MarjanKG napisao: 19 Okt 2023, 18:30
Imam pitanje nevezano za mene. Koleginici na Mercedes A170 cdi duva mlak vazduh, nekad hladan, a nekad vruć vazduh iz klime kabine. Sve zavisi, kako mu padne da radi. Temperatura motora je ok, normalno dostiže radnu temperaturu. Mehaničar, koji je radio popravku drugog problema, pipao creva i kaže da su topla. Šta bi moglo biti?
Klima je analogna, a zima ide i grejanje treba.
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
Klima je verovatno digitalna, taj Mercedes je noviji auto pa bi morao da ima digitalnu kontrolu rada (imali su auti još pre 30 godina takve) koja upravlja servo motorima a opet ti motori regulišu klapnama protok vazduha preko toplog (grejanje) i hladnog (isparivač) voda-vazduh izmenjivača i mešanjem ostvaruju željenu regulacije temperature u kabini.
To je neka klasična konstrukcija HVAC sistema u autima, gotovo uvek sa automatskom regulacijom klime a prilično često i kod ručno kontrolisanih je sa servo motorima.
Stariji auti (tipa pre 40-50 godina) su imali klime sa regulacijom preko sajli/ poluga bez elektronike, te su bile analogne.
Pošto je Mercedes u pitanju ja bih prvo iščitao kodove greške za senzore i za servo motore a ako može i vizuelno ili na opip rukom utvrdio stanje da li se klapen pomeraju u skladu sa promenom postavki regulacije.
Možda je neko vakum crevo spalo, ili se probušilo, ili pušta dihtung na servo motoru, ili na vakum razdelniku ili spala žica sa nekog senzora.
A možda je i sam motor ako nije vakumski već električni došao u fazu pohabanosti da preskaču pogonski zupšalnik i zupčasta letva.
Vakum servo motore imaju obično skuplji automobili a električne motore jeftiniji.
Svakako pogledati u uputstvo za servisiranje klimatizacije A klase kako je rešeno i kakav je dijagram toka greške /dijagnostike dao proizvodjač. To umnogome skraćuje i pojefitnjuje postupak.
Najmanje verovatno je da se "mali " hladnjak zapušio jer em nema od čega a nema ni kako jer obično i nema slavine na njemu ili neposredno uz njega.
Ako je iole auto održavan tj sipan antifriz u njega a ne da je čista voda koriščena godinama.
Ako su motori tj klapne popravka je obično jeftina u delovima a skupa u radu jer treba često gomila toga da se rasklapa.
Kod nekih auta i nema popravke pojedinačno klapne ili motore, kod Hjundaija koilko znam se menja komplet prednji deo auta tj cela tabla kao celina sistema grejanja, ventilacije i hladjenja.
ps. digitalna kontrola klime ne znači da mora postojati nekakav displej za prikazivanje radnih režima, bitno je da li kompjuter očitava senzore i digitalno (programski preko mapa procesor) upravlja izvršnim motorima tj klapnama.
Analogni sistem je na sajle ili poluge gde se direktno pomeranjem komande vrši regulacije neke klapne, nema nikakvog kompjutera.