Grejanje kabine-opšta diskusija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo »

Na sva 3 tipa BC-a u 307 nema opcije za klimu. Sad sam gledao uputstvo:

Slika

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Bilo je malo i zimskih hladnijih dana pa sam stekao neka dodatna iskustva sa grejanjem P307.

Rucnim zatvaranjem izduva u kaseti ispred suvozaca, i prigusenjem srednjih otvora na tabli znatno se popravilo grejanje i pocelo je normalno jako da duva iz preostalih otvora i pri radu preko automatike.
I sama raspodela temperature po zonama u kabini se popravila, osetno je postalo jace grejanje u predelu nogu pogotovu uz rucnu regulacije klapne recirkulacije (iskljuci se dovod svezeg vazduha i onda brze zagreje)..
U uputstvu za upotrebu auta nisam nasao nista pametno napisano o podesavanjima za maximalno grejanje. Automatika kod mene se ne snalazi dobro sa klapnama kasete i recirkulacije.

Sada uz ovo doregulisanje otvora za izduvavanje sasvim ok mi je rada i na automatici, dovoljno jako i pristojno brzo ravnomerno zagreje.

Primetio sam jednu manu, uslovno.
Kada se brisaci zalede za prednju soferku, skoro uopste ne duva grejanje u taj skroz donji soferke gde su parkirani brosaci. Led gore iznad brisaca se relativno brzo otopi a brisaci ostaju zaledjeni.
Otvori za soferku nisu bas dobro postavljeni.
Uz to dodatna komplikacija je sto brisaci ne mogu da se odignu od soferke niti da se ociste sa spustenom haubom. To je posebno negativno izrazeno kod desnog brisaca koji je duboko zavucen u haubu.
Pezo kao da nije testirao u praksi funkcionisanje auta zimi...ne znam sta drugo da pomislim. Auto ima sve sto treba da ima ali nacin rada nije optimizovan za led, sneg i hladno vreme.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nikaragva »

Možda sam model nije pravljen za zimu, nego za Španiju, ili Afriku.
Odakle je uvezen?
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3783
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Dare4x4 »

U slučaju mog auta, top model na tom mestu ima električni grejač i zagreva tačno onu zonu gde metlice stoje zaustavljene. Niži nivoi opreme nemaju taj grejač i eto problema. Prošlog četvrtka sam vozio po najjačoj vejavici i dva puta sam morao da stajem da bih otresao led sa brisača. Mogli su bar da naprave da topao vazduh koji struji oko motora delimično izlazi i tu oko brisača. Ali ne, oni su još stavili keder da se hauba hermetički zatvara :glavomuzid:
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo »

@ljubitelj

Nemam nijedan navedeni problem koji si opisao.
Na minus 12 led nestaje za minut na soferci sa defrost programom i brisaci ne lede.
P. S. Imas program da stavis brisace u zimski polozaj ako hoces bas da budes siguran.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9498
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od OMP »

svidja mi se kod fordova, ne svih, ali onih koji imaju el. grejace soferke kao pozadi, prava stvar, ne cekas da se zagreje motor
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Iz Nemacke, okolina Ulma. Model sa dodatnom opremom za hladne zemlje prema samom Pezou.
--------------------------------------
@cosmo
Nije ni priblizno tako brzo odledjivanje kao sto pises, ali je sasvim ok u delu od nekih 5-6cm iznad brisaca pa nagore. Nekih 3-5 minuta rada na leru je dovoljno da krene pri sredini soferke da omeksa led i otapa se. Ali brisaci ostaju zakovani, zaledjeni i kada se veci deo soferke otopi.

Deo soferke na kojoj su brisaci je u problemu, Otvori za soferku ne duvaju od samog dna, tu gde su inace parkirani brisaci.
Ja imam automatsku klimatizaciju, sama bira program rada i usmeravanje gde, koliko jako i koje temperature. To ukljucuje i defrost klapnu.

Koji je taj zimski program za brisace, kako se aktivira, ili jos bolje ako moze neka referenca gde da pogledam u uputstvu za rukovanje koje sam dobio uz auto?
Prvi put cujem za to.

-------@dare,
To imam na Volvou reseno tako za zadnji brisac, i to radi savrseno. Za prednje brisace automatika odmah aktivira topli izduv direktno na skroz donji deo soferke, bas u zoni gde su parkirani brisaci. Isto radi odlicno i brzo odledi brisace. Dodatno prednji brisaci se veoma lako i bez ometanja haube podizu.
Ja to korisim kada dodjem sa neke voznje kaso uvece a napolju je mraz. Podignem brisace i ujutru ih samo spustim, a ispod njih vrlo lako se skine tanak led koji se formirao.
To na Pezou nije moguce, ne mogu se dignuti brisaci usled haube.
Cekam da saznam koji je to program zimskog rada brisaca, iskreno do sada nisam cuo ovo sto @cosmo navodi da ima.
Korisnikov avatar
somi-car
Reactions:
Postovi: 2243
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od somi-car »

Koliko znam imaju samo servis mod kada su brisaci u uspravnom polozaju.

