Stranica 497 od 826
Re: Biciklizam
Poslato: 07 Jun 2015, 08:28
od nikaragva
Hm, nemam pojma ko će da plete.
Tražio sam 36, ali nema, samo 32. Jel moguće da napravi rezliku 4 žice?
Što se tiče širine gume to bi trebalo da je dovoljno valjda. Ove sad su široke 40.
Samo da se mogu napumpati preko pet bara

Re: Biciklizam
Poslato: 07 Jun 2015, 10:01
od nidza
Možeš i sam da pleteš ako si dokon, samo da znaš da za nekog ko to ne radi svaki dan opušteno bude celodnevni posao.
Tapatalk
Re: Biciklizam
Poslato: 07 Jun 2015, 10:30
od Paja
Ti obruči od 450 grama su ozbiljno laki, vervatno među najlakšim alu obručima bez ograničenja kilaže vozača. To nije sporno, ali baž zato je pitanje kako bi nosili Nikaragvu od debelo preko 100kg
Nikargva okvirna granica za visoke pritiske je 32mm Sve preko toga ide na do 5 bara, a i to ako nađeš drumaške gume.
Trekking gume idu do 5 - 5,5 bara.
Re: Biciklizam
Poslato: 07 Jun 2015, 11:47
od zuzazu
U koliko si tezak preko 90 kg, nema u opste razmisljanja.
Mora 36 zica i pletenje cetiri preko jedan.
Zice 2-1.8, to su valjda DT Revolution.
Re: Biciklizam
Poslato: 08 Jun 2015, 21:18
od oli
Drugaru je na KTM-u otisla zadnja glava oznaka je shimano deore xt wh m770
Da li ima gde da su uzme, na ciklo berzi nisam uspeo da nadjem, postoji li zamena koja odgovara?
Re: Biciklizam
Poslato: 08 Jun 2015, 21:31
od nikaragva
Pa može da stavi bilo koju koja ima broj rupa koje njemu trebaju.
Inače, nisam uspeo da nađem XT sa 36 rupa

Re: Biciklizam
Poslato: 08 Jun 2015, 21:54
od zuzazu
Naruci ako treba.
Ako ne u Planetu, sigurno donose iz HU.
32 je opsti trend olaksavanja bicikla sto je apsolutna glupost.
Cak je i 28 napred a 36 pozadi bolje od 32 / 32.
Re: Biciklizam
Poslato: 09 Jun 2015, 14:15
od oli
[quote="nikaragva"]Pa može da stavi bilo koju koja ima broj rupa koje njemu trebaju.
Hvala.
Re: Biciklizam
Poslato: 09 Jun 2015, 15:47
od BAJKER
zuzazu napisao:U koliko si tezak preko 90 kg, nema u opste razmisljanja.
Mora 36 zica i pletenje cetiri preko jedan.
Zice 2-1.8, to su valjda DT Revolution.
DT SWISS 2-1.5 kao i 1.8-1.5 su revolution.
2-1.8 kao i 1.8-1.6 su competition.
Za nekoga ko ima 100+ kila preporucio bih mu slobodno da zadnji tocak bude upleten jedna preko tri ali sa debljom zicom tipa DTSWISS 2.0 Champion sa 36 rupa, prednji tocak moze da bude i sa 32 zice ali bih ipak preporucio 36 ali ovog puta isao bih sa double buted zicama DTSWISS 2.0-1.8 Competition takodje da bude pletena jedna preko tri. Sa ovom kombinacijom pletenja i tipom odabira zica ne bi trebalo da bude problema cak ni u terenskoj voznji.
Pletenje jedna preko cetri se koristi kod takozvanih visokih nabli gde su rupe za zbice dalje od centra u odnosu na standardne nable.
Ja vozim obe felne sa 32 rupe DTSWISS obruci i zbice i pleteno jedna preko tri i do do sada se u praksi ok pokazalo.
Re: Biciklizam
Poslato: 09 Jun 2015, 19:37
od Paja
oli napisao:nikaragva napisao:Pa može da stavi bilo koju koja ima broj rupa koje njemu trebaju.
Hvala.
Pod pretpostavkom da idu žbice iste dužine.
Verovatno je Shimano standard isti na svim njihovim nablama, ali ne bih se kladio da će nabla bilo kog drugog proizvođača odgovarati.
zuzazu napisao:U koliko si tezak preko 90 kg, nema u opste razmisljanja.
