Ne brže od života!

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao: Sve neke testove koje sam gledao su frontalni udarac i sa boka.
Rade se testovi udarca od pozadi vise decenija unazad.
Volvo i Mercedes su treci red sedista okretali kontra smeru voznje i u testovima su bili vrlo dobri rezultati. Imaju i drugacije pojaseve za vezivanje.
Izmedju ostalog time je povecana zona guzvanja mada nije ni predvidjeno da se guzva taj prostor vec da ostane cvrsta sigurnosna celija.

Ovo su situacije iz prakse koju obradjuju medicinari statisticki i koje pokazuju koliko su euro ncap testovi ograniceni i blagi sa malim brzinama pri testiranju a u sustini zavaravaju sa poenima i zvezdicama poreklom od elektronike.

U sudarima elektronika vrlo malo pomaze kada do udara vec dodje i ostaje stara spoznaja da zona guzvanja i apsorpcije energije nema zamenu kada treba preziveti.
Tojote su odlicne na kres testovima ali mali auto ostaje mali auto.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ne brže od života!

Post od nidza »

srdjanyo napisao:
nidza napisao:4 migavca momentalno treba upaliti ako se nešto neuobičajeno dešava ispred zbog čega se usporava.

Tapatalk
To je tačno.
Pre par dana na E75 levak kod Bikova.Ja momentalno uključim 4 migavca pre nadvožnjaka za Bikovo,pošto je tu radar.Iza mene naleće BMW u punoj brzini,ne obazire se na moje migavce,obilazi me i monentalno "uleće" u radar.Posle je je zaustavljen u levku.
Poenta je da 4 migavca po danu malo koga mogu da upozore.Noć je već druga priča.
Kad je neko kreten tu ništa ne pomaže. Vide se vrlo dobro 4 migavca i danju. Neka kola automatski pale 4 migavca pri naglom kočenju.

Tapatalk
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od cozmo »

Ako je Verso vozio 7 osoba onda je onaj 5+2 (sa 7 sedista). Ta zadnja dva sedista su skroz tu do gepeka (iako imaju mesto za decije sediste mislim da ovakav udarac lomi sve pozadi), tako da je verovatno to uzrok pogibije ove decice. Uzas. Vidjao sam par puta tako napakovan Verso i uvek su klinci pozadi skroz jer su najmanji pa lako stanu na ta dva sedista.

E sad ako ih je vozio ovako (7 osoba) onda tu niko nije bio vezan... cisto sumnjam posto je nemac, sigurno je bio model sa 7 sedista.

Takodje, to je bilo u 2.20, znaci mrak, ne znam kako je na tom mestu osvetljen autoput. Opet, taj Verso ima stopaljke pozadi za medalju, to se vidi sa kilometar kad koci, a ima i automatsko paljenje sva 4 pri naglom kocenju (sad pitanje je kako je kocio).

U svakom slucaju, iako Verso ima vrhunsku bezbednost na crash testu, autobus je mnogostruko tezi i to je to.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Reactions:
Postovi: 3930
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Ne brže od života!

Post od Kornjaca Rade »

Verovatno bi imao krovni kofer da je bilo nekog u trecem redu, tad prakticno nema vise gepeka, a i ne mora da znaci da je nemac ako su nemacke tablice.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ne brže od života!

Post od nikaragva »

http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1026585

Poražavajuće je da nikad ne objave ništa što može da utiče na bezbednost, a vezano je za nesreće koje su se dogodile. Važno je samo da sa objavi, kako je neko poginuo, kako roditelji nisu mogli da odgovaraju na pitanja novinara kako im je povodom pogibije deteta i slične gadosti.

Nemam blage veze da li se takvi izveštaji rade, ali ako se rade, onda mogu da ih i objave.
Govorim o tehničkim stvarima. Da li se proverava kakve su gume bile na tom autu, pa je prešao na drugu stranu, ćelave, zimske na plus 40, ...? Kakva je bila kočiona tečnost, da li je kočio pre krivine pa kočnica propala? Kakvi su amortizeri, da li je prbrzo išao i zaneo auto, zbog dotrajalih amortizera? I gomila drugih detalja.


