Ratna tehnika
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Тајна акција српских авиона Г-4 у рату против НАТО.
Тачно месец дана после почетка агресије и бомбардовања Југославије 1999. НАТО се налазио пред великом прославом 50 година постојања и још већим изазовом шта урадити у рату против Југославије. Да ли појачати бомбардовање и по цену нових цивилних жртава и штете, што се све медијски враћало као бумеранг, или повести копнену офанзиву пре свега користећи ОВК као пешадију?
У Вашингтону су звонили бубњеви и тумачења да је све осим тоталне победе заправо тоталан пораз за Запад. Јер, ваздушни удари нису сломили кичму југословенске војске, морал војске и народа био је висок и сви су били уједињени у жељи за отпором.
Мишљења западних аналитичара да ће бити потребно само неколико дана бомбардовања да Београд поклекне, нису се показала као тачна. Југославије није одиграла онако како је то НАТО очекивао, није се предала после неколико дана. На брзину инсценирани сценарио реализовао се са невероватним контраефектима. НАТО је интервенисао да би, наводно, спречио хуманитарну трагедију, али ју је проширио и убрзао. Интервенисао је да би спречио да криза дестабилизује друге земље, а она се у међувремену проширила и на Македонију са неизвесним последицама по питању статуса Космета. У првом постмодерном рату конфузија би била забавна да није била и крвава.
Виктор Черномирдин стигао је 22. априла 1999. у Београд у покушају проналажења решења и некаквог компромиса да се рат заустави. Тог дана југословенска ПВО добила је стриктно наређење да не дејствује управо због авионског лета руског преговарача и могуће грешке. Ту чињеницу НАТО је искористио и један амерички ловац-бомбардер Ф-16 летео је од мађарске границе до Београда у радарској сенци цивилног авиона Виктора Черномирдина да би затим бацио бомбу од скоро три тоне на подземни објекат Стражевицу. Ратно лукавство, или кршење међународног ратног права? Сазнавши да их је амерички Ф-16 искористио као штит у прилазу Београду, руски пилоти су у одласку Черномирдинов авион окренули потпуно другим коридором, тамо где није ни било предвиђено, па се авион одједном нашао изнад положаја једне пешадијско-артиљеријске јединице у Срему. Са земље је на непознати и ненајављени авион отворена урнебесна ватра чак и из пиштоља и пушака. Срећом нису га погодили, јер је одмах узео велику висину.
Само три дана касније пилоти на аеродрому Голубовци код Подгорице извлачили су карте за супертајну мисију, без знања и одобрења команде у Београду: напад на аеродром Ринас крај Тиране. На том аеродрому била је смештена америчка борбена група „Соко” са 24 хеликоптера типа „апач”, као и делови 82. падобранске дивизије из Форт Брега, Северна Каролина. У рану зору 26. априла у акцију је кренуло шест авиона Г-4 „супер-галеб” југословенског РВ, иначе из састава акро-групе „Летеће звезде”. Ниско летећи на само три метра изнад морских таласа, да би избегли радарску контролу, југословенским авионима требало је мање од 20 минута да стигну до циљева у рејону аеродрома Ринас. Стигли су из правца излазећег сунца и визуелно били тешки за откривање. Прво је ракетама и бомбама нападнут логор за обуку терориста ОВК крај аеродрома Ринас, да би затим авиони Г-4 гађали америчке хеликоптере на земљи. Уништено је девет „апача” док су још три била озбиљно оштећена.
Италијанска државна телевизија јавила је истог дана вест о нападу на аеродром Ринас само једном и онда је та вест скинута. Руска агенција Итар-Тас јавила је да је аеродром Ринас крај Тиране био затворен за саобраћај 26. априла и неколико дана касније, да италијански министар унутрашњих послова није одлетео са тог аеродрома после завршетка посете Тирани и да се прва вест о губитку једног америчког „апача на рутинском лету” поклапа управо са 26. априлом. Албанска делегација, која се тог дана враћала са састанка Савета Европе у Стразбуру није слетела на аеродром Ринас већ у Валону.