Mora 36 zica i pletenje cetiri preko jedan.
Zice 2-1.8, to su valjda DT Revolution.
Ti vozi 36/36. Mene izdržava i 24/28.
Jbt ako je 36/36 neophodno za vozača od 90kg koliko bi trebalo za ozbiljan turing točak ili ne daj Bože za tandem? 72/72?
Re: Biciklizam
Poslato: 09 Jun 2015, 21:54
od zuzazu
Pajo, tvoja kolicina predjenih kilometara nedovoljna je za izvodjenje bilo kakvog zakljucka da li tebe izdrzavaju ti fensi tockici na biorazgradivoj plastiki.
Moj savet je dobronameran a podaci se mogu pronaci i u strucnoj literaturi, Sheldon Brown, npr.
To sta izdrzava ili neizdrzava nekog, primer: ti koji si tek poceo da vozikas do Ade na 28, Bajker sa 80kg na 32, ili nikaragva koji kaze da krlja tockove i ima preko 100kg, nisu stvari koje su poredive. Razliciti vozaci na razlicitim biciklima sa razlicitim nacinom voznje.
Tockovi pleteni 4 preko 1 su normalni za vozace vecih tezina, pozeljniji su na visokoj flansi mada nema problema ni na normalnoj sem sto zica prelazi preko glave druge, tako da ako pukne moraju da se skidaju dve zice da bi zamenio jednu.
Zice konstantnog poprecnog preseka jesu jace od double butted zice ali je pletenje teze, voznja neudobnija, i dok je kod double butted napon koncentrisan tako da zica pukne u sredini dotle kod onih prvih, zica puca na krivini a zna da pukne i flansa.
Zice retko, ili u opste, ne pucaju na prednjem tocku pa broj zica ne mora da bude 36 a mozda ni 32.
Zice pucaju na zadnjem tocku i to uglavnom na drive strani koja ima mnogo veci napon nego non drive strana. Tezinu vozaca prakticno nose samo desne zice.
Strahovito je velika razlika da li imas 18 zica, 16 zica, ili ne daj Boze 14 zica kao ti.
Vec sam ti rekao, kada tebi pukne zica, kuci neces doci na biciklu.
Re: Biciklizam
Poslato: 10 Jun 2015, 08:50
od Paja
Ta biorazgradiva plastika je danas standard i na to ćeš morati da se navineš. Stvari se menjaju i napreduju, pojavljuju se novi materijali i tehnologije. Biciklizam nije stao smrću Sheldon Brown-a.
Nemoguće je pričati o idealnom točku samo na osnovu težine vozača osim u ekstremnim slučajevima.
Ako govorimo o drumaškim točkovima postoje dva tipa - laki brdski i brzi aerodinamični. Izmeđo ova dva kraja postoji i čitavniz kompromisnih točkova. Kompromisi se prave na nivou cene, mase, aerodinamike... Žbice idu od 16/20 do 24/28. Sve preko toga su namenski pleteni točkovi za izrazito teške rekreativce.
Pošto za drumaške nema mnogo interesenata na forumu nema razloga da idemo u sitna crevca.
CX točkovi koje ćeš naći na tržištu i/ili na gotovim CX biciklima su opet kompromis mase i čvrstoće. Tu su česte kombinacije 24/28, 28/28, 28/32 i 32/32.
Iz ovoga se lepo vidi koiko su točkovi na dva, na prvi pogled slična bicikla ustvari različiti.
MTB scenu ne pratim previše, ali koliko sam u prolazu pohvatao najčešće kombinacije su vrlo slične CX-u.
36/36 je ekstreman točak pravljen za izrazito teške ljude, turing bicikle koji nose puno prtljaga ili tandeme.
Re: Biciklizam
Poslato: 10 Jun 2015, 09:24
od nikaragva
Drago mi je da je priča krenula da se razvija u ovom pravcu, sa dosta korisnih informacija
Moje sadašnje biciklo ima 36/36, obične aluminijumske obruče (bez duplog zida) i nemam pojma kakve nable. Deluje mi da su od aluminijuma takođe. Žbice sam zaboravio da izmerim.
Voleo bih da zadržim 36 rupa, jer i ovaj točak je uspešno izdržao oko 2500-3000km vožnje po asfaltu i makadamu, čoveka koji je varirao od 115 do 122 kg.
Zadnja nabla bi mogla da se pretrese i zamene kuglice, nemam pojma u kakvom je stanju unutra, nisam je nikad otvarao, ali ima malčice lufta i čuje se malo da drobi.