Jedino što objavljuju je: neprilagođena brzina.
Pa u slučaju nesreće brzina je uvek neprilagođena, ma kakva god bila, od nula do 300km/h.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ne brže od života!

Post od nidza »

Novinari svakako nisu kvalifikovani da pišu takve izveštaje.

Tapatalk
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ne brže od života!

Post od nikaragva »

Pobogu pa nisam ni mislio da oni prave izveštaje.
Ali ima potkovanih novinara, tehničkim znanjem, kada pričamo o automobilima.
Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Reactions:
Postovi: 3930
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Ne brže od života!

Post od Kornjaca Rade »

A i o tome bi mogli da pisu tek posle odredjenog vremenskog perioda, kad se zavrsi istraga pa dobiju podatke, njima je bitnije da dobro izlesinare kad je najaktuelnije i najsvezije.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao: Jedino što objavljuju je: neprilagođena brzina.
Pa u slučaju nesreće brzina je uvek neprilagođena, ma kakva god bila, od nula do 300km/h.
Da, a tako je i i u zakonu slicno formulisano.
Nisi gledao u buducnost koja ce biti ta neprilagodjena brzina na buducem putu kojim jos nisi prosao da bi prilagodio sadasnju brzinu kretanja toj nekoj fiktivnoj (ne)prilagodjenoj.

Pravnici koji su to napisali i polsanici koji su usvojili su potpuno naglavacke postavili pojam brzine kretanja i uopste vremenski tok nekog dogadjaja.

Tako da na kraju ispadne da je svaka brzina neprilagodjena ma kakva god bila u slucaju nesrece kao objavljeni zaklucak.

U stvarnosti brzina nije cesto uzrocni faktor nastanka nesrece.

Ovo sto si pitao, kod nas ne postoji takav sistem ispitivanja uzroka nesreca, u nekim drugim zemljama je to decenijama praksa. Svedska na primer za svaku nesrecu sa povredjenim licima otvara istragu, ukljucuje se forenzika, medicina analizira, proizvodjaci automobila imaju ekipe inzenjera koje ispituju kakav je bio uticaj vozila itd.

To je mnogo sveobuhvatnija analiza od eiuro ncap ili slicnih namestenih testova jer obuhvata sve realne situacije.

Shodno tome svedski automobili se konstruisu na bazi takvih analiza i iskustava a onda uvode inovacije koje otklanjaju uocene nedostatke. Ili uvode nove kres test procedure kojima se kvantifikuje odredjena nova uocena problematicna situacija.

U to su ukljucena udruzenja osiguravaca, te analize, mislim i da sponzorisu ispitivanja.

Stvarno stanje sigurnosti pojedinih modela vozila iz prakse se redovno azurira od strane Folksam-a a podaci se cesto razlikuju od formalnih zvezdica na dirigovanim kres testovima.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ne brže od života!

Post od H4wkeye »

nikaragva napisao:http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1026585

Poražavajuće je da nikad ne objave ništa što može da utiče na bezbednost, a vezano je za nesreće koje su se dogodile. Važno je samo da sa objavi, kako je neko poginuo, kako roditelji nisu mogli da odgovaraju na pitanja novinara kako im je povodom pogibije deteta i slične gadosti.

Nemam blage veze da li se takvi izveštaji rade, ali ako se rade, onda mogu da ih i objave.
Govorim o tehničkim stvarima. Da li se proverava kakve su gume bile na tom autu, pa je prešao na drugu stranu, ćelave, zimske na plus 40, ...? Kakva je bila kočiona tečnost, da li je kočio pre krivine pa kočnica propala? Kakvi su amortizeri, da li je prbrzo išao i zaneo auto, zbog dotrajalih amortizera? I gomila drugih detalja.