Zaboravio sam ali mislim da se aktivira kada ugasis auto, i stisnes jednom rucicu za brisace ali u onom polozaju kada je impulsno brisanje (jednom se samo aktiviraju i obrisu)
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo »

Jeste, u pitanju je servisni mod. U engleskom uputstvu je cak stajalo i winter position. Dakle, kad ugasis auto, do minut nakon gasenja ukljucis brisace, ostace na sredini soferke. Tad neces imati problem sa zaledjivanjem istih. Kod mene prvo se otapa bas donji deo gde su brisaci, ako ukljucis oba programa istovremeno:

- visibility mode
- defrost mode

Bukvalno dok ocistim prednja bocna stakla, mogu ukljuciti brisace koji ce samo obrisati led koji je kreno da se topi. Otprilike nakon jedne minute je vec donji deo krenuo sa otapanjem.

Da li vazduh, da li onaj elektro grejac ili vec sta - ne znam. Kod mene je tako. Kada si u AUTO modu nikad nisam imao ni magljenje stakala naprimer. Ako je iskljucen taj mod, dolazi do laganog magljenja zadnjih bocnih stakala i tada u roku od minut ili dva AUTO mod to odmagli.

Ne znam kakvi su ti filteri i u kakvim uslovima vozis. Kod mene je filter vazduha i filter klime bio cist nakon 10.000km predjenih. Filter klime je bio skroz beo sa malim tragovima sive boje ponegde. Filter vazduha je bio kao da je promenjen pre 2 meseca.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1828
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od milosg »

Znači 307 najbolji auto za zimu. :mrgreen:
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo »

U odnosu na Picassa, potpuno je komotniji za voznju zimi. Picasso ima mnogo vece staklene povrsine i to mi je bio problem, plus manuelna klima i nema elektro grejaca.

Ova zima je nikakva i svaki krsten auto ne bi trebalo da ima nikakav problem, ako ima digitalnu klimu sa svim ovim funkcijama.

Ako ikad bude minus 20 dok je auto u mom vlasistvu, videcemo kako se ponasa.

Naravno, moze da se razledi samo prednja soferka dovoljno da se ne mora strugati led, vec mozes ukljuciti brisace da ga makne, dok se sa svih ostalih povrsina naravno mora strugati. Nije to sad da ga otopi i osusi, vec dovoljno samo da ukljucis brisace i skines led koji je krenuo sa otapanjem. Mislim da svaki normalan auto sa automatskom klimom tako funkcionise.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Sta je visibility mod, ili tacnije kako se to ukljucuje?
Kada automatika to aktivira, i kako se zna da je usla u taj mod?

U uputstvu koje sam dobio uz auto, original, ne mogu da nadjem.

Inace kod mene konkretno jedna tipicna zimska situacija.
Napolju je -5C, juce padao sneg pa Sunce pa otopilo pa zaledilo, znaci normalan prirodni ciklus.

Upalim auto, klimatizacija je na AUTO (kao sto pise u uputstvu da treba da bude cele godine). Motor je hladan.
Posle jedno 3-4 minuta veoma blago se oseti vrlo mlako da duva, motor je i dalje leden sto znaci da je to od elektro grejaca.
I dalje je zaledjeno.
Nakon otprilike 12-15 minuta pocinje da se otapa deo od oko 5-6cm IZNAD brisaca pa nagore, motor je taman mrdnuo skalu temperature.
Brisaci su i dalje zaledjeni, ni makac rukom.
Ne mogu da ih odignem pa da ocistim led ispod njih a ne mogu ni inace jer smeta hauba. Automatika ne ume zimi da prepozna temperaturu za zaledjivanje i ne ume da postavi brisace u taj zimski mod.

Ako krenem da vozim sa sve zaledjenim brisacima i nakon 5-10 minuta voznje otkravi se metlica tek toliko da se mrdne.
Znaci treba skoro pola sata da bi mogli da se koriste brisaci i brisu -peru soferku.
Do tada, dok se ne odledi metlica sa stakla, ukoliko se isprlja staklo ne mogu nista da uradim, ne smem da aktiviram pranje stakla a da vozim sa prljavim staklom je malo glupo.

Na displeju se ne pojavuljuje nikakvo obavestenje o tim modovima automatike koje pominjes, niti se pali bilo koja lampica.

Jedino ide obavestenje na bord displeju "opasnost zaledjenog kolovoza" i upali se pahuljica pored podatka o spoljnoj temperaturi.

Sa zadnjim brisacem je opet druga problematika.
Tu je zeznuto sto mora prvo na suvo da se ukljuci brisanje pa tek onda moze pranje stakla. Drugajice ne moze.

Ja sam navikao na sistem da aktiviras pranje, krene pranje a onda potom na tako mokro staklo odradi brisac ciscenje. Tako je na Volvoima reseno, i do sada nisam imao primedbe na takav rad.

