
Vazduhoplovi
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Greska, kasno bilo
Nesto sam drugo procitao za Hag i izmesao.

Re: Vazduhoplovi
Tacno se vidi da prilazi vecom brzinom.H4wkeye napisao:Transavia let HV5068. Trebali su da slete u Hag ali zbog loseg vremena su otisli prvo na Eindhoven, pa na Amsterdam. Heavy windshear na prilasku piste i go around, ali sobzirom da su vec bili jako niski na gorivu morali su da slete u drugom naletu po jakoj kisi i vetrovima od 36kt sa naletima do 50kts. Sleteli su bez flapsa (jer su se pokvarili prilikom prvog pokusaja) sa dosta vecom brzinom od uobicajne.
https://www.youtube.com/watch?v=Nio38kxye-I
http://avherald.com/h?article=489d4c3f&opt=0
Sleteti sa 210 KTS na mokru pistu - ne bih mu bio u kozi

- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Evo i snimak razgovora sa kontrolom leta od nekih 3 minuta.
https://www.youtube.com/watch?v=F9LruOa-hzA
https://www.youtube.com/watch?v=F9LruOa-hzA
Re: Vazduhoplovi
Ceo dogadjaj je izuzetno zanimljiv. Proslo je dobro a Holandske vazduhoplovne vlasti su slucaj zabasurile i proglasile incidentom.
Zanimljivo bi bilo sta bi rekli u slucaju udesa?
Brzopokretni hladni front i lose vreme u celoj Zapadnoj Evropi sa grmljavinsk aktivnoscu i udarima vetra do 90kmh i oni ne zatvaraju vazdusni prostor?
Aviokompanija koja za alternativni aerodrom daje najblizi aerodrom destinaciji. Klasicna low cost varijanta radi stednje goriva. Pa ako je lose na destinaciji, a alternativni blizu - bice lose i na alternaciji.
Kada nisu uspeli da slete na destinaciji, krenuli su ka alternaciji, zvanicno popunjenoj u planu leta Amsterdam.
U medjuvremenu su bili "advised" da krenu na aerodrom koji ne zeli da ih primi zbog "buke" ???
Ko im je dao uputstvo? Moze biti samo Operativni Centar kompanije ili kontrola... Daj, sto me kazu? Opleli su po kapetanu da nije citao NOTAM a napravio je najlogicniju odluku (koju bih i ja uradio), a to je da se skloni od Amsterdama. U slucaju zapadnih vetrova u Amsterdamu radi samo jedna pista za poletanje i sletanje a to je kratka RWY27. Znaci, zagarantovano cekanje u holdingu a on kratak sa gorivom.
Prvi prilaz su imali windshear warning i po proceduri su uradili neuspeli prilaz. Po ovakvom vremenu je normalno da se ukljuci warning. Ako je video pistu i alo su mu bili slozeni elementi, zasto nije sleteo po cenu da posle pise izvestaj (zasto je sleteo sa windshear warningom) nego je avion uveo u jos goru situaciju a to je da se nadje u vazduhu po losem vremenu bez goriva.
Zasto su zaglavili flapsovi?
Ni posada ni kontrola ne koriste standardnu frazeologiju.
Posada nije objavila "emergency" vec samo rekla da ce biti low with fuel i da imaju problem sa upravljanjem avionom. Ne govore razlog.
Kontrola u klirensu za sletanje ne daje upozorenje da piloti ocekuju windshear u prilazu vec se pilpti sami raspituju ocekuje li ih ova opasna meteo pojava na sletanju.
Kapetan ili je lud pa ne otvara riverse na mokroj i kratkoj pisti sa brzincinom od 210 kts, ili je kvar mnogo ozbiljniji od samih flapsova (zasto je kabinska posada objavljivala putnicima da zauzmu polozaj pred udar /brace for imact/ ako su samo flapsovi problem?).