Jedino što objavljuju je: neprilagođena brzina.
Pa u slučaju nesreće brzina je uvek neprilagođena, ma kakva god bila, od nula do 300km/h.
Uvidjaj se radi i sve se to zabelezava ali to se ne objavljuje u novinama. Ovde je problem brzina. Vrlo dobro znam taj pravac, u toku leta gastarbajteri tu divljaju kao sumanuti. Najveci problem Pozarevca i okoline su oni, verujte da vecina divljastva po gradu i okolo su uglavnom Austrijske i Svajcarske tablice. Pogotovu taj deo tu, zalecu se kao ludi, popiju po neku itd. Tu stoji radar u toku dana ali kasno nocu nema nikog, a trebala bi da bude jedna patrola od ponoci do ujutru jer se tad svacega nagledas tamo.
Korisnikov avatar
Mladen7
Reactions:
Postovi: 2131
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Ne brže od života!

Post od Mladen7 »

Uviđajem se dolazi samo do prilično šturih osnova. Po pravilu uzroci budu neprilagođena brz., alkohol, ne ustupanje prava prvenstva...i slično.
Ozbiljne analize se ne rade ni izbliza tako.
Ko je ikada pomenuo da je vegetacija uticala na to da se prilikom uključenja na glavni put preglednost jednostavno ne postoji-sve dok barem delom vozila ne stupiš na gl. put.
Šta ćemo sa gotovo nevidljivom/izbledelom horizontalnom signalizacijom, kada je to spomenuto kao neki faktor.
O uglu kolovoza u krivini da i ne govorim, to je već totalna nepoznata, kao da je svaka krivina idealno projektovana/napravljena, realnost je drugačija.
Dali je iko od nadležnih u realnim uslovima proveravao vidljivost/uočljivost signala na semaforu i kako direktno sunce utiče na jasno raspoznavanje svetlosnog signala.

Nažalost bi do sutra mogao da nabrajam, a ništa od navedenog i još gomila realnih bezbednosnih problema ne ulazi ni u razmatranje, kamoli neka opšta slika-ispravka nedostataka=naučna fantastika. Jbg lakše udariš etiketu `neprilagođeno ovo ono`.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Ne brže od života!

Post od McGruja »

Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Ne brže od života!

Post od Paja »

Mladen7 napisao:Uviđajem se dolazi samo do prilično šturih osnova. Po pravilu uzroci budu neprilagođena brz., alkohol, ne ustupanje prava prvenstva...i slično.
Ozbiljne analize se ne rade ni izbliza tako.
Ko je ikada pomenuo da je vegetacija uticala na to da se prilikom uključenja na glavni put preglednost jednostavno ne postoji-sve dok barem delom vozila ne stupiš na gl. put.
Šta ćemo sa gotovo nevidljivom/izbledelom horizontalnom signalizacijom, kada je to spomenuto kao neki faktor.
O uglu kolovoza u krivini da i ne govorim, to je već totalna nepoznata, kao da je svaka krivina idealno projektovana/napravljena, realnost je drugačija.
Dali je iko od nadležnih u realnim uslovima proveravao vidljivost/uočljivost signala na semaforu i kako direktno sunce utiče na jasno raspoznavanje svetlosnog signala.

Nažalost bi do sutra mogao da nabrajam, a ništa od navedenog i još gomila realnih bezbednosnih problema ne ulazi ni u razmatranje, kamoli neka opšta slika-ispravka nedostataka=naučna fantastika. Jbg lakše udariš etiketu `neprilagođeno ovo ono`.
Slažem se. Uvak je vozač kriv, a ne država koja ga tera da vozi u nenormalnim uslovima.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od grujicd »

Ovo je ludilo sa pogibijama, ne pamtim da se dešavalo ovako da baš svaki dan bude teška saobraćajka sa nekoliko mrtvih.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Ne brže od života!

Post od H4wkeye »

Koliko sam izbrojao danas je bilo 8 poginulih... Nije skoro bilo ovako.
Odgovori