Ovde kod Pezoa radi kontra, prvo brisanje pa onda pranje. Tako pise i uputstvu, dakle kod mene je sve ispravno.

Mozda su to nekome sitnice, meni dosta snizava nivo komfora upotrebe auta zimi i sticem utisak kao sto sam vec pisao, da kontruktori kao da nisu pre proizvodnje testirali auto u realnim uslovima zimskog koriscenja auta. Ne mogu da verujem da nisu primetili smetnje u radu :o

Posto si stalno poredio 307 sa Picassom ne znam da li je tamo bolje reseno za voznju zimi, ovo mi je prvi francuski auto koji je cak bio i automobil godine od strane novinara.
Za istu cenu kostanja cenim da je fabrika mogla dosta bolje da optimizuje ove za bezbednost bitne delove opreme. AKo ja ne vidim dobro usled snega, leda, magle ili prljavstine na staklima onda je rizik dosta veci za nezgodu.


Pranje i brisace farova 307 i nema alii to sam znao i ne ocekujem oko toga nista, prosto je tako da svetla napred trebaju dodatnu paznju. Nemam zamerku.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

E da, filteri su novi i stavljeni u servisu u Nemackoj, uradjen je servis svega pred prodaju od strane auto kuce.
Inace je filter kabine na oko potpuno cist pri proveri, nakon nekih 5.000+km koliko sam presao.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo »

Visibility mod - zakacio sam ti uputstvo gore. To je prvi taster u donjem redu sa leve strane, odnosno broj 4. na slici "Optimale sicht". U engleskom uputstvu se zove "Visibility mode". Kad to kliknes, komplet duvanje ide na maksimalnu vrednost i to na soferku i napred po kabini. Ja ukljucim to i defrost program, taster br. 9 koji odledjuje zadnje staklo i retrovizore.

I nije mi jasno kako ti to zadnji brisac radi suprotno od mog? Kod mene kad kliknes na pranje zadnjeg stakla, prskalica prska tecnost i tek onda brisac se ukljuci i nekoliko puta brise staklo. Dakle, onako kako je i logicno.

Kod mene na -10 posle 10 do 15 minuta u kolima je pretoplo i nema trunke vlage niti leda.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Jel ti mene zezas malko vise?

Celo vreme pricamo o automatskom radu klimatizacije, dugme na kojem pise AUTO koje ukljucis jednom i ne diras vise 365 dana (kao sto je preporuka u uputstvu koje si okacio i u uputstvu koje ja imam.)

To sto pises je RUCNI mod koji iskljucuje grejanje kabine a pogotovu grejanje nogu. Izrazito je nekomforno voziti u tom modu, dole ledeno gore pri plafonu prevruce, tacno kontra od onoga kako treba.

Na Volvou sam do sada za 20+godina to rucno ukljucio 2 (dva puta) i to kada je napolju bilo -25C a zurilo mi se kretanje sa zamrznutim autom, Inace na Volvou stoji klima na AUTO - automatski odmrzava i sve sto treba radi samo od sebe.

na 307 sam probao to sto si naveo i ne radi to neko specijalno brzo odmrzavanje koje ti opisujes da se tebi dogadja.
Ovo tek zezas, kakav crni defrost program ? :kezo:
Obican prekidac za rucno ukljucenje grejaca zadnjeg stakla i retrovizora, ono sto ima svaki auto zadnjih 40 godina i radi na identican nacin zadnjih 40godina- bez ikakvog uticaja na prednju soferku, brisace ili grejanje kabine.

Pa ne znam sta moze da ti bude nejasno, pogledaj u rucicu sa desne strane volana i prsten koji se okrece a koji je komanda za zadnji brisac.
Ne mozes da kliknes na pranje zadnjeg stakla kao prvu akciju, prvi okret prstena ni na tvom autu ne aktivira prskalicu.
I ne radi kod tebe drugacije vec isto kao kod svih PSA, okretanjem prstena se pokrece zadnji brisac na suvo a tek NAKON toga moze uopste da se klikne na pranje.

Kapiram da volis svoj 307i to cenim ali brate mili dajes objasnjenja o izmisljenim automatskim modovima kao da si sam marketing guru Pezoa :)

Vec sam vise puta pojasnio pa da zavrsim skoro besmisleno objasnjavanje neobjasnjivog,
RUCNIM igranjem sa dugimicma/komandama moze da se postigne vrlo dobar rad sistema klimatizacije a AUTOmatski rad (to znaci da se ne stiskaju nikakvih dugmici tokom voznje osim namestanja zeljene temperature) klimatizacije za moje pojmove sa izrazenim manjkavostima u regulaciji i time dostignutim komforom po vozaca i putnike.

Drago mi je da si ti ocito izuzetno zadovoljan bilo kojim aspektom upotrebe tvog primerka super307, ja eto ne delim toliki entuzijazam. Sta ces, razmazeni korisnik navikao na drugacije :)

Nie los 307 kao zimski auto ali po mom osecaju moglo je to mnogo bolje da se podesi.
:pivo:
Odgovori