Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Evo 2 razlicita ponasanja vozila, oba imaju ABS, ESP, i ostale elektronske stabilizatore.
Molim da se ne gleda marka i model, vec samo rezultat ponasanja vozila.
http://www.youtube.com/watch?v=HJ538H_KZCI
http://www.youtube.com/watch?v=RhwpcuQdcUc
Molim da se ne gleda marka i model, vec samo rezultat ponasanja vozila.
http://www.youtube.com/watch?v=HJ538H_KZCI
http://www.youtube.com/watch?v=RhwpcuQdcUc
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ova dva modela su unapred hendikepirana visokim težištem, zbog čega je upotreba pomoćnih sistema neophodnija nego kod nekih kompaktnih automobila.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24619
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ne kapiram sta je pisac hteo da kaze postavljanjem ova dva klipa. Volvo se ponasa dobro, a Jeep ne? Nije to samo do ESP sistema, ima tu jos mnogo elemenata koji uticu na stabilnost.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Jedini pravi test bi mogao biti kada bi se uzela 2 punta sa fabrickim delovima,jedan sa,drugi bez ABS-a, da se 4 tocka prebace sa jednog na drugi i da se uradi par testova na oba.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Vrlo bitna stvar je da je Punto dosta dobro izbalansiran auto, tako da verujem da mu nedostatak ESP nije veliki problem.
Nedostatak ABS _jeste_ objektivan problem na bilo kom automobilu. Princip rada je prosto daleko superiorniji od bilo kakvog ljudskog faktora, koliko god vozač bio dobar!
Automobil bez ABS, servo kočnice i servo volana ne može da prvi put da se registruje ni u jednoj ozbiljnoj zemlji na svetu.
Nedostatak ABS _jeste_ objektivan problem na bilo kom automobilu. Princip rada je prosto daleko superiorniji od bilo kakvog ljudskog faktora, koliko god vozač bio dobar!
Automobil bez ABS, servo kočnice i servo volana ne može da prvi put da se registruje ni u jednoj ozbiljnoj zemlji na svetu.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Može naša država da propiše da se novi automobili prodaju isključivo sa ABS sistemom, naravno pod uslovom da želi
Punto Actual se do nedavno prodavao baz zadnjih naslona za glavu, pa je propisima uvedeno i to. Može sve da se sredi, samo treba malo volje.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- starac vujadin
- Postovi: 11442
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
ABS nije daleko superiorniji od ljudskog faktora. Vrhunski vozač može bolje da izdozira kočenje nego ABS. Naravno, radi o promilima vozača i to ne treba da bude reper i ABS je vrlo korisna stvar koja je mnogima spasila živote. Ovo sam napomenuo jer fakat nije "daleko superioran".
Isto tako mogu se ragistrovati kola koja nemaju ABS, odakle ti to. Nijedan novi TVR nema (nije imao) ABS, pa se registruje svuda.
Isto tako mogu se ragistrovati kola koja nemaju ABS, odakle ti to. Nijedan novi TVR nema (nije imao) ABS, pa se registruje svuda.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Jeste,ali takodje u istim tim zemljama ima zakona koji su glupi i pogresni,kao i u nasoj zemlji,tako da to nista bitno ne govori...
A i koliko se ja secam,u EU ne smeju da se proizvedu kola bez ABS-a,a ne registruju,tako da je i to ograniceno samo na kola proizvedena tu...
A i koliko se ja secam,u EU ne smeju da se proizvedu kola bez ABS-a,a ne registruju,tako da je i to ograniceno samo na kola proizvedena tu...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24619
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Moguce da je tacno, mada nisam siguran. U vreme dok je u F1 bio dozvoljen ABS, aktivno oslanjanje, ASR svi su uglavnom koristili. Naravno, u F1 se sve podesava posebno za svaku stazu, vremenske uslove i svasta nesto. Osim sto se zadrzava mogucnost upravljanja, stede se i gume. Vozaci u autosportu ciljaju isto sto i ABS, da koce do granice kada je kocenje najefikasnije, nesto posle granice proklizavanja, tako da iz tog razloga sumnjam da je cak i na takmisarskim vozilima covek u prednosti. Opet, naravno, ako je ceo sistem podesen za konkretnu stazu, vremenske uslove, i ostalo sto je potrebno. Problem u normalnim vozilima je sto sistem ipak nema vestacku inteligenciju da se potpuno prilagodi svim uslovima. Mada, moram da navedem da je i ABS mnogo napredovao vremenom, kada se setim u drugarevoj Nexiji kada je radio ABS se tacno osetilo koliko je grub i primitivan sistem.starac vujadin napisao:ABS nije daleko superiorniji od ljudskog faktora. Vrhunski vozač može bolje da izdozira kočenje nego ABS. Naravno, radi o promilima vozača i to ne treba da bude reper i ABS je vrlo korisna stvar koja je mnogima spasila živote. Ovo sam napomenuo jer fakat nije "daleko superioran".

