Stranica 6 od 40
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Jul 2012, 17:42
od NexT
Je*es ti i taj zakon i zagadjenje ako ja treba da cekam devojku 5-10 minuta ispred zgrade i da ne moze auto da radi i klima da hladi

Ili zimi da greje, sto je jos bitinije xD
Start-Stop sistem
Poslato: 12 Jul 2012, 17:45
od Floyd
Ma ko te pita...
Koliko puta sam ja dok cekam zenu uvece (kad ima sastanke) trckarao oko auta jer cim se ugasi grejanje, ohladi se u roku od odmah

Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Jul 2012, 19:06
od mr.Big
Nikad ja necu biti Svajcarac

Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 17:59
od ADrei
koliko je pametno da koristim start-stop sistem?
meni se bas svidja kako radi i bukvalno i ne osetim kad upali auto(osim po obrtajima)

...ali me svi ubedjuju da to steti motoru,anlaseru i plivajucem zamajcu?
Re: BMW serije 5 F10
Poslato: 12 Okt 2012, 18:57
od ljubitelj
Texonja napisao:
Uzgred, razmisljam jos koliko taj sistem zalud drnda anlaser... i koliko motoru prija da se za 10km gradske voznje upali/ugasi 10-15 puta? Ubedjen sam da bas nije odusevljen ni anlaser ni motor.
Pridruzujem se, ranija iskustva sa tim start stop sistemom koji koristi anlaser i akumulator od vozila su bila tako "dobra" da je sistem vrlo brzo povucen iz proizvodnje i nestao sa trzista.
To je bilo tamo negde jos 1984-85 kada je to VW medju ostalima imao u ponudi za odredjene modele pod nazivom Formel E (E- ekononija) a neka svajcarska firma je imala i aftermarket kit za univerzalnu ugradnju.
Bilo jedno 2 godine hit po Evropi i onda otislo u muzej zaborava.
Bilo je kasnije i nekih ideja Citroena da se umesto zamajca koristi alternator-anlaser kao start stop deo za motor ali da radi na 42V pa je i to prodavano neko vreme i otislo u muzej.
Kako zimi to funkcionise pri -20C bih voleo da vidim objasnjenje, pogotovu u gradskim kratkim voznjama sa sve nuzno potrebnim grejanjem vozila.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 19:05
od NexT
Upoznao sam troje koji imaju start-stop i svi troje ga gase cim sednu u auto..
Ja i dalje na to gledam: Ako kompjuter koji ima konstantno napajanje i nema pokretnih delova ne voli da se pali/gasi stalno i velika je sansa da ce tako pre da crkne, zasto bi motoru to prijalo?
Ok, ni komp nece crci za 2 meseca, ali verovatno ce raditi krace od onog koji radi konstantno upaljen 10h, pa se ugasi do sutra.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 19:11
od Uroš S.
Bio je i Golf III Ecomatic, samo što je on išao korak dalje pa je i u vožnji gasio motor

Ali napravljeno ih je par hiljada samo, a što je zanimljivo je da sam prošlog leta video jednog na Brankovom mostu, tako sam i saznao za taj model.
@ljubitelj, čini mi se da sistem sam po sebi ne radi ako je motor hladan ili je spoljna temp. ispod neke granice, klima ili grejanje radi i možda još u nekom slučaju.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 19:24
od ljubitelj
Kada je motor hladan ionako ne moze da radi start stop jer bi unistio motor u roku dok kazes keks.
A koja je onda uopste poenta ako zimi ne radi zbog grejanja a leti ne radi zbog hladjenja.
Uopste, otkada je pa CO2 stetan za bilo sta gas. Mozda je problem sto se besomucno seku sume koje upravo trose taj CO2 tokom fotosinteze a sto je prirodna regulacija kompletnog eko sistema.
Politika i politicari su kao "uredili" ekonomiju a ako krenu da "urede" i prirodu zanemarivanjem prirodnih zakonitosti planete eto nama i zakona i taksi za cesanje.
Kao da CO2 u tonama nije rezultat rada svetlecih reklama koje arce milijarde kWh energije a koje se gle cuda dobija cesto upravo sagorevanjem fosilnih goriva i stvaranjem CO2. To samo kao primer procepa izmedju deklaracija i stvarnog ponasanja.
Moje misljenje da je famozna prica o CO2 samo maska za izmisljanje nove takse.
Kao sto postoji taksa za padavine tj kisu i sneg koja se vec naplacuje u barem jednoj zemlji u nasem regionu, a koja je i kod nas upakovana u propise samo se jos ne primenjuje. (zove se taksa za odvod povrsinskih atmosferskih voda).
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 19:27
od dragvorl
Evo uslova za gasenje kod start stop sistema kod vw.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 20:16
od methane.master
ADrei napisao:koliko je pametno da koristim start-stop sistem?
meni se bas svidja kako radi i bukvalno i ne osetim kad upali auto(osim po obrtajima)

