ili Italiji, online.
Koliko se sećam VW je imao za mnoge modele i svoje aftermarket kitove za sport vešanje koji su se nudili kroz mrežu ovlašćenih dilera pa i tamo priupitati kakva je mogućnost ponude za konrektno vozilo.
To su kitovi koji drugi prave ali uz odobrenje i preporuku samog VWa.
I obično su prilično skupe takve preprakve, računati da komplet opruge, amorti, stabilizatori, silenti bude u rangu 2-3,000 evra materijal.(dakle original kvalitet proveren za dato vozilo).
Takvi kitovi spuštaju i vozilo za 15-20mm obično što opet subjektivno smanjuje "body roll".
Gume imaju veoma mali uticaj na kretanje mase karoserije, njihova uloga je sasvim drugačija.
Re: Letnje gume
Ja sam saglasan, za tu kilometražu će novi amortizeri da ti preporode automobil. Uradi to pre svega, a točkove menjaj posle.
Letnje gume
Za bodi rol stavis prednju kosku(upornicu ili strut brace) i poboljsaces situaciju. Al najbolji bang for the buck sto se tice oslanjanja mozes dobiti zamenom opruga za eibach pro kit.
Dakle upornica(50ak eur), opruge(300?), amortizeri(200-500).
Dakle upornica(50ak eur), opruge(300?), amortizeri(200-500).
Re: Letnje gume
Samo ne tim redosledom, amortizeri prvo, jer će možda na toj tački već da dobije šta ga zadovoljava.
Re: Letnje gume
Amortizeri su presvega bas i namenjeni da se auto ne nakrece puno pri brzoj promeni pravca i da se ne ljulja puno ako naidje na vecu neravninu na putu. On radi kontra posao od opruga. Kada rade dobro u duetu, auto upija neravnine ali se ne ljulja i ne nakrece puno.
Ako amortizer na tvrdjem autu nije ispravan auto se bas cudno ponasa, ljulja se cudno ali u kratkim naletima. A ako je neki miniven tipa c4 grandpikasno, ceo auto se konstatno ljulja kao autobus, a u krivinama se skroz nakrece. Kad mu cepis kocnicu pobija se mnogo prednji kraj
Tesko je utvrditi da li je amortizer dobar bez skidana. Ako se skine lako se proveri, kad ga sabijas rukom polako treba da se sabija polako, a ako ga recimo udaris nekim teskim cekicem(a da ne ostetis lozu), nece da se sabije-na brze jake udarce se ukruti.
Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока
Ako amortizer na tvrdjem autu nije ispravan auto se bas cudno ponasa, ljulja se cudno ali u kratkim naletima. A ako je neki miniven tipa c4 grandpikasno, ceo auto se konstatno ljulja kao autobus, a u krivinama se skroz nakrece. Kad mu cepis kocnicu pobija se mnogo prednji kraj
Tesko je utvrditi da li je amortizer dobar bez skidana. Ako se skine lako se proveri, kad ga sabijas rukom polako treba da se sabija polako, a ako ga recimo udaris nekim teskim cekicem(a da ne ostetis lozu), nece da se sabije-na brze jake udarce se ukruti.
Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока
Re: Letnje gume
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... amortizera
Na osnovu ovog teksta mislim da sam se navikao vremenom na lošije amortizere.
Prvo ću njih zameniti sa oprugama, samo moram detaljno istražiti koje da odaberem.
Na osnovu ovog teksta mislim da sam se navikao vremenom na lošije amortizere.
Prvo ću njih zameniti sa oprugama, samo moram detaljno istražiti koje da odaberem.
Re: Letnje gume
Nema potrebe i opruge da diraš ako nemaju neka oštećenja ili taj model automobila nije podložan pucanju. Jedino ako želiš da spušaš auto.