Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Preporuka je da se elektricne hidro pumpe ne koriste ispod 760kg goriva u rezervoaru (a ne 750kg). To je preporuka a ne limitation. Postoji low pressure i high temperature seitch koji ce odreagovati na odredjenim vrednostima i ugasiti pumpu.
Lao sto tekoh, motorska mora da radi. Da ne radi ni motorska, avion bi usao u loss of both hudraulic systems pa ne bi radilo ni upravljanje avionom.
Tako da iznesena tvrdnja koju je Cozmo izneo - nije tacna.
Lao sto tekoh, motorska mora da radi. Da ne radi ni motorska, avion bi usao u loss of both hudraulic systems pa ne bi radilo ni upravljanje avionom.
Tako da iznesena tvrdnja koju je Cozmo izneo - nije tacna.
Re: Vazduhoplovi
Ponovo sam pogledao snimak. Moze se videti da su se otvorili spojleri na krilu. Otvaraju se kada avion predje iz air moda u ground mod (senzori su na glavnom trapu), sto ce reci da je hidro sistem radio.
Po poslednjim informacijama B737 Er Sustikle cekaju veliki radovi. Kompanija je odlucila da ne ulaze u njih i bice prizemljeno 2 kom. Za 3 Busa istice lizing. Nagradno pitanje stoji: ko je platio i sta ce biti sa oko 700 Recaro sedista u pomenutim avionima? Tek sto su ih zasrafili
Po poslednjim informacijama B737 Er Sustikle cekaju veliki radovi. Kompanija je odlucila da ne ulaze u njih i bice prizemljeno 2 kom. Za 3 Busa istice lizing. Nagradno pitanje stoji: ko je platio i sta ce biti sa oko 700 Recaro sedista u pomenutim avionima? Tek sto su ih zasrafili

- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Mozda ce produziti lizing? A koliko vidim, od 2018 treba da im stizu novi A320 Neo, ako se ne varam 10 komada.
Re: Vazduhoplovi
To sa NEOm cemo da sacekamo. Ja cisto sumnjam u to.
Re: Vazduhoplovi
Kaže mi kolega da mu je žena sa 30 sati kašnjenja došla iz Atine, 3-4 pokušaja popravke prvo od strane GR pa naših majstora i svaki put novo ukravanje i nošenje kofera. Dok nije stigao drugi avion po njih.
Šta se tu desilo i kako mehaničari puste avion 3-4x a kapetan se vrati sa poletanja jer ne radi motor kako treba?
Šta se tu desilo i kako mehaničari puste avion 3-4x a kapetan se vrati sa poletanja jer ne radi motor kako treba?
Re: Vazduhoplovi
Airbus je nocna mora za mehanicare.
Sigurno je postojao ekonomski pritisak da posada krene na let (sa vrha kompanije), jer nemaju slobodan drugi avion, tj. svi su na linijama.
Verujem da su na kraju poslali Avioletov B733 koji se ovih dana ne gasi.
Sta je sa motorom (ako je u opste motor), tesko je reci.
Sigurno je postojao ekonomski pritisak da posada krene na let (sa vrha kompanije), jer nemaju slobodan drugi avion, tj. svi su na linijama.
Verujem da su na kraju poslali Avioletov B733 koji se ovih dana ne gasi.
Sta je sa motorom (ako je u opste motor), tesko je reci.
Re: Vazduhoplovi
Mislio sam na proceduru, šta se desi kada mehaničari puste neispravan avion na pistu, s obzirom da je poletanje obustavljeno svaki put posle njihove "popravke"?
Re: Vazduhoplovi
B92: U poslednjem trenu izbegnuta najveća vazduhoplovna nesreća http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1281873
Послато са SM-G360F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-G360F уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Koliko je ovih 737-ica preostalo u Air Serbiji, tj. Avioletu? Četiri? Jesu li oni + dva ATR-72 jedini avioni u vlasništvu Air Srbije? Ostala tri ATR-72 i 10 Airbusa (dva A320 + osam A319) se iznajmljuju?zuzazu napisao:Verujem da su na kraju poslali Avioletov B733 koji se ovih dana ne gasi.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Za ATR ne znam a za B733 ti je brojka tacna.
Ako ima neki kvar, kapetan ce upisati primedbu u tzv. Tehnicku knjigu vazduhoplova.
Tog momenta, avion ne moze na let dok mehanicar ne odradi kvar po proceduri i pusti ili ne pusti avion.
Uci ce u dijagnostiku i ako je lazna indikacija, resetovati sistem i nulovati gresku i pustiti avion.
Ako je nesto ozbiljnije, ima tacnu sifru po kojoj ulazi u svoju knjigu i ide step by step.
