Gde blicas onda? I sta kad imas zadnji brisac?Xepoj87 napisao:Za koje sve? Okrenes za brisace, stisnes za prskalice i gore, dole za migavce.
Imas jednu, umesto dve rucice da zapamtis gde je
Osim kada imas tempomat, on je na drugoj rucici, koja je potpuno drugacija.
Sent from my Sony
Ergonomija u automobilu
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: MLAD polovnjak do 13-14000
Re: Ergonomija u automobilu
Povučeš ka sebi ručicu da blicaš.
Re: Ergonomija u automobilu
Blicas povlacenjem rucice ka sebi, a kada gurnes rucicu od sebe, palis duga svetla.
Zadnji brisaci su na prekidac kod sva 4 migavca, barem bili, ne znam na ovim novim generacijama
Sent from my Sony
Zadnji brisaci su na prekidac kod sva 4 migavca, barem bili, ne znam na ovim novim generacijama
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Ergonomija u automobilu
Što su brisači problem? Najčešće su na ručici desno, koja takođe može da ide u 2 dimenzije plus da se vrti (zadnji brisač na Stilu je recimo kad se zavrti desna ručica unutrašnji deo, a spoljni deo je brzina brisača - nije loš štos uopšte). Kod Škode se gurne ka napred ručica za brisače za zadnji brisač, a ako se zadrži onda prska tečnost. Ka sebi prska tečnost napred. Takođe sasvim OK. Škoda ima ručicu manje za tempomat, ugradili su ga u levu, jer je ostao prostor verovatno zbog izbacivanja prekidača za svetla van upravljačkog dela.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Ergonomija u automobilu
Ne znam, ne dopada mi se to resenje sa jednom palicom, mada bih se sigurno navikao kao i na sve pre toga.
Prvi BX koji sam imao je bio sa PRN tablom, pa je sve bilo na tastere, ono se islo na obuku u Francusku da naucis da koristi. Drugi je bio restajl sa normalnom tablom, ali su zadrzali galski duh retardiranosti, pa su svetla i sirena bili na rucicama, ali tako sto CELU rucicu zarotiras za svetla i CELU rucicu pritisnes u volan za sirenu. Naravno, pucalo kao dobar dan, krta plastika.
Tempomat na rucici mi je vrh u odnosu na onaj na volanu, dodaje analogni momenat i pojednostavljuje koriscenje, plus je laksi za retrofit i servis.
Prvi BX koji sam imao je bio sa PRN tablom, pa je sve bilo na tastere, ono se islo na obuku u Francusku da naucis da koristi. Drugi je bio restajl sa normalnom tablom, ali su zadrzali galski duh retardiranosti, pa su svetla i sirena bili na rucicama, ali tako sto CELU rucicu zarotiras za svetla i CELU rucicu pritisnes u volan za sirenu. Naravno, pucalo kao dobar dan, krta plastika.
Tempomat na rucici mi je vrh u odnosu na onaj na volanu, dodaje analogni momenat i pojednostavljuje koriscenje, plus je laksi za retrofit i servis.
Re: Ergonomija u automobilu
I meni je znatno lakse drndati palicu tempomata.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Day Walker
- Postovi: 23555
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Ergonomija u automobilu
Meni dodje na isto. Mozda mi je malo prakticnije na volanu jer ne moram ruku da pomeram nego palcem povecavam/smanjujem brzinu
Brzine idu u H-a !!!




- jovan.ilic.89
- Postovi: 161
- Pridružio se: 07 Sep 2014, 01:48
- Garaža: Škoda Fabia 1.6 TDI (2012.) |Bilstein B12 |17" |Revochip
Re: Ergonomija u automobilu
nidza napisao:Ja pričam o najprostijem paljenju maglenki na svemu što sam do sad vozio, a to je na VW i Škodi.
Scuderia napisao:Ja ne znam odakle tolika nauka, prekidac je prost da prostiji ne moze biti.
Rakhil napisao:Meni ovaj taster na izvlacenje pojam jednostavnosti, sve sto hocu da radim sa svetlima na jednom mestu bez gledanja.
Xepoj87 napisao:Okrenes taster da upalis svetla i povuces ga za maglenke, ja ne znam kako je to nekome komplikovano?
Takodje je shaban proof, jer ne mozes samo maglenke da furas


Re: Ergonomija u automobilu
Što se mene tiče uvek sam za odvojene komande. Za maglenke odvojena dugmad, za plajenje klime dugme, a ne pritiskanje prekidača ventilatora, tempomat na posebnoj ručici...
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Ergonomija u automobilu
Ja nisam satima kontao kako da upalim klimu na Puntu kad sam ga prvi put vozio, a maglenke u Focusu sam nabo slucajno, pokusavsi da okrenem ulevo
Odvojene komande su svakako najintuitivnije i najlogicnije za ucenje, ali ne nuzo i za koriscenje.

Odvojene komande su svakako najintuitivnije i najlogicnije za ucenje, ali ne nuzo i za koriscenje.
Re: Ergonomija u automobilu
Ko ja grejač zadnjeg stakla na staroj Astri. Ima žice u staklu, al nema dugme.
- starac vujadin
- Postovi: 11447
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Ergonomija u automobilu
I ja nisam znao kako da upalim klimu na Puntu dok mi drugar u Stojanovu nije objasnio prilikom isporuke. Glup sistem kao za maglenke u VW.
Re: Ergonomija u automobilu
Ne da se dedica 

Re: Ergonomija u automobilu
RakhilU, da li ti shvatas da dovodis u pitanje ergonomiju kod Mercedesa?
Kad sam prvi put vozio E klasu, padala neka kisica i ja mahinalno lupam desnom rukom u prazno da upalim brisace...
Kao sto sam hvatao "rucnu" u prazno u pocetku...
Sad kad sednem u neki drugi auto, "rucnu" nabadam nogom u prazno, a brisace palim na levu rucicu... Navika je cudo...

Kad sam prvi put vozio E klasu, padala neka kisica i ja mahinalno lupam desnom rukom u prazno da upalim brisace...

Kao sto sam hvatao "rucnu" u prazno u pocetku...
Sad kad sednem u neki drugi auto, "rucnu" nabadam nogom u prazno, a brisace palim na levu rucicu... Navika je cudo...
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Ergonomija u automobilu
Taj rad, ja u Ka blicao ljudima u pokusaju da pojacam muziku i pao izmedju sedista kad sam krenuo da se naslonim. Mercedesova resenja su mi blentava, ali opet, sve je to stvar navike. Jedino ozbiljno i argumentovano glupo resenje mi je jebena nozna rucna kocnica, to nikad nisam kontao, narocito poziciju otpustanja.