На брифингу за новинаре у Бриселу, један од портпарола НАТО-а, италијански бригадни ваздухопловни генерал Ђузепе Марани тих је дана врло похвално говорио о југословенским пилотима на авионима Г-4.
Дан после акције на Ринас аеродрому, НАТО је 27. априла 1999. у три наврата жестоко бомбардовао аеродром Голубовци крај Подгорице посебно гађајући подземни објекат тог аеродрома Тузи, где су се и налазили авиони Г-4 из акро-групе „Летеће звезде”. Објекат је срушен и сви авиони у њему су уништени. Један од југословенских пилота тих је дана добијајући војно одликовање рекао да га прима за успех у тајној мисији.
Прошло је од тада доста година, по међународном праву Југославија је имала пуно право на одмазду по оним државама које су своју територију, или ваздушни простор „изнајмиле” за извршење агресије на нашу земљу. Ипак, пилоти о акцији на аеродром Ринас не желе уопште да причају. Xаг и све оно што се догодило са генералима из Србије одређују и сва каснија понашања. Дакле, што се тиче пилота и њиховог поноса, та се прича никада није догодила. Службено, не. Неслужбено, „Летеће звезде” одлетеле су у легенду…
Мирослав ЛАЗАНСКИ
http://www.komentar.rs/302/srj-vs-nato/ ... otiv-nato/
Тачно месец дана после почетка агресије и бомбардовања Југославије 1999. НАТО се налазио пред великом прославом 50 година постојања и још већим изазовом шта урадити у рату против Југославије. Да ли појачати бомбардовање и по цену нових цивилних жртава и штете, што се све медијски враћало као бумеранг, или повести копнену офанзиву пре свега користећи ОВК као пешадију?
У Вашингтону су звонили бубњеви и тумачења да је све осим тоталне победе заправо тоталан пораз за Запад. Јер, ваздушни удари нису сломили кичму југословенске војске, морал војске и народа био је висок и сви су били уједињени у жељи за отпором.
Мишљења западних аналитичара да ће бити потребно само неколико дана бомбардовања да Београд поклекне, нису се показала као тачна. Југославије није одиграла онако како је то НАТО очекивао, није се предала после неколико дана. На брзину инсценирани сценарио реализовао се са невероватним контраефектима. НАТО је интервенисао да би, наводно, спречио хуманитарну трагедију, али ју је проширио и убрзао. Интервенисао је да би спречио да криза дестабилизује друге земље, а она се у међувремену проширила и на Македонију са неизвесним последицама по питању статуса Космета. У првом постмодерном рату конфузија би била забавна да није била и крвава.
Виктор Черномирдин стигао је 22. априла 1999. у Београд у покушају проналажења решења и некаквог компромиса да се рат заустави. Тог дана југословенска ПВО добила је стриктно наређење да не дејствује управо због авионског лета руског преговарача и могуће грешке. Ту чињеницу НАТО је искористио и један амерички ловац-бомбардер Ф-16 летео је од мађарске границе до Београда у радарској сенци цивилног авиона Виктора Черномирдина да би затим бацио бомбу од скоро три тоне на подземни објекат Стражевицу. Ратно лукавство, или кршење међународног ратног права? Сазнавши да их је амерички Ф-16 искористио као штит у прилазу Београду, руски пилоти су у одласку Черномирдинов авион окренули потпуно другим коридором, тамо где није ни било предвиђено, па се авион одједном нашао изнад положаја једне пешадијско-артиљеријске јединице у Срему. Са земље је на непознати и ненајављени авион отворена урнебесна ватра чак и из пиштоља и пушака. Срећом нису га погодили, јер је одмах узео велику висину.
Само три дана касније пилоти на аеродрому Голубовци код Подгорице извлачили су карте за супертајну мисију, без знања и одобрења команде у Београду: напад на аеродром Ринас крај Тиране. На том аеродрому била је смештена америчка борбена група „Соко” са 24 хеликоптера типа „апач”, као и делови 82. падобранске дивизије из Форт Брега, Северна Каролина. У рану зору 26. априла у акцију је кренуло шест авиона Г-4 „супер-галеб” југословенског РВ, иначе из састава акро-групе „Летеће звезде”. Ниско летећи на само три метра изнад морских таласа, да би избегли радарску контролу, југословенским авионима требало је мање од 20 минута да стигну до циљева у рејону аеродрома Ринас. Стигли су из правца излазећег сунца и визуелно били тешки за откривање. Прво је ракетама и бомбама нападнут логор за обуку терориста ОВК крај аеродрома Ринас, да би затим авиони Г-4 гађали америчке хеликоптере на земљи. Уништено је девет „апача” док су још три била озбиљно оштећена.