Puno, puno, cudnih stvari koje su srecom imale pozitivan ishod.
Zanimljivo bi bilo sta bi rekli u slucaju udesa?
Brzopokretni hladni front i lose vreme u celoj Zapadnoj Evropi sa grmljavinsk aktivnoscu i udarima vetra do 90kmh i oni ne zatvaraju vazdusni prostor?
Aviokompanija koja za alternativni aerodrom daje najblizi aerodrom destinaciji. Klasicna low cost varijanta radi stednje goriva. Pa ako je lose na destinaciji, a alternativni blizu - bice lose i na alternaciji.
Kada nisu uspeli da slete na destinaciji, krenuli su ka alternaciji, zvanicno popunjenoj u planu leta Amsterdam.
U medjuvremenu su bili "advised" da krenu na aerodrom koji ne zeli da ih primi zbog "buke" ???
Ko im je dao uputstvo? Moze biti samo Operativni Centar kompanije ili kontrola... Daj, sto me kazu? Opleli su po kapetanu da nije citao NOTAM a napravio je najlogicniju odluku (koju bih i ja uradio), a to je da se skloni od Amsterdama. U slucaju zapadnih vetrova u Amsterdamu radi samo jedna pista za poletanje i sletanje a to je kratka RWY27. Znaci, zagarantovano cekanje u holdingu a on kratak sa gorivom.
Prvi prilaz su imali windshear warning i po proceduri su uradili neuspeli prilaz. Po ovakvom vremenu je normalno da se ukljuci warning. Ako je video pistu i alo su mu bili slozeni elementi, zasto nije sleteo po cenu da posle pise izvestaj (zasto je sleteo sa windshear warningom) nego je avion uveo u jos goru situaciju a to je da se nadje u vazduhu po losem vremenu bez goriva.
Zasto su zaglavili flapsovi?
Ni posada ni kontrola ne koriste standardnu frazeologiju.
Posada nije objavila "emergency" vec samo rekla da ce biti low with fuel i da imaju problem sa upravljanjem avionom. Ne govore razlog.
Kontrola u klirensu za sletanje ne daje upozorenje da piloti ocekuju windshear u prilazu vec se pilpti sami raspituju ocekuje li ih ova opasna meteo pojava na sletanju.
Kapetan ili je lud pa ne otvara riverse na mokroj i kratkoj pisti sa brzincinom od 210 kts, ili je kvar mnogo ozbiljniji od samih flapsova (zasto je kabinska posada objavljivala putnicima da zauzmu polozaj pred udar /brace for imact/ ako su samo flapsovi problem?).
Puno, puno, cudnih stvari koje su srecom imale pozitivan ishod.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Dobro je da su uspeli da slete, mogli su da se zaustave ko zna gde. A ni meni nije jasno zasto nisu koristili reverse thrust. Kao sto si i napisao, puno stvari ne valja u celoj toj prici, zasto je uopste aerodrom radio a udari vetra do 50kts.
Re: Vazduhoplovi
Kako i zasto je Buran zavrsio u njemackom muzeju?
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Tako što je posle raspada SSSR-a, sve u Rusiji (i ostalim republikama) bilo na prodaju...
Inače, obavljen je samo jedan let, ali ima više napravljenih Burana. Na englishrussia.com se povremeno nađu slike nekog od njih.
Razmere katastrofalne rasprodaje svega i svačega tokom 1990-ih su najviše vidljive u Ukrajini. Npr. onaj trup nosača aviona koji su prodali Kinezima, ili ovaj brod "Kosmonaut Jurij Gagarin" dužine 230 m, koji je bio jedna od mobilnih platformi za komunikaciju sa letelicama u svemiru. Napravljen je 1971, matična luka je bila Odesa, i Ukrajinci su ga 1996. prodali strancima bukvalno kao staro gvožđe:

Info: https://en.wikipedia.org/wiki/Kosmonavt_Yuri_Gagarin

Razmere katastrofalne rasprodaje svega i svačega tokom 1990-ih su najviše vidljive u Ukrajini. Npr. onaj trup nosača aviona koji su prodali Kinezima, ili ovaj brod "Kosmonaut Jurij Gagarin" dužine 230 m, koji je bio jedna od mobilnih platformi za komunikaciju sa letelicama u svemiru. Napravljen je 1971, matična luka je bila Odesa, i Ukrajinci su ga 1996. prodali strancima bukvalno kao staro gvožđe:



Info: https://en.wikipedia.org/wiki/Kosmonavt_Yuri_Gagarin
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Za Kuznjecovog blizanca mi je poznato, a i Kuznjecov je trebao pripasti Ukrajincima, pitanje sta bi sad bilo sa njim da nije onaj ruski admiral (ili sta vec, ne znam te cinove) naredio isplovljavanje.
Kome je Buran pripao nakon raspada, Rusima ili Kazahstancima?
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Kome je Buran pripao nakon raspada, Rusima ili Kazahstancima?
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Ne znam tačno, ali mislim da Buran i ostale svemirske letelice nisu držane na kosmodromu u Kazahstanu. Tamo su ih samo dovozili na lansiranje.
Za razliku od SFR Jugoslavije, gde je Badinterova komisija odlučila da su sve republike naslednici i da se tako ima podeliti i imovina, Rusija je međunarodno priznata kao naslednik SSSR-a (doduše, Ukrajina to osporava). Da su bili pametni, trebalo je da svu važnu tehniku, pogotovo ako je napravljena u Rusiji, vrate u Rusiju. A šta se desilo - jedva su nuklearne glave uspeli da uzmu, i to pošto su se obavezali da će dati milijarde dolara Ukrajini (uglavnom u gasu i drugoj robi). Npr. Tu-160 bombardere iz Ukrajine nisu uspeli da spasu - Ukrajinci su ih izrezali pod nadzorom Amerikanaca.
Za razliku od SFR Jugoslavije, gde je Badinterova komisija odlučila da su sve republike naslednici i da se tako ima podeliti i imovina, Rusija je međunarodno priznata kao naslednik SSSR-a (doduše, Ukrajina to osporava). Da su bili pametni, trebalo je da svu važnu tehniku, pogotovo ako je napravljena u Rusiji, vrate u Rusiju. A šta se desilo - jedva su nuklearne glave uspeli da uzmu, i to pošto su se obavezali da će dati milijarde dolara Ukrajini (uglavnom u gasu i drugoj robi). Npr. Tu-160 bombardere iz Ukrajine nisu uspeli da spasu - Ukrajinci su ih izrezali pod nadzorom Amerikanaca.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Evo baš danas članak na rt.com, dva Burana su ipak u Bajkonuru: https://www.rt.com/viral/395794-cosmodr ... iet-union/
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... q7ZVXOU3kM
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... q7ZVXOU3kM
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Ako se ne varam jedan je maketa, a drugi, pravi, je poravnat od strane krova.
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
https://youtu.be/iKfiPhpndpQ
Re: Vazduhoplovi
Nadjoh komentar, ne znam da li je tacno...zuzazu napisao: Zasto su zaglavili flapsovi?
"Hydraulic systems are inhibited when fuel quantity is les than 750kgs. This is the reason why the flaps and reverses have not been deployed"
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Cozmo, hvala ti na ovome, moracu da proverim.
U prvom momentu rekoh - moze biti, medjutim prisetih se:
Minimalna kolicina goriva po rezervoaru je 453kg i glavni razlog je da hidro pumpe ostanu potopljene u gorivu radi hladjenja.
E sada, elektricne hidro pumpe su osetljive na visoku temperaturu i moguce je da se deaktiviraju ranije.
Ali motorske hidro pumpe moraju da rade.
Nije mi poznato da se hidro sistem deaktivira na kolicini goriva manjoj od 750 kg po rezervoaru, pa ja sam sletao sa toliko.
Drugo, reversi se napajaju i iz stby hidrosistema ako otkazu normalni (A i B) hidrosistemi. Rade nesto sporije - ali rade.
Svakojake gluposti mogu da se nadju po forumima.
BTW, uzivam u proseravanjima nekog Purgera na T6 i opstoj euforiji na njegovo lupanje gluposti i Pericino blokiranje komentara.
U prvom momentu rekoh - moze biti, medjutim prisetih se:
Minimalna kolicina goriva po rezervoaru je 453kg i glavni razlog je da hidro pumpe ostanu potopljene u gorivu radi hladjenja.
E sada, elektricne hidro pumpe su osetljive na visoku temperaturu i moguce je da se deaktiviraju ranije.
Ali motorske hidro pumpe moraju da rade.
Nije mi poznato da se hidro sistem deaktivira na kolicini goriva manjoj od 750 kg po rezervoaru, pa ja sam sletao sa toliko.
Drugo, reversi se napajaju i iz stby hidrosistema ako otkazu normalni (A i B) hidrosistemi. Rade nesto sporije - ali rade.
Svakojake gluposti mogu da se nadju po forumima.
BTW, uzivam u proseravanjima nekog Purgera na T6 i opstoj euforiji na njegovo lupanje gluposti i Pericino blokiranje komentara.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Interesantno. Ajd pa javi sta si pronasao Zu. Bas me zanima da li zbog toga nisu koristili reverse ili je neki kvar ipak bio u pitanju.