DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23525
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Day Walker »

Meni podigne obrtaje na 900 i vidim po trenutnoj.. A ukljucuje se kad mu dune... Ako je previse strokav, onda ceka da se zagreje motor i odmah pali, nebitno da li sam u gradu ili na otvorenom :glavomuzid:

U svakom slucaju, povecao mi je nivo ulja na meracu, tako da cu otici sl nedelje na servis
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: DPF i regeneracija

Post od Paja »

Koliko kapiram jedini pouzdan način da provalim je da na bordu držim trenutnu potrošnju. Sreća pa sam često na otvorenom putu. Samo mi nije jasno da li mogu da isprovociram paljenje gremlina ako dignem obrtaje preko 3000 i time napravim povoljno temperaturno okruženje, ili se to dešava isključivo kad komp smisli da treba.
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od nuk »

Opet pisem o Renaultu jer tu znam kako funkcionise :D

Kada dodje vreme za regeneraciju, komp ceka rezim konstantne voznje na 2000RPM ili vise i treba mu nekih 15- 20min da odradi ceo proces. U gradskoj voznji ni ne pokusava da odradi regeneraciju, posle odredjdnog vremena izbacuje poruku da se poseti servis gde treba izazvati regeneraciju preko dijagnostike i zameniti ulje kao sto DW pomenu, isto se desava ako se regeneracija prekine u sred ciklusa
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28240
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Xepoj87 »

paja napisao:Koliko kapiram jedini pouzdan način da provalim je da na bordu držim trenutnu potrošnju. Sreća pa sam često na otvorenom putu. Samo mi nije jasno da li mogu da isprovociram paljenje gremlina ako dignem obrtaje preko 3000 i time napravim povoljno temperaturno okruženje, ili se to dešava isključivo kad komp smisli da treba.
Svaki put kada se uslovi zadovolje,cisti se DPF.
A ako se ne zadovolje dok se DPF skroz zapusi,onda izbacuje obavestenje da odes na otvoren put da bi se regeneracija izvrsila...
Takodje,moze i u servisu,preko dijagnostike da se pokrene regeneracija.
Takodje,ako se prekine regeneracija,nastavice sam sledeci put kada se uslovi za to stvore,a ako se prekine previse puta,onda ce da ti izbaci ovo gore obavestenje.

Ali generalno,to je nesto o cemu ne treba preterano da brines.
Osim ako ne planiras 50.000km da predjes samo sa relacijama do 5,6km...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21791
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza »

Samo da podvučem da se DPF zapravo sam čisti u normalnom režimu motora dokle god ne narušava protok. To znači da se na kolima koja se voze najviše na otvorenom putu zapravo nikad prisilno ne regeneriše jer je temperatura u izduvu sasvim dovoljna da se čestice čađi sprže. U problemu su oni vozači koji ovakva kola voze po gradu, jer tek kad se filter zapuši nastaje potreba da motor diže temperaturu u izduvu prisilno (ušpricavanjem goriva u izduv najčešće).

Pajo, nije neverovatno da ti se DPF do sad nikad i nije regenerisao prisilno. Trebalo bi da postoji obaveštenje na BC ili instrument tabli, da je u toku regeneracija.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: DPF i regeneracija

Post od Paja »

Vrlo je moguće da nije jer sam imao dosta vangradskih vožnji. Jedino što ne znam koji su uslovi potrebni mom motoru za spontano čišćenje. Kad se postiže dovojna temperatura da motor odradi to bez prisile i dodavanja goriva? Nije mi teško da mo obezbedim takve uslove kad izađem iz grada, samo kad bih znao šta mu treba.
Problem je što u uputstvu koje sam dobio uz auto nema ništa o mom motoru. Moraću da ih jurim da mi daju uputstvo za 1.6 mjet.
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od nuk »

Evo ti ovde nki service i user manuali za bravo sa istim motorom, mozda ima nesto sto te interesuje

http://www.fiatforum.com/downloads.php?do=cat&id=20
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj »

pajo, oko 600 stepeni izduvnih gasova a sto se postize u voznji kada je motor opterecen.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23525
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Day Walker »

paja napisao:Vrlo je moguće da nije jer sam imao dosta vangradskih vožnji. Jedino što ne znam koji su uslovi potrebni mom motoru za spontano čišćenje. Kad se postiže dovojna temperatura da motor odradi to bez prisile i dodavanja goriva? Nije mi teško da mo obezbedim takve uslove kad izađem iz grada, samo kad bih znao šta mu treba.
Problem je što u uputstvu koje sam dobio uz auto nema ništa o mom motoru. Moraću da ih jurim da mi daju uputstvo za 1.6 mjet.
Kad ti obrtometar bude pokazivao u mestu oko 1000 obrtaja i kada ti trenutna potrosnja bude oko 08-09-1l u mestu, znaces da radi regeneraciju, a isto tako ces cuti da je popalio sve ventilatore..
Sledeci pokazatelj ti je start/stop sistem koji se nece iskljuciti kada pustis kvacilo (a uslovi su ispunjeni - zagrejan motor).
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: DPF i regeneracija

Post od Paja »

Ukapirao sam kako da prepoznam da je počeo genocid, al ne kapiram da li se genocid spontano dešava svaki put kad se stvore uslovi (npr ta temperatura od 600*).

@DW

Start & stop sam trajno isključio odavno. Možda ga nekad uključim da vidim ima li stvarno razlike u potrošnji, mada me ne interesuje previše.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23525
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Day Walker »

Nece svaki put, samo kada je zaprljanost DPF-a na odredjenom nivou.
Videces, desice ti se kad se najmanje nadas..
Dajem primer pre 3 dana. Odbacim caleta na posao, vratim se i parkiram auto. presao 12km. Posle 10 min odvezem kevu na posao, vratim se do zgrade (nepuna 4 km) i on ukljuci regeneraciju :glavomuzid:
I onda sam se narednih 10 min vozikao do Kumodraza i nazad u 2.-3. brzini da bi on izdrvio majmuna...
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: DPF i regeneracija

Post od djiuliju »

I sad opet moras na promenu ulja uskoro? Pre koliko si menjao prosli put, nije bilo davno cini mi se?
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23525
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Day Walker »

pre skoro 11k km, tj u februaru ove godine
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: DPF i regeneracija

Post od djiuliju »

A pa dobro, ucinilo mi se da je bilo skorije
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21791
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza »

Pajo, čini mi se da me nisi skapirao.

DPF spaljuje čestice čađi u sasvim normalnom režimu vožnje kada je motor malo više opterećen, tj svaki put kada zujiš na otvorenom malo duže. Tada motor nikad ne mora da ušpricava gorivo u izduv jer je normalnim sagorevanjem postignuta dovoljna temperatura u izduvu da propisno zagreje i DPF koji tad svakako uništava čestice čađi.

Kola koja se više vozikaju po gradu retko postižu dovoljnu temperaturu u izduvu i potrebna je mala pomoć, a to je prisilno podizanje temperature u DPF ušpricavanjem goriva u izduv. To se onda zove regeneracija DPF. :-)

Tapatalk 4
Odgovori