Италијанска државна телевизија јавила је истог дана вест о нападу на аеродром Ринас само једном и онда је та вест скинута. Руска агенција Итар-Тас јавила је да је аеродром Ринас крај Тиране био затворен за саобраћај 26. априла и неколико дана касније, да италијански министар унутрашњих послова није одлетео са тог аеродрома после завршетка посете Тирани и да се прва вест о губитку једног америчког „апача на рутинском лету” поклапа управо са 26. априлом. Албанска делегација, која се тог дана враћала са састанка Савета Европе у Стразбуру није слетела на аеродром Ринас већ у Валону.
На брифингу за новинаре у Бриселу, један од портпарола НАТО-а, италијански бригадни ваздухопловни генерал Ђузепе Марани тих је дана врло похвално говорио о југословенским пилотима на авионима Г-4.
Дан после акције на Ринас аеродрому, НАТО је 27. априла 1999. у три наврата жестоко бомбардовао аеродром Голубовци крај Подгорице посебно гађајући подземни објекат тог аеродрома Тузи, где су се и налазили авиони Г-4 из акро-групе „Летеће звезде”. Објекат је срушен и сви авиони у њему су уништени. Један од југословенских пилота тих је дана добијајући војно одликовање рекао да га прима за успех у тајној мисији.
Прошло је од тада доста година, по међународном праву Југославија је имала пуно право на одмазду по оним државама које су своју територију, или ваздушни простор „изнајмиле” за извршење агресије на нашу земљу. Ипак, пилоти о акцији на аеродром Ринас не желе уопште да причају. Xаг и све оно што се догодило са генералима из Србије одређују и сва каснија понашања. Дакле, што се тиче пилота и њиховог поноса, та се прича никада није догодила. Службено, не. Неслужбено, „Летеће звезде” одлетеле су у легенду…
Мирослав ЛАЗАНСКИ
http://www.komentar.rs/302/srj-vs-nato/ ... otiv-nato/

-
Heineken
- Postovi: 6454
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika

lansiranje rakete sa Ruske podmornice..
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Vrlo realan scenario, a dal je stvaran 

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
kvcali, ne odgovori mi nista,na ovo?dragan napisao:zar nije on poginuo na polozaju sa jos nekim vojnicima pod malo sumnjivim okolnostima?kvcali napisao:Velickovic je bio veliki covek !
- Jumbo
- Postovi: 647
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:34
- Garaža: Kia ceed 1,4; Renault Clio 1,2 TCe; Dacia Logan 1,4
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Ratna tehnika
Nisu nikakve sumnjive okolnosti već greška iz najbolje namere. U redovnom obilasku jedne posade uključen je radar i uočen cilj. U pokušaju da ga obore radar je bio uključen duže nego što je smelo i dobili su HARM.
Evo kako je u onim tekstovima opisan isti događaj koji se inače nije ni desio.
Iz teksta koji je okačio jolle
Свакако један од најспектакуларнијих напада наша авијација извела је 26.априла када је нападнута НАТО база америчких ”Апача” на аеродруму крај Тиране. Та операција је била посебно рискантна, јер је од аеродрума Поникве до Тиране требало летети 54 минута, а при томе бити неоткривен од стране радара, НАТО авијације и Авакса.
Напад је планиран тако да по 2 Галеба Г-4 синхронизовано полете са аеродрума Поникве и Голубовци код Подгорице, затим се неопажено се привуку НАТО бази дубоко у територију Албаније.
Акција је изведена тако што су у ниском лету кроз планинске кланце прво долетела 2 Г-4 са аеродрума Голубовци, а 20 минута касније стигла су још 2 Галеба Г-4 са аеродрума Поникве. Резултати овог напада су били више него инпресивни јер је уништено 5 Апача.
