Da li je neko odavde imao iskustva sa zamenskim lancima za motor? Koliko su pouzdani/trajni u odnosu na fabrički? Da li je to jedna od onih popravki koja drži dovoljno dugo dok se otarasiš auta ili jednom kada zameniš miran si narednih 50-100.000km?
vidis prvo koliko je fabricki lanac propisan da izdrzi tipa 200k ili 250 mora da pise negde pa na konto toga znas da zamenski sigurno nece toliko da potraje ali upola te km bi trebalo a svakako zamenski trazis neki poznat brend e sad koji su se dobro pokazali sto se lanaca i razvoda tice nisam upoznat.
a sto bi uopste menjao lanac ako se ne cuje? koliko znam na svim motorima gde su crkavali ili menjani lanci uvek su se culi pre toga i samim tim signalizirali zamenu, ako se ne cuje male su sanse da pukne ili napravi neki problem, sem kod bmw motora gde klizac pukne bez ikakave najave ali to nije slucaj i kod drugih motora.
Moj se lanac čuje već nekih 8 godina, ali se i dalje drži Čuje se na prvom paljenju, kada se motor nakon vožnje zagreje ne čuje se. Neka moja pretpostavka je da se istegao, ali mislim da nije oštećen jer bi odaaavno pukao. Sad možda i postoji fora da se taj lanac pritegne ili verovatno treba zamena. Zbog toga se i informišem kakvog su kvaliteta zamenski, jer se plašim da ne puknem solidnu količinu para, a da novi lanac krene da lamdara posle godinu dana i da ponovo budem na istom.
Obrnuto, na toplo se lanac istegne a na hladno skupi.
Kao i svaki metal.
I da ima fora da se zategne lanac, zove se spaner i eto ugradila ga je fabrika u motor kada ga je sastavila....
A radni vek, pa zavisi od 100nak .000km do 500.000-700.000km ili vec a zavisi od same konstrukcije motora.
Neki osrednji interval, ocekivani je reda 350-450.000km ako je klasicni lanac ili upola ako je mikro lanac.
Uz lanac u paketu idu spaner(i), vodjice, lancanici, varijator(i), dihtunzi, semering...dakle kompletan razvod se odjednom menja.
Možda taj španer ne vrši svoju funkciju kako treba, probaću da usnimim zvuk ovih dana. Letos ga i nije bilo previše, kako je zahladilo tako se postepeno vraćao.
Ja sam odavno imao problem sa lancem na Nivi 1.7. Počeo je na jutarnjem startu da se čuje na kratko. Promenio sam sve, lanac, klizače, španer ali problem se uskoro pojavio opet. Inače kod nje se lanac šteluje ručno i onda se fiksira ali kao da ga španer popusti. Onda sam na ruskim sajtovima saznao da postoji mehanički automatski španer koji je bolji od fabričkog. Zove se Isai. Rusi ga stavljaju na nove Nive odmah, čak i na one sa hidro španerima koje su novije od moje. Uz malo ubeđivanja i plaćanje više od cene, taj gospodin Isajev koji ih pravi pristade da mi pošalje jedan. I hvala Bogu od kako sam ga ugradio nikad se više lanac nije čuo.
Evo kako to izgleda i koliko se zapravo lanac olabavi. Klip je moj
U suštini je nemoguće da prezubi ali užasno je iritantno kad krene ujutru da klapara. Zahvaljujući Isaiju rešen je trajno.
Upravo se ja i toga plašim, da ću izmenjati sve živo i da će se vremenom problem vratiti... Meni u suštini zvuk kao zvuk ne smeta može da klapara koliko mu volja, samo se nadam da neće biti gore od toga.