Verovatno bi najobičnija zamena kuglica i masti rešila problem.
Plus zatvarač neki jeftini čelični koji sam našao za prvu ruku je zarđao i ružno izgleda, pa bih jednim udarcem rešio više što sitnih što krupnih stavki.
Ono što mi je cilj sa zadnjim točkom, možda već ove godine, ili ti što bi bilo idealno, makar prema ovoj diskusiji, je da stavim nazad, XT nablu sa 36 rupa, dupli dt swiss obruč i sad meni već finese, ili 2mm ili 2/1.8 žbice. Na to bih stavio schwalbe marathon ili neku sličnu gumu, pošto mi je dosta krpljenja guma po FG
Mislim da bih sa tom kombinacijom bio dugo miran. Najviše volim da vozim po FG, a tamo je 100% asfalt sve, jednim manjim delom loš i izrupan do makadama. Ture su od ~50 do ~100 km puta moja težina.
Edit: Štivo
http://prawda.org/_/The%20Professional% ... ilding.pdf
Re: Biciklizam
Poslato: 10 Jun 2015, 13:01
od zuzazu
Paja napisao:
Nemoguće je pričati o idealnom točku samo na osnovu težine vozača osim u ekstremnim slučajevima.
Ako govorimo o drumaškim točkovima postoje dva tipa - laki brdski i brzi aerodinamični. Izmeđo ova dva kraja postoji i čitavniz kompromisnih točkova. Kompromisi se prave na nivou cene, mase, aerodinamike... Žbice idu od 16/20 do 24/28. Sve preko toga su namenski pleteni točkovi za izrazito teške rekreativce.
CX točkovi koje ćeš naći na tržištu i/ili na gotovim CX biciklima su opet kompromis mase i čvrstoće. Tu su česte kombinacije 24/28, 28/28, 28/32 i 32/32.
Iz ovoga se lepo vidi koiko su točkovi na dva, na prvi pogled slična bicikla ustvari različiti.
MTB scenu ne pratim previše, ali koliko sam u prolazu pohvatao najčešće kombinacije su vrlo slične CX-u.
36/36 je ekstreman točak pravljen za izrazito teške ljude, turing bicikle koji nose puno prtljaga ili tandeme.
Pajo, ako pazljivo procitas moj tekst i ne izvrnes moje reci videces da pise "razliciti vozaci na razlicitim biciklima sa razlicitim nacinom voznje"
Svi plasticni biorazgradivi ramovi i karbonski delovi imaju odredjen garantni rok, oko 2 godine.
Za razliku od njih oni od metala su uglavnom sa dozivotnom garancijom.
Isto vazi i za tockove. Kompletno fabricki kupljen tocak sa zicama kako si opisao, traje dok traje.
Kada pukne zica nekome na trci, prilazi ekipni mehanicar i brze bolje menja tocak. Tebi ce da pomogne samo taksista od Ade do Zvezdare.
A onda pocinje pakao trazenja adekvatne aero zice i centriranje jednog tocka koji je otisao toliko u qrac da ne mozes ni do kuce da ga vozis.
Postoji citav pokret, ideja ili nazovi to kako hoces, kojima kineski ramovi od biorazgradive plastike sa nalepnicama Pinarello, Cube, Scott ili slicno nisu VRH.
Custom radjeni ramovi po dimenzijama bicikliste tj duzini kostiju onako kako su se nekada radili, i dalje imaju nemerljivo vece benefite od XYZ gr Vs. ZYX gr price koju ti forsiras.
Isto je i sa tockovima. Rucno pleteni tockovi gde korisnik sam bira nablu/zicu/felnu daleko su ispred mambo dzambo price o ultra lakim tockovima.
Znam da tebi ovo zvuci neshvatljivo arhaicno.
Ako ne verujes meni ili Sheldon Brownu, kopaj po internetu ili pitaj.
Rado cu te uputiti ma odredjene sajtove za ozbiljne ljude.
Re: Biciklizam
Poslato: 10 Jun 2015, 13:49
od nikaragva
Meni je kao materijal aluminijum sasvim ok
A i što se tiče težine, ja samo ako preskočim doručak i ručak, pa odem na vožnju, mogu da smanjim ukupnu težinu mene i bicikla, za onoliko koliko je teško Pajino baciklo
Tako da mi težina bicikla ne igra neku ulogu.