I tekst Lazanjskog kojeg je okačio Bajker
Само три дана касније пилоти на аеродрому Голубовци код Подгорице извлачили су карте за супертајну мисију, без знања и одобрења команде у Београду: напад на аеродром Ринас крај Тиране. На том аеродрому била је смештена америчка борбена група „Соко” са 24 хеликоптера типа „апач”, као и делови 82. падобранске дивизије из Форт Брега, Северна Каролина. У рану зору 26. априла у акцију је кренуло шест авиона Г-4 „супер-галеб” југословенског РВ, иначе из састава акро-групе „Летеће звезде”. Ниско летећи на само три метра изнад морских таласа, да би избегли радарску контролу, југословенским авионима требало је мање од 20 минута да стигну до циљева у рејону аеродрома Ринас. Стигли су из правца излазећег сунца и визуелно били тешки за откривање. Прво је ракетама и бомбама нападнут логор за обуку терориста ОВК крај аеродрома Ринас, да би затим авиони Г-4 гађали америчке хеликоптере на земљи. Уништено је девет „апача” док су још три била озбиљно оштећена.
Evo kako je u onim tekstovima opisan isti događaj koji se inače nije ni desio.
Iz teksta koji je okačio jolle
Свакако један од најспектакуларнијих напада наша авијација извела је 26.априла када је нападнута НАТО база америчких ”Апача” на аеродруму крај Тиране. Та операција је била посебно рискантна, јер је од аеродрума Поникве до Тиране требало летети 54 минута, а при томе бити неоткривен од стране радара, НАТО авијације и Авакса.
Напад је планиран тако да по 2 Галеба Г-4 синхронизовано полете са аеродрума Поникве и Голубовци код Подгорице, затим се неопажено се привуку НАТО бази дубоко у територију Албаније.
Акција је изведена тако што су у ниском лету кроз планинске кланце прво долетела 2 Г-4 са аеродрума Голубовци, а 20 минута касније стигла су још 2 Галеба Г-4 са аеродрума Поникве. Резултати овог напада су били више него инпресивни јер је уништено 5 Апача.
I tekst Lazanjskog kojeg je okačio Bajker
Само три дана касније пилоти на аеродрому Голубовци код Подгорице извлачили су карте за супертајну мисију, без знања и одобрења команде у Београду: напад на аеродром Ринас крај Тиране. На том аеродрому била је смештена америчка борбена група „Соко” са 24 хеликоптера типа „апач”, као и делови 82. падобранске дивизије из Форт Брега, Северна Каролина. У рану зору 26. априла у акцију је кренуло шест авиона Г-4 „супер-галеб” југословенског РВ, иначе из састава акро-групе „Летеће звезде”. Ниско летећи на само три метра изнад морских таласа, да би избегли радарску контролу, југословенским авионима требало је мање од 20 минута да стигну до циљева у рејону аеродрома Ринас. Стигли су из правца излазећег сунца и визуелно били тешки за откривање. Прво је ракетама и бомбама нападнут логор за обуку терориста ОВК крај аеродрома Ринас, да би затим авиони Г-4 гађали америчке хеликоптере на земљи. Уништено је девет „апача” док су још три била озбиљно оштећена.
Re: Ratna tehnika
da li se zna zasto je bio ukljucen duze nego sto je trebalo?Jumbo napisao:Nisu nikakve sumnjive okolnosti već greška iz najbolje namere. U redovnom obilasku jedne posade uključen je radar i uočen cilj. U pokušaju da ga obore radar je bio uključen duže nego što je smelo i dobili su HARM.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Nisam odgovorio jer nemam nikakva saznanja saznanja po tom pitanju
Inace ovako naoruzan G4 moze ozbiljnu stetu da napravi, ne znam samo dal moze da ponese 4 kasetne BL-755 , pa na primer 4 aviona zaspu aerodrom, i naprave stetu kakvu samo mozes zamisliti, inace ako nisu dejstvovali ovako naoruzani stvarno smo cinili greske, niski let na talasima i samo bum, posle nazad na nasu teritoriju pa ako treba i katapultiranje ebes avione, kad je ucinjemna steta 1000x veca, mislim na bombardovanje blizih ciljeva, u okolnim zemljama, makedonija albanija, hrvatska, a u svakom slucaju moze da se sleti i na auto put ili neki veci pravac na magistralama, za koji se zna da je dovoljno sirok i dugacak, potom maskiranje, a sve prethodno dobro isplanirano.