...ali me svi ubedjuju da to steti motoru,anlaseru i plivajucem zamajcu?
Ako te ne nervira (pošto mnoge nervira) koristi ga normalno. Naravno koristi ga gde ima smisla da se koristi, poput špiceva u gradskoj vožnji. Što se problema tiče, nedavno čovek iz ovdešnje Toyote u vezi teme reče da do sada od stotinak prodatih kola sa s-s, nisu imali ni jedan problem sa njim.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 20:34
od Floyd
Uroš S. napisao:@ljubitelj, čini mi se da sistem sam po sebi ne radi ako je motor hladan ili je spoljna temp. ispod neke granice, klima ili grejanje radi i možda još u nekom slučaju.
Upravo tako
Ja ga nekad iskljucujem a nekad i ne jer mi u gradskim spicevima uopste ne smeta.
Sad, da li steti autu...o tome neka razmislja onaj pametniji od mene, koji ga bude kupio sa 100kkm, upola cene

Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 22:09
od ljubitelj
VWov pretposlednji uslov za maksimalno 8C diferencije spolja temp- zelja vozaca za nasu klimu kao da skoro potpuno onemogucava rad start stop sistema prakticno celo leto, mozda cak i blizu pola godine kada je kao sada bilo produzeno toplo vreme.
Na sta se odnosi >0,55 bara potpritiska u usisu s obzirom da motor mora da ima manje od 1200rpm istovremeno kao i da je auto nepokretan, ima li detaljnije objasnjenje ?
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2012, 22:50
od dragvorl
Nema daljih objasnjenja u vezi podpritiska u literaturi koju imam.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 13 Okt 2012, 11:20
od Xepoj87
Bmw 640i cabrio sa klimom upaljenom je gasio na svakom semaforu motor,napolju je bilo preko 35 stepeni...
Ja bih licno to koristio za svaki dan.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 07 Maj 2013, 23:10
od dragvorl
Koga interesuju detalji rada na F30 BMW-u. Interesantno kada ne aktivira start/stop:
4.3.�Switch-off�inhibitors
Under�certain�conditions�it�is�necessary�to�suppress�the�MSA�function:
• the�vehicle�is�coasting�(vehicles�with�manual�transmission�only)
• the�brake�vacuum�is�too�low�(vehicles�with�manual�transmission�only)
• the�brake�pedal�is�not�pressed�firmly�enough�which�means�the�vehicle�is�detected�as�not�being
held�sufficiently�(vehicles�with�automatic�transmission�only)
• the�vehicle�stops�on�uphill/downhill�gradients�>�12%
• the�steering�angle�is�>�6°
• the�steering�wheel�movement�is�not�yet�complete�(as�otherwise�insufficient�support�will�be
provided�by�the�power�steering�as�a�consequence)
• the�vehicle�was�not�driven�at�a�speed�of�>�5�km/h/3�mph*�following�the�previous�engine�shutdown
• the�engine�is�not�running�at�idle�speed�(accelerator�pedal�is�being�pressed)
• the�vehicle�is�being�driven�in�reverse
• the�Hill�Descent�Control�(HDC)�has�been�activated
• the�operating�temperature�of�the�engine�is�too�low
• the�carbon�canister�is�being�purged
• the�fuel�grade�is�insufficient
• the�gearbox�adaptation�is�active�(vehicles�with�automatic�transmission�only)
• the�hydraulic�pressure�accumulator�is�not�charged�yet�(vehicles�with�automatic�transmission
only)
• stop-and-go�traffic
• the�state�of�charge�is�too�low
• the�ambient�temperature�is�below�+3�°C/�37.4�°F�(ice�warning)
• the�ambient�temperature�is�above�+35�°C/�95�°F�(with�heating�and�air�conditioning�system
switched�on)
• the�condensation�sensor�of�the�IHKA�detects�fogging�of�the�windshield
• the�heating�and�air�conditioning�system�is�switched�on�but�the�passenger�compartment�has
not�yet�warmed�up�or�cooled�down�to�the�required�temperature
• the�brakes�have�been�applied�via�ABS.
*�>�9�km/h/5�mph�-�vehicles�with�automatic�transmission