Za neke kvarove putnici mogu da ostanu u avionu, za neke moraju da napuste avion.
U koliko kvar ne moze da se otkloni a po knjigama (MEL lista - minimum equipment list) avion moze da se pusti sa sistemom koji ne radi (a moze da ide bukvalno sa svim sistemima neispravnim dokle god ima back up sistem), upisace u tehnicku knjigu sta je uradio (meintenance procedure), a piloti u svojim knjigama dalje imaju opis kako obaviti takav let (operation procedure).
U koliko na stranim aerodromu dodje tzv tehnicka podrska (npr u Atini imamo ugovor sa Aegian) i ne mogu da otklone kvar, mogu pozvati Beograd da provere istoriju kvarova i ima li dati avion neki glitch i sta da mu rade.
Niko ne moze da pusti neispravan avion ako mu knjiga ne dozvoljava da ga ga pusti sa neradecim sistemom. Kao sto rekoh, avion moze da leti sa neispravnim mnogim komponentama (cak i sa neispravnim motorom ali u posebnim uslovima).
U 30 sati na aerodromu, posadi je sigurno isteklo radno vreme pa su posle 10 tak sati morali na odmor u hotel.
Ako ima neki kvar, kapetan ce upisati primedbu u tzv. Tehnicku knjigu vazduhoplova.
Tog momenta, avion ne moze na let dok mehanicar ne odradi kvar po proceduri i pusti ili ne pusti avion.
Uci ce u dijagnostiku i ako je lazna indikacija, resetovati sistem i nulovati gresku i pustiti avion.
Ako je nesto ozbiljnije, ima tacnu sifru po kojoj ulazi u svoju knjigu i ide step by step.
Za neke kvarove putnici mogu da ostanu u avionu, za neke moraju da napuste avion.
U koliko kvar ne moze da se otkloni a po knjigama (MEL lista - minimum equipment list) avion moze da se pusti sa sistemom koji ne radi (a moze da ide bukvalno sa svim sistemima neispravnim dokle god ima back up sistem), upisace u tehnicku knjigu sta je uradio (meintenance procedure), a piloti u svojim knjigama dalje imaju opis kako obaviti takav let (operation procedure).
U koliko na stranim aerodromu dodje tzv tehnicka podrska (npr u Atini imamo ugovor sa Aegian) i ne mogu da otklone kvar, mogu pozvati Beograd da provere istoriju kvarova i ima li dati avion neki glitch i sta da mu rade.
Niko ne moze da pusti neispravan avion ako mu knjiga ne dozvoljava da ga ga pusti sa neradecim sistemom. Kao sto rekoh, avion moze da leti sa neispravnim mnogim komponentama (cak i sa neispravnim motorom ali u posebnim uslovima).
U 30 sati na aerodromu, posadi je sigurno isteklo radno vreme pa su posle 10 tak sati morali na odmor u hotel.
Re: Vazduhoplovi
Pitaću kuma iz tehnike šta je bilo sa Busom ako ga vidim skoro.
Ali on ih uopšte ne voli za održavanje. Lakše je detektovati kvar jer sistem sve sam beleži, ali su sistemi užasno komplikovani. Recimo Air condition i pressurization sistem je 20 puta komplikovaniji od 737. Kaže neka budževina jer nisu mogli da iskopiraju Boeingov sistem (logično).
A to što ih dižu u 2 ujutru iz kreveta da idu hitno da sređuju Buseve a da nikakvih prihoda od toga nemaju... duga priča.
Ali on ih uopšte ne voli za održavanje. Lakše je detektovati kvar jer sistem sve sam beleži, ali su sistemi užasno komplikovani. Recimo Air condition i pressurization sistem je 20 puta komplikovaniji od 737. Kaže neka budževina jer nisu mogli da iskopiraju Boeingov sistem (logično).
A to što ih dižu u 2 ujutru iz kreveta da idu hitno da sređuju Buseve a da nikakvih prihoda od toga nemaju... duga priča.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Zamalo je sleteo na uzletnu pistu? A u Blicu i Kuriru imaju još veći biser "prilazna pista"...mića napisao:B92: U poslednjem trenu izbegnuta najveća vazduhoplovna nesreća http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1281873
Послато са SM-G360F уз помоћ Тапатока
Mogli bi, bar ponekad, da prevedu ili provere termine - taxiway je rulnica ili rulna staza.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Sta je ovo, spisak odlozenih letova AirSerbia? Inace vidim juce da Alitalia podnela zahtev za stecaj da bi izbegli bankrot.
Re: Vazduhoplovi
Ili letovi koji su kasnili. Sve jedno, malo jasnije kakvo je stanje u kompaniji.