Ergonomija u automobilu

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Post od Rakhil »

Xepoj87 napisao:Za koje sve? Okrenes za brisace, stisnes za prskalice i gore, dole za migavce.
Imas jednu, umesto dve rucice da zapamtis gde je :)
Osim kada imas tempomat, on je na drugoj rucici, koja je potpuno drugacija.

Sent from my Sony
Gde blicas onda? I sta kad imas zadnji brisac?
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Ergonomija u automobilu

Post od HKS »

Povučeš ka sebi ručicu da blicaš.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Xepoj87 »

Blicas povlacenjem rucice ka sebi, a kada gurnes rucicu od sebe, palis duga svetla.
Zadnji brisaci su na prekidac kod sva 4 migavca, barem bili, ne znam na ovim novim generacijama


Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21882
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Ergonomija u automobilu

Post od nidza »

Što su brisači problem? Najčešće su na ručici desno, koja takođe može da ide u 2 dimenzije plus da se vrti (zadnji brisač na Stilu je recimo kad se zavrti desna ručica unutrašnji deo, a spoljni deo je brzina brisača - nije loš štos uopšte). Kod Škode se gurne ka napred ručica za brisače za zadnji brisač, a ako se zadrži onda prska tečnost. Ka sebi prska tečnost napred. Takođe sasvim OK. Škoda ima ručicu manje za tempomat, ugradili su ga u levu, jer je ostao prostor verovatno zbog izbacivanja prekidača za svetla van upravljačkog dela.
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Rakhil »

Ne znam, ne dopada mi se to resenje sa jednom palicom, mada bih se sigurno navikao kao i na sve pre toga.

Prvi BX koji sam imao je bio sa PRN tablom, pa je sve bilo na tastere, ono se islo na obuku u Francusku da naucis da koristi. Drugi je bio restajl sa normalnom tablom, ali su zadrzali galski duh retardiranosti, pa su svetla i sirena bili na rucicama, ali tako sto CELU rucicu zarotiras za svetla i CELU rucicu pritisnes u volan za sirenu. Naravno, pucalo kao dobar dan, krta plastika.

Tempomat na rucici mi je vrh u odnosu na onaj na volanu, dodaje analogni momenat i pojednostavljuje koriscenje, plus je laksi za retrofit i servis.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Xepoj87 »

I meni je znatno lakse drndati palicu tempomata.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23555
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Day Walker »

Meni dodje na isto. Mozda mi je malo prakticnije na volanu jer ne moram ruku da pomeram nego palcem povecavam/smanjujem brzinu
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
jovan.ilic.89
Reactions:
Postovi: 161
Pridružio se: 07 Sep 2014, 01:48
Garaža: Škoda Fabia 1.6 TDI (2012.) |Bilstein B12 |17" |Revochip

Re: Ergonomija u automobilu

Post od jovan.ilic.89 »

nidza napisao:Ja pričam o najprostijem paljenju maglenki na svemu što sam do sad vozio, a to je na VW i Škodi.
Scuderia napisao:Ja ne znam odakle tolika nauka, prekidac je prost da prostiji ne moze biti.
Rakhil napisao:Meni ovaj taster na izvlacenje pojam jednostavnosti, sve sto hocu da radim sa svetlima na jednom mestu bez gledanja.
Xepoj87 napisao:Okrenes taster da upalis svetla i povuces ga za maglenke, ja ne znam kako je to nekome komplikovano?
Takodje je shaban proof, jer ne mozes samo maglenke da furas :)
:plusone: :thumbup:
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Paja »

Što se mene tiče uvek sam za odvojene komande. Za maglenke odvojena dugmad, za plajenje klime dugme, a ne pritiskanje prekidača ventilatora, tempomat na posebnoj ručici...
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Rakhil »

Ja nisam satima kontao kako da upalim klimu na Puntu kad sam ga prvi put vozio, a maglenke u Focusu sam nabo slucajno, pokusavsi da okrenem ulevo :kezo:
Odvojene komande su svakako najintuitivnije i najlogicnije za ucenje, ali ne nuzo i za koriscenje.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Paja »

Ko ja grejač zadnjeg stakla na staroj Astri. Ima žice u staklu, al nema dugme.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11447
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od starac vujadin »

I ja nisam znao kako da upalim klimu na Puntu dok mi drugar u Stojanovu nije objasnio prilikom isporuke. Glup sistem kao za maglenke u VW.
Korisnikov avatar
AcaKayak
Reactions:
Postovi: 4865
Pridružio se: 18 Jan 2012, 11:13

Re: Ergonomija u automobilu

Post od AcaKayak »

Ne da se dedica :rofl:
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od NexT »

RakhilU, da li ti shvatas da dovodis u pitanje ergonomiju kod Mercedesa? :kezo:

Kad sam prvi put vozio E klasu, padala neka kisica i ja mahinalno lupam desnom rukom u prazno da upalim brisace... :kuku:
Kao sto sam hvatao "rucnu" u prazno u pocetku...

Sad kad sednem u neki drugi auto, "rucnu" nabadam nogom u prazno, a brisace palim na levu rucicu... Navika je cudo...
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Ergonomija u automobilu

Post od Rakhil »

Taj rad, ja u Ka blicao ljudima u pokusaju da pojacam muziku i pao izmedju sedista kad sam krenuo da se naslonim. Mercedesova resenja su mi blentava, ali opet, sve je to stvar navike. Jedino ozbiljno i argumentovano glupo resenje mi je jebena nozna rucna kocnica, to nikad nisam kontao, narocito poziciju otpustanja.
Odgovori