Inace ovako naoruzan G4 moze ozbiljnu stetu da napravi, ne znam samo dal moze da ponese 4 kasetne BL-755 , pa na primer 4 aviona zaspu aerodrom, i naprave stetu kakvu samo mozes zamisliti, inace ako nisu dejstvovali ovako naoruzani stvarno smo cinili greske, niski let na talasima i samo bum, posle nazad na nasu teritoriju pa ako treba i katapultiranje ebes avione, kad je ucinjemna steta 1000x veca, mislim na bombardovanje blizih ciljeva, u okolnim zemljama, makedonija albanija, hrvatska, a u svakom slucaju moze da se sleti i na auto put ili neki veci pravac na magistralama, za koji se zna da je dovoljno sirok i dugacak, potom maskiranje, a sve prethodno dobro isplanirano.


GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
Mislim da odgovor na to pitanje znamo.dragan napisao: da li se zna zasto je bio ukljucen duze nego sto je trebalo?
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Ratna tehnika
ja sam cuo jednu verziju dogadjaja, ne znam da li je tacna... ako jeste, onda nemam komentara na takve velicine koji povuku druge u smrt... ako nije tacna neka je svima laka zemlja...
- Jumbo
- Postovi: 647
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:34
- Garaža: Kia ceed 1,4; Renault Clio 1,2 TCe; Dacia Logan 1,4
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Ratna tehnika
Povukao ih uočeni cilj, pa su pokušali da ga obore i nisu vodili dovoljno računa o vremenu.dragan napisao:da li se zna zasto je bio ukljucen duze nego sto je trebalo?Jumbo napisao:Nisu nikakve sumnjive okolnosti već greška iz najbolje namere. U redovnom obilasku jedne posade uključen je radar i uočen cilj. U pokušaju da ga obore radar je bio uključen duže nego što je smelo i dobili su HARM.
Nije to jedini slučaj u tom ratu. Ove što su oborili F-117 i F-16 su pogodili nekoliko puta. Iz 250. raketne brigade PVO je poginulo 28 ljudi
- Day Walker
- Postovi: 23569
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Ratna tehnika
Drugarov otac je bio pukovnik PVO-a na Kosovu i 1999. je ubijen u Pristini, ispred kasarne...
Covek je kao i svako jutro dosao na posao, i kako je stao ispred vojnika koji legitimise, popio je metak iz snajpera.. Strasno.
Covek je kao i svako jutro dosao na posao, i kako je stao ispred vojnika koji legitimise, popio je metak iz snajpera.. Strasno.
Brzine idu u H-a !!!




- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Sto se tice pogibije komadanta RV i PVO Velickovica, postoje dve mogucnosti prva da je posada htela da se dokaze ispred komadanta pa su hteli da pored lociranja i zahvata cilja isti da obore pa su tom prilikom duze isijavali radar nego sto treba u takvim uslovima pa ih je stigao HARM ili druga pomalo nadobudnost komadanta da mora da vidi stanje u vazdusnom prostoru i po paljenju radara dobili ono sto ih je na kraju strefilo. Svi akteri dogadjaja su mrtvi a mrtva usta ne govore ostaje samo nagadjanje.

Re: Ratna tehnika
http://www.youtube.com/watch?v=x20_AeoTOnY
http://www.youtube.com/watch?v=VtsA4A0tL04
http://www.youtube.com/watch?v=Cy1OiEJESyM
Opet ja i pantsyr
http://www.youtube.com/watch?v=AdGZ5y8aEyI
http://www.youtube.com/watch?v=VtsA4A0tL04
http://www.youtube.com/watch?v=Cy1OiEJESyM
Opet ja i pantsyr
http://www.youtube.com/watch?v=AdGZ5y8aEyI
What i do for the livin'? I live for the livin'.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.