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Gubitak trakcije je gubitak trakcije, koja god da je podloga u pitanju. Nema tu neke logičke razlike.
Ono što je tu velika prednost nad ljudskim faktorom je nezavisnost svakog točka. U snežnim uslovima lako može da se desi da je jedna strana vozila na asfaltu, a druga na snegu, ili da je mešovito sneg i asfalt na tragu kočenja, tako da se svaki točak ponaša različito - vozač koliko god da je iskusan ima samo 1 papučicu za sva 4 točka, ne za svaki točak posebno, ili barem za svaku osovinu posebno ili svaku stranu vozila posebno.
Ono što je tu velika prednost nad ljudskim faktorom je nezavisnost svakog točka. U snežnim uslovima lako može da se desi da je jedna strana vozila na asfaltu, a druga na snegu, ili da je mešovito sneg i asfalt na tragu kočenja, tako da se svaki točak ponaša različito - vozač koliko god da je iskusan ima samo 1 papučicu za sva 4 točka, ne za svaki točak posebno, ili barem za svaku osovinu posebno ili svaku stranu vozila posebno.
- starac vujadin
- Postovi: 11442
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Pored svih prednosti ABS, snežni uslovi nisu baš nešto gde treba pokazivati prednosti ABS. ESP da, ali ABS je samo kontraproduktivan u tim uslovima.
ABS je napredovao tokom vremena i približava se idealnim parametrima. Ali, vozači bi trebali da znaju da voze bez ABS i kako sami da pokušaju da simuliraju ABS i kako se koči uopšte. Mnogo pomagala pravi od ljudi debile i nesposobnjakoviće. Sa tim svim pomagalima, čovek je sve lošiji vozač (a često ubeđen da je bolji), a i proizvođači nisu motivisani (pogotovu u krizi) da razvijaju konstrukcione sklopove u vešanju i ogibljenju kada znaju da će elektronika pokriti mane koje se u mediokritetskoj vožnji (a to je najveći procenat vožnji) ni ne primećuju.
ABS je napredovao tokom vremena i približava se idealnim parametrima. Ali, vozači bi trebali da znaju da voze bez ABS i kako sami da pokušaju da simuliraju ABS i kako se koči uopšte. Mnogo pomagala pravi od ljudi debile i nesposobnjakoviće. Sa tim svim pomagalima, čovek je sve lošiji vozač (a često ubeđen da je bolji), a i proizvođači nisu motivisani (pogotovu u krizi) da razvijaju konstrukcione sklopove u vešanju i ogibljenju kada znaju da će elektronika pokriti mane koje se u mediokritetskoj vožnji (a to je najveći procenat vožnji) ni ne primećuju.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
ja u sledecoj nedelji iskljucujem esp i asr ( abs ne mogu ) pa javljam rezultate... 

-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Sve se slazem. Ja sam pre i30 vozio Ford Ka.starac vujadin napisao:Ali, vozači bi trebali da znaju da voze bez ABS i kako sami da pokušaju da simuliraju ABS i kako se koči uopšte. Mnogo pomagala pravi od ljudi debile i nesposobnjakoviće. Sa tim svim pomagalima, čovek je sve lošiji vozač (a često ubeđen da je bolji), a i proizvođači nisu motivisani (pogotovu u krizi) da razvijaju konstrukcione sklopove u vešanju i ogibljenju kada znaju da će elektronika pokriti mane koje se u mediokritetskoj vožnji (a to je najveći procenat vožnji) ni ne primećuju.

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24619
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Bitno je kada se on desava. Jer ABS ne zna da li je put prekriven jutarnjom rosom, ledom, ili je suv na 40+ stepeni. Problem je sto se najbolji grip (koef. trenja zapravo, nije bas potpuno isto) ne javlja na istom procentu klizanja za razlicite povrsine, i tu ABS nije 100% efikasan. Ja se izvinjavam zbog male slike, ali nisam nasao bolje. To je ovaj grafik.nidza napisao:Gubitak trakcije je gubitak trakcije, koja god da je podloga u pitanju. Nema tu neke logičke razlike.

Zavisi ne samo od podloge, vec i od brzine.


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Zamena teza.
ABS te ne sprečava da kočiš potpuno isto kako si kočio sa autom bez istog, sem što se aktivira kada preteraš u proceni.
Kao vikend skijaš mnogo puta sam bio na planinama, volim sneg i volim brzo da vozim po snegu. ABS itekako pomaže da se dobije bolji fidbek podloge. Nije pametno zabosti kočnicu i čekati da ABS odradi svoje - potpuno je tačno da se tada cela korist okreće protiv vozača. Čim zavibrira papučica treba smanjiti pritisak i ponovo tražiti optimalnu silu kočenja.
Pretpostavljam da nije ni na svim kolima rešen jednako. Na Stilu koji mi je snežni pajtos u mnogo pustolovina bio, ABS radi savršeno. Sem ABS-a sa EBD i nema druga pomagala, ni ASR.
Kada spomenuh ASR, i on kod nekih automobila ima mnogo dobru foru, koju nikakva veština ne može da nadomesti, a to je simulacija blokade diferencijala. Nije kao prava blokada, ali bruka kako dobro radi na nekim autićima. Klasičan otvoreni diferencijal me je nekoliko puta pošteno namučio po snegu.

Kao vikend skijaš mnogo puta sam bio na planinama, volim sneg i volim brzo da vozim po snegu. ABS itekako pomaže da se dobije bolji fidbek podloge. Nije pametno zabosti kočnicu i čekati da ABS odradi svoje - potpuno je tačno da se tada cela korist okreće protiv vozača. Čim zavibrira papučica treba smanjiti pritisak i ponovo tražiti optimalnu silu kočenja.
Pretpostavljam da nije ni na svim kolima rešen jednako. Na Stilu koji mi je snežni pajtos u mnogo pustolovina bio, ABS radi savršeno. Sem ABS-a sa EBD i nema druga pomagala, ni ASR.
Kada spomenuh ASR, i on kod nekih automobila ima mnogo dobru foru, koju nikakva veština ne može da nadomesti, a to je simulacija blokade diferencijala. Nije kao prava blokada, ali bruka kako dobro radi na nekim autićima. Klasičan otvoreni diferencijal me je nekoliko puta pošteno namučio po snegu.